مهاجرت تحصیلی ارمنستان

رشته باستان شناسی در ارمنستان

رشته باستان شناسی در ارمنستان

رشته باستان شناسی در ارمنستان یکی از رشته هایی است که سالانه دانشجویان بسیاری را به خصوص از ایران مجذوب خود کرده است. این کشور، کشوری محصور در خشکی است که در ارتفاعات ارمنی آسیای غربی واقع شده است. بخشی از منطقه قفقاز است. و از غرب با ترکیه، از شمال با گرجستان، با کریدور لاچین زیر نظر نیروهای حافظ صلح روسیه، و آذربایجان از شرق، و ایران و منطقه آذربایجان نخجوان از جنوب هم مرز است. ایروان پایتخت و بزرگترین شهر است. این کشور یک دولت ملت واحد، چند حزبی و دموکراتیک با میراث فرهنگی باستانی است.

پادشاهی ارمنستان در قرن اول پیش از میلاد در زمان تیگران کبیر به اوج خود رسید و اولین دولتی در جهان شد که مسیحیت را به عنوان دین رسمی خود پذیرفت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره رشته باستان شناسی در ارمنستان تحقیقات بسیاری انجام داده و اطلاعات لازم را در این نگارش در اختیار شما عزیزان قرار داده است.

تحصیل رشته باستان شناسی در ارمنستان

در این کشور، مدارس بسیار نوآورانه و پذیرای دانش آموزان بین المللی هستند. شما می توانید برای تحصیل در دانشگاه آمریکایی این کشور و همچنین سایر مدارس بین المللی مانند دانشگاه فرانسوی ارمنستان و دانشگاه اروپایی ارمنستان درخواست دهید. این دانشگاه ها از معروف ترین و رده بالای موسسات کشور هستند. در این دانشگاه ها می توانید خلاق ترین مهارت ها و دانش روز را بیاموزید. در حال حاضر 26 دانشگاه دولتی (4 دانشگاه بین المللی) و بیش از 42 موسسه آموزش عالی خصوصی در این کشور فعال هستند.

بسیاری از موسسات آموزش عالی با کیفیت ارائه می دهند:

موسسات آموزش عالی در ارمنستانبیش از 7000 دانشجو و همراه خارجی در موسسات آموزش عالی این کشور تحصیل می کنند. انواع مؤسسات آموزش عالی در جدول زیر آمده اند:

نوع موسسهتوضیحات
دانشگاه هاآموزش عالی و تکمیلی را در شاخه های مختلف طبیعی و جامعه شناسی، علم، فناوری و فرهنگ ارائه می دهند. همچنین فرصت هایی برای تحقیقات و مطالعات علمی فراهم شده است.
مؤسسات آموزش عالیبرنامه های علمی و تحقیقاتی تخصصی و کارشناسی ارشد را در تعدادی از شاخه های علمی، اقتصادی و فرهنگی انجام می دهند.
آکادمی های آموزشیبا هدف توسعه آموزش، علم، فناوری و فرهنگ در یک زمینه فردی هستند. برنامه ها متخصصان بسیار واجد شرایط را در یک زمینه فردی آماده می کنند و دوباره آموزش می دهند و همچنین برنامه های تحصیلی تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهند.
هنرستان هامتخصصانی را در زمینه موسیقی آماده می‌کنند و برنامه‌های تحصیلی را برای ارتقای صلاحیت و تحصیلات تکمیلی فراهم می‌کنند.
مؤسسات آموزش عالی دولتینهادهای حقوقی دولتی مستقل و غیرانتفاعی هستند که دارایی های تخصیص یافته به آن ها را براساس مأموریت و سیاست های تدوین شده توسط دولت در اختیار، استفاده و مدیریت می کنند.

مدارک لازم جهت درخواست تحصیلی در ارمنستان

اتباع خارجی در صورت داشتن حداقل تحصیلات متوسطه و گواهینامه مربوطه می توانند برای مدرک کارشناسی درخواست دهند.

تمام یا بخشی از مدارک زیر برای فرآیند درخواست مورد نیاز است:

  • درخواست پذیرش خطاب به وزیر آموزش و پرورش
  • فرم درخواست ارائه شده توسط وزارت آموزش و پرورش
  • گواهی سلامت
  • گذرنامه یا کپی شناسنامه
  • دیپلم فارغ التحصیلی متوسطه
  • 4 قطعه عکس از نوع پاسپورت
  • رزومه (CV)

مشاغل و حقوق مربوط به رشته باستان شناسی در ارمنستان

مشاغل و حقوق مربوط به رشته باستان شناسی در ارمنستان

فارغ التحصیلان رشته باستان شناسی در ارمنستان زمان زیادی را در میدان، تحقیق، حفاری و تجزیه و تحلیل آثار باستانی مانند سفال، سلاح، سکه یا بقایای انسانی صرف می کنند. با این حال، کار میدانی تنها جنبه کار باستان شناس نیست. در واقع، شما فقط سوراخ حفر نمی‌کنید، ماله را به اطراف تکان نمی‌دهید و اسکلت‌ها را با استفاده از یک برس کوچک بیرون می‌آورید. باستان شناسان بخش زیادی از زمان خود را صرف انجام تحقیقات، برنامه ریزی پروژه های حفاری و تجزیه و تحلیل آثار باستانی از آسایش یک آزمایشگاه می کنند. بسیاری از باستان شناسان نیز مسئولیت حفاظت و احیای آثاری را که کشف کرده اند، و همچنین قدم گذاری رادیوکربنی را بر عهده می گیرند.

بخش برنامه ریزی یک پروژه حفاری بسیار مهم است. در طول این فرآیند، یک باستان شناس مسئول انجام بررسی های ژئوفیزیکی، گرفتن عکس های هوایی از مکان های حفاری، و استفاده از تجهیزات پیشرفته، مانند سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS) خواهد بود. تمام کارهای باستان شناسی باید ثبت شود. در نتیجه، به عنوان بخشی از این مسئولیت، باستان شناسان ملزم به گرفتن عکس، تولید نقشه های دقیق، یادداشت برداری و استفاده از تکنیک های طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) هستند. زمانی که تمام آثار و داده ها جمع آوری شد، معمولاً باستان شناسان ملزم به نوشتن و انتشار گزارش های دقیق پروژه هستند.

حقوق ماهیانه کار در ارمنستان برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در ارمنستان برای باستان شناسان

هزینه تحصیل در ارمنستان

تحصیل در ارمنستان مقرون به صرفه است و در عین حال شانس بالایی برای گرفتن شغل پاره وقت به عنوان یک دانشجوی بین المللی دارید. در اینجا آمده است که تحصیل در این کشور چقدر می تواند برای شما مقرون به صرفه باشد. هزینه تحصیل بین 160$ تا 1400$ (دلار) است. شما می توانید در این کشور تحصیلات باکیفیت و با قیمت های مقرون به صرفه داشته باشید و در عین حال فرصت دریافت بورسیه تحصیلی را نیز داشته باشید. تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در رشته پزشکی هستند. شما می توانید با حدود 1100$ (دلار) در هر ترم پزشکی تحصیل کنید. در این کشور، شما می توانید یک برنامه عالی و پرطرفدار را با هزینه کمتر مطالعه کنید.

مشاغل پاره وقت در ارمنستان

اگر انگلیسی را روان صحبت می کنید، پیدا کردن کار در ارمنستان آسان خواهد بود. ویزای دانشجویی شما به شما امکان می دهد در طول تحصیل خود کار کنید. بنابراین، 4 ساعت کار در روز می تواند به شما کمک کند پول کافی برای تامین هزینه های خود کسب کنید. شما حتی می توانید مشاغل اقتصادی گیگ پیدا کنید و از کار و تحصیل خود لذت ببرید. شما می توانید به عنوان یک دانشجو شغل پاره وقت پیدا کنید و برای کمک به هزینه های زندگی درآمد کسب کنید.

کار پاره وقت به شما کمک می کند تا به اندازه کافی هزینه های روزانه خود را تامین کنید. اگر شغلی پیدا کنید که به شما امکان می دهد از خانه کار کنید، حتی می توانید مهارت های مدیریت زمان بهتری را توسعه دهید. دانشگاه شما ممکن است بتواند به شما کمک کند، مانند دوستان جدیدی که مطمئنا در این کشور پیدا خواهید کرد. اگر قصد مهاجرت به سایر کشورها را دارید، پیشنهاد ما این است که قبل از اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *