مهاجرت تحصیلی در صربستان

رشته ارتودنسی در صربستان

رشته ارتودنسی در صربستان

رشته ارتودنسی در صربستان هزینه کمتری نسبت به سایر کشورهای همسایه خود دارد ولی از لحاظ اقتصادی این کشور هنوز در حال رشد و توسعه می باشد. سیستم آموزش عالی صربستان مطابق با استانداردهای اروپایی مندرج در فرآیند بولونیا است و از سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) استفاده می کند. موسسات صربستان سه سطح سنتی مدرک لیسانس، فوق لیسانس (علوم یا هنر) و دکترای علوم را اعطا می کنند. اکثر دوره ها به زبان صربی تدریس می شوند، اما برخی از برنامه ها و دوره ها به زبان انگلیسی در دسترس هستند. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در صربستان را دارند به طور معمول باید قبل از شروع تحصیل در رشته دانشگاهی خود، یک سال آموزش زبان را در صربستان بگذرانند. اگر شما هم قصد مهاجرت و تحصیل در کشور صربستان را دارید، همین حالا با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

تاریخچه صربستان

صربستان با نام رسمی جمهوری صربستان کشوری است که در تقاطع اروپای مرکزی و جنوب شرقی واقع شده و بخش جنوبی دشت پانونی و بالکان مرکزی را در بر می گیرد. این کشور محصور در خشکی است که از شمال با مجارستان رومانی و بلغارستان در شرق، مقدونیه در جنوب؛ و کرواسی، بوسنی و مونته نگرو در غرب هم مرز است. صربستان یک اقتصاد با درآمد متوسط ​​بالا است و بیشترین پیشرفت را در منطقه از نظر نمرات کلی دموکراسی و تحول کلی اقتصادی و حکومتی داشته است. منابع طبیعی شامل زغال سنگ، نفت، گاز طبیعی و بسیاری از فلزات در این کشور است. صنایع عمده شامل کشاورزی، فرآوری مواد غذایی، فلزات، نساجی، معدن، خودرو و مبلمان است.

موقعیت مرکزی صربستان به آن مزیت عمده ای در حمل و نقل کالا در سراسر اروپا می دهد و بخش عمده ای از اقتصاد این کشور بر صادرات متمرکز است. زبان صربی و واحد پول آن دینار صربستان است که به اختصار RSD نامیده می شود. آب و هوا در صربستان به طور کلی معتدل است، اما به دلیل تفاوت در زمین، بدنه آبی و پوشش گیاهی در سراسر کشور به طور قابل توجهی متفاوت است. ارتفاعات بالاتر معمولا بارانی تر و خنک تر هستند. گرم ترین دما در بلگراد در ماه ژوئیه یا آگوست رخ می دهد و معمولاً به حداکثر 28 درجه سانتیگراد می رسد. کمترین دما در بلگراد در ژانویه رخ می دهد و حدود -3 درجه سانتیگراد است. بیشتر ماه ها حدود 12 روز بارندگی دارند، اگرچه فوریه و مارس. خشک ترین ماه ها هستند.

شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در صربستان

مؤسسات صربستان سابقه طولانی آموزش با کیفیت بالا را ارائه می دهند و بسیاری از آنها در دهه 1800 تأسیس شدند. موسسات صربستان طیف گسترده ای از مدارک کارشناسی ارشد، از جمله برنامه های مدیریت، بانکداری، اقتصاد، علوم سیاسی، هنر، کشاورزی، ارتباطات، علوم کامپیوتر و مهندسی و غیره را ارائه می دهند. دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد را در رشته ارتودنسی در صربستان دریافت می کنند، در فرهنگ چند قومیتی اروپای مرکزی غوطه ور خواهند شد و همچنین فرصتی برای سفر آسان به سایر کشورهای اروپایی در طول وقفه های تحصیلی خود خواهند داشت.

شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در صربستان

دانشگاه های برتر رشته ارتودنسی در صربستان

سه نوع موسسات آموزش عالی در صربستان وجود دارد: دانشگاه ها، کالج های علوم کاربردی و کالج های مطالعات آکادمیک. برخی از دانشگاه های بین المللی نیز وجود دارند، مانند دانشگاه نیویورک در بلگراد، که MBA را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. دانشگاه ها تنها مؤسساتی هستند که هر سه سطح آموزش عالی را ارائه می دهند. کالج های علمی کاربردی و کالج های علوم آکادمیک ممکن است مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را اعطاء کنند، اما مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا را ندارند. صربستان 17 دانشگاه دارد. 8 مورد عمومی و 9 مورد خصوصی هستند. همچنین 47 کالج دولتی و 17 کالج خصوصی علمی کاربردی و همچنین 3 کالج دولتی و 5 کالج خصوصی مطالعات آکادمیک وجود دارد لیستی از بهترین دانشگاه ها به شرح زیر است:

  • دانشکده پزشکی دانشگاه بلگراد
  • دانشکده علوم پزشکی دانشگاه کراگویواچ

شرایط دریافت ویزای تحصیلی صربستان

دانشجویان بین المللی که بیش از 90 روز در صربستان تحصیل می کنند به ویزای اقامت موقت نیاز دارند. علاوه بر پاسپورت، فرم درخواست و عکس، دانشجویان آینده نگر باید مدرک تحصیلی برنامه ریزی شده خود در صربستان و همچنین مدرکی مبنی بر داشتن بودجه کافی برای اقامت خود ارائه دهند. درخواست باید به سفارت یا کنسولگری صربستان در کشور خود دانشجو ارسال شود. با این حال، دانشجویان اجازه دارند با ویزای توریستی وارد صربستان شده و پس از ورود برای ویزای اقامت موقت اقدام کنند. اخذ ویزای اقامت موقت معمولاً حدود 3 هفته طول می کشد.

هزینه های تحصیل رشته ارتودنسی در صربستان

هزینه تحصیل در صربستان بسیار مقرون به صرفه می باشد. دانشگاه های برتر دولتی زیادی در این کشور است که می تواند شرایط تحصیل شما را رایگان کند. شما می توانید در صورت نیاز اقدام به دریافت بورسیه تحصیلی نیز نمایید. به طور متوسط هزینه تحصیل سالیانه حدود 7000$ (دلار آمریکا) است. دانشجویان می توانند در شهر بلگراد که پایتخت این کشور است از تمامی امکانات رفاهی برخوردار باشند. به این علت که در حین تحصیل می توانید به کار نیز مشغول شوید یک مزیت برای مدیریت کردن هزینه های شما در این کشور می باشد.

درآمد یک ارتودنتیست کار در صربستان

موقعیت شغلی در این کشور زیاد نیست ولی با توجه به رشته شما، مشکلی برای پیدا کردن کار ندارید. درآمد یک ارتودنتیست کار در صربستان برابر با 485000RSD (دینار صربستان) در ماه درآمد دارد. اگر شما هم قصد مهاجرت به این کشور مقرون به صرفه را دارید، همین حالا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *