مهاجرت کاری هلند

اقامت هلند از طریق کار

اخذ اقامت هلند از طریق کار با داشتن شرایط خاص امکان پذیر می باشد. افرادی که قصد دارند با اشتغال در هلند مقیم این کشور پیشرفته شوند بایستی با شرایط آشنا شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این راهنما را برای مطلع سازی هموطنان عزیز از شرایط کسب اقامت هلند از طریق کار و مجوزهای اشتغال در این کشور تهیه کرده است. مهاجرت به این کشور از راه های مختلفی امکان پذیر است. به دلیل وجود شرایط بسیار خوب زندگی و کار در این کشور، افرادی زیادی برای کسب اقامت هلند از طریق کار اقدام به مهاجرت به هلند می کنند.

شرایط اشتغال و کسب اقامت هلند از طریق کار

شرایط اقامت کسب اقامت از طریق کار و به طور کلی اشتغال در این کشور با در نظر گرفتن ملیت متقاضیان شرایط خاصی دارد. هر شهروند غیر اتحادیه اروپا که می خواهد در این کشور کار کند باید مجوز کار معتبر را بدست آورد. لازم به ذکر است که کارمند یا کارفرما آینده متقاضیانی که قصد کار در کشور هلند را دارند می توانند مجوز را درخواست کنند. اگرچه معمولاً کارفرمایان متقاضیان را در این روند به صورت کامل حمایت می کنند. به یاد داشته باشید که مجوز کار فقط برای کارفرمایانی که درخواست را انجام می دهند معتبر است. اگر وقتی کارمند شغل خود را ترک می کند، مجوز کار وی باطل می شود.

مهاجرانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا به علاوه ایسلند، لیشتن اشتاین و نروژ یا سوئیس برای کار در هلند به اجازه کار یا اقامت احتیاج ندارند. زیرا شهروندان این کشورها باید حق آزادی حرکت در بین کشورهای ذکر شده را داشته باشند. جدیدترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا که آزادی کامل برای سفر به هلند را دارند. شامل شهروندان بلغارستان و رومانی می باشند. در سال 2014 تبدیل به یکی از اعضاء اتحادیه اروپا شدند. علاوه بر این، از اول ژوئیه 2018، شهروندان کرواسی نیازی به مجوز کار هلندی برای کار نداشته اند. لازم به ذکر است که افرادی که دارای مشاغل خاص مانند کارمندان خدمات مطبوعاتی، نوازندگان و مدرسین و غیره هستند. مشاغل آنها مشاغل فصلی محسوب می شود، نیازی به مجوز کار و مجوز اقامت در این کشوربرای اشتغال در این کشور ندارند.

علت انتخاب کشور هلند برای کار

به طور کلی زندگی در هلند مطابق با شاخص بهتر زندگی OECD در رده های بالایی قرار دارد. امید به زندگی، کیفیت آب و هوا، درآمد بسیار خوب، فرصت های شغلی مختلف و آموزش با کیفیت بالا از جمله عواملی است که باعث شده اند تعداد مهاجرانی که وارد خاک این کشور می شوند افزایش یابد. علاوه بر این، در این کشور تعادل کار و زندگی بسیار خوبی وجود دارد. متوسط ساعات کاری روزانه در هلند 8 ساعت است. در محل کار افراد با فشار زیاد کاری روبرو نمی شوند. با جمعیتی 17 میلیون نفری، اقتصاد قوی و یکی از بالاترین نرخ های کیفیت زندگی در جهان، جای تعجب نیست. افراد زیادی برای کار به هلند مهاجرت کنند. به یاد داشته باشید که رشد اقتصادی نیز نقش بسیار مهمی در جذب کارمندان، سرمایه گذاران و افراد ماهر به این کشور شده است.

در نمودار زیر به رشد اقتصادی در این کشور اشاره شده است:

روش های کسب اقامت هلند از طریق کار

برای اقامت بیش از 90 روز، متقاضیان نیاز به کسب ویزا و مجوز اقامت خواهند داشت. البته باید در نظر داشته باشید که جهت کار در این کشور، ویزاها و مجوزهای مختلفی وجود دارد. رایج ترین روش های کسب اقامت از طریق کار، ورود به خاک این کشور از طریق برنامه مهاجر بسیار ماهر و GVVA  باشند. از طریق برنامه مهاجر بسیار ماهر، افرادی که در حال کار در یک موقعیت سطح بالا هستند. توانایی ها و مهارت های بسیار خوبی در یک زمینه پرتقاضاء و خاص دارند، می توانند با داشتن دعوت نامه کاری از کارفرمای یک کمپانی معتبر، به این کشور مهاجرت کنند. برای درخواست ویزای مهاجرت ماهر هلندی، داشتن یک قرارداد کار یا تصمیم قرار ملاقات (یا توافقنامه مهمان برای مدرسین مهمان) الزامی است.

برنامه مهاجرت GVVA، یک برنامه مهاجرت کاری در این کشور می باشد که شامل مجوز کار و اقامت می شود. از طریق این برنامه متقاضیان می توانند بیش از 3 ماه اقامت کاری داشته باشند. قبل از ثبت درخواست اجازه کار GVVA، کارفرمای متقاضی باید نشان دهد که تلاش هایی برای جذب یک کارمند مناسب هلندی و یا اهل اتحادیه اروپا صورت گرفته است. بعد از اینکه کارفرما موفق به یافتن نیروی کار از هلند یا اتحادیه اروپا نشود. بدین ترتیب می تواند متقاضی خارجی را استخدام کند. درخواست GVVA معمولاً توسط کارفرمای متقاضی به اداره مهاجرت و اعطاء تابعیت هلند ارسال می شود. از این رو جهت کار در این کشور مقاله ویزای کاری هلند را مطالعه بفرمائید.

روش های کسب اقامت هلند از طریق کار

شرایط مهاجرت به هلند از طریق GVVA  مهاجر ماهر

در جدول زیر به شرایط شرایط ورود از طریق برنامه های ذکر شده به کسب اقامت این کشور اشاره شده است:

شرایط مهاجرت کاری به هلند از طریق برنامه مهاجر ماهرشرایط مهاجرت کاری به هلند از طریق برنامه GVVA
داشتن مهارت ها و تجربه هایی که نسبتاً کمیاب هستندداشتن دعوت نامه کاری از کارفرمای هلندی
داشتن سطح تحصیلات عالی (حداقل کارشناسی)عدم استخدام نیروی کار داخلی (شهروندان هلندی و اتحادیه اروپا)
داشتن چند سال سابقه کارداشتن سطح تحصیلات عالی (حداقل کارشناسی)
داشتن تخصص در یک زمینه هاصداشتن مهارت های زبان انگلیسی و هلندی مورد نیاز

شرایط اقامت در هلند

برای مهاجرت به هلند، داشتن اطلاعات درباره تفاوت بین مجوز ورود و زندگی در هلند و مجوز کار مهم است. شرایط ورود و اقامت به ملیت افراد و مدت اقامت بستگی دارد. برخی از ملیت ها برای اقامت کوتاه مدت در هلند (حداکثر 90 روز در مدت زمان 180 روزه) به اجازه ورود و یا اقامت ترکیبی برای اقامت طولانی در هلند به ویزای شنگن دارند، اگرچه برخی از ملیت ها معاف هستند. برای اقامت بیش از 3 ماه در هلند، متقاضیان باید شرایط خود را بررسی کنند تا بدانند آیا به ویزای هلند و مجوز اقامت در این کشور نیاز دارند یا خیر. برای کسب اجازه ورود به هلند، ممکن است لازم باشد متقاضیان قبل از ترک کشور خود، مجوز اقامت موقت را بدست آورند، اگرچه برخی از ملیت ها از کسب این مجوز معاف هستند.

کسب مجوز ورود و اقامت هلند از طریق کار

اگر یک فرد شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا تبعه سوئیس نباشد. قصد داشته باشد بیش از 90 روز در این کشور بماند، به طور معمول به اجازه اقامت احتیاج خواهد داشت. همه افراد برای ورود و درخواست اجازه اقامت به مجوز ورود به هلند یا MVV احتیاج ندارند. متقاضیان برای مهاجرت به هلند و کسب اقامت هلند از طریق کار نیاز به درخواست MVV دارند مگر اینکه دارای شرایط زیر باشند:

  • متقاضی (یا یکی از نزدیکان وی) شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا تبعه سوئیس باشد.
  • متقاضی قبلاً اجازه اقامت در هلند را کسب کرده باشد.
  • متقاضی قبلاً اجازه اقامت طولانی مدت (EC) را کسب کرده باشد.
  • متقاضی قبلاً اجازه اقامت در کشور دیگری را کسب کرده باشد که بخشی از منطقه شنگن است.
  • متقاضی دارای مجوز اقامت یا کارت آبی EC (با اعتبار 18 ماهه) باشد.
  • متقاضی شهروند استرالیا، کانادا، ژاپن، موناکو، نیوزیلند، کره جنوبی، ایالات متحده آمریکا یا واتیکان باشد.
  • فرزند متقاضی (زیر 12 سال) در هلند متولد شده باشدمتقاضی دارای مجوز اقامت قانونی در هلند باشد.

افرادی که برای ورود به این کشورنیاز به کسب مجوز ورود ندارند. بدین ترتیب می توانند مستقیماً یا در خارج از کشور یا در هلند درخواست اجازه اقامت کنند. سپس بعد از ورود به خاک این کشور در این کشور کار کنند. برای کسب اطلاعات کاملتر از شرایط ورود به خاک کشور هلند و همچنین سایر کشورهای دنیا می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. جهت کسب اطلاع از شرایط اقامت در این کشور مقاله اقامت هلند را مطالعه بفرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *