مهاجرت کاری نروژ

حقوق بازنشستگی در نروژ

حقوق بازنشستگی در نروژ

متقاضیانی که قصد اقامت نروژ را دارند، قبل از بررسی هر چیز باید از شرایط و مزایای حقوق بازنشستگی در نروژ آگاهی داشته باشند. این کشور، یک کشور نوردیک در شمال اروپا است که سرزمین اصلی آن غربی ترین و شمالی ترین بخش شبه جزیره اسکاندیناوی را تشکیل می دهد. جزیره دورافتاده یان ماین در قطب شمال و مجمع الجزایر سوالبارد نیز بخشی از این کشور را تشکیل می دهند. این کشور همچنین ادعای قلمروهای قطب جنوب جزیره پیتر اول و سرزمین ملکه مود را دارد. پایتخت و بزرگترین شهر این کشور، اسلو است. مساحت این کشور 385207 کیلومتر مربع است. و در نوامبر 2023، این کشور حدود 53855300 نفر جمعیت داشت. این کشور یک مرز شرقی طولانی با سوئد به طول 1619 کیلومتر یا 1006 مایل مشترک دارد.

از شمال شرقی با فنلاند و روسیه و از جنوب با تنگه اسکاگراک همسایه است که در طرف دیگر دانمارک و بریتانیا قرار دارند. این کشور خط ساحلی وسیعی دارد که رو به اقیانوس اطلس شمالی و دریای بارنتس است. نفوذ دریایی بر آب و هوای این کشور، با دمای ملایم دشت در سواحل دریا، غالب است. فضای داخلی، اگرچه سردتر است، اما نسبت به مناطق دیگر جهان در چنین عرض های جغرافیایی شمالی بسیار ملایم تر است. حتی در طول شب های قطبی در شمال، دمای بالای صفر در خط ساحلی معمول است. نفوذ دریایی بارندگی و بارش برف بالا را در برخی از مناطق کشور به همراه دارد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش اطلاعاتی که درباره حقوق بازنشستگی در نروژ دارد را در اختیار متقاضیان قرار داده است.

سیستم بازنشستگی در نروژ

حقوق بازنشستگی در نروژ به 3 بخش عمده تقسیم می شود:

 3 بخش عمده حقوق بازنشستگی در نروژتامین مالی مستمری های دولتی براساس سیستم «پرداخت در زمان شما» است. این بدان معناست که نیروی امروزی کار در نروژ در حال پرداخت حقوق بازنشستگان فعلی است. ساختار جمعیتی در این کشور نشان می دهد که در آینده به تدریج تعداد افراد کمتری به نسبت هر بازنشسته بازنشسته کار خواهند کرد.

مستمری دولتی به 3 بخش مختلف تقسیم می شود که عبارتند از:

  • نرخ پایه بازنشستگی عمومی (که همه می گیرند)
  • مکمل ویژه
  • افراد تحت تکفل

در مجموع این طرح بازنشستگی دولتی را تشکیل می دهد. در جدول زیر توضیحات آن ها آمده است:

بخشتوضیحات
نرخ پایه بازنشستگی عمومینرخ پایه ای که به عنوان مبنایی برای محاسبه مستمری دولتی این کشور استفاده می شود. نرخ پایه بازنشستگی عمومی سالانه تنظیم می شود و هر سال توسط پارلمان این کشور براساس مذاکرات انجام شده در تسویه حساب بیمه سالانه تصویب می شود. میزان پایه بازنشستگی عمومی 88730NOK (کرون نروژ) در سال بود.
مکمل ویژهبه بازنشستگانی داده می شود که در طرح بازنشستگی بیمه ملی حقوق بازنشستگی کمی دریافت کرده اند یا اصلا مستمری اضافی دریافت نکرده اند. اگر فرد موفق به دریافت مستمری اضافی شده باشد که حداقل به اندازه مکمل ویژه باشد، نمی تواند مکمل ویژه را دریافت کند. اگر طرح مستمری اضافی کمتر از الحاقیه ویژه باشد، ما به التفاوت این 2 در الحاقیه ویژه پرداخت می شود. اندازه مکمل ویژه بستگی به مجرد بودن مستمری بگیر، داشتن همسر که همچنین مستمری دریافت می کند یا نان آور خانواده است. اگر فرد برای همسر که بیش از 60 سال سن داشته باشد، بالاترین مکمل ویژه را دریافت می کند.
مکمل وابستگانبه بازنشستگانی داده می شود که از همسری بدون درآمد یا فرزندان زیر 18 سال حمایت می کنند.

بررسی حقوق بازنشستگی قدیمی در نروژ

حقوق بازنشستگی قدیمی در این کشور در مورد افراد متولد شده تا سال 1962 و از جمله آن اعمال می شود. برای افرادی که بین سال های 1954 و 1962 متولد شده اند، حقوق بازنشستگی در نروژ از سهم های متناسبی از مستمری های بازنشستگی قدیم و جدید تشکیل شده است.

در جدول زیر توضیحات حقوق بازنشستگی قدیمی آمده است:

پارامترتوضیح
مستمری پایهبرای دریافت مستمری پایه کامل باید 40 سال در طرح بیمه ملی عضویت داشته باشید. اگر کمتر از 40 سال در طرح بیمه ملی عضویت داشته باشید، حقوق بازنشستگی بر اساس آن کاهش می یابد.
حداقل سطح بازنشستگیبرای دریافت حداقل سطح مستمری کامل، باید 40 سال عضو طرح بیمه ملی بوده باشید. اگر کمتر از 40 سال در طرح بیمه ملی عضویت داشته باشید، حقوق بازنشستگی بر اساس آن کاهش می یابد.
مستمری تکمیلیبرای دریافت مستمری تکمیلی، باید حداقل 3 سال تقویمی در این کشور امتیاز بازنشستگی داشته باشید.

برای دریافت مستمری تکمیلی باید حداقل 40 سال در این کشور کار کرده باشید. اگر کمتر از 40 سال در این کشور کار کرده باشید، حقوق بازنشستگی براساس آن کاهش می یابد. درآمد شما باید بالاتر از مقدار پایه باشد تا به عنوان مستمری طبقه بندی شود.

شرایط اخذ حقوق بازنشستگی در نروژ

شرایط اخذ حقوق بازنشستگی در نروژ

اگر به سن 67 سالگی رسیده اید، یا اگر اقلام تعهدی کافی دارید، به 62 سال رسیده اید، و حداقل به مدت 1 سال بین سنین 18 تا 66 سال، عضو طرح بیمه ملی بوده اید. اگر شهروند منطقه اقتصادی اروپا نیستید، شرایط لازم است. حداقل 5 سال است. شما باید حداقل 5 سال عضو طرح بیمه ملی بوده باشید. اگر شهروند منطقه اقتصادی اروپا هستید، در کار فعال بوده اید و حداقل به مدت یک سال عضو طرح بیمه ملی بوده اید، اقلام تعهدی بازنشستگی شما در سایر کشورهای منطقه اقتصادی اروپا ممکن است در این ارزیابی لحاظ شود.

حقوق بازنشستگی در نروژ مربوط به درآمد براساس پس انداز بازنشستگی انباشته است و درآمد شما را در طول عمر شما منعکس می کند. اگر اقامت نروژ را دارید، می توانید از سرویس آنلاین NAV ‘بازنشستگی شما’ برای محاسبه مستمری خود استفاده کنید. اگر در این کشور زندگی می کنید و می خواهید برای بازنشستگی درخواست دهید، باید درخواستی را به دفتر NAV محلی خود ارسال کنید. اگر حق بازنشستگی را از این شور به دست آورده اید، اما در کشور دیگری از منطقه اقتصادی اروپا زندگی می کنید، باید با مقامات تامین اجتماعی در کشور محل اقامت خود تماس بگیرید.

نمودار زیر حقوق بازنشستگی در این کشور را نشان می دهد:

نمودار حقوق بازنشستگی در نروژبرای آگاهی از شرایط مهاجرت به نروژ 2023 مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *