مهاجرت تحصیلی رومانی

رشته باستان شناسی در رومانی

رشته باستان شناسی در رومانی

رشته باستان شناسی در رومانی یکی از رشته های عالی برای تحصیل در خارج از کشور محسوب شده و دانشجویان بسیاری خواهان تحصیل این برنامه هستند. برنامه های چند زبانه، قیمت های مقرون به صرفه، اعتبارات قابل انتقال و جامعه چند فرهنگی تنها تعدادی از ویژگی های این کشور هستند. امروزه، در مورد دانشگاه های ارزان این کشور برای دانشجویان بین المللی بحث خواهیم کرد. اگر می خواهید در خارج از کشور تحصیل کنید، این کشور یکی از کشورهایی است که حتما باید به آن توجه کنید. مؤسسات آموزش عالی با ارائه مزایای بسیاری، از جمله مواردی که از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نمی آیند، از دانشجویان بین المللی استقبال می کنند.

همچنین نزدیک به 100 دانشگاه وجود دارد که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید و بسیاری از آن ها دارای برنامه هایی هستند که به طور کامل به زبان انگلیسی با قیمت های بسیار مقرون به صرفه تدریس می شوند. شما همچنین این فرصت را خواهید داشت که 1 یا 2 ترم در کشور دیگری تحصیل کنید یا در طول تعطیلات خود از یکی از همسایگان این کشور دیدن کنید. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات خود را درباره تحصیل رشته باستان شناسی در رومانی در اختیار شما عزیزا قرار داده اند.

تحصیل رشته باستان شناسی در رومانی

سیستم آموزش عالی این کشور علاوه بر دانشگاه ها، از موسسات، آکادمی ها، کالج ها و مدارس حرفه ای نیز تشکیل شده است. هم دانشگاه های دولتی و هم خصوصی وجود دارند. برای تحصیل رشته باستان شناسی در رومانی می توانید مقاطع زیر را انتخاب کنید:

مقطع تحصیلیطول دوره
کارشناسی3 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکترا3 سال

برنامه های خاصی وجود دارند که می توانند بیشتر طول بکشند، مانند مهندسی، و برخی برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را که 6 سال طول می کشد، ترکیب می کنند. این برنامه های طولانی تر برای رشته هایی مانند پزشکی معمول است. سیستم آموزش عالی بخشی از ECTS است که یک سیستم انتقال اعتبار است که به شما امکان می دهد به راحتی به دانشگاه های دیگر در این کشور و اروپا منتقل شوید. هر ساله حدود 25000 دانشجوی بین المللی دانشگاه های این کشور را انتخاب می کنند. این یکی از دلایلی است که بسیاری از دانشگاه ها برنامه هایی را ارائه می دهند که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند. همچنین برنامه هایی به زبان های دیگر مانند فرانسوی و آلمانی وجود دارد.

برای تحصیل رشته باستان شناسی در رومانی دانشگاه های زیر مناسب هستند:

رتبه دانشگاه های باستان شناسی در رومانی

کار در حوزه رشته باستان شناسی در رومانی

رشته باستان شناسی در رومانی مطالعه فعالیت های انسانی از طریق بازیابی و تجزیه و تحلیل فرهنگ مادی است. سوابق باستان شناسی شامل مصنوعات، معماری، بیوفکت ها یا اکو فاکت ها، مکان ها و مناظر فرهنگی است. باستان شناسی را می توان هم یک علم اجتماعی و هم شاخه ای از علوم انسانی دانست. در اروپا اغلب به عنوان یک رشته به خودی خود یا زیر شاخه ای از سایر رشته ها در نظر گرفته می شود، در حالی که در آمریکای شمالی باستان شناسی زیر شاخه ای از انسان شناسی است. باستان شناسان ما قبل تاریخ و تاریخ بشر را از توسعه اولین ابزار سنگی در لومکوی در شرق آفریقا 3.3 میلیون سال پیش تا دهه های اخیر مطالعه می کنند. کار در حوزه رشته باستان شناسی در رومانی از دیرینه شناسی که مطالعه بقایای فسیلی است متمایز است.

باستان شناسی به ویژه برای یادگیری در مورد جوامع ماقبل تاریخ، که بنا به تعریف، هیچ سوابق مکتوبی برای آن ها وجود ندارد، مهم است. ما قبل تاریخ شامل بیش از 99% از گذشته بشر، از دوران پارینه سنگی تا ظهور سواد در جوامع سراسر جهان است. باستان شناسی اهداف مختلفی دارد که از درک تاریخ فرهنگ گرفته تا بازسازی شیوه های زندگی گذشته تا مستندسازی و توضیح تغییرات در جوامع بشری در طول زمان را شامل می شود. واژه باستان شناسی که از یونانی گرفته شده است در لغت به معنای «مطالعه تاریخ باستان» است. این رشته شامل بررسی، حفاری و در نهایت تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گذشته است. در دامنه وسیع، باستان شناسی بر تحقیقات بین رشته ای متکی است.

حقوق ماهیانه کار در رومانی برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در رومانی

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در رومانی

طبق معمول، شهریه ها به دانشگاه و رشته بستگی دارد. این به کشور مبدا شما نیز بستگی دارد. هزینه تحصیل معمولا از 2000€ تا 5000€ (یورو) در سال است. همچنین بورسیه های زیادی برای شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا وجود دارد. هزینه های شهریه معمولا به صورت ماهانه و نه سالیانه بیان می شود. بنابراین، باید مقادیر را براساس تعداد ماه های برنامه خود ضرب کنید که معمولا 9 یا 10 ماه است. برخی از دانشگاه ها به دانشجویان این امکان را می دهند که قبل از گرفتن ویزای دانشجویی، به جای همه چیز، در 2 یا 3 قسط پرداخت کنند.

رشته هایی مانند دامپزشکی وجود دارند که می توانند گران تر باشند. همچنین، هزینه های تحصیل در بسیاری از دانشگاه ها می تواند با توجه به سال متفاوت باشد. بنابراین، هزینه تحصیل و زندگی در رومانی ممکن است پس از سال اول افزایش یا کاهش یابد. دانشگاه های زیادی در این کشور وجود دارند که شهریه آن ها برای دانشجویان بین المللی ارزان است.

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در رومانی

فرآیند پذیرش در دانشگاه های رومانی

برای پذیرش، دانشجویان بین المللی باید مدارک مقطع تحصیلی قبلی خود را تأیید کنند. مدارک مورد نیاز را ارائه دهند و مراحل اضافی هر دانشگاه را دنبال کنند. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مصاحبه
  • تست
  • مقاله

شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید مراحل اضافی را طی کنند. آن ها باید نامه پذیرش از دانشگاه و وزارت آموزش ملی دریافت کنند. آن ها همچنین باید هر گونه پرداخت لازم را در صورت لزوم انجام دهند. با این مدارک می توانند پروسه ویزای دانشجویی را شروع کنند. تکمیل فرآیند ممکن است حدود 2 ماه طول بکشد، بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم روند درخواست را در اسرع وقت شروع کنید. همچنین، برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در رومانی می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *