مهاجرت کاری سریلانکا

درآمد رشته های پزشکی در سریلانکا

درآمد رشته های پزشکی در سریلانکا

یکی از رشته های مورد توجه در جهان و سریلانکا رشته های پزشکی بوده چرا که درآمد رشته های پزشکی در سریلانکا نیز بالا است. مسلما هر چقدر میزان توانایی فردی در این رشته و میزان مدرک تخصصی و تجربه بالاتر باشد میزان درآمد نیز بیشتر خواهد بود. رشته های پزشکی در سریلانکا نیز همانند سایر بخش ها دارای تنوع زیادی است و شامل بخش های زیادی از جمله پزشکی عمومی، پزشکی تخصصی، جراحی، داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری و غیره می باشد.

البته به صورت کلی باید بدانید که میزان درآمد رشته های پزشکی در سریلانکا نسبت به کشورهای پیشرفته در قاره اروپا و آمریکا پایین تر است. اما در عوض نیز هزینه زندگی در این کشور ارزان تر است. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در قالب این مقاله درآمد رشته های پزشکی در سریلانکا را مورد بحث قرار داده اند.

مشاغل پر درآمد رشته های پزشکی در سریلانکا 2023

دولت در سریلانکا یک سیستم درمانی رایگان در قالب داروهای غربی، در بیمارستان های سراسر کشور و پزشکی آیورودا (یک فلسفه بومی و قدیمی درمانی) در یک بیمارستان در کلمبو ارائه می دهد. سرویس بهداشتی (طب غربی) را می توان به دو بخش پیشگیری و درمانی تقسیم کرد. پزشکی پیشگیرانه مربوط به کنترل بیماری های واگیر (به ویژه هاری، بیماری های مقاربتی، سل و جذام)، بهداشت، بهداشت خانواده و آموزش بهداشت است. خدمات درمانی توسط بیمارستان های کشور ارائه می شود. بیمارستانهای بزرگ شامل بیمارستان های آموزشی، بیمارستانهای اطراف و بیمارستان های پایه هستند. اینها مشاوران متخصص دارند اما بخش تخصصی ندارند. بیمارستان های کوچکتر شامل واحدهای پیرامونی و بیمارستان های روستایی است.

اینها تخت و امکانات کمتری دارند و ممکن است فقط یک پزشک داشته باشند. هر بیمارستان دارای یک بخش سرپایی است که نقش مشابه پزشکان عمومی (پزشکان عمومی) در انگلستان را ایفا می کند. هیچ سیستم قرار ملاقات وجود ندارد، بیماران فقط می رسند و در آن روز توسط یک پزشک ویزیت می شوند. مراقبت های بهداشتی خصوصی 50% خدمات خارج از بیمارستان و 10% خدمات بیماران سرپایی را تشکیل می دهند. بیشتر بیماران بیمه درمانی ندارند و هزینه های خود را پرداخت می کنند. بیمارستان های خصوصی بی شماری در مناطق شهری وجود دارد که توسط پزشکان از هر درجه ای کار می کنند. میزان درآمد رشته های پزشکی در سریلانکا در بخش خصوصی و دولتی متفاوت است.

در جدول زیر مشاغل پر درآمد رشته های پزشکی در سریلانکا نمایان است:

رتبهشغلمیزان درآمد میانگین به LKR (روپیه سریلانکا)
1جراح قلب401.000
2سرپرست جراحی387.000
3جراح ارتوپدی374.000
4جراح پلاستیک361.000
5متخصص قلب و عروق356.000
6جراح مغز345.000
7جراح کودکان312.000
8اورولوژیست297.000
9پزشک امراض داخلی278.000
10سرپرست روانشناسی265.000

متوسط درآمد رشته های پزشکی در سریلانکا

بر اساس بررسی های انجام شده در سال 2023 مشخص شده است که میزان درآمد متوسط رشته های پزشکی در سریلانکا به میزان 134.000LKR (روپیه سریلانکا) است. همچنین 50% از فعالین در این بخش بیش از 129.000LKR (روپیه سریلانکا) حقوق دریافت می کنند. همانطور که اشاره شد بیشترین میزان حقوق در این رشته متعلق به جراحین با 401.000LKR (روپیه سریلانکا) است و کم ترین میزان حقوق رشته های پزشکی در سریلانکا به میزان 28.000LKR (روپیه سریلانکا) می باشد. میزان تجربه در میزان حقوق بسیار نقش دارد و افراد دارای بیش از 10 سال تجربه حقوق 2 برابری را دریافت می کنند.

شایان ذکر است در رشته های پزشکی در سریلانکا مردان حدود 10% بیشتر از زنان حقوق دریافت می کنند. در نمودار زیر مقایسه درآمد متوسط رشته های پزشکی با سایر مشاغل به تصویر کشیده شده است.

مقایسه درآمد متوسط رشته های پزشکی سریلانکا

سیستم مراقبت های بهداشتی در سریلانکا

سریلانکا با ارائه مراقبت های پزشکی با کیفیت و قیمت ارزان در حال تبدیل شدن به یک کشور توسعه گردشگری پزشکی است. بخش بهداشت سریلانکا دارای دو دستورالعمل اصلی است.

  • خدمات پزشکی آیورودا
  • سرویس پزشکی غربی

سریلانکا ارائه دهندگان خدمات بیمارانی را از آلمان، اتریش ایتالیا و سایر کشورها، منطقه CIS، خاورمیانه و آسیای شرقی مانند ژاپن و چین جذب می کنند. ارائه دهندگان خدمات پزشکی سریلانکا بیماران را از مالدیو و سایر کشورها برای مراقبت از دندان، جراحی های زیبایی و سایر جراحی ها جذب می کنند. سریلانکا با ارائه خدمات با کیفیت خود توسط متخصصان پزشکی که بیشتر در بیمارستان های انگلستان و ایالات متحده آمریکا انجام می شوند، مقصد نوظهور گردشگری پزشکی شناخته شده است. بیمارستان های پزشکی سریلانکا همچنین خدمات پزشکی با کیفیت و مقرون به صرفه ای را به بیماران کشورهای پیشرفته و کشورهای منطقه ارائه می دهند. این سرویس توسط تسهیل گران آنلاین تهیه می شود که شبکه قوی با بیمارستان های خصوصی دارند و به بیماران خارج از کشور توصیه می کنند.

خدمات ارائه شده توسط ارائه دهندگان خدمات گردشگری پزشکی سریلانکا:

  • جراحی زیبایی
  • مراقبت از دندان
  • جراحی ارتوپدی
  • پیوند کلیه مراقبت از کلیه
  • دستگاه گوارش و لاپاراسکوپی
  • چشم پزشکی
  • دیابت و غدد درون ریز
  • مراقبت از گوش و حلق و بینی
  • فیزیوتراپی و توان بخشی

آیورودا یک سیستم پزشکی معتبر باستانی است که بیش از 5000 سال پیش در هند پدید آمده است. در سریلانکا، این روش با طب سنتی سریلانکا، که از دوران ماقبل تاریخ تکامل یافته و در حال حاضر به عنوان آیورودا سریلانکا شناخته می شود، با هویت متمایز، متفاوت از آیورودای هند، انجام می شود.

میزان درآمد رشته های پزشکی در سریلانکا

درآمد رشته های پزشکی در سریلانکا همانطور که گفتیم نسبت به شغل متفاوت است و می تواند تفاوت چشم گیری نسبت به نوع حرفه داشته باشد. برای درک بهتر میزان درآمد کار در سریلانکا در رشته های پزشکی در سریلانکا به جدول زیر توجه فرمایید:

شغلمیزان درآمد میانگین (روپیه سریلانکا) LKR
تکنسین بیهوشی102.000
متخصص اعصاب و روان بالینی188.000
متخصص مراقبت از پوست144.000
متخصص قلب و عروق364.000
سونوگرافیست102.000
چشم پزشک193.000
پزشک187.000
جراح293.000
روانپزشک247.000
دندانپزشک232.000
متخصص مغز و اعصاب298.000
فیزیوتراپیست172.000
متخصص زنان و زایمان248.000
متخصص بهداشت124.000

تحصیل رشته های پزشکی در سریلانکا

تحصیل در سریلانکا بر اساس سیستم انگلیسی است، اما هنوز یک دوره به سبک بسیار سنتی است. ورود به دانشکده پزشکی با نمرات سطح A اعطاء می شود. هیچ برنامه نوشتاری یا مصاحبه ای وجود ندارد. برخلاف انگلستان، دانشجویان وقت بیشتری را صرف تحصیل در طب اطفال، زنان و زایمان و پزشکی قانونی می کنند. دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که در مرحله ای از حرفه خود که ممکن است تنها پزشک باشند، مجبور به کار در یک واحد محیطی یا بیمارستان روستایی شوند. بنابراین آنها به یک دانش کامل احتیاج دارند و همچنین باید بتوانند معاینه پس از مرگ انجام دهند.

تمام تدریس ها به زبان انگلیسی است، بنابراین می توانید به طور کامل در مکان های بالینی شرکت کنید. برای هر بیمار، دانشجو باید یک شرح حال و معاینه کامل داشته باشد، پیشرفت بیمار را کنترل کند و در برخی از موارد مدیریت کمک کند. به عنوان مثال، برای والدین کودکان دارای سوتغذیه برنامه های غذایی تنظیم کند. دانشجویان همچنین مسئول برخی از تحقیقات هستند، به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل ادرار، که در یک آزمایشگاه دانشجویی متصل به بخش انجام می شود. پس از فارغ التحصیلی، همه دانشجویان باید یک سال ثبت نام در شورای پزشکی را به پایان برسانند، در این مدت می توانند حدود 95 ساعت در هفته کار کنند.

پرستاری و درآمد رشته های پزشکی در سریلانکا

پرستاری و درآمد رشته های پزشکی در سریلانکا

یکی از رشته های پزشکی و مورد نیاز در هر کشوری رشته پرستاری است. البته پرستاری در سریلانکا از جمله مشاغل کم درآمد محسوب می شود و به صورت میانگین یک پرستار در سریلانکا حدود 73500LKR (روپیه سریلانکا) در ماه دریافت می کند. البته این میزان متوسط بوده و برخی از پرستاران در سرییلانکا بیش از 115000LKR (روپیه سریلانکا) حقوق دریافت می کنند. کم ترین میزان حقوق اعلام شده برای پرستاران در این کشور 36000LKR (روپیه سریلانکا) می باشد. از جمله حقوق مشاغل پرستاری در سریلانکا به شرح زیر است:

  • رئیس پرستار: 86.600LKR (روپیه سریلانکا)
  • پرستار خانگی: 70.100LKR (روپیه سریلانکا)
  • پرستار ICU: 77.100LKR (روپیه سریلانکا)
  • متخصص پرستار انفورماتیک: 81.600LKR (روپیه سریلانکا)
  • پرستار عمل: 71.600LKR (روپیه سریلانکا)
  • پرستار بهداشت روانی: 78.200LKR (روپیه سریلانکا)
  • پزشک پرستار نوزادان: 106.000LKR (روپیه سریلانکا)
  • پرستار: 73.500LKR (روپیه سریلانکا)
  • ماما پرستار: 88.700LKR (روپیه سریلانکا)
  • پزشک پرستار: 92.600LKR (روپیه سریلانکا)
  • دستیار پرستاری: 68.000LKR (روپیه سریلانکا)
  • مدیر پرستاری: 180.000LKR (روپیه سریلانکا)
  • مشاور بهداشت حرفه ای: 143.000LKR (روپیه سریلانکا)
  • پرستار روانپزشکی: 74.100LKR (روپیه سریلانکا)
  • پرستار مدرسه: 70.000LKR (روپیه سریلانکا)

درآمد دندانپزشکی از رشته های پزشکی در سریلانکا

دندانپزشکی در سریلانکا در 15 می 1915 هنگامی که اولین دندانپزشک واجد شرایط در ثبت نام دندانپزشکان توسط شورای پزشکی سیلان تحت دستورالعمل ثبت دندانپزشکان ثبت شد، به عنوان یک حرفه مستقل شناخته شد. همه آنها انگلیسی واجد شرایط بودند و در بخش خصوصی برای معالجه نیروهای انگلیسی، متخصصان و جمعیت سیلونی که توانایی پرداخت هزینه های حرفه ای خود را دارند، باقی مانده بودند. امروز دندانپزشکان برای کار در سریلانکا با عضویت در شورای دندانپزشکی این کشور می توانند مجوز کار را بدست آورند. میزان درآمد یک دندانپزشک در سریلانکا به صورت متوسط در حدود 232.000LKR (روپیه سریلانکا) است. در لیست زیر نیز برخی از درآمد مشاغل رشته دندانپزشکی در این کشور آمده است:

  • دستیار دندانپزشک: 63.400LKR (روپیه سریلانکا)
  • تکنسین آزمایشگاه دندانپزشکی: 56.300LKR (روپیه سریلانکا)
  • متخصص پروتز دندان: 276.000LKR (روپیه سریلانکا)
  • پریودنتیست: 257.000LKR (روپیه سریلانکا)
  • دندانپزشک: 232.000LKR (روپیه سریلانکا)
  • ارتودنتیست: 278.000LKR (روپیه سریلانکا)

جهت بررسی شرایط مهاجرت کاری به سریلانکا به مقاله منتشر شده توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه کنید. برای انجام مهاجرت و تصمیم به انتخاب کشور مورد نظر خود می توانید شرایط را از وکلای ما جویا شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *