مهاجرت تحصیلی تایلند

رشته آسیب شناسی در تایلند

رشته آسیب شناسی در تایلند

از میان کشورهای مختلف آسیای شرقی، تایلند نامی است که به تازگی بر سر زبان دانشجویان افتاده و رشته آسیب شناسی در تایلند، فرصتی برای مهاجرت است. بخشی از این موضوع به حمایت های دولت تایلند از نظام آموزش و تجهیز و مدرن سازی دانشگاه ها باز می گردد و بخشی دیگر به دعوت اساتید بین المللی به تایلند و اینکه تایلند با سرعت زیادی در حوزه پژوهش های پزشکی در حال تبدیل شدن به یک مرجع علمی است. با این حال دستیابی به ویزای تحصیلی این کشور دارای فرآیندی زمان بر است که انواعی از مدارک را از دانشجویان درخواست می کند. از همین رو شما می توانید حساب ویژه ای در مورد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای حل مشکلات اداری اخذ ویزای تحصیلی خود باز کنید و در هر زمان رسمی از مشاوران این موسسه کمک بگیرید.

هزینه زندگی دانشجویی در تایلند

تایلند نه تنها مقصد جذاب مهاجرت برای دانشجویان است، بلکه بسیاری از مردم به بازنشستگی در تایلند فکر می کنند، زیرا هزینه نسبتاً کمی برای زندگی راحت در آنجا وجود دارد. برآوردها برای هزینه زندگی در تایلند به طور کلی می گوید که بین 35% تا 75% ارزان تر از زندگی در ایالات متحده است. طبق مارس 2022 Numbeo، سایتی که داده های هزینه زندگی را از سراسر جهان جمع آوری می کند، متوسط ​​هزینه زندگی در تایلند برابر است با تقریباً 40% کمتر از هزینه متوسط ​​زندگی در ایالات متحده، اجاره بها به طور متوسط ​​حدود 70 کمتر است. بنابراین چگونه این هزینه ها به بودجه ماهانه شما تبدیل می شود؟ شما باید با بودجه حداقل 1500$ (دلار) در ماه برای زندگی در تایلند برنامه ریزی کنید که 2000$ (دلار) معیار معقول تری است.

شما به طور بالقوه می توانید بسیار ارزان تر زندگی کنید، تا 1000$ (دلار) در ماه، اما احتمالاً زمان سختی خواهید داشت. اگر بتوانید با بودجه 5000$ (دلار) در ماه زندگی کنید، می توانید انتظار یک زندگی نسبتاً مجلل را داشته باشید. یک آپارتمان یک خوابه در مرکز بانکوک پایتخت تایلند حدود 562$ (دلار) در ماه برای اجاره شما هزینه خواهد داشت. وقتی آب و برق را در نظر بگیرید، این هزینه به بیش از 640$ (دلار) می رسد. سایر هزینه های ماهانه احتمالاً بین 600 تا 700$ (دلار) در ماه افزایش می یابد. زندگی در خارج از مرکز شهر می تواند اجاره شما را به حدود $300 (دلار) در ماه کاهش دهد. برای مقایسه، اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر نیویورک کمتر از 3100$ (دلار) در ماه است که تقریباً 5 برابر بیشتر از بانکوک است.

شرایط ویزای تحصیل رشته آسیب شناسی در تایلند

ویزای تحصیلی تایلند یک ویزای غیر مهاجرتی تایلند است. ویزای غیر مهاجرتی برای خارجی هایی که به دلایلی غیر از گردشگری به تایلند سفر می کنند صادر می شود و بر اساس هدف سفر دسته بندی می شوند. ویزای دانشجویی تایلند یک دسته ویزای غیر مهاجرتی EDاست. برای واجد شرایط بودن برای ویزای دانشجویی تایلند، باید: در یک موسسه آموزشی تایلندی ثبت نام کنید. حداقل 3 دوره را بگذرانید (گاهی اوقات شرط چهار دوره است، بنابراین باید با مدرسه خود بررسی کنید). حداقل 15 ساعت در هفته کلاس داشته باشید. توجه داشته باشید که شرایط دقیق ویزای دانشجویی تایلند در معرض تغییر است، بنابراین قبل از درخواست حتماً با دانشگاه خود تماس بگیرید. یک پرسش متداول این است که چه کسانی به ویزای دانشجویی تایلند نیاز دارند؟ در پاسخ باید گفت همه افرادی که شهروند تایلند نیستند و می خواهند در تایلند تحصیل کنند باید ویزای دانشجویی دریافت کنند.

این شامل کسانی نیز می شود که از داشتن ویزای توریستی تایلند معاف هستند. هنگامی که برای ویزای دانشجویی تایلند درخواست می کنید، به چندین مدرک برای پشتیبانی از درخواست خود نیاز دارید. شرایط ویزای دانشجویی تایلند عبارتند از: پاسپورت شما که حداقل 6 ماه دیگر اعتبار دارد و حداقل 2 صفحه ویزا خالی دارد. اگر برای ویزای 1 ساله اقدام می کنید، پاسپورت شما باید حداقل 18 ماه دیگر اعتبار داشته باشد. فتوکپی پاسپورت و فرم درخواست ویزای دانشجویی تایلند تکمیل و امضا شده مدارک دیگری است که نیاز دارید. ممکن است بتوانید آن را از وب سایت سفارت یا کنسولگری دانلود کنید یا در صورت درخواست حضوری آن را در آنجا دریافت کنید. نامه پذیرش از دانشگاه تایلند، خطاب به سفارت یا کنسولگری تایلند که در آن درخواست خواهید کرد. اگر دانشگاه یک موسسه خصوصی است: تاییدیه وزارت آموزش و پرورش نیاز است.

شرایط ویزای تحصیل رشته آسیب شناسی در تایلند

سایر مدارک ویزای تحصیل رشته آسیب شناسی در تایلند

علاوه بر مدارک طرح شده در قسمت قبل به این موارد نیز نیاز دارید:

  • مدارک ثبت نام دانشگاه یا موسسه تایلندی (در صورت وجود)
  • اگر در تایلند دوره کارآموزی را پشت سر می گذارید: نامه تاییدیه از مدرسه ای که در آن ثبت نام کرده اید.
  • تصاویری از خودتان در اندازه پاسپورت با مشخصات فوق:ابعاد: 4 سانتی متر در 6 سانتی متر، پس زمینه سفید، در 6 ماه گذشته گرفته شده است، شما باید حالت صورت خنثی داشته باشید و مستقیم به جلو خیره شوید، تمام صورت شما باید کاملاً قابل مشاهده باشد، استفاده از سر فقط برای مقاصد مذهبی و حتی در صورت عدم پوشاندن صورت مجاز استف عینک فقط در صورتی مجاز است که چشم شما را نپوشاند و فریم سنگینی نداشته باشد، اثبات تمکن مالی کافی برای پوشش مدت اقامت.
  • اگر به تنهایی سفر می کنید به 20000 THB (بات) تایلند و اگر به صورت خانوادگی سفر می کنید به 40000 THB (بات) تایلند نیاز دارید. گواهی ترخیص پلیس صادر شده توسط مقامات کشور شما که ثابت می کند شما سابقه کیفری ندارید. این تنها در صورتی ضروری است که دوره ای را بگذرانید که حداقل 1 سال باشد، پرداخت هزینه ویزای دانشجویی تایلند.

توجه داشته باشید: این لیست کاملی از الزامات ویزای دانشجویی تایلند نیست. دفتر مأموریت دیپلماتیک تایلند که در آن درخواست خواهید کرد، ممکن است مدارک اضافی را که مناسب بدانند درخواست کند. برخی از اسنادی که ارائه می کنید ممکن است قبل از استفاده توسط سفارت تایلند قانونی شوند. مدارکی که ارسال می کنید باید به زبان تایلندی یا انگلیسی باشد (همانطور که سفارت یا کنسولگری به شما اطلاع می دهد)، بنابراین اگر قبلاً اینگونه نیست، باید آنها را توسط یک مترجم مجاز ترجمه کنید.

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در تایلند

فردی که به عنوان پزشک آسیب شناسی در تایلند کار می کند، معمولاً حدود 221000THB (بات) در ماه درآمد دارد و میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است. بر این اساس حقوق پاتولوژی در تایلند از 108000 THB (بات) در ماه (حداقل حقوق) تا 344000 THB (بات) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق 225000 THB (بات) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک پاتولوژی کار می کنند، کمتر از 225000 THB (بات) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 225000 THB (بات) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 150000 THB (بات) درآمد دارند، در حالی که 75% از آنها بیش از 150000 THB (بات) درآمد دارند.

همچنین 75% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 290000 THB (بات) درآمد دارند، در حالی که 25% بیش از 290000 THB (بات) درآمد دارند. بر اساس تجربه، یک پزشک پاتولوژی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 128000 THB (بات) در ماه می شود. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 165000 THB (بات) در ماه درآمد داشته باشد، یعنی 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 227000 THB (بات) در ماه به دست می آورد.

جهت آمادگی برای مهاجرت به تایلند تا تحصیلات خود را آغاز کنید، می توانید امور خود را به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت واگذار نمایید تا در زمانی کوتاه موانع اخذ پذیرش شما حل شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *