مهاجرت تحصیلی دانمارک

رشته آسیب شناسی در دانمارک

رشته آسیب شناسی در دانمارک

در این محتوا مفتخر به بررسی رشته آسیب شناسی در دانمارک که رشته ای پردرآمد در خصوص ورود به بازار کار می باشد، هستیم. مهاجرت علمی بر اساس حضور در رشته آسیب شناسی در دانمارک نه فقط حضور در یک رشته با درآمد بالا در دانمارک است، بلکه حضور در کشوری است که مرکز مهم انجمن های آسیب شناسی است. به عنوان مثال DASP به عنوان انجمن مرکزی آسیب شناسی دانمارک در سال 1994 تاسیس شد و هدف انجمن ترویج توسعه و تحقیق در مورد آسیب شناسی تشریحی و سیتولوژی انسان است. DASP همچنین به آموزش و برگزاری کارگاه های آموزشی برای آسیب شناسان دانمارکی کمک می کند. آنها همچنین اطلاعاتی در مورد رویدادهای آسیب شناسی آینده در سراسر جهان ارائه می دهند. علاوه بر این انجمن موقعیت های مختلف دیگری وجود دارد که کار آسیب شناسی در دانمارک را تضمین می کند و از همین رو منطقی بنظر می رسد که برا انتخابی درست، تصمیم خود را با موسسه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

هزینه زندگی دانشجویی در دانمارک

دانمارک با سابقه عالی علمی، سالانه هزاران دانشجو را از سراسر جهان برای تحصیل در دانشگاه های بین المللی خود جذب می کند. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس می توانند به صورت رایگان در دانمارک تحصیل کنند. با این حال، اگر از خارج از این مناطق هستید، باید شهریه پرداخت کنید. هزینه های تحصیل در هر موسسه متفاوت است و بسته به انتخاب شما برای تحصیل متفاوت است. برای مثال در مورد شرایط ویزای دانشجویی ابتدا باید گفت که اگر نیاز به دریافت ویزای دانشجویی دارید، باید ثابت کنید که قادر به حمایت مالی خود هستید. این یعنی دسترسی به حدود 1080$ (دلار) نیاز است. در مورد هزینه محل اقامت، اکثر دانشجویان در دانمارک در سالن های خارج از دانشگاه زندگی می کنند. اینها معمولاً حدود 280$ الی 496$ (دلار) هزینه دارد و یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود 1020$ (دلار) در ماه هزینه دارد.

اگر در پایتخت دانمارک، کپنهاگ، تحصیل کنید، این مقدار کمی بالاتر خواهد بود، جایی که یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر به طور میانگین 1465$ (دلار) در ماه هزینه دارد. در مورد سایر هزینه های متوسط ​​زندگی در دانمارک، هزینه کتاب ها و مواد درسی دوره ها در دانمارک تقریباً 5 تا 10$ (دلار) است. قبض تلفن همراه شما در دانمارک حدود 150$ (دلار) تقریباً 22$ (دلار) هزینه دارد. عضویت در باشگاه در دانمارک به طور متوسط ​​36$ (دلار) در ماه هزینه دارد. کارت حمل و نقل ماهانه به طور متوسط ​​59$ (دلار) در ماه هزینه دارد، با این حال، بسیاری از دانشجویان دانمارکی از دوچرخه خود برای سفر به دانشگاه استفاده می کنند.

در جدول زیر هزینه تحصیل برخی از دانشگاه های دانمارک اشاره شده است:

نام دانشگاههزینه به دلار
دانشگاه آلبورگ15000$ در سال
دانشگاه آرهوس8690$ تا 16620$
دانشگاه کپنهاگ10860$ تا 18470$

ویزای دانشجویان رشته آسیب شناسی در دانمارک

بهترین زمان برای شروع درخواست برای اجازه اقامت، سه ماه قبل از تاریخ ورود است. با مشاهده اینکه چگونه برخی از اسناد باید امضا، مهر و موم، تحویل یا باید بیومتریک ارسال شوند، مدت زمان کلی و زمان پردازش ممکن است بسته به ملیت شما متفاوت باشد. به عنوان مثال، ممکن است 60 روز طول بکشد تا اطلاعات شما پردازش شود اگر از: هندوستان، ایالات متحده آمریکا، کانادا، ایران، اندونزی، مصر، بنگلادش و یا فیلیپین هستید. مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی دانمارک عبارتند از:

  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی
  • اثبات پرداخت هزینه اجازه اقامت 260$ (دلار)
  • اثبات اینکه شما بودجه کافی برای اقامت خود در دانمارک دارید، حدود 1000 $ (دلار) در ماه
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • فرم درخواست امضاء شده
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورت
  • بیمه سفر
  • اطلاعات دقیق در مورد برنامه تحصیلی
  • مدرکی دال بر ترتیب اقامت و گرفتن گواهی ثبت نام

پس از تهیه این مدارک و ارائه آن، ظرف 3 ماه پس از ورود خود به دانمارک با اداره ایالتی منطقه ای تماس بگیرید. شما باید مدارک فوق را ارائه دهید: گذرنامه تو، قطعه عکس پاسپورتی، نامه پذیرش از دانشگاه و تمامی شهروندان بالای 18 سال غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا باید عکس، اثر انگشت و امضای خود را هنگام ارائه درخواست خود برای مجوز اقامت دانمارک به صورت دیجیتالی ثبت کنند. در مورد کار همزمان با ویزای دانشجویی هم باید گفت که عنوان یک دانشجوی بین المللی، تحت شرایط قانونی فوق مجاز به کار در دانمارک هستید: دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/EEA و غیراسکاندیناوی اجازه دارند 20 ساعت در هفته از سپتامبر تا مه و 37 ساعت در هفته از ژوئن تا آگوست در دانمارک کار کنند. شهروندان اسکاندیناوی، اتحادیه اروپا/EEA یا سوئیس می توانند در دانمارک بدون محدودیت در تعداد ساعات کار کنند.

ویزای دانشجویان رشته آسیب شناسی در دانمارک

معرفی رشته آسیب شناسی در دانمارک

خدمات مراقبت های بهداشتی در دانمارک تقریباً به طور انحصاری به صورت عمومی تحت پوشش قرار می گیرد که توسط 5 منطقه تأمین مالی می شود. خدمات بهداشتی در یک بخش مراقبت های بهداشتی اولیه (پزشکان عمومی و پزشکان متخصص خصوصی) و یک بخش مراقبت های بهداشتی ثانویه (بیمارستان ها و واحدهای سرپایی) سازماندهی می شوند، یعنی پزشکان عمومی به عنوان دروازه بان بیمارستان ها و پزشکان متخصص عمل می کنند. تعدادی کلینیک خصوصی وجود دارد، اما بیشترین% بیماران در موسسات دولتی درمان می شوند. پاتولوژیست بودن در دانمارک با قواعدی همراه است که عبارتند از متوسط ​​​​یک هفته کار دانمارکی 37 ساعت است و چون در حال حاضر نیاز قطعی به آسیب شناسان بیشتری در دانمارک وجود دارد، امکان افزایش ساعات کاری وجود دارد. به جز آسیب شناسان پزشکی قانونی، آسیب شناسان دانمارکی مانند بسیاری از متخصصان دیگر به صورت شیفتی کار نمی کنند.

پاتولوژیست ها معمولاً در ساعات کاری استاندارد کار می کنند و هیچ کار برنامه ریزی شده آخر هفته یا تعطیلات ندارند. علاوه بر کار تشخیصی، این تخصص طیف وسیعی از کارهای تحقیقاتی و توسعه ای را ارائه می دهد، به ویژه به دلیل پایگاه داده عظیم بافت و همکاری نزدیک با متخصصان بالینی و سایر تخصص های تشخیصی. شغل آسیب شناس شامل مسئولیت های مختلفی است. بزرگترین بخش کار تشخیص سرطان است. آسیب شناسان همچنین با بیماری های خود ایمنی، التهابی و دژنراتیو کار می کنند. آسیب شناسان پزشکی قانونی کسانی هستند که بررسی صحنه جرم، بازجویی و کالبد شکافی را انجام می دهند، که همچنین به این معنی است که آنها یک برنامه جابجایی دارند.

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در دانمارک

فردی که به عنوان پزشک پاتولوژی در دانمارک کار می کند، معمولاً حدود 91100DKK (کرون) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از 47400 DKK (کرون) در ماه (حداقل حقوق) تا 139000 DKK (کرون) در ماه (حداکثر حقوق) تغییر می کند. با این حال حقوق متوسط ​​87500 DKK (کرون) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک پاتولوژی کار می کنند، کمتر از 87500 DKK (کرون) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 87500 DKK (کرون) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 60700 DKK (کرون) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 60700 DKK (کرون) درآمد دارند. همچنین 75% پزشکان پاتولوژی کمتر از 109000 DKK (کرون) درآمد دارند.

بر اساس تجربه یک پزشک آسیب شناسی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 53,800 DKK (کرون) در ماه درآمد دارد در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 72200 DKK (کرون) در ماه درآمد کسب کند که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 93900 DKK (کرون) در ماه دریافت می کند که 30% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در دانمارک می باشد:

 

برای کسب اطلاع از راه های مهاجرت به دانمارک برای آغاز تحصیل در رشته آسیب شناسی می توانید راه سریعتری را با انتخاب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مسیر مهاجرت طی کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *