مهاجرت تحصیلی اسلواکی

تحصیل پزشکی در اسلواکی

تحصیل پزشکی در اسلواکی

امکان تحصیل پزشکی در اسلواکی در سال 2023 در دانشگاه های با کیفیت به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی نیز فراهم می باشد. شایان ذکر است که امکان ورود و پذیرش راحت تر نسبت به دیگر کشورهای اروپا همواره یکی از گزینه های تحصیل رشته پزشکی در مرکز اروپا است. این کشور در قلب اروپا قرار دارد و دانشجویان در این کشور می توانند به دیگر کشورهای اروپایی دسترسی راحتی داشته باشند و با دریافت ویزای شنگن اسلواکی به دیگر کشورهای اروپایی سفر کنند.

در این مطلب میخوانید پنهان

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی از مزایای تحصیل در این کشور است. البته افرادی که به زبان اسلواکیایی مسلط هستند نیز می توانند با هزینه بسیار کم و تقریبا رایگان در این کشور به تحصیل رشته پزشکی بپردازند. در ادامه همراه با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید تا نگاهی دقیق تر به تحصیل پزشکی در این کشور و شرایط تحصیل پزشکی بیاندازیم.

اینفوگرافی تحصیل پزشکی در اسلواکی

درباره تحصیل پزشکی در اسلواکی

تحصیل پزشکی در این کشور به 2 زبان اسلواکیایی و انگلیسی صورت می گیرد. تحصیلات پزشکی در اسلواکی به زبان انگلیسی از اوایل سال 1990 آغاز شده است و از آن زمان تاکنون صدها دانشجوی پزشکی بین المللی از سراسر جهان جذب این کشور شده اند که با کیفیت بالای آموزش، برنامه های پزشکی به روز و به زبان انگلیسی مدارک معتبر در سراسر اروپا و کشورهای بسیاری از جهان را دریافت می کنند. از نظر بسیاری از شهروندان کشورهای مختلف هزینه تحصیل پزشکی در این کشور و همچنین زندگی دانشجویی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. این کشور در سال 2004 عضو اتحادیه اروپا شد و هم اکنون ویزای آن ویزای شنگن محسوب می شود و دانشجویان پزشکی در این کشور به راحتی می توانند در منطقه شنگن رفت و آمد کنند.

پیش از انتخاب این کشور برای تحصیل بهتر است ابتدا با طرق مختلف مهاجرت به اسلواکی آشنا شوید:

طرق مختلف مهاجرت به اسلواکی

پارامترهای مهم تحصیل پزشکی در این کشور در جدول زیر بیان شده است:

پارامترشرح
بهترین دانشکده پزشکیUniversity of Ljubljana
هزینه تحصیل پزشکی€15000 (یورو) هر ساله
طول مدت تحصیل6 سال

تحصیل پزشکی در اسلواکی به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در اسلواکی می تواند فارغ التحصیلان این رشته را به شغلی پر درآمد برساند. از این رو اگر تحصیل این رشته در اسلواکی به زبان انگلیسی امکان پذیر باشد، سهولت بیشتری برای دانشجویان فراهم می شود. متقاضیان تحصیل پزشکی در اسلواکی قادر اند تا این دوره را به زبان انگلیسی تحصیل نمایند. اما به طور کلی متقاضیان بایستی تسلط نسبی به زبان اسلواک داشته باشند. چرا که برای برقراری ارتباط و کار پس از تحصیل به آن نیاز خواهند داشت.

برخی از ویژگی های تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اسلواکی عبارتند از:

ویژگی های تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اسلواکی

شرایط تحصیل پزشکی در اسلواکی در سال 2023

تحصیل پزشکی در این کشور 6 سال به طول می انجامد که شامل 12 ترم تحصیلی می باشد. سال تحصیلی در این کشور از اول سپتامبر شروع می شود و در 31 آگوست سال بعد پایان می یابد که شامل 2 ترم می باشد. سال تحصیلی توسط اساسنامه دانشکده یا اساسنامه موسسه آموزش عالی تنظیم می شود. فرآیند تدریس و ECTS فرایند تدریس شامل اشکال مختلف آموزش نظیر سخنرانی، سمینار، تمرین، کار آزمایشگاهی، پروژه ها، آموزش عملی، مشاوره و غیره است.

سیستم اعتباری پیرو از قوانین سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) در سال 2002 برای کلیه سطوح و اشکال مطالعه آموزش عالی در این کشور معرفی شد. بار استاندارد دانشجویان با تعداد اعتبارات بیان می شود که 60 اعتبار در هر سال و 30 اعتبار در هر ترم است. موسسه آموزش عالی تعداد کل اعتبارات مورد نیاز برای اتمام به موقع مطالعه را در مراحل مربوطه تعیین می کند. تحصیل پزشکی در این کشور به رشته های مختلف پزشکی عمومی، پرستاری، فیزیوتراپی، داروسازی، دندانپزشکی و رشته های تخصصی دیگر تقسیم می شود که در اینجا مدت زمان تحصیل در هر کدام از این رشته ها آورده شده است:

مدت زمان تحصیل رشته های پزشکی در اسلواکی

آزمون ورودی برای تحصیل پزشکی در اسلواکی 2023

برای تحصیل پزشکی در اسلواکی دانشجویان بایستی دارای مدرک معادل دیپلم این کشور باشند. چنانچه این درک دقیقا معادل نباشد ممکن است دانشجویان در دوره های آمادگی در دروس شیمی، زیست، زبان انگلیسی و زبان اسلواکیایی شرکت نمایند. همچنین دانشجویان در آزمون ورودی دانشگاه برای تحصیل پزشکی در این کشور اقدام نمایند. در باب آزمون ورودی برای تحصیل پزشکی در اسلواکی در سال 2023 بایستی به موارد زیر اشاره کرد:

آیتمشرح
منابع آزمون2 درس شیمی و زیست شناسی
تعداد سوالات20 سوال تستی
درصد سوالات در آزموننیمی از سوالات مربوط به درس شیمی و نیمی دیگر مربوط به درس زیست شناسی
زمان آزمونحدودا 180 دقیقه
زبان آزمونزبان انگلیسی
مدرک زبان مورد نیازآیلتس 6

اهمیت آزمون ورودی دانشگاه در تعیین شایستگی متقاضیان و ورود عادلانه آن ها می باشد. به عبارتی متقاضیان برای ورود به دانشگاه بایستی شایستگی خود را در آزمون ورودی به اثبات رسانند. از این رو تقویت تسلط به دروس، امری ضروری بشمار می آید. علاوه بر این برخی از دانشگاه های این کشور برای تحصیل پزشکی دوره های آمادگی زبان و برخی دیگر از دروس را به دانشجویان نیازمند ارائه می کند.

تعدادی از دانشگاه های پزشکی در این کشور عبارت است از:

دانشگاه های پزشکی در اسلواکی

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اسلواکی

دانشگاه علوم پزشکی اسلواکی در سال 1953 در ترنسین تأسیس شد. سپس در سال 1966 به براتیسلاوا منتقل شد و در سال 2002 به نام فعلی خود رسید. همزمان با دانشکده پرستاری و مطالعات بهداشت حرفه ای و دانشکده بهداشت، این دانشگاه پزشکی در 4 دانشکده خود بر آموزش متخصصان مراقبت های بهداشتی از مقطع کارشناسی تا سطح تخصصی تمرکز دارد.

دانشکده های این دانشگاه عبارتند از:

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده بهداشت عمومی
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده مطالعات بهداشت حرفه ای

برنامه های پزشکی در این دانشگاه از سال 2012 به دانشجویان بین المللی ارائه داده می شوند. به همین دلیل، دانشجویان بین المللی زیادی با مهاجرت به اسلواکی وارد این دانشگاه پزشکی می شوند. برنامه دقیق آموزش در دانشگاه پزشکی اسلواکی بر رشد دانشجویان به عنوان متخصص متمرکز است تا بتواند به متخصصان همه جانبه و مورد نیاز دنیای امروز را به جامعه جهانی تحویل دهد. شایان ذکر است که دانشگاه علوم پزشکی اسلواکی با بیمارستان دانشگاه براتیسلاوا در ارتباط است. برای تحصیل پزشکی در این دانشگاه، دانشجویان باید در هر سال تحصیلی €10300 (یورو) شهریه پرداخت کنند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه کوشیتسه در اسلواکی

2 برنامه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که شامل پزشکی عمومی و دندانپزشکی است. تحصیل پزشکی در دانشگاه کوشیتسه در اسلواکی یک برنامه در مقطع کارشناسی است که به زبان انگلیسی تدریس می شود. تحصیل در رشته پزشکی عمومی به مدت 6 سال (12 ترم) به طول می انجامد و به فارغ التحصیلان مدارک دکترای پزشکی عمومی (MUDr) اعطا می شود. در طول این 6 سال، دانشجویان دانش نظری کافی در مورد موضوعات عملی، پیش بالینی و بالینی به دست می آورند. در آموزش عملی، دانشجویان روش های اولیه پیشگیری، تشخیصی و درمانی را یاد می گیرند. در مقایسه با آلمان و سایر کشورها، ظرفیت محدود که به معنی در دسترس بودن محدود مکان برای دانشجویان است وجود ندارد بنابراین هرکسی که در آزمون ورودی قبول شود در دانشکده ثبت نام می کند!

  • معیارهای پذیرش کاملا بر اساس آزمون ورودی چند گزینه ای است که توسط آژانس های خارج از کشور نیز برگزار می شود.
  • علاوه بر این، لازم نیست منتظر نتایج خود باشید و معمولاً در عرض 3-4 روز کاری اطلاعاتی در مورد پذیرش یا عدم پذیرش دریافت می کنید.

هر سال حدود 200 دانشجو برای رشته پزشکی عمومی پذیرفته می شوند. هزینه تحصیل €10500 (یورو) به ازای هر 2 ترم (یک سال) و در 2 قسط (قبل از شروع ترم زمستانی و تابستانی) پرداخت می شود.

بررسی هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی

تحصیل در اسلواکی در مقایسه با مقاصد تحصیلی «کلاسیک» در خارج از کشور مانند ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا، برای دانشجویان بین المللی به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر است. این سطح از پس انداز بار مالی را از قبل در طول تحصیل کاهش می دهد و به شما این امکان را می دهد که منحصراً روی مطالعه و توسعه مسیر شغلی خود تمرکز کنید. پزشکی عمومی یک برنامه کارشناسی ارشد تک دوره ای است که به زبان انگلیسی تدریس می شود. تحصیل در رشته پزشکی عمومی به مدت 6 سال (12 ترم) به طول می انجامد.

  • پس از اتمام پزشکی، فارغ التحصیلان در رشته پزشکی عمومی واجد شرایط هستند و می توانند برای کار به عنوان پزشک با هر تخصص اقدام کنند. شهریه یک سال تحصیلی €10500 (یورو) می باشد.
  • دندانپزشکی یک برنامه تحصیلی کارشناسی ارشد تک دوره ای است که برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود. این دوره 6 سال (یا 12 ترم) طول می کشد. شهریه یک سال تحصیلی €11000 (یورو) می باشد.

بررسی هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی

مزایای تحصیل پزشکی در اسلواکی

تحصیل پزشکی در اسلواکی دارای مزایای بسیاری می باشد. دانشگاه های این کشور همانطور که اشاره کردیم تحت فرآیند بولونیا دروس و اعتبار دروس را به دانشجویان ارائه می دهند و از کیفیت خوبی برخوردار هستند و دانشگاه کومنیوس این کشور واقع در پایتخت اسلواکی مورد تایید وزارت علوم ایران است البته این لیست هر سال دچار تغییر می شود و دانشجویان بایستی هر سال آن را چک کنند. علاوه بر این اسلواکی در قلب اروپا واقع شده و با همسایگی کشورهای نظیر مجارستان و اتریش قرار دارد و دانشجویان با داشتن ویزای این کشور می توانند به دیگر کشورهای اروپایی دسترسی سریعی داشته باشند و از آنها نیز دیدن کنند. به طور کلی مزایای تحصیل پزشکی در اسلواکی به شرح زیر می باشد.

  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • تحصیل رایگان به زبان اسلواکیایی
  • امکان کار پس از تحصیل در اسلواکی
  • زندگی با کیفیت بالا در اسلواکی
  • برخورداری از کیفیت مناسب آموزش و امکانات دانشکده ها
  • دسترسی راحت به کشورهای اروپایی
  • ورود نه چندان سخت به دانشگاه های این کشور

مشکلات رایج تحصیل پزشکی در اسلواکی

تحصیل پزشکی در کشور اسلواکی برای متقاضیان دارای مزایای متعددی است. اما در میان تمامی مزایای رایج بایستی به برخی از مشکلات نیز توجه نمود. از این رو بررسی و شناخت مشکلات احتمالی برای تحصیل پزشکی در این کشور حائز اهمیت می باشد. برخی از مشکلات رایج تحصیل پزشکی در اسلواکی عبارتند از:

  • عدم امکان کار پس از تحصیل برای تمامی فارغ التحصیلان
  • امکان بروز مشکلات مالی
  • پذیرش محدود

تحصیل پزشکی در اسلواکی به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در اتحادیه اروپا به زبان انگلیسی خواهان زیادی دارد. این بخش از مقاله به بررسی 3 دانشگاه در این کشور که امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی را دارند، فراهم شده است:

نام دانشگاهزبان تحصیلطول دورهشهریه به یورو در سال
دانشکده پزشکی دانشگاه کامنیوس در براتیسلاواانگلیسی6 سال€9500
دانشگاه Pavol Jozef Šafárik در کوشیتس ، دانشکده پزشکیانگلیسی6 سال€10500
دانشکده پزشکی دانشگاه جسنیوس در مارتینانگلیسی6 سال€9500

تحصیل در برترین دانشگاه های پزشکی اسلواکی

طبق رتبه بندی Qs برترین دانشگاه های جهان در سال 2023، دانشگاه های برتر کشور اسلواکی در میان 1000 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. در اینجا برترین دانشگاه های اسلواکی برای تحصیل پزشکی در این کشور معرفی شده اند.

ردیفنام دانشگاهشهر
1Šafárik Universityکوشیسی
2Jessenius Faculty of Medicineمارتین
3University of Comeniusبراتیسلاو
4Jessenius Faculty of Medicineبراتیسلاو

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در اسلواکی در سال 2023

متقاضیان تحصیل پزشکی در اسلواکی بایستی شرایط تحصیل را از دانشگاه مورد نظر از طریق اینترنتی جویا شوند و مدارک لازم را ایمیل کنند. البته شرایط تحصیل پزشکی در اسلواکی به صورت کلی در این مقاله گفته شده است. با این حال به دقت مدارک لازم را بررسی کنید و به دانشگاه ارائه کنید. پس از پذیرش از سوی دانشگاه بایستی برای دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی اقدام نمایید. از جمله مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در اسلواکی به شرح زیر است.

  • گذرنامه معتبر به همراه کپی آن
  • 2 قطعه عکس مناسب پاسپورت اسلواکی
  • شناسنامه همراه با کپی آن
  • پرداخت هزینه های مربوط برای آزمون ورودی
  • ارائه گواهی پزشکی
  • ارائه مدارک تحصیلی ترجمه شده
  • ارائه مدرک زبان
  • حداقل معدل 12 و همچنین میانگین 16 دیپلم و پیش دانشگاهی

هزینه تحصیل پزشکی در اسلواکی در سال 2021

هزینه تحصیل پزشکی در اسلواکی در سال 2023

هزینه تحصیل پزشکی در این کشور در سال 2023 با توجه به دانشگاه تحصیلی متفاوت است اما این هزینه ها در رشته پزشکی عمومی حدود 2000€ الی 5000€ (یورو) در هر سال تحصیل می باشد. با توجه به اینکه تحصیل پزشکی در این کشور حدود 6 سال به طول می انجامد. هزینه کل تحصیل پزشکی در این کشور حدود 54000€ الی 66000€ (یورو) می باشد. در این بخش مطالعه مقاله هزینه تحصیل پزشکی در اسلواکی پیشنهاد داده می شود.

هزینه زندگی دانشجویی نیز بایستی در بین هزینه های تحصیل در این کشور در نظر گرفته شود. هزینه زندگی در این کشور حدود 300€ الی 800€ (یورو) در ماه می باشد. توجه داشته باشید که بیمه دانشجویی در این کشور اجباری است و هر سال دانشجویان بایستی مبلغ 100€ (یورو) برای بیمه پرداخت کنند. برای اقامت نیز دانشجویان می توانند هم از خوابگاه دانشجویی در اسلواکی که حدود 200€ (یورو) در ماه هزینه دارد استفاده کنند. اقامت عادی و شخصی نیز حدود 600€ (یورو) در ماه هزینه دارد.

میزان شهریه تحصیل در دانشگاه های مختلف به شرح زیر می باشد:

نام دانشگاهبرنامه تحصیلیهزینه شهریه سالانه به یوروزبان
دانشگاه کومنیوسپزشکی عمومی€9500انگلیسی
دانشگاه پزشکی اسلواکیپزشکی عمومی€9000انگلیسی
دانشگاه سافاریکپزشکی عمومی€10500انگلیسی
دانشکده جسنیوسپزشکی عمومی€10000انگلیسی

تحصیلی پزشکی در اسلواکی با بورسیه دانشجویی

دولت اسلواکی با همکاری دانشگاه های این کشور، برای دانشجویانی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل پزشکی در مجارستان را ندارند، بورسیه دانشجویی ارائه می دهند. هدف از ارائه بورسیه های مختلف دانشجویی، جذب دانشجویان بین المللی از سرتاسر جهان به این کشور می باشد. از اصلی ترین بورسیه های دانشجویی در اسلواکی برای دانشجویان پزشکی، می توان به بورسیه های دولتی در این کشور اشاره کرد. دولت اسلواکی از طریق وزارت آموزش، ورزش و فرهنگ خود طرح بورسیه دولتی را برای تمامی دانشجویان پزشکی ایجاد کرده است. این بورسیه همچنین در زمینه های مختلف و در سطوح مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان ارائه می شود. البته لازم به ذکر است که دانشجویان پزشکی از هر ملیتی می توانند برای بورسی دولتی اسلواکی درخواست دهند.

برای آشنایی بیشتر با انواع بورسیه دانشجویی برای تحصیل پزشکی در اسلواکی به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع بورسیه دانشجویی برای تحصیل پزشکی در اسلواکیتوضیحات
بورسیه ملی اسلواکیبورسیه ملی اسلواکی یک طرح با بودجه ملی است که به دانشجویان در رشته پزشکی، که در هر موسسه عالی در اسلواکب تحصیل می کنند اعطا می شود. البته لازم به ذکر است که، این بورسیه به طور کامل با مزایای ماهانه تامین می شود.
بورسیه دانشجویی کشورهای در حال توسعهاین بورسیه دانشجویی برای ارائه پاداش به دانشجویان پزشکی از کشورهای در حال توسعه طراحی شده است. اغلب متقاضیان در ایران از این بورسیه دانشجویی برای تحصیل پزشکی رد اسلواکی استفاده می کنند.
بورسیه دانشگاهیبرخی از موسسات عالی دولتی و خصوصی پزشکی در اسلواکی دارای تنوع بالای بورسیه برای دانشجویان بین المللی هستند.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین بورسیه دانشجویی برای تحصیل پزشکی در اسلواکی را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین بورسیه دانشجویی برای تحصیل پزشکی در اسلواکی را از دیدگاه دانشجویان بین المللی

کار ضمن تحصیل پزشکی در اسلواکی

تمامی اتباع خارجی می توانند حین تحصیل پزشکی در کرواسی به شغل پاره وقت در این کشور مشغول شوند. دانشجویان با انجام مشاغل پاره وقت در اسلواکی می توانند بخشی زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را به خوبی پوشش دهند. البته لازم به ذکر است که دانشجویان دارای ویزای تحصیلی اسلواکی فقط می توانند به مدت 22 ساعت در هفته به صورت پاره وقت در این کشور کار کنند. زیرا کار حین تحصیل پزشکی در کرواسی نباید به نحوه تحصیل شما در این کشور تاثیر بگذارد.

به طور کلی مشاغل پاره وقت در اسلواکی ابزار بسیار موثری برای کسب درآمد برای حمایت از خود در حین تحصیل پزشکی می باشد. کار حین تحصیل پزشکی در اسلواکی، علاوه بر هزینه های تحصیل برخی از هزینه های زندگی در این کشور را نیز پوشش می دهد.

مهمترین مشاغل دانشجویی در اسلواکی عبارت اند از:

مهمترین مشاغل دانشجویی در اسلواکی

ویزای تحصیلی اسلواکی 2023

متقاضیان تحصیل پزشکی در این کشور برای ورود به دانشگاه های این کشور و تحصیل در این کشور نیازمند دریافت ویزای تحصیلی این کشور هستند. شهروندان غیر عضو اتحادیه اروپا برای ورود به این کشور به هر دلیل بایستی ویزا دریافت کنند که شامل هموطنان عزیزمان نیز می شود. افراد متقاضی پس از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نشر بایستی به سفارت این کشور مراجعه کنند و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور و اقامت در این کشور ارائه نمایند و معمولا پروسه دریافت ویزای تحصیلی این کشور حدود 1 ماه طول می کشد. از جمله مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور برای تحصیل پزشکی در این کشور به شرح زیر است:

  • ارائه نامه پذیرش دریافت شده از دانشگاه پزشکی در این کشور
  • ارائه مدارک هویتی شامل گذرنامه و شناسنامه
  • فرم درخواست ویزای تحصیل این کشور
  • چند قطعه عکس رنگی
  • رسید پرداخت هزینه ویزای این کشور
  • بیمه نامه مسافرتی
  • گواهی سلامت

اقامت پس از تحصیل در اسلواکی

دانشجویان پس از تحصیلی پزشکی در این کشور می توانند در این کشور کار بیابند و در این کشور بمانند. خوشبختانه وضعیت کار در این کشور مناسب است و نرخ بیکاری در این کشور 2023 از پایین ترین ها در میان کشورهای اروپایی است. در باب کار پزشکی در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درآمد بالا
  • درآمد 10000€ الی 13000€ (یورو) در ماه
  • کار حین تحصیل برای دانشجویان
  • مجوز کار 10 الی 30 ساعت در هفته برای حین تحصیل

توجه داشته باشید که همچنین فارغ التحصیلان در این کشور می توانند پس از دریافت مدرک خود برای کار در دیگر کشورهای اروپایی که کیفیت زندگی در آنها مانند اتریش بسیار بیشتر است اقدام نمایند و وارد بازار کار در دیگر کشورهای اروپایی شوند.

فرآیند پس از کنکور برای تحصیل پزشکی در اسلواکی

دانشجویان بین المللی پس از قبولی در کنکور، باید آماده گذراندن فرآیند پس از کنکور برای تحصیل پزشکی در اسلواکی باشند. در قرم اول، یکی از اصل های ضروری در فرآیند پس از کنکور، ثبت نام در دانشکده مورد نظر شما جهت تحصیل پزشکی در اسلواکی می باشد. علاوه بر این، در حین ثبت نام، شما در حال انتخاب رشته های خود برای سال اول تحصیل پزشکی خود در اسلواکی هستید. که می توانید به طور کلی با حداقل 40 واحد و به صورت بهینه 60 واحد شروع به ثبت نام در دانشگاه های پزشکی اسلواکی نمایید. علاوه بر این موارد، پرداخت بورسیه تحصیلی تا پایان ماه اوت را نیز فراموش تکنید. در غیر این صورت برای هر روز تاخیر باید جریمه ای را به دانشگاه مربوطه خود بپردازید. در آخر اینکه رسید پرداخت باید در روز ثبت نام به دانشگاه ارائه شود.

برای درک بهتری فرآیند پس از کنکور برای تحصیل پزشکی در اسلواکی به جدول زیر مراجعه فرمایید:

فرآیند پس از کنکور برای تحصیل پزشکی در اسلواکیتوضیحات
ترتیب اقامت متقاضیان در اسلواکیدانشجویان متقاضی به هیچ عنوان نباید ترتیب اقامت خود را در اسلواکی فراموش کنند. البته لازم به ذکر است که اقامتگاه های تضمینی برای دانشجویان پزشکی در خوابگاه ها وجود دارد.
بیمه تجاریهر دانشجوی بین المللی که به دنبال تحصیل پزشکی در اسلواکی است، باید توسط بیمه تجاری این کشور بیمه شود. همچنین برای شهروندان اتحادیه اروپا کارت سلامت اروپایی وجود دارد.
ثبت نام در پلیس خارجیهر فردی که بیش از 3 ماه در اسلواکی سکونت داشته باشد باید در پلیس خارجی این کشور ثبت نام کند. البته چالش اصلی این است که، معمولا افراد پلیس در اسلواکی به زبان انگلیسی صحبت نمی کنند.

تحصیل پزشکی در اسلواکی و ساختار کلی برنامه درسی

دانشجویان بین المللی برای اینکه دوران تحصیل پزشکی در اسلواکی را با موفقیت طی کنند، باید ساختار کلی برنامه درسی این رشته تحصیلی را بررسی کنند. به طور کلی برنامه درسی در دوران تحصیل پزشکی در اسلواکی به دوره های اجباری، اختیاری اجباری و اختیاری تقسیم می شود. یک هفته درسی در دانشگاه های پزشیک اسلواکی ممکن است شامل حداکثر 39 ساعت یادگیری تماسی یا تدریس مستقیم باشد. از سوی دیگر تمرین اجباری در دانشگاه های پزشکی اسلواکی شامل موارد زیر می شود:

  • آموزش بالینی در طول برنامه درسی ترم، همانگونه که در برنامه تحصیلی مورد نیاز است.
  • تمرین بالینی مستمر، همانگونه که توسط برنامه مطالعه تعریف شده است.

در نهایت اینکه تمام اشکال تمرین حرفه ای در دانشگاه های پزشکی اسلواکی تحت هدایت یک مربی دانشگاه صورت می گیرد. همچنین تعداد دانشجو برای هر مربی در طول تمرین حرفه ای 5 نفر می باشد.

شرایط سنی تحصیل پزشکی در اسلواکی

تنها شرایط سنی تحصیل پزشکی در اسلواکی داشتن حداقل 17 سال سن هست. البته دانشگاه های اسلواکی هیچ سقف سنی را اعلام نکردند اما توصیه می کنیم برای اینکه جهت دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی مشکلی پیش نیاید گپ سنی زیاد نباشد و دانشجویان نهایتا تا 23 سال برای تحصیل پزشکی در اسلواکی اقدام کنند. دانشجویانی که تحصیلات متوسطه را به پایان رسانده اند، به سن 17 سالگی یا بیشتر رسیده اند و دانش کافی در زیست شناسی، شیمی و انگلیسی دارند، واجد شرایط تحصیل در دانشکده پزشکی در اسلواکی هستند.

مدارک مورد نیاز تحصیل پزشکی در اسلواکی شامل:

ردیفمدارک
1فرم درخواست
2کپی پایان نامه پایان دوره متوسطه
3کپی شناسنامه تایید شده توسط دفتر اسناد رسمی
4کپی پاسپورت
5چهار قطعه عکس در اندازه پاسپورت
6گزارش پزشکی

مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اطلاعات و دانش کامل از شرایط مهاجرت به کشورهای اروپا و اروپای مرکز از جمله مهاجرت تحصیلی به مجارستان آماده ارائه مشاوره و همکاری با متقاضیان عزیز می باشد. برای تماس با مشاورین این مجموعه و کسب اطلاع از شرایط لازم می توانید به صورت آنلاین و تلفنی و حتی حضوری اقدام نمایید.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل پزشکی در اسلواکی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی می باشیم:

  • زبان تحصیل رشته پزشکی در کشور اسلواکی به چه زبانی است؟ زبان تحصیلی برای رشته پزشکی در این کشور اسلواکیایی است منتها به دلیل مهاجر پذیر بودن این کشور و جذب صدها دانشجو از سرتاسر دنیا تحصیل به زبان انگلیسی هم در این کشور رایج است.
  • مدت زمان تحصیل در هر کدام از رشته های پرطرفدار زیر شاخه رشته پزشکی چقدر است؟ فیزیوتراپی: 4 سال/ داروسازی: 6سال/ دندانپزشکی: 6 سال/ پرستاری: 4 سال/ دامپزشکی: 6 سال/ پزشکی عمومی: 6 سال
  • مزایای تحصیل در رشته پزشکی در کشور اسلواکی چیست؟ افرادی که در این کشور تحصیل می کنند در سیستم بولونیا تحصیل می کنند و فارغ التحصیل می شوند و پس از تحصیل می توانند در سرتاسر اروپا به کار مشغول شوند زیرا دارای مدرک معتبری هستند. علاوه بر این امکان تحصیل رایگان به زبان اسلواکیایی وجود دارد.
  • هزینه تحصیلی در دانشگاه های برتر کشور اسلواکی به چه صورت است؟ دانشکده پزشکی دانشگاه کامنیوس در براتیسلاوا با هزینه سالانه €9500 (یورو)/ دانشگاه Pavol Jozef Šafárik در کوشیتس، دانشکده پزشکی با هزینه سالانه €10500 (یورو)/ دانشکده پزشکی دانشگاه جسنیوس در مارتین با هزینه سالیانه 9500€ (یورو)
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در اسلواکی

  1. مهشاد گفت:

    واقعا یکی از کشورهایی که بهش فکر نمیکردم اسلواکی بود. اونم برای تحصیل پزشکی که همه براش سر و دست میشکنن. من یک سال هست که دنبال مهاجرت تحصیلی برای رشته پزشکی هستم. واقعا من میتونم برای مهاجرت و تحصیل پزشکی در اسلواکی اقدام کنم؟ شما برای اعزام دانشجو به اسلواکی چه خدماتی دارید؟

    1. صادقی گفت:

      سلام بله امکان تحصیل پزشکی در اسلواکی برای شما وجود دارد. برای اعزام دانشجو به اسلواکی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *