مهاجرت تحصیلی اسلواکی

رشته آسیب شناسی در اسلواکی

رشته آسیب شناسی در اسلواکی

تحصیل رشته آسیب شناسی در اسلواکی در دانشگاه های معتبر این کشور ارائه می شود. جمهوری اسلواکی کشوری واقع در اروپای مرکزی است. که توسط جمهوری چک، لهستان، اوکراین، مجارستان و اتریش احاطه شده است. مرکز و شمال اسلواکی کوهستانی تر است. تاتراهای مرتفع، که اسلواکی ‌ها آن ‌ها را «کوچک ‌ترین کوه‌ های بلند جهان» می‌دانند، در مرکز کشور در امتداد مرز لهستان واقع شده ‌اند. جنوب و شرق این کشور در مناطق پست قرار دارد و یک منطقه کشاورزی مهم در اسلواکی است. مهمترین رودخانه دانوب است که پایتخت براتیسلاوا را به 2 کلان شهر اروپایی وین و بوداپست متصل می کند. این کشور دارای دانشگاه های معتبر و متعددی است و رشته های متنوعی را ارائه می کند. تیم محتوای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه رشته آسیب شناسی در اسلواکی را مورد بررسی قرار داده اند.

تحصیل رشته آسیب شناسی در اسلواکی

تحصیل رشته آسیب شناسی در اسلواکی با تحصیل پزشکی عمومی آغاز می شود. برنامه درسی پزشکی عمومی شامل دروس اجباری و انتخابی است که هر کدام با تعداد واحدهای درسی اختصاص داده شده است. دانشجویان باید حداقل 60 واحد در سال را کسب کنند. سال تحصیلی از سپتامبر شروع می شود. 2 سال اول آموزش به طور کامل به زبان انگلیسی همراه با دوره های اضافی زبان اسلواکی است، زیرا دوره های بالینی به دانش زبان اسلواکی نیاز دارند تا دانشجو بتواند با بیماران ارتباط برقرار کند. دوره های بالینی از ترم 5 (ابتدای سال 3) شروع می شود. هر دانشجو باید امتحانات نهایی دولتی را پشت سر بگذارد، پایان نامه دیپلم را در سال ششم بنویسد و از آن دفاع کند. پس از آن مدرک دکتری پزشکی عمومی (MUDr) ارائه می شود.

پس از تحصیل پزشکی عمومی در اسلواکی دانشجویان می توانند برای رزیدنسی و دوره های تخصصی آسیب شناسی شرکت کنند. در جدول زیر دانشگاه های رائه کننده برای تحصیل رشته آسیب شناسی در اسلواکی معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه پزشکی و داروسازی کوشیتسه
2دانشگاه کمنیوس براتیسلاو
3دانشگاه ترناوا

دوره های پزشکی عمومی در اسلواکی

دوره های پزشکی عمومی در اسلواکی به صورت 6 ساله است که در آن بخش هاس مختلف پزشکی از جمله آسیب شناسی نیز دنبال می شود. دوره های پزشکی عمومی در اسلواکی به شرح زیر است:

سالدوره ها
سال اولمطالعات پیش بالینی در سال اول موضوعاتی مانند آناتومی، زیست شناسی پزشکی و ژنتیک انسانی، بافت شناسی و جنین شناسی، شیمی پزشکی، بیوفیزیک پزشکی، اخلاق پزشکی، اصطلاحات پزشکی لاتین، پرستاری، کمک های اولیه و زبان اسلواکی را پوشش می دهد.
سال دومآناتومی، بافت شناسی و جنین شناسی، فیزیولوژی، بیوشیمی پزشکی، روانشناسی پزشکی و ارتباط با بیماران، میکروبیولوژی، مقدمه ای بر علم و زبان اسلواکی.
سال سوممطالعات بالینی با معرفی رشته های داخلی و جراحی شروع می شود که تا سال پنجم ادامه دارد. موضوعات دیگر عبارتند از آناتومی پاتولوژیک، فیزیولوژی پاتولوژیک، فارماکولوژی و ایمونولوژی.
سال چهارمداخلی، جراحی، فارماکولوژی، اطفال، بهداشت، اخلاق پزشکی، پزشکی اجتماعی، مغز و اعصاب، روانپزشکی، پزشکی ورزشی، دندانپزشکی، رادیولوژی و هسته ای، انکولوژی، بیهوشی و کار دیپلم.
سال پنجممتمرکز بر داخلی، جراحی و اطفال، با موضوعات اضافه شده اپیدمیولوژی، چشم پزشکی، درماتوونرولوژی، پزشکی قانونی، گوش و حلق و بینی، روانپزشکی، زنان و زایمان، عفونی شناسی، پزشکی خانواده، فوریت های پزشکی، و دی.
سال ششمدر یکی از بیمارستان های دانشگاهی سپری می شود که کارآموزی بالینی در بخش های بستری بالینی، بخش ها و بخش های سرپایی داخلی، جراحی، اطفال، زنان و زایمان و با معاینات دولتی و دفاع از دیپلم انجام می شود. کار کنید.

تحصیل رشته آسیب شناسی در اسلواکی

برنامه دکترای روش های تست آزمایشگاهی پاتولوژیک در اسلواکی

فارغ التحصیلان در برنامه دکترای روش های تست آزمایشگاهی پاتولوژیک در اسلواکی پس از اتمام تحصیل قادر به اعمال دانش نظری از حوزه روش های تست آزمایشگاهی در کار علمی، انتخاب روش های آزمایشگاهی مناسب برای دستیابی به نتایج مورد انتظار، ایجاد و رهبری یک تیم علمی به منظور حل وظایف پژوهشی، انتشار می باشند.

فارغ التحصیلان برنامه دکترای روش های تست آزمایشگاهی پاتولوژیک در اسلواکی در مراقبت های بهداشتی می توانند در زمینه تحقیق و توسعه، و همچنین در عمل پزشکی آزمایشگاهی بالینی شغل پیدا کنند. آنها می دانند که چگونه دانش علمی و تخصصی در زمینه خود به دست آورند، می توانند به عنوان اعضای یک تیم تحقیقاتی به طور موثر کار کنند، آموزش خود را سازماندهی کنند، با پیشرفت های حوزه خود در ارتباط باشند و همچنین می توانند اصول اخلاقی را در عمل خود اعمال کنند. شرایط کار دانشجویی در اسلواکی در حین تحصیل را در این بخش بخوانید.

کار در رشته آسیب شناسی در اسلواکی

کار در رشته آسیب شناسی در اسلواکی شامل کار علوم آزمایشگاهی در اسلواکی، کار در کلینیک ها و بیمارستان ها، خدمات بهداشتی و درمانی اسلواکی و در بخش های خصوصی امکان پذیر است. میزان درآمد کار در رشته آسیب شناسی در اسلواکی در نمودار زیر آمده است:

درآمد کار در رشته آسیب شناسی در اسلواکی

دپارتمان رشته آسیب شناسی دانشگاه سافاریک کوشیتسه اسلواکی

دپارتمان رشته آسیب شناسی دانشگاه سافاریک کوشیتسه اسلواکی فعالیت های آموزشی جامعی را برای دانشجویان دانشگاه پاول جوزف سافاریک، دانشکده پزشکی فراهم می کند. آنها شامل تدریس در مقطع کارشناسی موضوع آناتومی پاتولوژیک برای برنامه های تحصیلی پزشکی عمومی و دندانپزشکی به زبان های اسلواکی و انگلیسی، و همچنین برای برنامه های تحصیلی پیش پزشکی پرستاری، فیزیوتراپی و بهداشت عمومی به زبان اسلواکی هستند. آناتومی پاتولوژیک یکی از رشته های پایه پزشکی است، علمی که از روش های مورفولوژیکی برای تعیین و پایش روابط عملکردی و ساختاری الگوهای بیماری در طول زندگی انسان و پس از مرگ استفاده می کند. جنبه های اساسی این علم عبارتند از:

  • اتیولوژی و پاتوژنز
  • تغییرات ساختاری (ماکروسکوپی و میکروسکوپی)
  • تظاهرات بالینی بیماری ها

این دپارتمان دارای کادری جوان با چشم ‌انداز، پرشور، با سطح بالای کار آموزشی، با چندین سال سابقه حرفه ‌ای در زمینه آسیب ‌شناسی و با تمایل دائمی به افزایش کیفیت تدریس و ادامه رشد حرفه‌ای شخصی دائمی است. کارکنان با استفاده از آرشیو سیستماتیک و جزئی دیجیتالی شده خود از بیش از 25000 عکس میکرو و ماکرو، مطالب متنی و گرافیکی را برای دانشجویان تهیه کردند که با توجه به نیازهای فعلی در دسترس دانشجویان است. هزینه تحصیل پزشکی در اسلواکی را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخوانید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *