مهاجرت سرمایه گذاری در هلند

خرید ملک در هلند

خرید ملک در هلند گزینه ای است که برای هیچ کس محدودیتی به همراه ندارد. روند خرید ملک در این کشور دارای عناصری است که باید از آنها آگاه باشید. اگرچه اجاره خانه در ابن کشور با شرایط بسیار خوبی همراه است، اما خرید ملک یک سرمایه گذاری مالی خوب محسوب می شود. با این وجود، برای خرید ملک در این کشور موارد زیادی باید در نظر گرفته شود که در این راهنما کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به آنها اشاره کرده اند. خرید ملک یا خانه یک تصمیم مهم اقتصادی است. بنابراین آماده کردن خود با انجام برخی تحقیقات پیش از این بسیار مهم است. در اینجا به موارد بسیار مهمی که هنگام خرید ملک در این کشور باید در نظر داشته باشید، ذکر شده است.

مالکیت و خرید ملک در هلند

در سال 2019، 69% از جمعیت این کشور صاحب خانه بودند. برای مقایسه، این رقم به طور قابل توجهی بالاتر از فرانسه یا آلمان و یا سایر کشورهای همسایه است اما با ارقام انگلستان و آمریکا قابل مقایسه است. قیمت ملک در سال های اخیر به دلیل کمبود مسکن در شهرهای اصلی مانند اوترخت، آمستردام، روتردام و لاهه به شدت افزایش یافته است. با این حال، نرخ بهره وام خرید ملک  پایین است. قیمت خانه های هلندی زیاد است. هزینه های اضافی برای خرید خانه در این کشور می تواند افزایش یابد.

مزایای مالیاتی برای صاحبان خانه بدان معنی است که هزینه های وام مسکن اغلب پایین تر از اجاره مسکن در این کشور است. به یاد داشته باشید که هر ساله قیمت اجاره مسکن در هلند افزایش می یابد. با این وجود، قبل از خرید ملک در هلند، متقاضیان باید درباره شرایط بازار منطقه مورد نظر تحقیقات کامل انجام دهند.

با آگاهی دقیق درباره حقوق و دستمزد، متقاضیان می توانند به صورت آنلاین سریعا از حداکثر توانایی وام گرفتن و بازپرداخت وام ماهانه مورد انتظار خود برای خرید ملک دراین کشور اطلاعات کافی دریافت کنند. به یاد داشته باشید برای پرداخت کلیه هزینه ها و مالیات ها افراد به %5 الی 10% مبلغ قیمت خرید خانه در هلند نیاز دارند.

بازار و قیمت خرید ملک در هلند

قیمت خانه طی چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. قیمت های خانه در سال 2019 به ویژه در آمستردام، اوترخت و لاهه افزایش یافت. احتمالا روند صعودی خود را ادامه خواهد داد. این موضوع تا حدی به دلیل کمبود مسکن در شهرهای اصلی است. در قیمت های ملک بین مناطق مختلف تفاوت های چشمگیری وجود دارد. در سال 2019 میانگین قیمت ​​خانه در استان خرونینگن 213000€ (یورو) بود. این بسیار کمتر از منطقه نورد (منطقه ای که آمستردام و هارلم در آن قرار گرفته اند) است، جایی که میانگین قیمت خانه 388.000€ (یورو) بود.

نمودار زیر به میزان تغییر قیمت خانه در هلند اشاره شده است:

هزینه های خرید ملک در هلند

علاوه بر هزینه خرید خود ملک، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که هنگام پرداخت هزینه های خرید ملک در این کشور باید در نظر بگیرید. برخی از این موارد اجباری و برخی دیگر مواردی قابل توصیه می باشند. به طور کلی، هزینه خدمات مختلف در رابطه با ارزش ملک به علاوه مالیات بر ارزش افزوده  محاسبه می شود و قبل از وقوع هرگونه مبادله باید پرداخت شود. بخش بزرگ هزینه اصلی نظر گرفته شده علاوه بر هزینه خرید خود ملک در این کشور در صورتی که اگر متقاضی بدون دلیل معتبر از عقد قرارداد خارج شود. از این رو باید مبلغ 10% واریز پیش فروش باشد. جهت سرمایه گذاری در این کشور مقاله سرمایه گذاری در هلند را مطالعه بفرمائید.

در جدول زیر به هزینه های اضافی خرید ملک در این کشور اشاره شده است:

مواردهزینه ها (درصد قیمت مسکن)
مالیات نقل و انتقالات2%
قرارداد انتقال0.3%
ترتیب وام مسکن1% تا 1.2%
قرارداد وام مسکن0.15%
هزینه نمایندگی املاک2%
ارزیابی ملک0.2%

در کل، هزینه های اضافی خرید ملک در این کشور تقریباً %5 الی 7% به قیمت خرید اضافه می کنند. برای مثال، برای بررسی این هزینه ها، خانه ای که با قیمت 200000€ (یورو )خریداری می شود، در حدود 212100€ (یورو) هزینه خواهد داشت. مهم است که در هنگام تعیین بودجه خود بتوانید این هزینه های اضافی اما غیرقابل اجتناب را پرداخت کنید.

هزینه های خرید ملک در هلند

قوانین اخذ وام ملک در هلند

خرید ملک دراین کشور فقط در یافتن خانه رویایی خلاصه نمی شود. بلکه افراد باید برای به دست آوردن وام با یک بانک یا موسسه هلندی وارد توافق نامه مالی و قانونی وارد شوند. هیچ محدودیتی در مورد گرفتن وام برای خرید ملک در این کشور برای مهاجران خارجی وجود ندارد. وام های هلندی 100% از ارزش ملک را در بر می گیرند، اما متقاضیان باید سایر هزینه ها و مخارج (حداقل 6%) را نیز در نظر بگیرند. برای اطلاع از هزینه بازپرداخت های ماهانه خود متقاضیان می توانند از ماشین حساب های وام آنلاین استفاده کنند. در این کشور، در صورت خرید ملک به عنوان زوج، متقاضیان می توانند قدرت خرید خود را افزایش دهند، زیرا درآمد شریک زندگی افراد نیز هنگام بررسی وام مسکن در نظر گرفته می شود.

وام املاک در هلند

انواع مختلفی از وام ها برای انتخاب در این کشور وجود دارد. نوع وام به سبک زندگی و شرایط متقاضیان بستگی دارد. برای آسانتر کردن انتخاب، در اینجا به انواع مختلفی از وام های خرید ملک در این کشور اشاره شده است:

  • وام مسکن سالانه خرید ملک در این کشور: در سال های اولیه دریافت وام مسکن سالیانه، پرداخت های ماهانه متقضایان عمدتاً از محل بهره و بازپرداخت وام جزئی است. با گذشت زمان، هرچه متقاضیان به تدریج بدهی خود را کاهش دهند، میزان بهره ای که پرداخت می کنند نیز کاهش می یابد. با پایان دوره وام، تراز معکوس می شود. به این معنی که متقاضیان قسط های بهره کم و بازپرداخت وام بالاتر را پرداخت می کنند. در سال های اولیه دوره وام، معمولاً وام مسکن سالانه نسبت به وام مسکن خطی قسط های ماهانه کمتری دارد.
  • وام مسکن خطی خرید ملک در این کشور: با دریافت یک وام مسکن خطی، متقاضیان هر ماه علاوه بر بهره، یک مبلغ ثابت را بازپرداخت می کنند. بدهی متقاضیان هر ماه کاهش می یابد و این باعث کاهش بهره نیز می شود. وام مسکن خطی زمانی مفید است که متقاضیان می خواهند وام خود را در اسرع وقت پرداخت کنند. گرچه بازپرداخت های اولیه این وام نسبتاً زیاد است.

هموطنان عزیز برای آگاه شدن از شرایط کسب اقامت هلند از طریق مهاجرت به هلند برای سرمایه گذاری، کار، تحصیل و یا سایر موارد می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *