مهاجرت تحصیلی عمان

رشته ارتودنسی در عمان

رشته ارتودنسی در عمان

رشته ارتودنسی در عمان و سایر کشورهای عربی دیگر به کل شامل هزینه سنگینی می شود و تمدید اقامت در این کشورها چندان راحت نیست تحصیلات عالی در عمان در یکی از دانشگاه های این کشور انجام می شود. در حالی که سیستم دانشگاه نسبتاً جدید است، با افتتاح اولین دانشگاه در دهه 1980، ثابت کرده است که یک تجربه آموزشی قوی برای کسانی که در داخل کشور تحصیل می کنند ارائه می دهد. اگر شما هم قصد مهاجرت به این کشور آسیایی را دارید همین حالا با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

تاریخچه عمان

کشوری که عمدتاً بر پایه تجارت کشورهای داخل و اطراف اقیانوس هند ساخته شده است، عمان دارای تاریخ غنی است که تا حد زیادی تحت تأثیر دین انگلیس و اسلام قرار گرفته است. عمان بخشی از شبه جزیره عربستان است که یک نقطه استراتژیک در دهانه خلیج فارس دارد. در شمال غربی امارات متحده عربی و در غرب عربستان سعودی قرار دارد. در طول تاریخ خود، عمان امپراتوری قدرتمندی بود که توانست استقلال خود را از کنترل بریتانیا در طول دوره استعمار حفظ کند. این کشور یک اقتصاد پردرآمد است و به عنوان یکی از صلح‌آمیزترین کشورهای جهان شناخته می‌شود، علیرغم اینکه این کشور فقط منابع طبیعی متوسطی دارد. این کشور به دلیل اقتصاد متنوع، صادرات نفت قوی و صنعت گردشگری رو به رشد خود شناخته شده است.

عمان دارای آب و هوای مشابه سایر مناطق خلیج فارس است و در بیشتر مواقع سال هوای گرم و خشک دارد. بیشتر باران ها در ماه ژانویه می بارد، اگرچه در کوه های ظفار آب و هوای گرمسیری تر به معنای بارندگی بیشتر است. برف در کوه ها ممکن است هر چند سال یک بار رخ دهد، اما نادر است. برخی از مناطق یک سال کامل بدون بارش خواهند بود. فرهنگ عمان کاملاً عربی است، با برخی تمایزات فرهنگی که از تأثیر آفریقا و بریتانیا در طول تاریخ آن ناشی می شود. مردم صمیمی و خوش برخورد هستند، اما به دلیل نفوذ اسلام بر مردم کشور، تمایز بین نقش های زن و مرد رایج است. مردم عمان تحصیلات خوبی دارند و از کیفیت زندگی خوبی برخوردار هستند.

تحصیل در رشته ارتودنسی در عمان

زمانی که برای تحصیل به عمان سفر می کنید، دانش آموزان مدت ها قبل از ورود به کشور باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. ویزای دانشجویی به دانشجویان اجازه کار در این کشور را نمی دهد. تحصیل در عمان به دانشجویان این فرصت را می دهد که زندگی در یک فرهنگ پررونق عرب را تجربه کنند. دانشجویان در عمان از آزادی مذهب و تجارت بیشتری نسبت به سایر کشورهای عربی برخوردار هستند که این امر بر جذابیت تحصیل در این کشور می افزاید. همچنین، اکثر برنامه‌های تحصیلی رشته ارتودنسی در عمان به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، و حضور بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه و درک آنچه تدریس می‌شود را آسان‌ تر می‌کنند.

تحصیل در رشته ارتودنسی در عمان

دانشگاه های برتر رشته ارتودنسی در عمان

بهترین دانشگاه های عمان در رشته ارتودنسی عبارتند از :

  • دانشگاه ملی علم و صنعت
  • دانشگاه صحار
  • دانشگاه سلطان قابوس
  • دانشگاه نیزوا
  • کالج پزشکی عمان

هزینه تحصیل در رشته ارتودنسی در عمان

هزینه تحصیل و زندگی در عمان به خاطر ارزش پول بالای آن ممکن است بالا به نظر بیاید. هزینه تحصیل در عمان توسط ایالت تعیین نمی شود و به این ترتیب بسته به برنامه تحصیلی و دانشگاه انتخابی متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، هزینه سالانه برای مدرک لیسانس در یکی از کالج های عمر، 1800 ORM (ریال عمان)، علاوه بر 100 OMR (ریال عمان) سپرده احتیاطی است. در بیشتر موارد هزینه زندگی در عمان نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه ارزانتر است. اگر مقصد زندگی شما اتاق های دانشجویی باشد این هزینه ها به مراتب کمتر نیز می شود. دانشجویان قبل از سفر باید از پوشش بیمه ای خود اطمینان حاصل کنند. این کشور دارای سیستم مراقبت های بهداشتی با کیفیت و مراقبت های بهداشتی رایگان برای شهروندان است، اما این مراقبت های بهداشتی رایگان شامل دانشجویان بین المللی نمی شود. در صورت نیاز، کلینیک ها و بیمارستان های خصوصی در دسترس هستند.

در صورتی که می خواهید مستقل زندگی کنید، هزینه های حدودی شما به شرح زیر است:

  • یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 650$ (دلار) در ماه
  • یک آپارتمان یک خوابه در حاشیه شهر $500 (دلار) در ماه
  • یک آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر $1500 (دلار)
  • یک آپارتمان 3 خوابه در حاشیه شهر 1140$ (دلار)

درآمد یک ارتودنتیست در عمان

شما نمی توانید در حین تحصیل رشته ارتودنسی در عمان به کار مشغول شوید و اجازه این کار را ندارید. پس از فارغ التحصیلی ولی شما می توانید به راحتی کار مرتبط با رشته خود را پیدا کنید. درآمد یک ارتودنتیست کار در عمان چیزی در حدود 5000ORM (ریال عمان) در ماه است. با این درآمد شما می توانید زندگی نرمالی در این کشور داشته باشید. قوانین عمان آن را به یکی از امن ترین کشورها برای مهاجران در سراسر جهان تبدیل کرده است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، توضیحاتی در مورد ارتودنسی در عمان، تحصیل در عمان و هزینه های آن ارائه شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *