مهاجرت تحصیلی کره جنوبی

رشته آسیب شناسی در کره جنوبی

رشته آسیب شناسی در کره جنوبی

توسعه صنعتی و پزشکی در کشورهای جنوب شرق آسیا چنان شتابان بوده که دانشجویان بسیاری جذب این منطقه می شوند. تحصیل در رشته آسیب شناسی در کره جنوبی بخشی از جذب دانشجویان بین المللی و بومی را به خود اختصاص می دهد که در این مقاله بررسی می شود. حضور در کره جنوبی به این دلیل با استقبال زیاد مواجه شده که سیاست های علمی این کشور شرایط بسیار آرامی را برای تحصیل دانشجویان مختلف شکل داده است و از سوی دیگر قوانین تبعیض آمیز برای پیشرفت علمی و کاری در این کشور وجود چندانی ندارد و افراد می توانند پس از تحصیل براحتی در بازار کار این کشور جذب شوند. شاید تنها سختی در مسیر مهاجرت علمی به این کشور، اخذ پذیرش باشد که شما از طریق ارتباط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا راه شما را هموار سازد.می توانید از این نگرانی نیز عبور کنید.

هزینه زندگی دانشجویی در کره جنوبی

متوسط ​​هزینه زندگی در کره جنوبی معقول است. به اندازه زندگی در برخی از کشورهای آسیایی مانند لائوس یا چین ارزان نیست، اما به گرانی ژاپن یا سنگاپور نیز نیست. به طور کلی، گران ترین هزینه های زندگی در این کشور در پایتخت، سئول است. در هر جای دیگری، مهاجران می توانند انتظار داشته باشند که دستمزد مناسبی دریافت کنند و مقدار زیادی از آن را پس انداز کنند، بدون اینکه نیازی به خرج کردن سکه یا زندگی با بودجه سخت داشته باشند. همانطور که در اکثر کشورها معمول است، بزرگترین هزینه زندگی در کره جنوبی مسکن شما خواهد بود. در حالی که قیمت ها نجومی نیستند، به خصوص در مقایسه با سایر مقاصد مهاجرتی محبوب، مهاجران باید آماده باشند 30 تا 40% از حقوق ماهانه خود را برای یک مکان خوب بپردازند. هنگام مقایسه شهرهای کره جنوبی، مهاجران بالاترین هزینه زندگی را در سئول خواهند یافت.

پس از سئول، گران ترین مکان های دیگر برای زندگی در کره جنوبی اینچئون، جزیره ججو و بوسان هستند. در سطح ملی، یک خانواده چهار نفره می تواند انتظار داشته باشد که به طور متوسط ​​2300000 KRW (وون) برای هزینه های زندگی (به استثنای اجاره بها) هزینه کند. یک مهاجر مجرد می تواند انتظار داشته باشد که 652000 KRW (وون) در ماه بپردازد. میانگین هزینه های ماهانه زندگی برای یک مهاجر مجرد (شامل اجاره بها) در شهر سئول 711000 KRW (وون)، در اینچئون 665000 KRW (وون) و در بوسان 690000 KRW (وون) است. اجاره ماهانه آپارتمان سه خوابه در شهر سئول 260000 KRW (وون)، در اینچئون 1170000 KRW (وون) و در بوسان 1170000 KRW (وون) است.

در جدول زیر اجاره بهای آپارتمان یک خوابه به تفکیک شهر در کره جنوبی اشاره شده است:

نام شهرهزینه به ون کره جنوبی
سئولKRW818000
اینچئونKRW467000
بوسانKRW525000

سایر هزینه های دانشجویان رشته آسیب شناسی در کره جنوبی

همانطور که گفته شد برای نگاهی به مقرون به صرفه ترین شهرهای کره جنوبی، باید از مناطق شهری بزرگ دور شوید و به شهرهای کوچکتر و متوسط ​​نگاه کنید که در آن مهاجران کمتر و کره ای های محلی بیشتری وجود دارد. البته در بحث خدمات، به عنوان مثال خدمات آب و برق در کره جنوبی هزینه زیادی به اجاره شما اضافه نمی کند. لطفاً در نظر داشته باشید که به استثنای اینترنت، اکثر خدمات شهری مانند گاز، برق و آب از طریق دولت ارائه می شود. هزینه خدمات آب و برق معمولاً کمی بیش از 10000 KRW (وون) در ماه است. قیمت مواد غذایی در این کشور مناسب است. اقلام مواد غذایی یک چهارم شیر 2500 KRW (وون) یک پوند سینه مرغ 4800 KRW (وون) 1 دوجین تخم مرغ 3100 KRW (وون) و 1 کیلو گوجه فرنگی 23000 KRW (وون)، 1 کیلو سیب 3500 KRW (وون) است.

هزینه شام ​​در یک رستوران ارزان برای 2 نفر به طور متوسط ​​20000 KRW (وون) خواهد بود. شام در یک رستوران خوب حدود 56000 KRW (وون) خواهد بود. هزینه تحصیل در کره جنوبی بسته به محل زندگی شما در این کشور و نوع دانشگاه متفاوت است. اگر برای حضور در دانشگاه به این کشور مهاجرت می کنید، شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی بین 2000000 تا 5900000 KRW (وون) خواهد بود. برای تحصیلات تکمیلی، شهریه بین 2،500،000 تا 7000000 KRW (وون) خواهد بود.

سایر هزینه های دانشجویان رشته آسیب شناسی در کره جنوبی

ویزای رشته آسیب شناسی در کره جنوبی

همه دانشجویان بین المللی جویای مدرک باید قبل از شروع ترم در دانشگاه کره جنوبی، ویزای دانشجویی D-2 دریافت کنند. سایر انواع ویزا که به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد در یک برنامه تحصیلی در دانشگاهی در کره ثبت نام کنند (مثلاً نوع F، نوع E، نوع A و غیره) نیز قابل قبول هستند. با این حال، ویزاهای کوتاه مدت مانند ویزای نوع B یا نوع C قابل قبول نیستند، زیرا این ویزاها به خارجی ها اجازه نمی دهد برنامه های آکادمیک را در دانشگاهی در کره جنوبی بگذرانند. ویزای دانشجویی D-2 را می توان در سفارت یا کنسولگری کره در کشور متقاضی دریافت کرد. درخواست ویزای دانشجویی به تعدادی مدارک مانند گواهی پذیر نیاز دارد که توسط تیم آموزش بین المللی در دانشگاه کره صادر می شود. مدارک نهایی مدرک تحصیلی و صورت مالی (مثلاً حساب بانکی، بورس تحصیلی و غیره) نیز مورد نیاز است.

به خاطر داشته باشید که صدور این اسناد ممکن است زمان زیادی طول بکشد و ممکن است در طول فرآیند از شما خواسته شود. از این رو، توصیه می شود که دانشجویان خیلی زود با سفارت یا کنسولگری کره در کشور مقیم خود تماس گرفته و مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی D-2 را درخواست کرده و از قبل برای دریافت به موقع ویزا آماده کنند. پس از تایید درخواست، سفارت یا کنسولگری کره ویزا D-2 را با نام دانشگاه کره صادر می کند. اگر ویزای شما اشتباه صادر شده است، لطفا با سفارت تماس بگیرید و نوع ویزای خود را اصلاح کنید. برای دانشجویان سال اولی که ممکن است با ویزای دانشجویی D-2 با گواهی پذیرش از دانشگاه دیگری در کره باشند، خروج و درخواست ویزای دانشجویی جدید به همراه گواهی صادر شده کنسولگری کره جنوبی در کشور مبدا نیز نیاز است.

شرایط ویزای رشته آسیب شناسی در کره جنوبی

شرایط عمومی برای درخواست ویزای دانشجویی D-2 به شرح زیر است:

  • پاسپورت و 1 کپی از صفحه شناسنامه پاسپورت (صفحه با عکس شما) که البته عکس در اندازه گذرنامه (3.5cm×4.5cm با زمینه سفید؛ باید در 6 ماه گذشته گرفته شود).
  • گواهی پذیرش (صدور توسط تیم آموزش بین المللی در دانشگاه کره جنوبی)
  • هزینه درخواست $60 الی 90$ (دلار)
  •  کارت شناسایی (شناسنامه شخصی در کشور مقیم)
  •  گواهی ثبت نام تجاری در صورت نیاز برای تیم آموزش بین المللی
  • دعوت نامه از موسسه ملی آموزش بین المللی کره (در صورت وجود)
  • گواهی پایان دوره آموزش زبان کره ای (با میزان حضور در دوره آموزشی ذکر شده) (در صورت وجود)

مدارک اضافی (فقط برای دانشجویان از 21 کشور ذکر شده در زیر مورد نیاز است): بنگلادش، چین، مصر، غنا، هند، اندونزی، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، مغولستان، میانمار، نپال، نیجریه، پاکستان، پرو، فیلیپین، سریلانکا، تایلند، اوکراین، ازبکستان و ویتنام.

در کنار این مدارک به مدارک تحصیلی نهایی نیز نیاز است که یکی از موارد زیر باید انتخاب شود:

  •  آپوستیل
  •  تاییدیه سفارت یا کنسولگری کره جنوبی واقع در کشوری که تحصیلات نهایی متقاضی در آنجا تکمیل شده است
  •  صورت مالی 20000 دلاری شامل هزینه تحصیل (با رسید) و بورس تحصیلی (در صورت وجود)

توصیه می شود دانشجویان قبل از درخواست ویزا با سفارت یا کنسولگری کره در کشور خود تماس بگیرند تا بررسی کنند که آیا مدرک اضافی برای درخواست وجود دارد یا خیر.

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در کره جنوبی

فردی که به عنوان دستیار پاتولوژی در کره (جنوبی) کار می کند، معمولاً حدود 3230000KRW (وون) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از 1,490,000 KRW (وون) در ماه (حداقل حقوق) تا 5,140,000 KRW (وون) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال حقوق متوسط ​​3,490,000 KRW (وون) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان دستیار آسیب شناسی کار می کنند کمتر از 3,490,000 KRW (وون) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 3,490,000 KRW (وون) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% دستیارهای پاتولوژی کمتر از 2240000 KRW (وون) درآمد دارند، در حالی که 75% از آنها بیش از 2240000 KRW (وون) درآمد دارند. همچنین 75% دستیارهای پاتولوژی کمتر از 4660000 KRW (وون) درآمد دارند.

سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. بر این مبنا دستیار پاتولوژی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 1690000 KRW (وون) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 2250000 KRW (وون) در ماه درآمد داشته باشد که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 3330000 KRW (وون) در ماه به دست می آورد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. .

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در کره جنوبی می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در کره جنوبیبا توجه به زمان و هزینه های پاسپورت کره جنوبی، شما می توانید با واسپاری امور خود به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با دغدغه ها و دردسر کمتری این مسیر را دنبال نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *