مهاجرت تحصیلی شیلی

رشته اقتصاد در شیلی

رشته اقتصاد در شیلی

اقتصاد به عنوان یکی از علوم اصلی در جهان قرار دارد به طوری که سالانه دانشجویان بین المللی بسیاری جذب تحصیل رشته اقتصاد در شیلی می شوند. کسانی که اقتصاد می خوانند قبل از هر چیز تفاوت بین اقتصاد خرد و اقتصاد کلان را می آموزند. اقتصاد خرد شامل رفتار بازارهای فردی مانند خانوارها و شرکت ها و تعاملات آن ها است. از طرف دیگر، اقتصاد کلان شامل بررسی اقتصاد به عنوان یک کل است. این کشور، بر آموزش فنی و عالی از طریق دانشگاه تأکید دارد. اکثر دانشگاه های این کشور فارغ از مانع زبان، فرهنگ دانشجویی و ارتباط خوبی را با دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

تحصیلات عالیه در این کشور هم در دانشگاه های خصوصی و هم دولتی قابل دسترس است. در واقع، این کشور در قرن بیست و یکم یکی از جذاب ترین، زیبا ترین و ارزشمندترین مقاصد قاره آمریکای جنوبی است و گذراندن اوقات در آنجا به عنوان یک جهانگردان یا دانشجو، بهترین اوقات را برای شما رقم می زند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله دانشگاه های برتری که رشته اقتصاد در شیلی را ارائه می دهند، بررسی کرده است.

رشته اقتصاد در دانشگاه آلبرتو هرتادو شیلی

دانشجویانی که قصد تحصیل رشته اقتصاد در شیلی را دارند و این کشور را به عنوان مقصد تحصیل انتخاب می کنند، می توانند دوره خود را در دانشگاه آلبرتو هرتادو (UAH) به پایان برسانند. دانشجویان می توانند رشته های متنوعی را برای تحصیل در این دانشگاه انتخاب کنند.

در نمودار زیر رشته های محبوب آمده است:

رشته های محبوب اقتصاد در شیلی

UAH برای علاقه مندان به رشته اقتصاد در شیلی است. به طوری که، با هدف درک مشکلات پیچیده اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در این کشور و آمریکای لاتین، در علوم اجتماعی و علوم انسانی متمرکز است. این دانشگاه در منطقه ای تاریخی از شهر سانتیاگو واقع شده است. دانشجویان بین المللی می توانند از تحصیل در یک محیط زیبا در کنار دانشجویان محلی لذت ببرند. دوره ها را می توان از پیشنهاداتی که دانشجویان محلی طی 3 سال اول هر دوره تحصیلی تکمیل کرده اند، انتخاب کرد.

در جدول زیر، می توانید اطلاعات کلی درباره این دانشگاه را مشاهده کنید:

پارامترتوضیحات
محل دانشگاهشهر سانتیاگو
مقطع تحصیلیکارشناسی
ترمترم پاییز و بهار

رشته اقتصاد در دانشگاه شیلی

دانشگاه شیلی در سال 1842 تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های دولتی این کشور است. اگرچه اکثر دانشکده های این دانشگاه در پایتخت سانتیاگو مستقر است، اما هر کسی که قصد تحصیل در این کشور را دارد نباید فرصت های بازدید از شهرهای دیگر را از دست بدهد. کوه ها، دره ها و نقاط ساحلی این کشور بیش از چشم، که کوهنوردی، اسب سواری، اسکی و تورهای تاکستان همه فعالیت های محبوب را به خود جلب می کند. برای علاقه مندان به تحصیل رشته اقتصاد در شیلی این دانشگاه، دانشکده تجارت و اقتصاد (FEN UChile) دارد. این دانشکده در پردیس Andres Bello واقع در شهر سانتیاگو، واقع شده است. این خانه برخی از قدیمی ترین و مشهورترین ساختمان های دانشگاه را در خود جای داده است.

این دانشکده دارای 5 ساختمان در محوطه دانشگاه است:

  • برج 26
  • ساختمان های 22 طبقه ادارات و کلاس های درس
  • ساختمان کتابخانه اقتصاد
  • ساختمان جدید Z
  • محل خدمات شرکت ها و دانشجویان

علاوه بر این، این دانشکده، مجموعه ورزشی خاص خود را دارد که شامل زمین های چند ورزشی، زمین فوتبال 7 طرف، یک مرکز تناسب اندام و یک دیوار کوهنوردی است. همچنین 400 جای پارک برای استفاده کارکنان دانشکده و دانشجویان در دسترس است. در کل، 4220 دانشجو وجود دارد که شامل 274 دانشجوی بین المللی است. حدود 104 کارمند هیئت علمی در این دانشکده وجود دارد. در دانشگاه 15 آزمایشگاه تحقیقاتی وجود دارد. این دانشگاه پیوندهای محکمی با دانشگاه های سراسر جهان دارد و برنامه متنوع بین المللی آن شامل برخی از بهترین دانشگاه های ایالات متحده و اروپا و یک برنامه بین المللی در پاناما است.

رشته اقتصاد در دانشگاه شیلی

تحصیل در شیلی

یک فرصت عالی برای گذراندن 1 ترم در دانشگاه کلاس جهانی برای دانشجویان بین المللی در دسترس است. با تحصیل در شیلی، شما نه تنها یک تجربه آموزشی منحصر به فرد در داخل دانشگاه خواهید داشت، بلکه در مورد فرهنگ و مردم شیلی اطلاعات بیشتری خواهید گرفت. شما غذاهای جدید خواهید خورد، محله ها را کاوش خواهید کرد و حتی ممکن است از کوهی در آند بالا بروید. دیدگاه شما در مورد جهان تغییر می کند و تمرکز شما گسترش می یابد. این تجربه ای است که شما برای بقیه زندگی خود به یاد می آورید. این کشور اهمیت زیادی در آموزش در همه مقاطع تحصیلی قائل است. براساس رتبه بندی دانشگاه جهانی QS در سال 2023، دانشگاه های بسیاری در این کشور رتبه جهانی دریافت کرده اند.

در جدول زیر رتبه 3 دانشگاه برتر این کشور را مشاهده می کنید:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه کاتولیگ پاپی شیلی121
دانشگاه شیلی267
دانشگاه سانتیاگو465

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، 3 دانشگاه برتر این کشور رتبه جهانی بالایی در QS دریافت کرده اند.

هزینه تحصیل در شیلی

همه دانشگاه های این کشور، اعم از دولتی و خصوصی، شهریه خود را تعیین می کنند. هزینه تحصیل در شیلی در سال های اخیر در حال افزایش بوده است. اما با این وجود هزینه ها نسبت به ایالات متحده کمتر است. به طور متوسط دانشگاه های خصوصی سالانه حدود 5500$ (دلار) دریافت می کنند. اما این مقدار در دانشگاه هایی که در پایتخت این کشور است بیشتر بوده و حدود 6300$ (دلار) است. لازم به ذکر است که هزینه رشته هایی مانند پزشکی بیشتر است. حضور در 1 ترم در دانشگاه های درجه 1 شهر سانتیاگو متفاوت است. اما با این وجود متوسط هزینه حدود 5000$ (دلار) است. هزینه هر دوره حدود 1000$ (دلار) است.

علاوه بر شهریه، هزینه های دیگر هم باید در نظر داشت که در جدول زیر آمده است:

پارامترهزینه به دلار
مسکن3000$
وعده های غذایی3000$
حمل و نقل در اطراف سانتیاگو1000$

علاوه بر موارد گفته شده در جدول بالا، هزینه های کتاب هم نیز وجود دارد. به طور کلی، اگر تمام هزینه ها را باهم در نظر بگیریم، هزینه های شما برای 6 ماه در این کشور، تقریبا برابر با 13500$ (دلار) خواهد بود. علاقه مندان به مهاجرت خارج از کشور مخصوصا مهاجرت به شیلی می توانند با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و جهت دریافت مشاوره، با آن ها در ارتباط باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *