مهاجرت تحصیلی تاجیکستان

رشته ارتودنسی در تاجیکستان

رشته ارتودنسی در نروژ

رشته ارتودنسی در تاجیکستان با اعتبار بالای دانشگاه علوم پزشکی این کشور و مدرک معتبر علمی امروزه مورد توجه بسیاری قرار گرفته است اگر می خواهید در تاجیکستان تحصیل کنید، باید بدانید که کدام یک از دانشگاه های آن برای شما مناسب است. تاجیکستان در حال حاضر هیچ دانشگاهی در رتبه‌ بندی کلی دانشگاه‌ های جهانی آموزش عالی تایمز ندارد. انتخاب محل تحصیل در تاجیکستان یکی از بزرگترین تصمیماتی است که تا به حال می گیرید. سالانه فقط 20 دانشجوی آمریکایی در خارج از کشور در تاجیکستان تحصیل می کنند. این شهر به خاطر کوه های ناهموارش که برای پیاده روی و کوهنوردی محبوب هستند، شناخته شده است، بنابراین اگر به دنبال تجربه چیزی غیرعادی و ناهموار هستید، باید تحصیل در خارج از کشور در تاجیکستان را در نظر بگیرید. همین حالا با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

تاریخچه تاجیکستان

تاجیکستان، با نام رسمی جمهوری تاجیکستان کشوری واقع در قلب آسیای مرکزی است. از شمال با قرقیزستان، از شرق با چین، از جنوب با افغانستان و از غرب و شمال غرب با ازبکستان همسایه است. تاجیکستان شامل منطقه خودمختار گورنو-بدخشان (“کوه بدخشان”) به پایتختی خوروغ (خروغ) است. تاجیکستان کمترین میزان زمین را در بین پنج کشور آسیای مرکزی دارد، اما از نظر ارتفاع از همه آنها پیشی می گیرد و بیش از هر کشور دیگری در منطقه کوه های بلندتر و بیشتری را در بر می گیرد. تاجیکستان از سال 1929 تا استقلال آن در سال 1991 یک جمهوری تشکیل دهنده (اتحادیه) اتحاد جماهیر شوروی بود. پایتخت آن دوشنبه است.

تحصیل رشته ارتودنسی در تاجیکستان

برای کسانی که در رشته دندانپزشکی در این کشور مشغول هستند، میزان زمان تحصیل بین 5 تا 6 سال است. برای رشته ارتودنسی در تاجیکستان این مدت زمان بین 1 تا 3 سال به طول می انجامد. شما می توانید برای دانشگاه های این کشور درخواست بورسیه تحصیلی دهید. یکی از نکات مهم در اخذ بورسیه تحصیلی واجد شرایط دریافت بیمه درمانی می باشد.

دانشگاه های برتر رشته ارتودنسی در تاجیکستان

از مهم ترین دانشگاه های پزشکی تاجیکستان دانشگاه های زیر را می توان نام برد:

  • دانشگاه ملی تاجیک
  • دانشگاه اسلواکی روس
  • دانشگاه پزشکی دولتی تاجیک
  • دانشگاه علوم پزشکی اویسینا

دانشگاه های برتر رشته ارتودنسی در تاجیکستان

شهریه رشته ارتودنسی در تاجیکستان

هزینه زندگی در تاجیکستان نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر آسیایی پایین تر می باشد. توجه به این نکته که کیفیت زندگی در این کشور متوسط است، نباید غافل شد. البته زبان مشترک این کشور با ایران، تحصیل رشته ارتودنسی در تاجیکستان را بسیار جذاب تر می کند. طبق آمار های اعلام شده میزان هزینه زندگی در تاجیکستان در سال 2023 برای یک فرد به صورت ماهیانه در حدود 8300SM (سامانی) که معادل 730$ (دلار) با احتساب هزینه اجاره می باشد.

مدارک مورد نیاز برای رشته ارتودنسی در تاجیکستان

به طور کلی برای رشته های مجموعه پزشکی ارائه مدارک زیر الزامی می باشد:

  • ارائه ویزای تحصیلی تاجیکستان
  • ارائه عکس پاسپورت
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • ارائه آدرس محل اقامت در تاجیکستان

شرایط کار یک ارتودنتیست کار در تاجیکستان

شما با هزینه های کمتر نسبت به سایر کشورها می توانید در تاجیکستان تحصیل کرده و پس از آن مشغول به کار شوید. کار در کشوری که هم زبان با ایران است می تواند برای دانشجویان ایرانی جذاب بوده و به نحوی به کشور دوم آنها تبدیل شود درآمد یک ارتودنتیست کار به طور متوسط در سال TJS23400 (سامانی) است. این مقدار برای یک زندگی با کیفیت در این کشور کفایت می کند. اگر هنوز با مطالعه این مقاله نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می توانید از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *