مهاجرت کاری نیوزلند

حقوق بازنشستگی در نیوزلند

حقوق بازنشستگی در نیوزلند

اطلاع از شرایط کار و حقوق بازنشستگی در نیوزلند به کسانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارید می توانند بهترین تصمیم را برای مهاجرت بگیرند. اگر علاقه مند به بازنشستگی در خارج از کشور هستید، این کشور می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. از نظر جغرافیایی، این کشور طیف گسترده ای از مناظر را ارائه می دهد. چه به شنا، پیاده روی یا اکتشاف علاقه داشته باشید، این احتمال وجود دارد که هرگز از فعالیت های اوقات فراغت محروم نشوید.

و اگر زبان مادری شما انگلیسی است، برای بازنشستگی در آنجا نیازی به یادگیری زبان دیگری نخواهید داشت. اما در حالی که این کشور مزایای قابل توجهی ارائه می دهد، هزینه زندگی بالاتری نسبت به ایالات متحده دارد و گزینه های ویزا برای بازنشستگان محدود است. در اینجا آنچه باید در مورد بازنشستگی در نیوزلند بدانید آمده است. و به یاد داشته باشید، یک مشاور مالی می تواند به شما کمک کند تا برنامه ای برای بازنشستگی ایجاد کنید که نیازهای شما را برآورده کند. برای اینکه از حقوق بازنشستگی در نیوزلند اطلاعات کسب کنید، این نگارش را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده شده است را مطالعه کنید.

بازنشستگی در نیوزلند

اگر به دنبال یک مقصد بازنشستگی در خارج از کشور هستید که در آن بتوانید با کمتر از 1540$ (دلار) در ماه به راحتی زندگی کنید، این کشور ممکن است بهترین گزینه شما نباشد. اگرچه، این کشور مناظر منظره و شرایط آب و هوایی ایده آل را ارائه می دهد، اما هزینه زندگی آن از ایالات متحده بیشتر است.

برای ویزای بازدیدکننده بازنشستگی موقت، شما به موارد زیر نیاز دارید:

  • تقریبا به 750000NZD (دلار نیوزیلند) برای سرمایه گذاری نیاز دارید،
  • 500000NZD (دلار نیوزلند) اضافی برای هزینه های زندگی نیز نیاز خواهید داشت.
  • این ویزا همچنین به اثبات درآمد سالانه حداقل 60000NZD (دلار نیوزلند) نیاز دارید.

مزایای تامین اجتماعی شما ممکن است به تنهایی برای پوشش بازنشستگی شما در این کشور کافی نباشد. و اگر فرزند بزرگسالی ندارید که در حال حاضر مقیم این کشور باشد، به درخواست ویزای موقت نیاز دارید. علاوه بر این، از طریق ویزای موقت، نمی توانید در این کشور کار کنید. شما فقط می توانید از طریق ویزای بازنشستگی اقامت والدین کار کنید. بنابراین، قبل از اینکه به بازنشستگی در این کشور فکر کنید، باید تعیین کنید که آیا هزینه زندگی، شرایط ویزا و مراقبت های بهداشتی با اهداف مالی شما مطابقت دارد یا خیر.

حقوق بازنشستگی عمومی در نیوزلند

سیستم حقوق بازنشستگی عمومی در نیوزلند (NZS)، با سیستم بازنشستگی در بسیاری از کشورهای دیگر متفاوت است. هدف اصلی آن تامین حمایت اجتماعی به جای جایگزینی درآمد است. مستمری ثابت غیر مشارکتی به همه ساکنانی که شرایط اقامت را در سن 65 سالگی برآورده می کنند پرداخت می شود. ذینفع باید حداقل 10 سال از زمان 20 سالگی در این کشور زندگی کرده باشد و حداقل 5 سال پس از آن در کشور سپری کرده باشد. حقوق بازنشستگی از درآمدهای مالیاتی عمومی تأمین می شود.

کلیه مزایای دریافتی تحت NZS مشمول مالیات بر درآمد می باشد. حقوق بازنشستگی بدون توجه به اینکه فرد همچنان شاغل است یا خیر پرداخت می شود. این کشور برای سن بازنشستگی اجباری قانونی وضع نکرده است و کارفرمایان مجاز به تعیین سن بازنشستگی اجباری در قراردادهای کاری نیستند. بازنشستگی پیش از موعد محدود است. NZS برای کسانی که قبل از سن 65 سالگی بازنشسته می شوند، مزایایی ارائه نمی دهد. کسانی که قبل از واجد شرایط بودن برای مزایای NZS، بازار کار را ترک می کنند. می توانند برای حمایت از درآمد عمومی مشروط و با آزمون درآمد درخواست دهند.

سیستم حقوق بازنشستگی در نیوزلند

سیستم حقوق بازنشستگی در نیوزلند

علاوه بر طرح ‌های بازنشستگی موجود در بخش خصوصی، طرح KiwiSaver در ژانوییه 2007 برای تکمیل وسایل نقلیه بازنشستگی موجود برای تأمین بازنشستگی ستون دوم اجرا شد. KiwiSaver یک طرح پس‌انداز داوطلبانه و مبتنی بر کار است که برای تکمیل NZS و کمک به افزایش کلی پس‌انداز بازنشستگی طراحی شده است. کارمندان جدید به طور خودکار ثبت نام می شوند و 8 هفته فرصت دارند تا تصمیم بگیرند که آیا مایل به انصراف هستند یا خیر. کارمندان موجود در صورت تمایل می توانند شرکت کنند.

کارمند باید ارائه ‌دهنده طرح KiwiSaver را انتخاب کند که پس ‌اندازها باید به کجا تخصیص داده شود و همچنین چقدر باید کمک کند. نرخ مشارکت 4% یا 8% براساس حقوق ناخالص محاسبه می شود. کمک های کارفرما داوطلبانه است و مشمول یک مقیاس واگذاری است. در صورتی که نرخ سهم مورد نیاز 4% یا 8% بین کارفرما و کارمند تقسیم شود، مبلغ کامل بلافاصله تعلق می گیرد.

کارفرمایان با طرح بازنشستگی موجود و تایید شده ممکن است برای معافیت از ثبت نام خودکار در KiwiSaver درخواست دهند. برای ایجاد انگیزه برای جذب طرح KiwiSaver، دولت مبلغ 1000NZD (دلار نیوزلند) به هر حساب اختصاصی کمک می کند. علاوه بر این، به پرداخت هزینه ‌های حساب جاری پس‌ انداز نیز کمک می‌کند.

مستمری های شغلی از طریق طرح های بازنشستگی، اعم از ثبت شده یا ثبت نشده، به صورت مستقل یا به عنوان بخشی از تراست اصلی ارائه می شود. تعداد کل طرح های بازنشستگی ثبت شده به طور پیوسته در حال کاهش است. این تا حدی به دلیل این واقعیت است که طرح ‌های مستقل به ترتیبات چند کارفرمایی منتقل می ‌شوند تا از طریق برون ‌سپاری هزینه‌های اجرایی و انطباق صرفه ‌جویی شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید ویزای بازنشستگی نیوزلند را مطالعه کنید.

هزینه زندگی در نیوزلند

به گفته Numbeo، سایتی که داده‌ های هزینه زندگی جهانی را جمع ‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند، هزینه زندگی در نیوزیلند تقریبا 9% بیشتر از ایالات متحده است. اما Numbeo همچنین نشان می دهد که هزینه اجاره، با این حال، تقریبا 15.64% کمتر از هزینه در ایالات متحده است. با این وجود، ممکن است برای زندگی راحت در این کشور به بیش از میانگین مزایای تامین اجتماعی (تقریبا 1540$ (دلار)) نیاز داشته باشید. و افراد غیر مقیم نیز ممکن است مجبور به پرداخت مالیات بر درآمد بر حقوق بازنشستگی در نیوزلند شوند. اگرچه، اجاره بها نسبتا پایین ‌تر است، اما هم شرایط ویزا و هم هزینه‌ های زندگی به تنهایی ممکن است هزینه قابل توجهی برای شما داشته باشد. هزینه درخواست ممکن است تا 3310NZD (دلار نیوزلند) باشد، بسته به نوع ویزا که استفاده می کنید.

هزینه زندگی در این کشور در نمودار زیر بررسی شده است:

نمودار هزینه زندگی در نیوزلندجدول زیر هزینه های اجاره آپارتمان را نشان می دهد:

پارامترهزینه به دلار نیوزلند
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر1601.70NZD
آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر1235NZD
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر2630.91NZD
آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر2106.75NZD

برترین شهرهای این کشور عبارتند از:

برترین شهرهای نیوزلندبرای مهاجرت به نیوزلند کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین روش ها را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *