مهاجرت تحصیلی اسلواکی

کار دانشجویی در اسلواکی

کار دانشجویی در اسلواکی

کار دانشجویی در اسلواکی یک روش بسیار خوبی برای کاهش هزینه های تحصیل و اقامت در این کشور می باشد که کمک شایانی به دانشجویان می کند. هر ساله دانشجویان و متقاضیان زیادی از کشورهای مختلف دنیا برای ادامه تحصیل در بهترین موسسات آموزش عالی و دانشگاه های کشور اسلواکی وارد خاک این کشور می شوند. اما قبل از مهاجرت تحصیلی به کشور اسلواکی، دانشجویان باید از توان مالی خود برای پرداخت هزینه های مختلف زندگی، شهریه و اقامت دانشجویی در کشور اسلواکی اطمینان حاصل کنند.

برای پرداخت این هزینه ها، دانشجویان می توانند مشغول به کار دانشجویی در اسلواکی شوند. در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند شما عزیزان را با تمام هزینه های تحصیل در اسلواکی آشنا سازند و سپس اطلاعات کاملی درباره شرایط کار دانشجویی در اسلواکی به شما ارائه دهند.

هزینه های تحصیل در اسلواکی

از آنجا که دولت تحصیلات رایگان را برای شهروندان و دانشجویان اتحادیه اروپا تضمین می کند، تحصیلات دانشگاهی در اسلواکی برای این افراد رایگان است. دانشجویان بین المللی باید با درخواست بورسیه و پیدا کردن کار دانشجویی در اسلواکی به صورت نیمه وقت در طول تحصیل، هزینه های خود را جبران کنند. شهریه تحصیل در دانشگاه های کشور اسلواکی برای دانشجویان بین المللی که کلاس های روزانه و به غیر از آخر هفته شرکت می کنند و یا در کالج ها و موسسات خصوصی تحصیل می کنند، اعمال می شود. هزینه های تحصیل در اسلواکی کاملاً با صلاحدید رؤسای هر موسسه تعیین می شود که می تواند از پرداخت آن چشم پوشی کند یا آنها را به تعویق بیندازد. تنها استثناء این قانون، دانشجویان کلاس های روزانه در برنامه های دکترا هستند که از پرداخت شهریه معاف نیستند.

جزئیات هزینه های تحصیل در اسلواکی

هزینه هایی که توسط موسسات خصوصی آموزش عالی تعیین می شود، معمولاً مشابه است. هزینه ها بخشی از درآمدهای مؤسسه را تشکیل می دهند. هزینه تحصیل در اسلواکی با در نظر گرفتن رشته تحصیل، محل تحصیل و دوره تحصیل متفاوت می باشد.

برخی از هزینه های تحصیل در اسلواکی برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

  • شهریه اصلی
  • امتحان
  • ارائه پایان نامه ها و منابع
  • دوره های زبان
  • تأیید مدارک دانشگاهی خارجی

دانشجویان خارجی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور اسلواکی را دارند باید در نظر داشته باشند که متوسط هزینه تحصیل در این کشور 4800€ (یورو) می باشد و می تواند با توجه به رشته تحصیلی به بالاتر از 10500€ (یورو) برسد. به یاد داشته باشید که شهریه برنامه های تحصیلی ارائه شده به زبان های خارجی توسط هر واحد عالی یا دانشکده به طور جداگانه تعیین می شود. دانشجویان می توانند اطلاعات به روز شده در مورد شهریه دانشگاهی را از دفاتر روابط بین الملل مراکز یا دانشکده های مربوطه دریافت کنند. با این حال، دانشجویانی که به صورت تمام وقت در اسلواکی مشغول به تحصیل می شوند بدون اینکه مدت زمان تحصیل آنها افزایش یابد و در صورت تحصیل در برنامه ای که به زبان اسلواکی ارائه می شود، شهریه نمی پردازند.

هزینه های زندگی دانشجویی در اسلواکی

علاوه بر شهریه تحصیل در دانشگاه های اسلواکی، دانشجویان باید هزینه زندگی در اسلواکی را نیز در نظر داشته باشند. به طور کلی، هزینه زندگی در اسلواکی به دلیل نوسانات قیمت از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. به طور معمول، هزینه ماهیانه زندگی برای 2 بزرگسال و یک کودک در حدود 450€ (یورو) است. این رقم شامل اجاره مسکن نیست و افراد باید از 400€ الی 750€ (یورو) در ماه برای اجاره مسکن مناسب پرداخت کنند.

هزینه اقامت یک دانشجوی خارجی در کشور اسلواکی می تواند به طور متوسط 750€ (یورو) باشد. دانشجویان می توانند با اقامت در خوابگاه های دانشجویی، هزینه های زندگی خود در اسلواکی را به طور چشمگیری کاهش دهند. علاوه بر این، یکی از روش های کاهش هزینه سکونت در خانه های شخصی، اجاره مسکن به صورت مشترک با سایر دانشجویان می باشد که می تواند هزینه اقامت دانشجویان را تا 200€ (یورو) کاهش دهد.

مهمترین هزینه های اقامت دانشجویی در کشور اسلواکی عبارتند از:

آیتممتوسط هزینه ماهیانه به یورو
اجاره مسکن390€
مواد غذایی260€
برق، اینترنت و تلویزیون100€
جمع کل750€

برای پرداخت تمام هزینه های ذکر شده، دانشجویان باید توان مالی کافی داشته باشند و یا مشغول به کار دانشجویی در اسلواکی شوند. علاوه بر این، کسب بورسیه تحصیلی در اسلواکی می تواند کمک بسیار زیادی به دانشجویان در پوشش هزینه های تحصیل آنها کند. در ادامه با شرایط کار ضمن تحصیل در کشور اسلواکی بیشتر آشنا خواهید شد.

شرایط کار دانشجویی در اسلواکی

شرایط کار دانشجویی در اسلواکی

بسیاری از برنامه های دانشگاه ها در سراسر جهان به دانشجویان این امکان را می دهند که به طور پاره وقت و ترجیحا 20 ساعت در هفته کار کنند. اما دانشجویان به هیچ وجه مجاز نیستید بیشتر از 30 ساعت در هفته کار کنند. اگرچه درآمد حاصل از چنین شغل هایی برای پرداخت شهریه کافی نخواهد بود اما می توانند موجب کاهش چشمگیر هزینه های دانشجویی شوند. نوع شغلی که دانشجویان به دست می آورند تا حد زیادی به مهارت آنها، تجربیات قبلی کار و مجموعه توانایی های آنها بستگی دارد. علاوه بر پول، شغل پاره وقت نیز به دانشجویان کمک می کند تا تجربیات جدید کسب کنند.

فرصت های شغلی پاره وقت برای دانشجویانی که در اسلواکی برای برنامه های تحصیلات تکمیلی یا تحقیقاتی ثبت نام می کنند، بهتر و بیشتر است و برای داوطلبانی که در برنامه های کارشناسی ثبت نام می کنند، فرصت های کاری محدودتر هستند. در کشور اسلواکی نیز دانشجویان می توانند به صورت پاره وقت مشغول به کار دانشجویی شوند که در بخش بعدی به طور دقیقتر به شرایط و قوانین آن اشاره خواهد شد. درآمد مشاغل پاره وقت بالا نبوده و اغلب دانشجویان جذب این مشاغل می شوند. برخی از مشاغل پاره وقت در این کشور عبارتند از:

مشاغل پاره وقت در اسلواکی

مشاغل پاره وقت در اسلواکی

مشاغل پاره وقت در اسلواکی ابزار بسیار مؤثری برای کسب درآمد برای حمایت از خود در حین تحصیل به خصوص برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند، با این حال، باید برنامه ریزی خوبی داشته باشید و بتوانید به درستی خود را مدیریت کنید تا تحت فشار قرار نگیرید. در اسلواکی موسسات مختلفی در سراسر شهرها وجود دارد که دانشجویان در آن کار می کنند، از جمله رستوران ها و کافه ها، هتل ها، سوپرمارکت ها، سالن های سینما و بسیاری دیگر. اگرچه توانایی صحبت کردن به زبان اسلواکی یافتن شغل پاره وقت را آسان تر می کند، بسیاری از مشاغل خدماتی دیگر فقط به مهارت های زبان خارجی نیاز دارند. دانش اولیه زبان انگلیسی و یا اسلواکی یک قدم عالی است.

در اسلواکی از دیگر فرصت های شغلی می توان به تدریس خصوصی زبان انگلیسی یا سایر زبان های خارجی برای کودکان خردسال اشاره کرد، این شغل به طور پیوسته در کشور اسلواکی رو به افزایش است و نیاز شدیدی به زبان مادری دارد، دانشجویان خارجی به راحتی این نقش را بر عهده می گیرند و حقوق نیز ثواب دارد. امروزه یافتن مشاغل فناوری اطلاعات و فناوری نیز بسیار آسان است زیرا اسلواکی در سال‌های اخیر مرکز نوآوری رو به رشدی است. استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک نیز به دنبال دانش آموزان ماهری هستند که بتوانند به عنوان یک تیم کار کنند و دیدگاه بین المللی خود را به نقش خود برسانند. این مشاغل اما در شهرهای بزرگی مانند براتیسلاوا هستند. آنها تجربه زیادی را ارائه می دهند و حقوق بسیار مفیدی دارند.

مشاغل پاره وقت در اسلواکی

قوانین کار دانشجویی در اسلواکی

پیدا کردن شغل در اسلواکی به ویژه برای دانشجویان بین المللی با توجه به موانع زبانی همیشه آسان نیست. به طور کلی، یک دانشجوی خارجی در کشور اسلواکی می تواند به مدت 240 روز و به صورت پاره وقت (20 ساعت در هفته) مشغول به کار شود. تایم کاری دانشجویان در اسلواکی محدود می باشد زیرا تایم کاری زیاد می تواند موجب بد شدن وضعیت تحصیلی دانشجویان شود. اما دانشجویانی که دارای شرایط خاص هستند و قصد دارند بیش از مدت و ساعات ذکر شده کار کنند، حتما باید مجوز کار دریافت کنند. شایان ذکر است که یک دانشجو در کشور اسلواکی در زمان تحصیل خود نمی توانند خود اشتغال یا شاغل آزاد باشد.

اکثر دانشجویانی که در کشور اسلواکی مشغول به تحصیل می شوند به دنبال یافتن شغل مرتبط با زمینه تحصیل خود یا مشاغل مختلف در خود دانشگاه می باشند. هموطنان عزیزی که قصد دارند از شرایط مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و یا سایر روش های مهاجرت به کشورهای خارجی مطلع شوند، می توانند با همکاران ما تماس بگیرند و با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند.

سوالات متداول در باب کار دانشجویی در اسلواکی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب کار دانشجویی در اسلواکی می باشیم:

  • آیا کار دانشجویی در اسلواکی مجاز است؟ بله دانشجویان در اسلواکی می توانند به طور پاره وقت و ترجیحا 20 ساعت در هفته کار کنند. اما دانشجویان به هیچ وجه مجاز نیستند بیشتر از 30 ساعت در هفته کار کنند.
  • فرصت های شغلی دانشجویی در مقاطع مختلف در اسلواکی به چه صورت است؟ فرصت های شغلی پاره وقت برای دانشجویانی که در اسلواکی برای برنامه های تحصیلات تکمیلی یا تحقیقاتی ثبت نام می کنند، بهتر و بیشتر است و برای داوطلبانی که در برنامه های کارشناسی ثبت نام می کنند، فرصت های کاری محدودتر هستند.
  • چه مشاغل دانشجویی در اسلواکی وجود دارد؟ کار در دانشگاه، تدریس، مشاغل مرتبط با وب، کار در رستوران و کافه و شرکت در پروژه های علمی از مشاغل دانشجویی در اسلواکی هستند.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار دانشجویی در اسلواکی

  1. شفیعی گفت:

    سلام دقیقا چیزهایی که میخواستم رو تو مقاله خوندم خصوصا هزینه های تحصیل که برام سوال بود چون یکی از مهم ترین مشکلاتمه. نمونه مشاغل پاره وقتی که گفته بودید هم به نظر خوب میومد. حداقل حقوق یک ماه دانشجو چقدر میتونه باشه؟

    1. صادقی گفت:

      یلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *