مهاجرت تحصیلی اکوادور

رشته بازیگری در اکوادور

رشته بازیگری در اکوادور

رشته بازیگری در اکوادور ممکن است طرفداران خاص خود را داشته باشد؛ هر چند بازیگری در این کشور الزامات خاص خود را دارد. اکوادور کشوری در آمریکای جنوبی است که در شمال با کشور ناامن کلمبیا و در شرق و جنوب با پرو همسایه و هم مرز است و از غرب هم به اقیانوس آرام می رسد. اکوادور همچنین شامل جزایری نیز در اقیانوس آرام می شود و زبان رسمی این کشور که در خصوص این جزایر نیز صادق است، زبان اسپانیایی است. البته در برخی دوره های تحصیلی زبان تدریس انگلیسی است اما غالب مقاطع در دانشگاه های مختلف اکوادور به زبان اسپانیایی ارائه می شوند. همچنین باید توجه داشت فارغ التحصیلان رشته بازیگری در اکثر موارد بدون تسلط داشتن به زبان اسپانیایی در کنار زبان انگلیسی، عملا شانسی برای کاریابی در اکوادور ندارند.

البته اکوادور کشوری در حال توسعه است و نرخ فقرای آن گرچه کم تر شده اما هنوز زیاد است. در واقع این کشور که اقتصادی با درآمد متوسط دارد، از سال 2006 تا 2016 نرخ فقر خود را موفق شده از 36.7% به 22.5% برساند. همچنین نرخ رشد تولید ناخالص داخلی اکوادور 1.5% است، یعنی اگرچه سرعت رشد اقتصاد اکوادور پایین است، اما این روند رو به رشد در جریان است. منتهی در کنار این نقاط مثبت جزیی، دلایل پررنگی وجود دارد که سبب شده تا به حال دانشجویان خارج از قاره آمریکا، معمولا اکوادور را برای تحصیل خود انتخاب نکنند که از آن جمله می توان به گران بودن شهریه ها و کم بودن امنیت اشاره نمود. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالا ذیل پاسخ می دهد:

  • هزینه های تحصیل رشته بازیگری در اکوادور چقدر است؟
  • شرایط امنیت در اکوادور چگونه است؟
  • مهم ترین مدارکی که برای اخذ پذیرش رشته بازیگری و ویزای تحصیلی اکوادور مورد نیاز است، کدام اند؟

هزینه های تحصیل رشته بازیگری در اکوادور

هر کدام از دانشگاه های اکوادور یا آکادمی های آموزش بازیگری در این کشور شهریه های متفاوتی اخذ می نمایند. منتهی معمولا شهریه های درخواستی بابت رشته بازیگری در آکادمی ها بالاتر از دانشگاه های اکوادور است. دوره های بازیگری در اکوادور در دانشگاه های این کشور معمولا سالانه 5000$ تا 9000$ (دلار آمریکا) شهریه دربردارد. اما دوره های بازیگری در آکادمی های این کشور بعضا شهریه ای بیش از 16000$ (دلار آمریکا) در سال نیز اخذ می نمایند. همچنین کسانی که در اکوادور زندگی می کنند باید توجه به مورد دیگری از هزینه ها، یعنی هزینه های زندگی در اکوادور داشته باشند. زندگی 1 نفره در این کشور ماهانه حدودا 700$ تا 1000$ (دلار آمریکا) هزینه دربردارد؛ هرچند دانشجویان می توانند این هزینه ها را با صرفه جویی و تهیه خوابگاه به جای آپارتمان مستقل، به ماهی 550$ (دلار آمریکا) هم کاهش دهند.

البته با این وجود نباید فراموش کرد که کشورهای نسبتا ارزان قیمتی هم در قاره اروپا وجود دارند که اخذ اقامت آن ها به مراتب ارزش بیشتری از اکوادور دارد. چرا که هم دانشگاه های بهتری برای رشته بازیگری دارند و هم شرایط کار ضمن تحصیل و پس از فارغ التحصیلی در آن ها خوب است. از جمله این کشورها می توان به فرانسه اشاره نمود که هزینه های زندگی در آن ماهانه 800€ (یورو) است و تحصیل در دانشگاه های دولتی آن تقریبا رایگان می باشد. همچنین مجارستان که هزینه های زندگی در آن را می توان به ماهی 450€ (یورو) کاهش داد و شهریه دانشگاه های آن نیز برای رشته بازیگری معمولا سالانه 7000€ تا 11000€ (یورو) می باشد. در ضمن کشورهای مزبور هم دانشگاه های بهتری برای بازیگری دارند و هم امنیت بیشتر.

سطح امنیت اکوادور در نمودار ذیل نشان داده شده است:

وضعیت امینت در اکوادور

پذیرش رشته بازیگری در اکوادور

به منظور پذیرش رشته بازیگری در اغلب دانشگاه های دنیا علاوه بر ارائه رزومه، دادن تست بازیگری و داشتن سابقه تحصیل و کار مرتبط نیز ضروری می باشد و دانشگاه های اکوادور نیز از این قاعده مستثنی نیستند. پس از ارائه رزومه به زبان انگلیسی یا اسپانیایی به دانشگاه یا آکادمی بازیگری مورد نظر، با کسانی که در گزینش اولیه انتخاب شده اند، ارتباط گرفته می شود تا برای تست بازیگری حضوری یا اسکایپی آماده شوند. در نهایت مدارکی که از افراد برای تحصیل رشته بازیگری در اکوادور خواسته می شود عبارت هستند از:

  • رزومه/CV
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات
  • سابقه کار و تحصیل مرتبط با بازیگری مثلا سابقه فعالیت حرفه ای در سینما، تئاتر و غیره
  • مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی با توجه به این که دوره مورد نظر به چه زبانی تدریس می شود.
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید پیشین فرد در مقطع قبلی که مرتبط با رشته بازیگری بوده است.
  • انگیزه نامه راجع به دلایل انتخاب دانشگاه مزبور و کشور اکوادور جهت تحصیل رشته بازیگری
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا همان application fee

پذیرش رشته بازیگری در اکوادور

اخذ ویزای تحصیلی اکوادور

بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر از رشته بازیگری نوبت به اخذ ویزای تحصیلی این کشور می رسد. مهم ترین مواردی که به منظور اخذ ویزای تحصیلی اکوادور در سال 2021 باید مد نظر داشت عبارت هستند از:

  • نامه پذیرش قطعی آکادمی بازیگری یا دانشگاهی در اکوادور
  • مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و ترجمه رسمی آن
  • بلیت رفت و برگشت اکوادور
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در اکوادور
  • پاسپورتی که برای حداقل 6 ماه پس از اتمام دوره تحصیلی نیز معتبر باشد
  • پرداخت هزینه های سفارت یا به عبارتی همان visa fee که برای ویزای تحصیلی اکوادور مبلغ آن 130$ (دلار آمریکا) است

در اکوادور برخی از افراد درآمد خیلی کمی دارند که حدود 340$ (دلار آمریکا) در ماه است. اما میانگین درآمد در اکوادور طی سال 2021 حدود 1360$ (دلار آمریکا) می باشد و برخی بازیگرهای مشهور این کشور یا مشاغل پردرآمدی مثل پزشکان، درآمد ماهانه ای حدود 6080$ (دلار آمریکا) دارند. لازم به ذکر است لازمه تبدیل ویزای تحصیلی اکوادور به ویزای کاری و تمدید اقامت پس از فارغ التحصیلی رشته بازیگری از یکی از دانشگاه ها یا آکادمی های این کشور، کاریابی در اکوادور است. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راجع به رشته بازیگری در اکوادور و هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور توضیحاتی ارائه نمود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *