مهاجرت تحصیلی اسپانیا

تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا

تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا

تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا در سال 2024 بدون مدرک زبان امکان پذیر است و از شرایط خوبی برخوردار است. مقطع دکتری  بالاترین سطح تحصیلی به حساب می آید. در این مقاله همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تحصیل در مقطع دکتری را به خوبی شرح داده اند. این کشور با توجه به ظرفیت های مناسب خود یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در اروپا به حساب می آید. هرچند این کشور در مقایسه با انگلستان از نظر دانشگاهی در رده پایین تری قرار دارد اما نسبت به مزایای آن و هزینه های تحصیل و بسیاری از موارد دیگر در جایگاه مناسبی قرار دارد و همچنین مدارک صادر شده از دانشگاه های اسپانیا از اعتبار خوبی برخوردار است. دانشگاه های اسپانیا در حال حاضر در مقطع دکتری (Phd) در اسپانیا رشته های متعدد و متنوعی را هم به زبان اسپانیایی هم به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

شرایط تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا

افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا را دارند می توانند برای تحصیل در مقطع دکتری اقدام کنند. همچنین افرادی که خارج از این مناطق دارای تحصیلات هستند بایستی معادل مدرک کارشناسی ارشد را به دانشگاه های این کشور ارائه کنند که پس از بررسی دانشگاه و تایید آنها امکان تحصیل در این مقطع را سبب می سازد. همچنین افرادی که 60 واحد یا به ارزش 60 ECTS را در مقطع کارشناسی ارشد گذرانده باشند، می توانند برای مقطع دکتری اقدام کنند. در مجموع افرادی که به ارزش 300 ECTS تحصیلات دانشگاهی را گذرانده باشند، می توانند برای تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا اقدام کنند. ECTS در واقع همان سیستم ارزش دهی به دروس در اروپا می باشد. ضمن اینکه توجه داشته باشید برای تحصیل در مقطع دکتری با توجه به امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا میسر خواهد بود.

کار ضمن تحصیل در مقطع دکتری در اسپانیا

علاوه بر ایمن بودن، هزینه زندگی در اسپانیا به میزان قابل توجهی کمتر از کشورهای همسایه است و به اسپانیا مزیت واضحی برای کسانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند می دهد. شکی نیست که میانگین هزینه های اقامت، اوقات فراغت و حمل و نقل در اسپانیا به طور قابل توجهی کمتر از بقیه اروپا، ایالات متحده آمریکا یا کانادا است. تحصیلات دانشگاهی در اسپانیا حتی در سیستم دولتی رایگان نیست، اما ممکن است تعجب کنید که بدانید بسیاری از کمک های مالی و ابزارهای حمایت مالی برای دانشجویان بین المللی در دسترس است. SEPIEآژانس اسپانیایی برای بین المللی کردن آموزش، یک مرکز جستجوی کمک هزینه برای انواع مختلف دانش آموزان ایجاد کرده است که می توانید بررسی کنید.

دانشگاه های خصوصی نیز برنامه های خاص خود را با هدف جذب دانشجویان بین المللی دارند. برای مثال CEU UCH یک صفحه کمک هزینه برای متقاضیان بین المللی از آمریکای لاتین، اروپا و سایر نقاط جهان ایجاد کرده است. این برنامه ها می توانند حمایت مالی قابل توجهی را برای تحصیل شما فراهم کنند، به خصوص اگر سوابق تحصیلی خوبی داشته باشید و البته شرایط درخواست را برآورده کنید. اما فرصت ‌ها به همین جا ختم نمی‌شود. بسیاری از دانشجویان برای برنامه‌ های استخدامی با حقوق یا حتی مشاغل پاره وقت که با جدول زمانی سخنرانی سازگار است، درخواست می ‌دهند. این دو گزینه عالی برای بررسی هستند، زیرا می توانید تجربه حرفه ای ارزشمندی به دست آورید و مقداری پول به دست آورید.

در این بخش شاهد امکانات دانشجویی در حین تحصیل در مقطع دکتری در اسپانیا هستید:

امکانات دانشجویی در حین تحصیل در مقطع دکتری در اسپانیا

مزایای تحصیل دکتری اسپانیا

این کشور سومین کشور پرجمعیت اروپاست که با فرانسه و پرتغال هم مرز است. همچنین جزایر بالارائن (مایورکا، منورکا و ایبیزا) در دریای مدیترانه، جزایر قناری در اقیانوس اطلس (در نزدیکی ساحل ماروکان) و سیوتا و ملیلا (واقع در شمال آفریقا) متعلق این کشور هستند. زبان اسپانیایی بعد از زبان انگلیسی پرکاربردترین زبان در جهان می باشد. همچنین تحصیل در این کشور امکان زندگی در کشوری با تاریخی کهن، اماکن و بناهای تاریخی و سواحل زیبا میسر می سازد. علاوه بر این ها تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع دکتری در این کشور بسیار رایج است. همچنین شهریه تحصیل در این مقطع در دانشگاه های این کشور به جزء سال اول در بقیه سال ها مقرون به صرفه و مناسب می باشد.

 

به طور خلاصه مزایای تحصیل دکتری در این کشور به صورت زیر است:

  • تحصیل در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم
  • مدارک معتبر صادر شده در اسپانیا
  • شهریه مناسب و مقرون به صرف
  • زندگی و تحصیل در محیطی توریستی
  • تحصیل به زبان انگلیسی بدون نیاز به مدرک اسپانیایی
  • امکان استفاده از بورسیه تحصیلی

درباره تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا

مدرک دکتری یا همان PHD آخرین مرحله تحصیلات عالی در اسپانیا است. در حال حاضر بیش از 53.000 دانشجوی بین المللی در مقاطع بالای تحصیلی در اسپانیا مشغول به تحصیل هستند. تحصیل دکتری در این کشور به صورت تمام وقت تقریبا 3 سال به طول می انجامد که در صورت تایید دانشگاه تا 5 سال قابل تمدید است همچنین تحصیل به صورت پاره وقت نیز در مقطع دکتری 5 سال زمان می برد. تحصیل مقطع دکتری در اسپانیا در 2 مرحله صورت می گیرد که مرحله اول شامل آموزش و کسب 60 ECTS است و مرحله دوم شامل پژوهش و تحقیقات و ارائه رساله دکتری می باشد. از موارد قابل توجه در این مقطع داشتن استاد راهنما یا همان سوپروایزر است.

دانشجویان بایستی با ارتباط با استاد راهنما و هماهنگی آنان بر سر موضوع و نوع تحقیق برای پذیرش اقدام کنند. استاد راهنما در طول تحصیل همراه با کمک راهنما و کمیته دانشگاه ناظر تحصیل دانشجو در این مقطع هستند. برخی از دانشجویان در این مقطع که به آنها دانشجویان پژوهش محور می گویند در اسپانیا که از کمک هزینه های تحصیلی بر اساس توافق دانشگاه برخورداند، می باشند. تحصیل در مقطع دکتری به انتخاب خود دانشجو به صورت اسپانیایی یا انگلیسی و در برخی دانشگاه های خصوصی به زبان های دیگر امکان پذیر است. همانطور که می دانید اسپانیا عضو اتحادیه اروپاست و مدارک صادر شده از دانشگاه ها در اروپا از اعتبار خاصی برخوردار هستند. ارائه مقاله نیز در این مقطع در اسپانیا از موارد الزامی می باشد.

درباره تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا

تحصیل مقطع دکتری در دانشگاه های برتر اسپانیا

اسپانیا دارای بیش از 80 دانشگاه در شهرهای مختلف از جمله شهرهای مادرید، بارسلونا، والنسیا، تنریف، سویل، گرانادا، مورسیا، پامپلونا و دیگر مناطق می باشد. برخی از دانشگاه های این کشور همچنین از سابقه بسیار خوبی برخوردار بوده و در زمینه آموزش تجربه بالایی دارند به طوری که قدیمی ترین دانشگاه اسپانیا دانشگاه سالامانکا (University of Salamanca) می باشد که تاسیس آن به سال 1218 بر می گردد. طبق رده بندی های جدید در سال 2024، 4 دانشگاه اسپانیایی جزء 200 دانشگاه برتر در جهان می باشند که نام آنها را در کنار دیگر دانشگاه های اسپانیا مشاهده می کنید.

رده بندی ARWU 2024رده بندی TIMES 2024رده بندی QS 2024نام دانشگاه
301186233Pompeu Fabra University
201183178Autonomous University of Barcelona
151182184University of Barcelona
301301215Autonomous University of Madrid
501251253University of Navarra
201-300401-500University of Valencia
201401226Complutense University of Madrid
501-600Open University of Catalonia
500-600University of Rovira i Virgili
901-1000601-800University of Alcalá

تحصیل دکتری در اسپانیا به زبان اسپانیایی

جهت تحصیل در مقطع دکترا بایستی در کلاس های آموزش زبان اسپانیا شرکت کنند و در نهایت با قبولی در آزمون موفق به کسب مدرک زبان اسپانیایی شوند. آزمون های رسمی زبان اسپانیایی DELE نامیده می شود. این تست ها برای ارزیابی مهارت در زبان اسپانیایی مورد استفاده قرار می گیرد و توسط وزارت آموزش، فرهنگ و ورزش اسپانیا تایید شده و تحویل داده می شود. انستیتو سروانتس موسسه ای است که این آزمون ها را برگزار می کند، در حالی که دانشگاه سالامانکا قدیمی ترین دانشگاه این کشور مسئولیت تهیه، اصلاح و ارزیابی نهایی کلیه آزمون ها را بر عهده دارد. نتیجه این آزمون نیز مشابه با آزمون زبان فرانسوی به صورت حروف انگلیسی نمایش داده می شود که سطح C1 و C2 بالاترین سطح می باشند که با داشتن مدرک B2 یا C1 امکان پذیرش از سوی دانشگاه های اسپانیایی به زبان اسپانیایی را خواهید داشت.

هزینه تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا

به صورت کلی هزینه تحصیل در اسپانیا مقرون به صرفه می باشد. هزینه تحصیل در مقطع دکتری با توجه به رنکینگ دانشگاه و سال دانشگاه متفاوت است. به صورت میانگین هزینه تحصیل دکتری در سال اول در دانشگاه های این کشور بین 500€ الی 1500€ (یورو) می باشد و در سال های بعد این هزینه کاهش یافته و به میزان 200€ الی 600€ (یورو) می رسد. البته کار موقت در حین تحصیل در این کشور مجاز است و هفته ای 20 ساعت کار در هفته می توان هزینه ها را کاهش داد و همچنین علاوه بر این در مقطع دکتری کمک هزینه و فاند های مختلفی از سوی موسسات و مراکز مختلف مانند وزارت آموزش و پرورش این کشور ارائه می شود. از دیگر مراکز دیگر می توان به بانک سانتاندر (Santander)، آژانس همکاری توسعه بین المللی و آژانس کارولینا (Fundacion Carolina) اشاره کرد.

اخذ پذیرش از سوی دانشگاه های این کشور از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا می باشد. در کنار این مدارکی مانند تمکن مالی، مدارک تحصیلی ترجمه شده، گواهی های پزشکی و عدم سوء پیشینه و همچنین انگیزه نامه از مهم ترین مدارک برای ارائه هستند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کرده و از دانش و تجربه کارشناسان و مشاورین این موسسه بهره مند گردید. همچنین امکان مشاوره تلفنی به صورت رایگان برقرار می باشد.

سوالات رایج در خصوص تحصیل در مقطع دکتری در اسپانیا

در این بخش از مطلب شاهد سوالات رایج در خصوص تحصیل در مقطع دکتری در اسپانیا هستید:

  • شرایط تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا چیست؟ افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا را دارند می توانند برای تحصیل در مقطع دکتری اقدام کنند.
  • هزینه تحصیل در مقطع دکتری در اسپانیا چقدر است؟ به صورت میانگین هزینه تحصیل دکتری در سال اول در دانشگاه های این کشور بین 500€ الی 1500€ (یورو) می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *