مهاجرت تحصیلی سوئد

رشته بینایی سنجی در سوئد

رشته بینایی سنجی در سوئد

رشته بینایی سنجی در سوئد موجب می شود با اخذ مدرک معتبر بتوانید یک کار خوب پیدا کنید. در مورد تحصیل در این رشته هیچ پاسخ یکسانی وجود ندارد.زیرا حقوق و آینده شغلی بسته به تجربه و مدارک شما متفاوت خواهد بود. با این حال، اگر به حرفه ای در چشم پزشکی علاقه مند هستید، فرصت های زیادی در سوئد در دسترس است، هم در بخش خصوصی و هم در بخش مراقبت های بهداشتی. با این حال، مانند هر رشته پزشکی، برای موفقیت به مهارت های بالینی خوب و سطح بالایی از مهارت در زبان انگلیسی نیاز دارید. اکثر دوره های برنامه اپتومتری فقط به زبان سوئدی ارائه می شوند. دانشجویان مبادله ای با تسلط خوب به زبان سوئدی یا زبان اسکاندیناوی دیگر می توانند برای دوره ها درخواست دهند. مقاله پیشرو به نگارش مقاله نویسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

تحصیل رشته بینایی سنجی در سوئد

سال تحصیلی در سوئد از سپتامبر تا آگوست است. این بدان معناست که کلاس ها معمولا بین دوشنبه و پنج شنبه برگزار می شود و گاهی اوقات جمعه ها نیز جلسات برگزار می کنند. دانش آموزان معمولاً در طول ترم 2 وقفه دارند. یکی در اواسط فوریه و دیگری در پایان ماه می تا بتوانند امتحانات نهایی خود را شرکت کنند. دانشجویانی که مایل به تحصیل در رشته چشم پزشکی در سوئد هستند باید برای یک برنامه درسی سخت آماده شوند. همانطور که قبلا ذکر شد، کلاس ها معمولا از دوشنبه تا پنج شنبه با جلسات گاه به گاه جمعه برگزار می شود. علاوه بر این، بیماران باید روزهای جمعه برای قرارهای بالینی و آزمایشات آزمایشگاهی در دسترس باشند. در نتیجه، دانش آموزان باید بتوانند برنامه فشرده ای را مدیریت کنند و مطالعات خود را بر این اساس اولویت بندی کنند.

همه دوره ها دوره های تمام وقت هستند و حداقل به 40 ساعت کار در هفته نیاز دارند. یک هفته تحصیلی معادل 1.5 واحد ECTS است. عملکرد مطابق با مقیاس نمره دهی ECTS و بر اساس تحقق نتایج یادگیری مندرج در برنامه درسی توسط دانش آموز درجه بندی می شود. هر دوره فقط یک بار در هر سال تحصیلی در یک دوره زمانی معین داده می شود و اکثر دوره ها به صورت موازی برگزار می شوند. از این رو، دانش آموز می تواند تنها در یک دوره در یک زمان شرکت کند. تمام دوره ها با امتحان به پایان می رسد.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر کشور سوئد برای تحصیل می باشید:

رتبه در جهانرتبه در اروپارتبه در سوئدنام دانشگاه
51101دانشگاه لوند
65162دانشگاه کارولینسکا
100293دانشگاه اومئو
133454دانشگاه گوتنبرگ

الزامات رشته بینایی سنجی در سوئد

برای پذیرفته شدن به عنوان یک دانشجوی بین المللی در سوئد، باید در یک موسسه آموزش عالی ثبت نام کنید که با موسسه مورد نظر شما توافق نامه کتبی مبادله ای برای برنامه تحصیلی خاص مورد علاقه دارد. دانشجویان مبادله ای باید توسط موسسه اصلی خود انتخاب و معرفی شوند، با این حال تصمیم نهایی در مورد پذیرش توسط موسسه گرفته می شود. برای یافتن برنامه درسی دوره یا دوره ای که به آن علاقه دارید، پیوند به آرشیو برنامه درسی دروس در بالا را دنبال کنید. برای دسترسی به برنامه ‌های درسی باید کدهای دوره را وارد کنید.

برای دانشجویان مبادله ای بدون تسلط بسیار خوب به زبان سوئدی، برنامه تحصیلی در بینایی سنجی گزینه های مختلفی را ارائه می دهد. عملکرد مطابق با مقیاس نمره دهی ECTS و بر اساس تحقق نتایج یادگیری مندرج در برنامه درسی توسط دانش آموز درجه بندی می شود. عملکرد مطابق با مقیاس درجه بندی ECTS به استثنای چرخش های بالینی با مدت زمان کمتر از 3 هفته که با شکست یا قبولی درجه بندی می شوند، درجه بندی می شود. در طول چرخش بالینی، دانشجو به یک سرپرست بالینی منصوب می شود که مسئول آموزش و نظارت مداوم خواهد بود. مدرس انتصابی مسئولیت حوزه بالینی مورد نظر را بر عهده خواهد داشت و همراه با ناظر بالینی در بحث اولیه در مورد اهداف آموزشی دانشجو و در ارزیابی ها شرکت می کند. رشته طب ورزشی در سوئد را هم می توانید برای تحصیل انتخاب کنید.

در لیست زیر شاهد برخی از دروس رشته بینایی سنجی در سوئد هستید:

  • بینایی سنجی پیشرفته
  • آناتومی چشم، فیزیولوژی و بیماری ها
  • فارماکولوژی
  • بینایی سنجی پیشرفته
  • آمار و روش های علوم

الزامات رشته بینایی سنجی در سوئد

فرصت های شغلی رشته بینایی سنجی در سوئد

فرصت های شغلی و مالی زیادی که به دانشجویانی که در رشته بینایی سنجی در سوئد تحصیل می کنند، ارائه می شود. با تقاضای زیاد برای رشته چشم پزشکی در سوئد این یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل در رشته بینایی سنجی هستند. چشم پزشکی مطالعه چشم و بیماری های آن است اما بینایی سنجی معاینات اولیه برای بیماری است. رشته بینایی سنجی فرصت های زیادی را برای رشد شغلی ارائه می دهد، از جمله موقعیت هایی به عنوان پزشکان، جراحان، اپتومتریست ها و دستیاران پزشک. در سوئد در حال حاضر حدود 400 چشم پزشک و بیش از آن بینایی سنج وجود دارد. متوسط ​​حقوق یک بینایی سنج در سوئد حدود $120000 (دلار) در سال است. چشم انداز شغلی بینایی سنجی در سوئد خوب است و پیش بینی می شود طی 10 سال آینده حدود %10 افزایش یابد.

اگر می‌خواهید در سوئد در رشته بینایی سنجی تحصیل کنید، باید یک مجوز پزشکی معتبر داشته باشید و در یک آزمون واجد شرایط قبول شوید. دکتر مورد مطالعه یک افسر پزشکی است که در زمینه بینایی سنجی تخصص دارد و مسئولیت هماهنگی فعالیت سایر پزشکان این رشته را بر عهده دارد. آنها همچنین مراقبت های تخصصی را به بیماران ارائه می دهند و سوابق بیمار را مدیریت می کنند. در سوئد، بینایی سنج ها می ‌توانند زندگی خوبی داشته باشند، اگر به اندازه کافی مهارت داشته باشند و به اندازه کافی خوش شانس باشند که شغلی متناسب با شرایط خود بیابند. اگر می خواهید در سوئد بینایی سنج شوید، باید مدرک پزشکی یا رشته مرتبط داشته باشید.

الزامات کار در حوزه رشته بینایی سنجی در سوئد

شما همچنین باید امتحانی به نام معاینه پایه شورای پزشکی سوئد را بگذرانید. پس از آن، باید یک برنامه اقامتی 3 ساله را تکمیل کنید. هنگامی که تمام این مراحل را به پایان رساندید، آماده خواهید بود تا حرفه خود را به عنوان یک دکتر مطالعاتی شروع کنید. فرصت های زیادی برای تحصیل پزشکانی که می خواهند در سوئد کار کنند وجود دارد. برخی از بیمارستان ها برنامه های رزیدنتی را به طور خاص برای پزشکان تحصیلی ارائه می دهند، در حالی که سایر بیمارستان ها ممکن است موقعیت های باز داشته باشند که دانشجویان می توانند برای آنها درخواست دهند. تحقیق در مورد بیمارستان‌ هایی که می‌خواهید در آن‌ ها کار کنید بسیار مهم است تا بتوانید درخواستی را ارسال کنید که به طور خاص برای آن موسسه طراحی شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت تحصیلی به سوئد به شما مشاوره کامل ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *