مهاجرت تحصیلی بلاروس

رشته باستان شناسی در بلاروس

رشته باستان شناسی در بلاروس

پرطرفدارترین مقاطع تحصیلی رشته باستان شناسی در بلاروس مقاطع کارشناسی و ارشد بوده که دانشجویان سالانه برای تحصیل، باید پذیرش دریافت کنند. در صحنه آکادمیک، این کشور دارای استاندارد بالایی از آموزش است که در کشورهای اروپایی شهرت دارد. در واقع، این کشور در عین حال یک کشور جالب برای کاوش و یک مقصد ایده آل برای تحصیل است. این کشور دارای 48 دانشگاه است که در پایتخت مینسک، شهر تاریخی برست، و در مناطق هم مرز با لهستان و روسیه قرار دارند. این موسسات آموزش عالی به دلیل داشتن طیف متنوعی از برنامه های معتبر بین المللی ارزشمند هستند.

برخی از دوره های برتر که دانشجویان بین المللی دنبال می کنند عبارتند از:

  • مدیریت بازرگانی
  • مطالعات حقوق
  • اقتصاد
  • فناوری
  • پزشکی

سطوح و اشکال مختلف آموزش ارائه می شود، از جمله می توان به مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا، دیپلم های حرفه ای، آموزش معلمان، آموزش از راه دور و تحصیل مادام العمر اشاره کرد. این برنامه ها چه خصوصی و چه با بودجه دولتی، از مقرون به صرفه ترین برنامه ها در اروپا نیز هستند. برای آشنایی با رشته باستان شناسی در بلاروس موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خواندن این مقاله را توصیه می کند.

تحصیل رشته باستان شناسی در بلاروس

رشته باستان شناسی در بلاروس در 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می شود. کارشناسی باستان شناسی به مدت 4 سال در دانشگاه های این کشور تدریس می شود و هر متقاضی خارجی که دوره متوسطه خود را گذرانده باشد می تواند واجد شرایط پذیرش در هر دانشگاهی در این کشور برای تحصیل باستان شناسی باشد. متقاضیانی که به هند و پاکستان تعلق دارند باید گواهینامه 2+10 خود را برای پذیرش که در کشورهای آسیایی به عنوان متوسط شناخته می شود، گذرانده باشند.

کارشناسی ارشد در این کشور برای باستان شناسی به مدت 2 سال در تمام دانشگاه های دولتی این کشور برای دانشجویان داخلی و بین المللی تدریس می شود. همه متقاضیان ملی یا بین المللی که مدرک کارشناسی خود را دارند می توانند واجد شرایط پذیرش در بخش باستان شناسی در هر دانشگاه در این کشور باشند.

تحصیل رشته باستان شناسی در بلاروس

حقوق و زیر شاخه های رشته باستان شناسی در بلاروس

اگر تصمیم دارید وارد باستان شناسی شوید، می توانید یکی از انواع باستان شناسان شوید. برخی از رایج ترین انواع عبارتند از:

انواع باستان شناسیتوضیح
باستان شناسان محیط زیستاگر این مسیر را انتخاب کنید، به محیط طبیعی و رابطه آن با گروهی از مردم نگاه خواهید کرد. به عنوان مثال، ممکن است شما وظیفه تعیین نوع گیاهان و حیوانات موجود در یک زمان و نحوه استفاده مردم از آن ها را در زندگی خود داشته باشید.
باستان شناسان صنعتیاگر می خواهید به مصنوعات صنعتی نگاه کنید، این زمینه برای شماست. این نوع باستان شناس به چگونگی خلق کالاها و صنایع آن زمان توسط فرهنگ های قبلی می پردازد.
باستان شناسان زیر آباگر می خواهید به کشتی های غرق شده و سایر مکان های زیر آب نگاه کنید، این تخصص برای شماست. به عنوان یک باستان شناس زیر آب، از تکنیک های خاصی برای مطالعه شهرها و کشتی های گمشده در اقیانوس ها و دریاها استفاده خواهید کرد.
اتنوباستان شناساناین نوع باستان شناس به دنبال سرنخ ها و بینش های مرتبط با قوم نگاری می گردد. آن ها عادات و آداب و رسوم یک فرهنگ یا منطقه را مطالعه خواهند کرد.
باستان شناسان تاریخیبه عنوان یک باستان شناس تاریخی، به شواهد مکتوب و مصنوعات یک دوره از تاریخ نگاه خواهید کرد. شما جنبه های مختلف مانند تجارت و صنعت را مطالعه خواهید کرد.
باستان شناسان هوانوردیاین نوع باستان شناس بقایای تاریخی یک هواپیما، سلاح هوابرد یا باند فرودگاه هواپیما را بررسی می کند.
باستان شناس کلاسیکاین نوع باستان شناس به طور خاص بر یونان و رم تمرکز می کند. شما جوامع باستانی را به عنوان یک باستان شناس کلاسیک مطالعه خواهید کرد.

حقوق کار در بلاروس برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق کار در بلاروس برای باستان شناسان

هزینه تحصیل و زندگی در بلاروس

هزینه های تحصیل بسته به برنامه انتخابی و سطح تحصیل متفاوت است. هزینه تحصیل در بلاروس مقرون به صرفه است. برای شهریه برای برنامه مقدماتی 1 ساله دانشجویان بین المللی می توانند انتظار داشته باشند که در صورتی که خودشان به کشور آمده باشند بین 1600$ تا 1800$ (دلار) برای برنامه مقدماتی 1 ساله پرداخت کنند. دانشجویان بین المللی که براساس توافقات بین دانشگاهی یا بین المللی آمده اند، هزینه تحصیل بستگی به توافق دارد.

هزینه های مرحله اول آموزش عالی بسته به دوره انتخابی و مدت دوره متفاوت است. دانش آموزان می توانند حدود 2000$ (دلار) در سال انتظار داشته باشند. هزینه های مرحله دوم آموزش عالی طبق تخصص و برنامه درسی متفاوت می باشد. دانشجویان بسته به تخصص می توانند حدود 2300$ (دلار) یا بیشتر در سال انتظار داشته باشند. این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی هزینه زندگی پایین تری دارد. به علاوه، هزینه های زندگی بستگی به سبک زندگی مردم دارد. دانشجویان می توانند بین 200$ تا 300$ (دلار) در ماه انتظار داشته باشند. بسیاری از دانشگاه های این کشور در محوطه دانشگاه به دانشجویان محل اقامت می دهند. محل اقامت خارج از دانشگاه نیز برای دانشجویان این کشور در دسترس است.

ویزای تحصیلی بلاروس

ویزای تحصیلی این کشور مجوز ورود به این کشور و شروع دوره تحصیلی است. هر کشوری این نوع ویزا را برای اتباع خارجی دارد. همه اتباع خارجی برای ورود به این کشور بدون توجه به ملیت آن ها نیاز به ویزای دانشجویی دارند. ویزای دانشجویی معمولا توسط سفارت های کشورهایی که دانشجو در هر دانشگاه یا کالج پذیرش می شود صادر می شود و دارای پذیرش یا دعوت نامه از دانشگاه یا کالج مربوطه است.

ویزای این کشور انواع مختلفی دارد اما این ویزای تحصیلی برای کسانی صادر می شود که قصد تحصیل در این کشور را در هر برنامه دانشگاهی و از هر گوشه ای از دنیا دارند. هیچ تغییر عمده ای در قوانین ویزای دانشجویی برای جلسه 2023 برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، وجود ندارد.

برای دریافت ویزای دانشجویی این کشور 2 راه وجود دارد که عبارتند از:

2 نوع ویزا در بلاروستحصیل یکی از راه های مهاجرت به بلاروس است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن کادر مجرب می تواند به متقاضیانی که قصد تحصیل در این کشور دارد، خدمت رسانی کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *