مهاجرت تحصیلی مجارستان

تحصیل در مقاطع مختلف مجارستان در سال 2023

تحصیل در مقاطع مختلف مجارستان

تحصیل در مقاطع مختلف مجارستان برای دانشجویان خارجی که به دنبال تحصیل کم هزیینه در مقاطع مختلف با هزینه زندگی مناسب برای دانشجویی هستند، ایده آل است. مجارستان در اروپای مرکزی و همسایه اتریش، اسلواکی، اوکراین، رومانی، صربستان، کرواسی و اسلوونی واقع شده است. بیش از 9.8 میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند. در همان زمان، بزرگترین شهر و پایتخت کشور، بوداپست بیش از 1.7 میلیون نفر ساکن است. کشور مجارستان در سال های اخیر به سرعت در حال پیشرفت و مدنریته شدن است. در حال حاضر این کشور معیارهای زندگی مرفه را دارد. تحصیل در مجارستان در مقاطع مختلف اعم از کارشناسی و ارشد و دکترا و یا حتی دوره های گواهینامه کاربردی و کاردانی نیز در دسترس است. دانشجویان از اروپا و آسیا برای تحصیل و کار به این کشور مهاجرت می کنند.

  • آیا می توان مقاطع مختلف تحصیلی در مجارستان را به زبان انگلیسی مطالعه نمود؟
  • چرا کشور مجارستان مقصدی برتر برای دانشجویان است؟

توجه داشته باشید که دانشجویان متقاضی تحصیل در مقاطع مختلف باید از پیش شرایط تحصیل و شرایط اقامت خود را بررسی کنند. دانشجویان در مقطع کارشناسی در کشور مجارستان تحصیلات ابتدایی و معمول ترین مدرک را انتخاب می کنند. در مقطع ارشد نیز دانشجویان بین المللی برای تحصیل و تحقیق وجود دارند. و همچنین در کشور مجارستان دانشجویان برای اخذ تخصص خود در مقطع دکترا اقدام تحصیل و کسب علم و دانش می کنند. هزینه ها نیز براساس نوع دانشگاه و شهر و ملیت دانشجو متفاوت می باشد. فرصت تحصیل به زبان انگلیسی نیز در چندین دانشگاه معتبر در چندین رشته پرطرفدار فراهم است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت تحصیلی به مجارستان شما را یاری می کند.

اینفوگرافیک تحصیل در مقاطع مختلف مجارستان

تحصیل در مقاطع مختلف مجارستان در میان دانشجویان بین المللی هر ساله نرخ های متفاوتی دارد. اما اخرین میزان شرکت دانشجویان در مقاطع مختلف در کشور مجارستان در نمودار زیر مشخص است:

نمودار تحصیل در مقاطع مختلف در مجارستان

تحصیل در مجارستان

در حال حاضر نزدیک به 70 موسسه آموزش عالی وجود دارد. بخش عمده آن موسسات عمومی یا دولتی هستند و نهادهای بین المللی در اقلیت هستند. شکاف اصلی بین دانشگاه ها برای تحصیلات آکادمیک و کالج های حرفه ای است. طبق معمول در منطقه آموزش عالی اروپا، ساختار درجه برای بخش عمده ای از رشته ها و یا برنامه ها 3 درجه است:

مقطعطول دوره
کارشناسی3 الی 4 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکترا3 سال
پزشکی6 سال

مدارک تحصیلی مجارستان در سراسر جهان پذیرفته شده و دارای اعتبار بالایی هستند. استاندارد بالای برنامه ها با شهریه کاملاً مطلوب در مقایسه بین المللی و همچنین هزینه مقرون به صرفه زندگی، دانشجویان بین المللی بیشتری را به بوداپست جذب می کند.

دانشگاه های مجارستان همیشه در رتبه بندی های جهانی به اندازه تاریخچه ای که انتظار می رود، قابل مشاهده نبوده اند. با این حال، در سال های اخیر تعداد موسسات رتبه بندی شده در حال رشد است. دانشگاه های زیر مجارستان در رتبه بندی جهانی 2023/24 گنجانده شده اند:

نام دانشگاهرتبه در سال 2023
دانشگاه سملویس401-500
دانشگاه Eötvös Loránd601-800
دانشگاه Pécs601-800

تحصیلات تکمیلی در مجارستان

مجارستان به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد اروپا برای دانشجویان کارشناسی ارشد بین المللی در حال تکامل است، نه تنها به دلیل محدودیت های پذیرش پایین بلکه به دلیل سیستم آموزشی مترقی آن. مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، مجارستان در فرآیند بولونیا شرکت کرده است و سیستم انتقال اعتبار اروپا  ECTS و 3 سطح مدرک را ارائه می دهد: دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا. در نتیجه، مدرک کارشناسی ارشد شما بیشتر در سراسر جهان پذیرفته می شود. یکی دیگر از مزایای گذراندن دوره کارشناسی ارشد در مجارستان، زبان آموزش است. اکثر دانشگاه های مجارستان طیف وسیعی از برنامه های کارشناسی ارشد را ارائه می دهند که به زبان انگلیسی یا آلمانی تدریس می شوند. از این رو گذراندن دوره زبان مجارستانی کاملاً ضروری نیست، اما توانایی صحبت کردن به زبان مجارستانی در زندگی روزمره شما مفید خواهد بود.

اگرچه استانداردهای پذیرش در دانشگاه‌ های مجارستان بسیار پایین است که گذراندن دوره کارشناسی ارشد در مجارستان را نسبت به دانشگاه ‌های دیگر کشورها آسان‌ تر می‌ کند هزینه‌ های تحصیل می ‌تواند نسبتاً بالا باشد. در مقابل، هزینه های زندگی در مجارستان کمتر از استاندارد اروپایی است. مجارستان که در مرکز اروپا قرار دارد، سنت های غربی و شرقی را با هم ترکیب می کند. در شهرهای بزرگ مانند بوداپست (پایتخت مجارستان)، می‌توانید زندگی فرهنگی جذابی با تئاتر، نمایش‌ های باله و رقص معاصر و همچنین موزه‌ها و نمایشگاه‌ های هنری پیدا کنید. اگر دوست دارید زندگی سنتی در مجارستان را تجربه کنید، باید به روستاهای کوچک با سبک و آداب و رسوم لباس سنتی خود بروید. بسیاری از مردم آنجا به میراث خود بسیار افتخار می کنند و همچنان این سنت ها را در زندگی روزمره جشن می گیرند.

تحصیلات تکمیلی در مجارستان

دلایل تحصیل در مقاطع مختلف در مجارستان

اتباع کشورهای ثالث برای ادامه تحصیل در مجارستان به یک ویزا نیاز دارند. به طور کلی، شما باید توسط یک دانشگاه معتبر دولتی برای تحصیلات تمام وقت پذیرفته شوید، اثبات اینکه شما توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه ها در طول مدت تحصیل خود را دارید. تحصیلات عالی مجارستان سابقه قابل توجهی دارد. اولین دانشگاه در مجارستان بیش از 600 سال پیش تأسیس شد. امروزه تعداد دانشگاه ها و کالج ها دولتی و غیر دولتی خصوصی و مذهبی، که توسط دولت شناخته شده است فقط در بوداپست بیش از ده دانشگاه است، بسیاری از آنها تحصیلات تکمیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، و تحصیلات تکمیلی (Ph. D.) برنامه هایی به زبان انگلیسی و چندین مرکز تحقیقاتی علمی با ارتباطات بین المللی وجود دارد که با دانشگاه ها همکاری می کنند.

دلایل زیادی برای انتخاب مجارستان به عنوان کشور خود برای تحصیل وجود دارد اما مهمترین دلایل تحصیل در مجارستان را می توان در عبارات زیر طبقه بندی کرد:

  • سنت و پیشینه قوی دانشگاه های مجارستان
  • از آنجا که این کشور عضو اتحادیه اروپا است، دسترسی گسترده ای به اروپا وجود دارد.
  • هزینه پایین تحصیل و زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی
  • کیفیت بالای زندگی در مجارستان با بسیاری از جاذبه های فرهنگی در یک محیط امن شهری
  • بسیاری از امکانات تفریحی در مجارستان تحصیل می کنند

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در مجارستان

برای مهاجرت تحصیلی به مجارستان پذیرش در مقطع کارشناسی در سیستم آموزش عالی مجارستان، شما باید دیپلم دبیرستان را داشته باشید که باید به انگلیسی یا مجارستانی ترجمه شود. برای انجام کارشناسی ارشد در مجارستان، شما باید یک کپی از مدرک لیسانس خود را ارائه دهید. اگر می خواهید دکترا بگیرید شما باید یک مدرک کارشناسی ارشد را داشته باشید یا مدرک دیگری که معادل یک مدرک کارشناسی ارشد است را ارائه دهید. اگر می خواهید به یک برنامه تحصیلی انگلیسی زبان در مجارستان دسترسی پیدا کنید، باید مدرک مهارت انگلیسی خود را ارائه دهید. به طور کلی، شما به یک مدرک زبان سطح متوسط نیاز دارید. این شرایط ورود می تواند در برخی از موسسات آموزش عالی متفاوت باشد.

بنابراین همیشه شرایط ورود را بررسی کنید. شرایط ورود و پذیرش در کشور مجارستان از استانداردهای روند بولونیا پیروی می کند. این بدان معنی است که برای دسترسی به دوره های کارشناسی ارشد و دکترا باید مدرک کارشناسی اخذ شود. برای واجد شرایط بودن برای دریافت مدرک لیسانس نیز باید گواهینامه های تسلط به زبان ، دیپلم و سایر مدارک مورد نیاز برنامه را داشته باشید. برای درخواست مجوز اقامت با هدف تحصیل باید سفارت محلی مجارستان در کشور خود را برای صدور اسناد مورد نیاز برای ورود به مجارستان ببینید زیرا مدارس نیز ممکن است برخی از این اسناد را برای پذیرش درخواست شما بخواهند. همچنین برای اثبات تحصیل خود در دبیرستان باید مدرک دیپلم و ریز نمرات را ارائه دهید.

اما به طور کلی، مدارک عمومی برای تحصیل و اخذ ویزا لازم می باشد. برخی از مدارک برای ارسال عبارت است از:

  • مشخصات شناسایی
  • نامه انگیزه
  • اثبات مهارت زبان
  • ترجمه انگلیسی رونوشت سوابق
  • ترجمه انگلیسی مدارک به دست آمده
  • 2 نامه مرجع دانشگاهی

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در مجارستان

نکاتی در خصوص تحصیل در مقاطع مختلف در مجارستان

مجارستان همیشه مرکز تبادل فرهنگی و فکری بوده است. دانشگاه های این سنت با تکیه بر650 سال سابقه علمی برای حمایت از رویکرد مدرن و بین المللی در آموزش دکترا، این سنت را ادامه می دهند. مدرک دکترا مجارستان ترکیبی نوآورانه از آموزش دانشگاهی دقیق و تحقیقات دانشگاهی سنتی، با طیف گسترده ای از برنامه های انگلیسی زبان فراهم می کند. همه دانشگاه های مجارستان تحقیقات اصلی را انجام می دهند و می توانند مدرک دکترا را اعطا کنند اما برخی از آنها به دلیل کیفیت استثنایی کار علمی و برنامه های تحصیلی خود توسط دولت نیز شناخته می شوند. مجارستان همچنین چندین موسسه تحقیقاتی مستقل را دنبال می کند و اهداف تحقیق و توسعه استراتژیک تعیین شده توسط دولت را دنبال می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل شما را راهنمایی می کنند.

سوالات مهم در باب مقاطع مختلف تحصیلی در مجارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی در باب مقاطع مختلف تحصیلی در مجارستان می باشیم:

  • هزینه تحصیل در مقاطع مختلف در مجارستان به چه صورت است؟ متوسط هزینه تحصیل در مقاطع مختلف در مجارستان در حدود 5000$ تا 10000$ (دلار) در سال تخمین زده شده است.
  • دوره های دبیرستان در مجارستان به چه صورت است؟ دوره های دبیرستان در کشور مجارستان Gimnazium می باشد که 4 سال یه طول می انجامد و حدود 20 ساعت در هفته به افراد آموزش زبان داده می شود.
  • محبوب ترین دوره ها برای تحصیل در مقاطع مختلف در مجارستان کدامند؟ دوره های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی، علوم کامپیوتر و علوم طبیعی از محبوب ترین دوره ها برای تحصیل در مقاطع مختلف در مجارستان هستند.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در مقاطع مختلف مجارستان در سال 2023

  1. حمید گفت:

    اینکه مدارک تحصیلی در مجارستان در کشور های بین المللی معتبره مزیت خیلی خوبی حساب میشه و برای منی که هزینه تحصیل برام مهمه خیلی امیدوار کننده بود که تو این کشور تحصیل و زندگی دانشجویی مقرون بصرفه هست . جدای از تمام این حرف ها شهر بوداپست رو خیلی دوست دارم ممنون از اطلاعات خوبتون

    1. صادقی گفت:

      سپاس از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *