مهاجرت تحصیلی پرتغال

تحصیل در مقاطع مختلف در پرتغال از ابتدایی تا دانشگاه در سال 2023

تحصیل در مقاطع مختلف در انگلستان

متقاضیان تحصیل در مقاطع مختلف در پرتغال می توانند به زبان انگلیسی و پرتغالی در طیف گسترده ای از رشته ها تحصیل کنند. مقاطع مختلف در گرایش های جدیدی در پرتغال وجود دارد. کشور پرتغال با فرهنگ مهاجر پذیر مردم پرتغال مکان مناسبی برای یک دانشجوی بین المللی برای ادامه تحصیل است. کشور پرتغال در سال های اخیر تلاش زیادی کرده است تا بتواند که سطح تحصیلات و تدریس و استاندارد های خود را حفط و تقویت کند. شما می توانید در پرتغال در هر دو موسسه آموزش عالی دولتی و خصوصی در مقاطع مختلف اعم از گواهی نامه و دیپلم و کارشناسی و ارشد تحصیل کنند. همچنین نوع آموزش و تحصیل در پرتغال در دانشگاه ها و پلی تکنیک ها صورت می گیرد.

  • آیا تحصیل در پرتغال برای ایرانیان در مقاطع مختلف امکان پذیر است؟
  • تحصیل در مقاطع مختلف در پرتغال به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

در کشور پرتغال دانشگاه ها متمرکز بر تحقیق هستند و درجاتی مانند پزشکی، علوم طبیعی و حقوق را ارائه می دهند. پلی تکنیک ها برای حرفه هایی مانند پرستاری، حسابداری و تدریس آموزش های حرفه ای مناسب هستند. هر دو نوع موسسه سه نوع مقطع را ارائه می دهند. لیسانس ارشد و دکترا. ورود به دانشگاه های پرتغال می تواند رقابتی باشد و کلیه متقاضیان باید در یک آزمون ورودی شرکت کنند. 4 دانشگاه پرتغال را در 500 دانشگاه برتر جهانی پیدا خواهید کرد که دانشگاه پورتو با328 رتبه در بالاترین رتبه قرار دارد. قدیمی ترین دانشگاه پرتغال دانشگاه کویمبرا است و در مکان407 قرار دارد. اگر در خصوص مهاجرت به پرتغال سوالاتی دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا مشاوران متبحر شما را راهنمایی کنند.

اینفوگرافیک تحصیل در مقاطع مختلف در پرتغال

تحصیل در پرتغال

موقعیت جغرافیایی پرتغال در اروپا و سیستم آموزش معتبر و مناسب این کشور را به مقصدی عالی برای دانشجویانی بین المللی تبدیل کرده است که به دنبال تجربه ای مناسب برای تحصیل هستند. پرتغال در سرزمین اصلی اروپا و در شبه جزیره ایبری واقع شده است، و یکی از قدیمی ترین ایالت های اروپا است. کشور پرتغال عضو اتحادیه اروپا و سازمان ملل می باشد. پس در واقع دانشجویان می توانند از مزایای تحصیل در منطقه بهره مند شوند. کشور پرتغال از نظر دموکراسی، پیشرفت اجتماعی، آزادی و سعادت اخلاقی و همچنین بسیاری از عوامل مطلوب دارای رتبه بالایی است. نهادهای آموزشی در پرتغال بسیار مورد حمایت دولت هستند. این به این معنی است که شهریه در پرتغال از برخی دیگر از کشورهای اروپایی کمتر است. هر دو موسسه دولتی و خصوصی مجاز به تعیین شهریه خود هستند، اما هزینه یک موسسه دولتی کمتر خواهد بود.

دانشجویان بین المللی که در این کشور مدرن و جذاب اقدام به تحصیل می کنند در مقاطع مختلف موضوعات مختلفی را مطالعه می کنند. در نمودار زیر میزان مطالعه دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف در پرتغال را مشاهده می کنید:

نمودار تحصیل در مقاطع مختلف در پرتغال

هزینه مقاطع مختلف تحصیلی در پرتغال

دانشجویان بین المللی باید انتظار داشته باشند که برای کارشناسی و کارشناسی ارشد سالانه بین950€ تا 1250€ (یورو) و برای مقطع ارشد و دکترا بین 2500€ تا 3000€ (یورو) بپردازند. همچنین شما ممکن است واجد شرایط بورسیه تحصیلی باشید. البته می توانید از فرصت های شغلی مناسبی که در پرتغال برای دانشجویان بین المللی وجود دارد بهره ببرید تا هزینه های خود را کمتر کنید و تجربه کار در پرتغال را نیز کسب کنید تا رزومه شغلی شما شروع خوبی در پرتغال داشته باشد. پیشنهاد می شود سالانه بین 8000€ تا 10500€ (یورو) برای هزینه های زندگی خود در نظر بگیرید، اما زندگی در شهر بزرگ تری مانند لیسبون هزینه های زندگی شما را گران می کند. اگر زندگی در محل اقامت در دانشگاه را انتخاب کنید، هزینه آن بین 150€ تا250€ (یورو) در ماه خواهد بود و هزینه خوابگاه خصوصی در حدود 400€ (یورو) در هر ماه است.

هزینه های زندگی و کالاهای موجود نیز برای دانشجویان مهم است. در جدول زیر کالا و اقلام و قیمت آن ها را مشاهده می کنید:

اقلاممبلغ به یورو
نان1.14€
برنج1.1€
مرغ5.62€
گوشت9.3€
کاپوچینو1.45€
سیب زمینی1.01€
پیاز1.15€
گوجه1.66€
پرتقال1.32€
سیب1.68€
بلیط یک طرفه1.70€

مدت تحصیل در مقاطع مختلف در پرتغال

در کشور مدرن پرتغال لیسانس یک مدرک دانشگاهی در مقطع کارشناسی است که توسط دانشگاه ها و کالج های سراسر پرتغال ارائه می شود. مدت زمان تحصیل در یک کارشناسی برنامه 3 تا 4 ساله است. در پرتغال یک لیسانس 3ساله همچنین به عنوان لیسانس پایه یاد می شود، در حالی که لیسانس 4 ساله به عنوان لیسانس ممتاز شناخته می شود. مدرک لیسانس در پرتغال برای دانشجویان بین المللی عمدتا در زمینه های علوم طبیعی، بازرگانی و مدیریت، علوم مهندسی، ریاضیات و انفورماتیک اعطا می شود. لیسانس در کشور پرتغال بر توسعه مهارت های بنیادین تحلیلی و حل مسئله دانشجویان متمرکز است. توانایی های تحقیق در سال آخر هنگامی که دانشجویان برای تکمیل تحصیلات خود باید یک پایان نامه بنویسند، آزمایش می شود.

تحصیل در مقطع پزشکی در پرتغال

دوره پزشکی در پرتغال دارای مدت زمان، 6 سال، و ساختار درسی مشابه با مدارک فعلی پزشکی در اروپا است. دانشجویان در پرتغال در حال حاضر مدرک کارشناسی ارشد پزشکی را دریافت می کنند. ادغام مدرک لیسانس با کارشناسی ارشد در پرتغال بازتابی از “پیمان بولونیا” است، که هدف آن ایجاد دوره های دانشگاهی با ساختارهای درسی مشابه در سراسر اتحادیه اروپا بود، نه تنها در بین کشورهای مختلف عضو، بلکه همچنین برای رقابت بین المللی شدن این اتفاق رخ داد. اگر در پرتغال پزشکی تحصیل نکرده اید، باید مراحل معادل سازی مدرک خود را طی کنید تا عنوان شما در این کشور به رسمیت شناخته شود. در واقع، در پایان فرآیند، عنوان خارجی شما معادل مدرک کارشناسی ارشد پزشکی در پرتغال شناخته می شود.

از سال 2018، دانشکده‌های پزشکی پرتغال یک کمیسیون و یک آیین‌نامه واحد ایجاد کرده‌اند که فرآیند جدید معادل‌سازی با مدرک کارشناسی ارشد پزشکی را در سطح ملی استاندارد و حاکم می‌کند. قبلاً معادل سازی با قوانین و معیارهای فردی بر عهده هر دانشکده پزشکی بود.

تحصیل در مقطع پزشکی در پرتغال

دلایل تحصیل در مقاطع مختلف در پرتغال

کارشناسی ارشد در پرتغال ترکیبی از برتری علمی و جو غبطه انگیز برای ارائه یک فرصت دعوت از تحصیل در خارج از کشور است. جای تعجب نیست که خورشید، دریا و شهرهای زیبای این کشور پرتغال را به گزینه محبوب دانشجویان سراسر جهان تبدیل کرده است و این کشور میزبان بیش از 22000 دانشجوی بین المللی است. سیستم آموزش عالی پرتغال جایگاههای زیادی برای افتخار دارد. قدیمی ترین دانشگاه این کشور دانشگاه کویمبرا (Universidade de Coimbra) – در سال 1290 تاسیس شد. این دانشگاه را به یکی از اولین دانشگاه ها در اروپا تبدیل می کند. پردیس زیبای آن اکنون به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است. سایر دانشگاه های پرتغال در رتبه بندی های مختلف بین المللی عملکرد خوبی دارند.

در اینجا برخی از بهترین دلایل برای گرفتن استاد در پرتغال ذکر شده است:

  • چشم انداز جهانی: موقعیت پرتغال در اروپا و روابط مستحکم با ملت ها و جوامع در سراسر جهان، چشم انداز بین المللی بسیار خوبی به آن داده است.
  • هزینه های تحصیل: در کنار هزینه های زندگی نسبتا کم، متوسط ​​شهریه سالانه در یک دانشگاه دولتی در پرتغال در حال حاضر 1250€ (یورو) است که آن را به یک کشور مقرون به صرفه برای تحصیل تبدیل می کند.
  • زبان : پرتغالی ششمین زبان مادری پرطرفدار در جهان است، بنابراین هر مهارت زبانی را که انتخاب کنید در سراسر جهان مفید خواهد بود.
  • سبک زندگی: پرتغال با داشتن سطح بالایی از ثبات سیاسی، آزادی مطبوعات و عملکرد زیست محیطی و نرخ بزهکاری پایین، در نزدیکی چندین معیار کیفیت زندگی قرار دارد.

دلایل تحصیل در مقاطع مختلف در پرتغال

کار دانشجویی در پرتغال

اگرچه پرتغال فقط حدود 10 میلیون نفر جمعیت دارد، اما مراکز آموزش عالی مختلفی برای انتخاب وجود دارد. پایتخت زیبای لیسبون به دلیل داشتن تپه ها، تراموا و خیابان های سنگفرش شده مشهور است و تعدادی دانشگاه نیز در آن وجود دارند. در همین حال، پورتو دومین شهر پرتغال است و جذابیت های خاص خود را دارد. از جمله برخی از پل های برجسته عبور از رودخانه دورو. دانشجویان بین المللی مجاز به کار در هفته تا 20 ساعت در طول مدت و تمام وقت در تعطیلات هستند، بنابراین شما ممکن است بتوانید هزینه های زندگی خود را تأمین کنید. برای تأمین هزینه تحصیل خود نباید به این امر اعتماد کرد. اگر می خواهید شغلی پیدا کنید، دانستن زبان پرتغالی مفید خواهد بود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت تحصیلی به پرتغال و اعزام دانشجو به پرتغال شما را یاری می رساند.

سوالات مهم در باب مقاطع مختلف در کشور پرتغال

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات مهم در باب مقاطع مختلف در کشور پرتغال نیز می باشیم:

  • تحصیل مقطع کارشناسی در پرتغال به چه صورت است؟ طول دوره تحصیلی کارشناسی در پرتغال 4 ساله است و اکثر دوره ها به زبان پرتغالی ارائه می شوند.
  • تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در پرتغال به چه شکلی است؟ ساختار تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد معمولا 2 ساله است و دوره ها هم به زبان پرتغالی و انگلیسی ارائه می شود.
  • چه مدرک زبانی برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در پرتغال نیاز است؟ برای کارشناسی آیلتس 5.5، برای کارشناسی ارشد آیلتس 6 و برای مقطع دکترا حداقل آیلتس 6.5 مورد نیاز می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در مقاطع مختلف در پرتغال از ابتدایی تا دانشگاه در سال 2023

  1. مینا مسعودی گفت:

    مدتی هست در مورد مهاجرت به کشور های مختلف تحقیق میکنم یکی از دوستانم مشغول تحصیل در پرتغال است اطلاعات دوستم رو با اطلاعات شما مقایسه کردم و پی بردم که چقدر شما اطلاعات دقیقی از هزینه مقاطع مختلف تحصیلی در پرتغال ارائه دادید و این باعث شد سایت خوب شما رو برای مطالعه مقالات انتخاب کنم و حتما بزودی برای مشاوره باهاتون تماس میگیرم

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص بررسی شرایط تحصیل در پرتغال با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *