مهاجرت تحصیلی کلمبیا

رشته بازیگری در کلمبیا

رشته بازیگری در کلمبیا

رشته بازیگری در کلمبیا با پیداش تئاتر بین سال های 1850 الی 1810 آغاز شد. کلمبیا یکی دیگر از کشورهای لاتین در قاره آمریکای جنوبی است. رشته هنر و بازیگری در این کشور با توجه به اقدامات دولت این کشور برای صنعت سینما قوت گرفته است. همانطور که می دانید این کشور دارای تاریخی پر تلاطم و پر فراز و نشیب بوده است. امروز کلمبیا یک کشور مستقل است و علاقه مندان به رشته بازیگری در کلمبیا می توانند در آکادمی ها و موسسات این رشته را تحصیل کنند. برای درک فرهنگ و مردم کلمبیا می توانید به هنر این کشور نگاه کنید. صنعت سینما این کشور نقطه خوبی برای کاوش در کلمبیا است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در خصوص اقامت و مهاجرت می تواند همراه و پشتیبان شما باشد.

تاریخچه سینما در کلمبیا

تاریخ سینمای کلمبیا از سال 1897 با ورود اولین سینماتوگراف 2 سال پس از اختراع فیلمبرداری توسط برادران لومیر در پاریس به این کشور آغاز شد. در آن زمان شهر بندری کلون (در حال حاضر پاناما اما در آن زمان بخشی از کلمبیا بود)، باررانکیلا، بوکارامانگا و بعداً به پایتخت کلمبیا، بوگوتا رسید، جایی که در آگوست همان سال سینماتوگراف در تئاتر شهرداری رونمایی شد. پس از معرفی فیلمبرداری در کلمبیا، این کشور وارد جنگ داخلی شد که به جنگ هزار روزه معروف شد و باعث تعلیق همه تولیدات فیلم شد. اولین فیلم ها معمولاً لحظاتی از زندگی روزمره کلمبیا را به تصویر می کشیدند. نمایشگاه این فیلم ها تحت سلطه برادران دی دومنیکو در بوگوتا بودند. آنها همچنین اولین مستند سینمایی را در کلمبیا با نام El drama del quince de Octubre تهیه کردند که برای بزرگداشت 100 سالگی نبرد بویاکا بود.

در طول سال های اولیه تولید سینمای کلمبیا، تولیدکنندگان فیلم سینمایی کلمبیا تقریباً به طور انحصاری در فیلم های خود طبیعت و زندگی روزمره را به تصویر می کشیدند، تا سال 1922 که اولین فیلم داستانی با عنوان “ماریا” ظاهر شد. کارگردانی این فیلم توسط مکسیمو کالوو اولمدو مهاجر اسپانیایی بود که به عنوان توزیع کننده فیلم در پاناما کار می کرد و برای سفر به شهر کالی استخدام شد و در آنجا کارگردانی و مدیریت عکاسی این فیلم را بر اساس رمان خورخه ایزاک، ماریا انجام داد.  یکی دیگر از پیشگامان سینمای کلمبیا آرتورو آسودو والارینو تهیه کننده و کارگردان تئاتر بود که در بوگوتا زندگی می کرد. بعد از معرفی فیلم های خارجی دیگر سالن های نمایش مانند گذشته سودآوری نداشتند و از این رو Acevedo تصمیم گرفت یک شرکت تولید فیلم تأسیس کند.

در شکل زیر فیلم های برتر کلمبیا در طول تاریخ را مشاهده کنید:

فیلم های برتر کلمبیا

توسعه سینما در کلمبیا

سینمای کلمبیا در طول تاریخ خود به عنوان یک صنعت جامع تلاش کرده است. در ابتدای قرن 20 برخی از شرکت های تولیدی سعی در حفظ سطح تولید ثابت داشتند اما در نتیجه عدم حمایت دولت و یک صنعت بین المللی قدرتمند ابتکار عمل کاهش یافت. در دهه 1980 دولت کلمبیا به توسعه شرکت دولتی توسعه سینماتوگرافی (Compañía de Fomento Cinematográfico FOCINE) کمک کرد که به تولید برخی از فیلم ها کمک کرد اما هنوز هم برای حفظ دوام اقتصادی خود تلاش نکردند. FOCINE در آغاز دهه 1990 بسته شد. در سال 1997 کنگره کلمبیا قانون 397 ماده 46 یا قانون عمومی فرهنگ را با هدف حمایت از توسعه صنعت فیلم کلمبیا با ایجاد یک صندوق ترکیبی تبلیغ فیلم تصویب کرد. در سال 2003 نیز كنگره قانون سینما را تصویب كرد كه به شروع مجدد صنعت فیلمبرداری در كلمبیا كمک کرد.

بنابراین قوانینی برای ارتقا صنعت فیلم در کلمبیا صادر می شود که از طریق اخذ مالیات به توزیع کنندگان، غرفه داران و تهیه کنندگان فیلم که مجموعه آنها با هدف حمایت از تولیدکنندگان فیلم های بلند، کوتاه و مستند و همچنین آموزش برای پروژه های عمومی انجام شد.

تحصیل رشته بازیگری در کلمبیا

تحصیل در رشته هنر در کلمبیا و رشته بازیگری در برخی از موسسات و اکادمی های این کشور ارائه می شود. تمامی برنامه های ارائه شده در این کشور به زبان کلمبیایی است و دانشجویان باید به این زبان مسلط باشند. توجه داشته باشید که با توجه بازار کار در کلمبیا در صنعت سینما که آنچنان فعال نیست بسیاری ترجیح بر تحصیل رشته های مهندسی و غیره می کنند. در هر صورت با تحصیل رشته بازیگری در این کشور می توانید مدرک بازیگری را بدست آورید و این رشته را در تئاترها، صحنه های نمایشی و غیره تمرین کنید.

در جدول زیر از جمله موسسات و دانشگاه های معتبر برای تحصیل رشته بازیگری در کلمبیا معرفی شده اند:

ردیفنام موسسه
1Universidad de Los Andes Colombia
2Universidad Nacional de Colombia
3Universidad del Norte, Colombia
4Universidad de Antioquia
5Pontificia Universidad Javeriana
6Stars Actors Academy

تحصیل رشته بازیگری در دانشگاه ملی کلمبیا

یک دانشگاه دولتی، ملی، آموزش، پژوهشی است که در بوگوتا، مدلین، مانیزالس و پالمیرا کلمبیا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1867 با کنگره کلمبیا تاسیس شد، این دانشگاه بزرگترین موسسه آموزش عالی کشور با بیش از 44000 دانشجو، بیشترین تعداد متخصصان فارغ التحصیل در سال و تعداد برنامه های دانشگاهی برای تحصیل کارشناسی در کلمبیا و کارشناسی ارشد با 430 برنامه دانشگاهی، که شامل:

  • 96 دیپلم تکمیلی
  • 67 تخصص دانشگاهی
  • 39 تخصص پزشکی
  • 161 مدرک کارشناسی ارشد
  • و 58 دکترا می باشد.

تقریباً 40،000 دانشجو در مقطع کارشناسی و 4،000 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در کلمبیا در این دانشگاه تحصیل می کنند. دانشگاه ملی کلمبیا به دلیل داشتن سطح بالای تحصیلات و موفقیت در تحقیقات در چندین رتبه بندی از دانشگاه های آمریکای لاتین و سراسر جهان، به عنوان بهترین دانشگاه کلمبیا و یکی از بهترین دانشگاه های آمریکای لاتین شناخته می شود. این دانشگاه عضو انجمن دانشگاه های کلمبیا (ASCUN)، انجمن دانشگاه های تحصیلات تکمیلی ایبروامریکایی (AUIP) و شبکه دانشگاه دانشگاه ایبروامریکا است. این موسسه برنامه گسترده ای را در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از جمله رشته بازیگری در کلمبیا را ارائه می کند.

تحصیل رشته بازیگری در دانشگاه آنتیگوا کلمبیا

تحصیل رشته بازیگری در دانشگاه آنتیگوا کلمبیا

دانشگاه آنتیگوا یک دانشگاه دولتی، دپارتمانی، آموزشی و پژوهشی مستقر در شهر Medellín ، Antioquia، کلمبیا با پردیس های منطقه ای در آمالفی، آند و غیره است. این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه دپارتمان کلمبیا است که در سال 1803 با حکم سلطنتی توسط پادشاه چارلز چهارم اسپانیا با نام کالج Franciscan تاسیس شد. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های کلمبیا محسوب می شود که به مدت 9 سال از وزارت آموزش و پرورش دارای اعتبار بالا است. در کنار دانشگاه آند، این دو دانشگاه دومین دوره طولانی تر را پشت سر دانشگاه ملی کلمبیا دارند. یکی از برنامه های ارائه شده در این دانشگاه مربوط به رشته هنر و زیر مجموعه های آن از جمله:

  • رشته بازیگری
  • تئاتر
  • تاریخ هنر
  • موسیقی

برنامه رشته بازیگری در آکادمی بازیگری استارز کلمبیا

آکادمی بازیگران استارز یک آکادمی خصوصی رشته بازیگری در کلمبیا است و برنامه های خود را بر اساس این فلسفه ارائه می دهد که برای یادگیری چگونگی ساخت فیلم و نمایش ارائه شود. در طی مراحل آموزش بازیگران دانشجویی در خلق فیلم نامه ها، تهیه شخصیت، طراحی هنر شرکت می کنند. آنها همچنین برای صحنه نگاری برای سینما و شرکت برای ضبط چندین فیلم کوتاه و به عنوان بازیگر اصلی یک سریال یا فیلم فارغ التحصیل می شوند.

در آکادمی بازیگران استارز، کودکان نیز می توانند ثبت نام کنند. آنها از طریق آواز، رقص و بازیگری، کودکان عزت نفس خود را تقویت می کنند و استعدادهایشان را شکوفا می کنند و بنابراین خود را برای رشد موفق آماده می کنند. آکادمی بازیگران استارز نه تنها بازیگران را آماده می کند، بلکه به همه مدیران بازرگانی دوره های آموزشی، بیان بدنی، بیان غیر کلامی، سخنرانی در جمع، رهبری و بداهه پردازی را ارائه می دهد تا بتوانند در چنین بخش مهمی پروژه را با موفقیت انجام دهند.

تحصیل رشته بازیگری در دانشگاه لس اندس کلمبیا

دانشگاه لس آندس یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی است که در مرکز شهر بوگوتا، کلمبیا واقع شده است. این دانشگاه اولین دانشگاه کلمبیا در سال 1948 توسط گروهی از روشنفکران کلمبیایی به رهبری ماریو لازرنا پینزون تاسیس شد و به عنوان نهاد غیر مذهبی تاسیس شد. این دانشگاه به طور سنتی نخبگان دانشگاهی آمریکای لاتین را آموزش داده است و به طور گسترده ای یکی از بهترین دانشگاه های این منطقه محسوب می شود. این دانشگاه به طور آکادمیک از 9 دانشکده، 3 نهاد دانشگاهی خاص تشکیل شده است:

  • مدرسه حکومتی Alberto Lleras Camargo
  • مرکز تحقیقات و پژوهش (CIFE)
  • مرکز میان رشته ای توسعه مطالعات (CIDER)

این دانشگاه ارائه کننده 31 برنامه کارشناسی، 18 دکترا و 38 برنامه اعطای مدرک تحصیلات تکمیلی در زمینه های دانش بشری مانند پزشکی، مهندسی، هنری و سایر موارد است. تحصیل رشته بازیگری در این دانشگاه در دانشکده هنر ارائه می شود. برای کسب اطلاعات درباره ویزای تحصیلی کلمبیا می توانید مقاله ارائه شده را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *