مهاجرت به کشور کره جنوبی

پاسپورت کره جنوبی

پاسپورت کره جنوبی

چنانچه تمایل به اخذ پاسپورت کره جنوبی دارید، در ابتدا باید به مدت 5 سال اقامت در این کشور داشته تا بتوانید تابعیت این کشور را بدست آورید. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را جهت درباره هزینه و رتبه پاسپورت کره به نگارش در آورده اند.

هنگامی که تصمیم به سفر به خارج از کشور می گیرید ، این احتمال وجود دارد که نیاز به گرفتن گذرنامه داشته باشید. گرفتن پاسپورت کره کار سختی نیست، اگرچه باید به جزئیات آن توجه کنید. برای پر کردن یک برنامه به چند سند در دسترس نیاز دارید، اما همچنین باید مجموعه ای از 2 عکس گذرنامه را ارسال کنید.

درباره گذرنامه کره جنوبی

پاسپورت کره جنوبی، برای یک شهروند کره صادر می شود تا سفر بین المللی آن ها را تسهیل کند. مانند هر گذرنامه دیگر، گذرنامه های کره به عنوان اثبات اطلاعات شخصی دارندگان گذرنامه مانند ملیت و تاریخ تولد است. گذرنامه های کره نیز شماره ثبت ساکن دارنده را نشان می دهد. مگر اینکه دارنده آن را نداشته باشد (با این حال نسخه جدید گذرنامه از سال 2021 شماره ثبت ساکن حامل حذف شد). گذرنامه های کره توسط وزارت امور خارجه صادر می شود و از سال 1973 توسط شرکت چاپ امنیتی کره (KOMSCO) چاپ می شوند.

در نمودار زیر رتبه پاسپورت کره را بین سال های 2017 تا 2021 مشاهده می کنید:

رتبه پاسپورت کره جنوبی

انواع پاسپورت کره جنوبی

انواع پاسپورت کره جنوبی عبارتند از:

  • گذرنامه عادی: برای شهروندان عادی صادر می شود.
  • گذرنامه های معمولی: بسته به سن حامل برای یک، 5 یا 10 سال اعتبار صادر می شوند.
  • گذرنامه رسمی: برای اعضای شورای ملی و کارمندان دولت صادر می شود.
  • گذرنامه دیپلماتیک: این دیپلمات ویژه برای دیپلمات ها و اتباعی که تحت شرایط دیپلماتیک خدمت می کنند صادر می شود.

این گذرنامه ها رفتار ویژه ای را در کشورهای دیگر تضمین می کنند. در جدول زیر هزینه هر کدام از ویزاها را مشاهده می کنید:

نوع پاسپورتتک یا چندگانهمدت اعتبارهزینه به وون کره
بیومتریکچندگانه10 سالبین 50000₩ تا 53000₩
بیومتریکچندگانه5 سال (زیر 18 سال)بین 42000₩ تا 45000₩
بیوکتریکچندگانهکمتر از 5 سال15000₩
بیومتریکتککمتر از 1 سال20000₩
غیر بیومتریکتککمتر از 1 سال15000₩

هر 1₩ (وون) 0.000895$ (دلار) می باشد.

رتبه بندی پاسپورت کره جنوبی

پاسپورت کره جنوبی در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی پاسپورت راهنما در رتبه دوم قرار دارد. این امکان دسترسی بدون ویزا به 193 کشور را فراهم می کند. بنابراین یکی از مطلوب ترین پاسپورت های جهان با امتیاز تحرک بسیار بالا در نظر گرفته می شود. دارندگان پاسپورت کره جنوبی در بدو ورود به کشورهایی مانند برزیل، اتحادیه اروپا، بریتانیا، امارات متحده عربی و ایالات متحده بدون ویزا دسترسی دارند و امکان سفر فوری به سراسر جهان را دارند. با این حال، دارندگان پاسپورت کره جنوبی برای ورود به حدود 36 مقصد در جهان نیاز به ویزا دارند. برخی از کشورهایی که ویزا در آنها لازم است غنا، کوبا و چین هستند.

شهروندی کره جنوبی یکی از مواردی است که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید. کره جنوبی، اگرچه برای غربی ها کمی رمز و راز است، اما یک داستان موفقیت شگفت انگیز بوده است. و وقتی نوبت به شتاب می رسد، کره جنوبی جایی است که چشمان شما باید به آن خیره شود. چندی پیش، کره جنوبی یک کشور مهاجر بود. مانند فیلیپین امروز، آنها کشاورزان، معدنچیان و کمک های خانگی را به خارج از کشور فرستادند تا کارهایی را انجام دهند که در آن تقاضا بیش از عرضه باشد. البته امروزه کره جنوبی یکی از ثروتمندترین کشورهای آسیایی است و نه کارگر، بلکه کالاهای مورد احترامی مانند سامسونگ الکترونیک و خودروهای هیوندای و کیا را به سایر نقاط جهان صادر می کند.

شرایط ویزای کره جنوبی

شرایط ویزا برای شهروندان کره محدودیت های اداری برای ورود به کشورهای دیگر است که برای دارندگان گذرنامه کره اعمال می شود. شرایط ویزا برای دارندگان پاسپورت کره با توجه به کشور مقصد، و همچنین مدت زمانی که آن ها می خواهند در قلمرو و هدف بازدید کنند متفاوت است. گذرنامه کره در حال حاضر در رده دوم رتبه بندی شاخص گذرنامه Henley قرار دارد و از نظر آزادی سفر یکی از قدرتمندترین ها در جهان است.

شهروندان کره می توانند بدون نیاز به گرفتن ویزا یا ویزا هنگام ورود به بیش از 140 کشور و سرزمین در سراسر جهان سفر کنند. اکثر کشورهای بدون ویزا برای شهروندان کره به مسافر اجازه می دهند برای مدت کوتاهی بین 15 تا 180 روز از کشور مقصد بازدید کند و نیازی به اخذ مجوز ویزای سفر ندارد.

با این حال، اگر مسافران کره مایل به اقامت طولانی تر، یا برای مقاصدی غیر از گردشگری، تجارت یا ترانزیت باشند، معمولا گرفتن ویزا برای سفر به همین کشورها ضروری است. اگرچه اخذ ویزا برای کشورهای معاف از ویزا برای اقامت کوتاه مدت ضروری نیست، اما ممکن است لازم باشد مسافر کره برای دریافت مجوز سفر الکترونیکی قبل از عزیمت، درخواست آنلاین خود را ثبت کند. در حال حاضر بیش از 100 کشور در سراسر جهان وجود دارند که برای بازدید از شهروندان کره نیاز به ویزای سفارت یا مجوز الکترونیکی ویزای سفر دارند.

حدود 25 کشور به شهروندان کره اجازه می دهند هنگام ورود به مرز، ویزا دریافت کنند. با این حال، این گزینه برنامه اغلب شامل انتظار در صف های طولانی است. شهروندان کره برای سفر به بیشتر کشورهای خارجی باید گذرنامه ای با یک یا 2 صفحه خالی داشته باشند که حداقل 6 ماه از تاریخ ورود مشخص اعتبار داشته باشد.

بازدید از اروپا با پاسپورت کره جنوبی

بازدید از اروپا با پاسپورت کره جنوبی

مسافرت از کره به اروپا برای ورود شهروندان کره و آزادانه در منطقه شنگن نیاز به مجوز سفر دارد. در حال حاضر کره در لیست کشورهایی است که شهروندان آ نها برای بازدید و جابجایی آزادانه در اروپا به ویزای اروپا یا آنچه به عنوان ویزای شنگن نیز شناخته می شود، نیاز ندارند.

این تغییر در اواخر سال 2022 تغییر کرد که شاهد اجرای برنامه ETIAS به منظور ایجاد یک اروپای امن تر و بهبود مهاجرت و کنترل مرزها خواهیم بود. آژانس اتحادیه اروپا برای مدیریت عملیاتی سیستم بزرگ مقیاس IT ، eu-LISA، مسئول توسعه ETIAS است. این آژانس در حال حاضر سیستم های مهم اروپایی مانند سیستم اطلاعات ویزا (VIS)، یوروداک و سیستم اطلاعات شنگن نسل دوم (SIS II) را مدیریت می کند. کشورهای عضو شنگن در حال حاضر در مورد مسافران خارجی که وارد منطقه می شوند همکاری و تبادل اطلاعات می کنند.

اخذ تابعیت و پاسپورت کره جنوبی

اگر اقامت واقعی خود را در اینجا حفظ کنید، می توانید به تابعیت کره تبدیل شوید. از طریق اخذ تابعیت 3 راه برای شهروندی وجود دارد. اما معمول ترین حالت برای یک فرد خارجی «تابعیت عمومی» است. بر اساس این فرآیند، شما باید 5 سال متوالی در کره جنوبی زندگی کرده باشید و از فرهنگ کره جنوبی آگاهی عمومی داشته باشید. به علاوه، شما همچنین باید حداقل کره ای ابتدایی صحبت کنید. گرفتن تابعیت در اینجا زودتر امکان پذیر است. اما شما باید حداقل 2 سال با یک تبعه کره ازدواج کرده باشید. جهت اطلاعات بیشتر می توانید اخذ اقامت کره جنوبی از طریق ازدواج را مطالعه نمایید.

کره نیز بهشت ​​مالیاتی برای شرکت ها نیست. حداقل 10% مالیات شرکتی و یک سیستم فارغ التحصیل وجود دارد که در اواسط دهه بیست به اوج خود می رسد. با این وجود فرصت هایی وجود دارد که بخواهید در اینجا زندگی کنید و گوش خود را به زمین نگه دارید.

مطمئنا در بسیاری از مناطق سئول، به ویژه در منطقه بدنام گانگنام ، کمبود پول وجود ندارد. اگر علاقه مند به دریافت پاسپورت کره دارید، ابتدا باید تابعیت این کشور را به دست بیاورد. چنانچه درباره شرایط و مدارک مورد نیاز جهت دریافت پاسپورت کره و یا اخذ اقامت کره جنوبی به مشاوره نیاز دارید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *