مهاجرت کاری هلند

حقوق بازنشستگی در هلند

حقوق بازنشستگی در هلند

مزایا و حقوق بازنشستگی در هلند برای افرادی که در این کشور کار کرده اند بسیار عالی بوده و افراد میتوانند از مزایا برخوردار شوند. سن بازنشستگی دولتی این کشور در سال جاری 66 و 4 ماه است که نسبت به 65 سالگی در سال 2018 افزایش یافته است. این سن در سال 2024 به 67 سال خواهد رسید. تاریخ دریافت مستمری این کشور بستگی به زمان تولد شما دارد. SVB یک ماشین حساب سن بازنشستگی این کشور را برای یافتن سن بازنشستگی فردی شما ارائه می دهد.

بازنشستگی زودهنگام در این کشور امکان پذیر است، اما معمولا باید خودتان این هزینه را تامین کنید. زیرا، مستمری کامل دولتی شما تا زمانی که به سن رسمی بازنشستگی این کشور نرسیده باشید، صادر نخواهد شد. همچنین در صورت تمایل می‌توانید فراتر از سن بازنشستگی استاندارد خود کار کنید تا حقوق بازنشستگی بیشتری ایجاد کنید. برای اینکه از مزایا و حقوق بازنشستگی در هلند آگاه شوید موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را تهیه کرده است.

سیستم بازنشستگی در هلند

برای هر سالی که در این کشور زندگی یا کار می کنید، 2% از حقوق بازنشستگی دولتی خود را افزایش می دهید. برای دریافت مستمری کامل (100%) باید 50 سال حق بیمه داشته باشید. اگر تخصیص کامل را نداشته باشید، مستمری شما براساس تعداد سال هایی که کمک کرده اید محاسبه می شود.

برترین شهرها برای بازنشستگی در این کشور عبارتند از:

برترین شهرها برای بازنشستگی در هلنداگر خارج از این کشور نقل مکان کنید، این می تواند میزان بازنشستگی شما را کاهش دهد. افراد بین 15 تا 65 سال می توانند به ازای هر سالی که در این کشور زندگی نکرده اند، 2% از مستمری این کشور خود را از دست بدهند. در برخی شرایط، خارجیانی که در خارج از کشور کار می کنند همچنان می توانند از سیستم بازنشستگی این کشور بهره مند شوند. به عنوان مثال، برخی از مهاجران انتخاب می کنند که بیمه بازنشستگی داوطلبانه دولتی را ظرف 12 ماه پس از مهاجرت به خارج از کشور دریافت کنند.

انواع حقوق بازنشستگی در هلند عبارتند از:

  • حقوق بازشستگی دولتی
  • حقوق بازنشستگی خصوصی
  • حقوق بازنشستگی بازماندگان

شما باید بطور خودکار برای بازنشستگی دولتی ثبت نام کنید، اما این مفید است که هر از چند گاهی بررسی کنید که سهم شما به درستی ثبت شده است. در مورد مطالبه بازنشستگی، مشاوره در مورد بازنشستگی دولتی (SVB) باید 4 ماه قبل از رسیدن به سن بازنشستگی از طریق پست با شما تماس بگیرد. اگر در کشور دیگری زندگی می کنید، ممکن است لازم باشد 6 ماه قبل از رسیدن به سن بازنشستگی، خودتان با SVB تماس بگیرید. کارفرمای شما باید جزئیات واجد شرایط بودن و روند درخواست بازنشستگی محل کار را به شما ارائه دهد.

سیستم حقوق بازنشستگی در هلند

حقوق بازنشستگی در هلند به صورت دولتی از طریق مشارکت کارگران، با نرخ 17.9% حقوق تامین می شود. حقوق بازنشستگی در نمودار زیر نشان داده شده است:

نمودار حقوق بازنشستگی در هلندجدول زیر سهم بیمه و مالیات حقوق های نمودار را نشان می دهد:

پارمترسهم بیمهسهم مالیات
مجرد69.19€246.25€
متاهل47.41€169.92€

درآمد کلی بازنشستگی در این کشور مشمول مالیات است. برخی از بازنشستگان نیز باید بیمه ملی را بپردازند، در حالی که همه باید سهم بیمه درمانی را بپردازند. بازنشستگان می توانند نرخ های مالیاتی سودمندی دریافت کنند و مبلغی که پرداخت می کنید به شرایط شخصی شما بستگی دارد. امکان اخذ ویزای بازنشستگی هلند برای افراد خارجی وجود دارد.

حقوق بازنشستگی کارمندها در هلند

حدود 90% از کارفرمایان طرح های بازنشستگی شغلی را ارائه می دهند که معمولا توسط یک ارائه دهنده بازنشستگی خارجی اداره می شود. برخی از مشاغل دارای طرح های اجباری هستند. برای مثال، صندوق بازنشستگی ABP برای کسانی که در بخش های آموزشی یا دولتی کار می کنند مورد نیاز است. بر این اساس، مستمری های مبتنی بر نیروی کار به AOW اضافه می شود. علاوه بر حقوق بازنشستگی سالمندی، برنامه‌های بازنشستگی خصوصی نیز ممکن است برای بستگان بازمانده یا مزایایی که نمی ‌توانید کار کنید، ارائه دهد.

حقوق بازنشستگی شرکت مستمری، قانون عمومی مستمری های سالمندی (AOW) را در نظر می گیرد. بنابراین، شما به کل حقوق خود کمک نمی کنید، بلکه بخشی از آن را کسر می کنید. نرخ ها به طرح بازنشستگی که در آن ثبت نام کرده اید بستگی دارد. متداول ‌ترین طرح ‌های بازنشستگی شغلی براساس میانگین حقوقی است که یک کارگر در طول کار در هلند ایجاد کرده است. این طرح ها تقریبا به طور کامل جایگزین طرح های حقوق نهایی شده اند. حقوق بازنشستگی در هلند برای کارکنان، چه در یک صندوق بازنشستگی این کشور در سطح صنعت، یک طرح شرکتی یا طرح شغلی، یا توسط یک بیمه ‌گر عمر باید خارج از شرکت کارفرما باشد. در صورت ورشکستگی کارفرما، این از حقوق کارگران محافظت می کند.

حقوق بازنشستگی کارمندها در هلند

مستمری بازنشستگی خصوصی در هلند

یکی دیگر از راه‌های تکمیل مستمری، کمک ‌های داوطلبانه به صندوق بازنشستگی خصوصی است. بانک های بزرگ و شرکت های بیمه معمولا حقوق بازنشستگی خصوصی ارائه می دهند. حقوق بازنشستگی خصوصی در میان افراد خوداشتغال و کسانی که در بخش‌ هایی بدون طرح جمعی کار می‌ کنند، محبوب است. آن ها همچنین می توانند برای کارگرانی که می خواهند حقوق بازنشستگی ایالتی و محل کار خود را با سرمایه گذاری اضافی تکمیل کنند مفید باشند.

کمک به صندوق بازنشستگی خصوصی معمولا مشمول کسر مالیات است. اگرچه، مزایای بازنشستگی آینده مشمول مالیات خواهد بود. اگر شریک زندگی شما بمیرد، ممکن است با رعایت تعدادی از شرایط، حق دسترسی به صندوق بازنشستگی این کشور او را داشته باشید. به عنوان مثال، شما هنوز نباید در سن بازنشستگی دولتی باشید و یا باید فرزندی کمتر از 18 سال داشته باشید یا حداقل 45% از کار افتاده باشید. این مزایا برای فرزندان 21 ساله و کمتر والدین فوت شده نیز در دسترس است.

برخی استثناها برای واجد شرایط بودن وجود دارد، مانند یک بیماری لاعلاج موجود. می‌ توانید در وب‌ سایت SVB بررسی کنید که آیا واجد شرایط دریافت مزایای بازمانده این کشور هستید یا خیر. کسانی که درآمد دیگری ندارند می توانند از مزایای کامل بازماندگان بهره مند شوند، در غیر این صورت، سایر درآمدها ممکن است به طور جزئی یا کلی از این مزایا کسر شود. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمت رسانی به شما عزیزان در امر مهاجرت به هلند می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *