مهاجرت به کشور کره جنوبی

اخذ اقامت کره جنوبی از طریق ازدواج

اخذ اقامت کره جنوبی از طریق ازدواج

اخذ اقامت کره جنوبی از طریق ازدواج هر ساله ودر سال 2023 از جمله روش های گرفتن حق اقامت دائم این کشور پیشرفته و صنعتی می باشد. چنان چه شما هم برای کسب اطلاعات بیشتری در مورد کشور کره جنوبی علاقه مند می باشید با مطالعه نمودن این مقاله و هم چنین مراجعه به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اطلاعات کاملی دست یابید.

شرایط قانونی اخذ اقامت کره جنوبی از طریق ازدواج

برای ازدواج بین 2 خارجی و بین شهروندان کره ای و خارجی در کره جنوبی شرایط خاصی وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • قانون کره جنوبی تصریح می کند که افراد خارجی واجد شرایط درخواست ویزای دائمی این کشور نیستند، مگر این که با یک ملیت کره جنوبی ازدواج کنند.
  • انجام الزامات قانونی و ارائه اسناد مربوط به خارجیانی که در این کشور ازدواج کرده اند با این توضیح که در کره جنوبی وابسته به ملیت کسانی هستند که ازدواج کرده اند.
  • خارجیانی که مایل به ازدواج در کره جنوبی هستند، ابتدا باید با سفارت یا کنسول گری کشور خود تماس بگیرند تا بتوانند مدارک مورد نیاز را پیدا کنند.
  • خارجی ها می توانند برای ثبت نام ازدواج قانونی در تالار شهر، مراسم عروسی خود را به صورت متفاوت تری اجرا کنند برای مثال مکان یک عروسی در کشور های مختلف می تواند در هتل، سالن عروسی، کلیسا یا معبد بودایی انجام شود البته لازم به ذکر می باشد که این نوع مراسم در کره جنوبی قانونی نیست.
  • برای ازدواج بین یک خارجی و یک کره ای در کره جنوبی ازدواج این اشخاص باید از الزامات قانونی برای ازدواج هر دو خارجی و شهروند کره ای پیروی کند.
  • در صورتی که همسر این شخص دارای تابعیت کره جنوبی نمی باشد باید تمام اسناد ازدواج را داشته باشد که به زبان کره ای ترجمه شده و به کنسول گری مجاز این کشور تحویل داده شود.

در حال حاضر به نظر می رسد که ازدواج با زنان خارجی و فرزندان چند فرهنگی آنها به یک مسئله مهم سیاسی تبدیل شده است اکثر مهاجرت به کره جنوبی از کشور های آسیای جنوب شرقی به دست می آید.

مدارک لازم برای ازدواج با شهروند کره جنوبی

از جمله مهم ترین مدارک مورد نیاز که برای فرایند ازدواج در کره جنوبی الزامی است عبارتند از:

  • ارائه کلیه مدارکی که بیان گر هویت این اشخاص باشد.
  • حاضر نمودنشاهدان معتبر برای گواهی دادن در فرایند ازدواج این اشخاص
  • ارائه گواهی تولد هر یک از همسران که بیان گر متولد شدن این اشخاص در این کشور باشد.
  • ارائه گذرنامه دارای اعتبار که برای مدت زمان خاصی دارای اعتبار باشد و توسط کنسول گری کشور این شخص تائید و صادر شده باشد.
  • حاضر نمودنشواهد دارای شرایط که شاهد وضعیت فعلی زناشویی همسران باشد.
  • در صورت ازدواج قبلی، یک کپی گواهی مهر و موم شده از حکم طلاق نهایی مورد نیاز است.
  • شهروندان کره ای که کمتر از 20 سال سن دارند، باید از والدین خود برای ازدواج مجدد رضایت داشته باشند.
  • ارائه تأییدیه واجد شرایط بودن برای ازدواج
  • ارائه شواهدی که بیان گر رضایت این اشخاص برای ازدواج باشد البته در صورتی که کمتر از 20 سال سن داشته باشند.

شرایط متقاضیان اخذ اقامت کره جنوبی از طریق ازدواج

در این بخش به بررسی شرایط متقاضیان اخذ اقامت کره جنوبی از طریق ازدواج می پردازیم:

  • متقاضیان ازدواج در کره جنوبی باید بیش از 20 سال سن داشته باشند تا واجد شرایط برای ازدواج در کره جنوبی باشید. لازم به ذکر است که مردان 18 ساله و زنان 16 ساله مجاز به ازدواج با رضایت والدین یا سرپرست هستند.
  • متقاضیان باید چندین اسناد را از کشور خود برای دریافت اقامت کره جنوبی ارائه دهند از آنجایی که این الزامات از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، پس این نکته مهم است که این اشخاص برای لیست کامل مدارک مورد نیاز با سفارت یا کنسول گری محلی خود در کره جنوبی تماس بگیرند.
  • برای ازدواج بین خارجی ها و کره جنوبی، هر دو طرف باید دارای اسناد خاصی از جانب مقامات محلی کره ای و هم چنین مقامات خارجی باشند همه اسناد خارجی باید به زبان کره ای ترجمه شوند و در عین حال، تمام اسناد کره ای نیز باید به زبان مادری همسر خود خارجی ترجمه شود.
  • آدرس محل اقامت در O.K. برای بیش از 5 سال متوالی
  • طبق قانون مدنی شخص متقاضی ازدواج در کره باید 1 بزرگسال قانونی باشد.
  • این شخص باید توانایی مالی برای حفظ زندگی خود را داشته باشد.

شرایط متقاضیان اخذ اقامت کره جنوبی از طریق ازدواج

مکان برگذاری مراسم ازدواج در کره جنوبی

اشخاص خارجی می توانند مراسم عروسی خود را در سفارت خانه کشور خود در کره جنوبی برگذار نمایند هنگامی که عروسی این اشخاص در نزد مقامات این کشور ثبت شده باشد در این صورت می توانند نوع مراسم عروسی خود را انتخاب کنند. با این توضیح که این اشخاص می توانند مراسم عروسی مذهبی خود را در یک کلیسا یا معبد بودایی برگذار نمایند هم چنین این امکان وجود دارد عروسی خود را در یک سالن یا هتل مورد نظر خود برگذار نمایند.

بررسی اخذ اقامت کره جنوبی از طریق ازدواج

اگر متقاضیان اخذ اقامت کره جنوبی از طریق ازدواج با یک ملیت کره ای ازدواج کنند، در این صورت این اشخاص مجاز به تغییر وضعیت ویزا در F-6 یا ویزای دو کشور کره ای هستند. این نوع ویزا به شما اجازه می دهد تا در طول مدت زمانی به میزان 1 یا 2 سال در کره جنوبی ساکن شوند و کار کنند. دارندگان ویزا می توانند مدت کوتاهی از ویزای خود را قبل از تاریخ انقضای تمدید کنند. برای کسب یک ویزای دو وجهی در کره، این اشخاص باید برای تغییر ویزا در اداره مهاجرت محلی خود درخواست دهند. این اشخاص باید دارای مدارک خاصی از جمله گواهی ازدواج خود، مدرک ثبت نام اقامت خود، و همچنین شواهدی از شما و درآمد همسر خود و قابلیت های زبان کره ای همسر خارجی خواهند داشت.

با توجه به اتمام مقاله اخذ اقامت کره جنوبی از طریق ازدواج در صورتی که شما هم علاقه مند به کسب اطلاعت بیشتری در مورد سایر روش ها مهاجرتی می باشید با مراجعه نمودن به سایر لینک های موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر اخذ اقامت کره جنوبی به اطلاعات جامعی دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *