مهاجرت تحصیلی استونی

تحصیل در مقاطع مختلف استونی

تحصیل در مقاطع مختلف استونی

تحصیل در مقاطع مختلف استونی برای دانشجویان خارجی و همچنین دانش آموزان خارجی در صورت اخذ اجازه اقامت در این کشور امکان پذیر است. استونی یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و دارای سیستم تحصیلی پیشرفته است و از نظر بار علمی دانشجویان برتر خود در جایگاه های بالا در کنار کشورهایی مانند ژاپن و سنگاپور قرار دارد. استونی همچنین به دلیل هزینه تحصیل مقرون به صرفه و مناسب تبدیل به یکی از گزینه های مناسب برای دانشجویان خارجی شده است. این کشور دارای 6 دانشگاه دولتی است که هزینه کمی را از دانشجویان برای تحصیل در مقاطع مختلف استونی دریافت می کنند. برای شناخت بیشتر مقاطع مختلف تحصیلی در استونی همراه با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید و این مقاله را مطالعه کنید.

درباره تحصیل در مقاطع مختلف استونی

سیستم مدرسه در استونی در 3 سطح متوالی سازماندهی شده است:

  • آموزش پیش دبستانی (تا 7 سالگی)
  • آموزش مقدماتی (سن معمول: 7 تا 16 سال)
  • و تحصیلات متوسطه عالی (سال های 10 الی 12 یا 13، سن معمول: 16 تا 18-19)

آموزش مقدماتی براساس دو مرحله سازماندهی می شود: آموزش ابتدایی (سالهای 1 الی 6). و تحصیلات متوسطه سطح اول (سالهای 7 الی 9). حضور در مدرسه تا زمان تحصیل مقدماتی یا رسیدن به سن 17 سالگی اجباری است. همچنین تحصیلات متوسطه 2 نوع است:

  • تحصیلات متوسطه عمومی عمدتا در جهت ادامه تحصیل در سطح آموزش عالی (سال های 10 الی 12)
  • آموزش متوسطه شغلی با 2 رشته اصلی:

دوره های متوسطه شغلی مبتنی بر آموزش مقدماتی، با توجه به شرایط اولیه دانش آموزان اولویت ورود آنها به بازار کار در حالی که به آنها امکان ادامه تحصیل را می دهد (اما بدون انتقال مستقیم به آموزش عالی است و برنامه ها 2 تا 2.5 سال می باشند. در جدول زیر به خوبی می توانید سیستم آموزش در استونی را مشاهده کنید:

پارامترشرح
آموزش مقدماتی9 سال
آموزش متوسطه عمومی3 سال
آموزش حرفه ای2 تا 2.5 سال
آموزش عالی3 دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

درباره تحصیل در مقاطع مختلف استونی

تحصیل در مقطع پیش دبستانی در استونی

آموزش پیش دبستانی در استونی اختیاری است و 3 نوع موسسه پیش دبستانی در این کشور وجود دارد:

  • مهد کودک (برای کودکان تا 3 سال)
  • مدرسه پیش دبستانی (برای کودکان تا 7 سال)
  • مدرسه پیش دبستانی برای کودکان با نیازهای ویژه (تا 7 سال).

در مدارس پیش دبستانی، گروه ها با توجه به سن کودکان تشکیل می شوند: کوچکتر (بین 3 تا 5 سال)، متوسط (بین 5 تا 6 سال) و بزرگتر (بین 6 تا 7 سال). اگر پیش دبستانی به اندازه کافی بزرگ نباشد که بتواند گروه ها را براساس سن تنظیم کند، می توان یک گروه مختلط را برای اسکان کودکان در سنین مختلف تشکیل داد. اندازه هر گروه توسط قانون موسسات مراقبت از کودک پیش دبستانی تنظیم می شود، به شرح زیر:

  • تا 14 کودک در یک گروه کودکان و نوجوانان
  • حداکثر 20 کودک در یک گروه پیش دبستانی
  • حداکثر 18 کودک در یک گروه مختلط.

در صورت درخواست هیئت امنای یک موسسه پیش دبستانی می توان تعداد کودکان یک گروه کودک و نوجوان را دو نفر، گروه پیش دبستانی را چهار نفر و یک گروه مختلط را دو نفر افزایش داد. مسئولیت ارائه آموزش مقدماتی ابتدایی عمومی از جمله بودجه آن به عهده شهرداری هاست. قانون موسسات مراقبت از کودک پیش دبستانی، شهرداری را ملزم به ارائه خدمات آموزش پیش دبستانی به تمام کودکان 1.5 تا 7 ساله می کند. این ماده با آموزش پیش دبستانی به صورت خصوصی (فقط حدود 4٪ دانش آموزان ثبت نام شده) تکمیل می شود. بیش از نیمی از مدارس ابتدایی خصوصی متعلق به شهرستان هارجو و شهرستان تارتو است که بیشترین تقاضا را برای مکان های آموزش مقدماتی دارند.

تحصیل در مدارس استونی

کلیه کودکانی که قبل از 1 اکتبر سال جاری به سن 7 سالگی رسیده اند باید در مدرسه تحصیل کنند. آموزش مقدماتی (دوره ابتدایی و متوسطه اول) شامل یک مرحله اجباری تحصیلی در استونی است که از سال 1 تا سال 9، آموزش عمومی را به دانش آموزان ارائه می دهد. آموزش عمومی شامل آموزش مقدماتی و همچنین تحصیلات متوسطه عمومی است. تحصیلات متوسطه اجباری نیست، اگرچه اکثریت قریب به اتفاق مردم این تحصیلات را کسب می کنند. در آموزش عمومی (در هر دو مقطع متوسطه پایین یا بالاتر)، دانش آموزان امکان کسب دانش مقدماتی حرفه ای را به صورت رشته های انتخابی با 15 تا 40 هفته مطالعه دارند.

سهم بزرگی از دانش آموزان از این شکل آموزش استفاده می کنند و دانش شغلی کسب می کنند، از محبوب ترین زمینه ها می توان به موسیقی، صنعت هتلداری، مدیریت گردشگری و فلزکاری اشاره کرد. با این حال، ارائه گسترده تر آموزش حرفه ای مقدماتی عمدتا توسط سطح محدود علاقه ای که توسط مدارس آموزش عمومی ابراز می شود، منع می شود. در مدارس آموزش عمومی، دانش آموزان معمولاً بر اساس سن به گروههایی تقسیم می شوند. در آموزش مقدماتی، حداکثر تعداد دانش آموزان در یک کلاس 24 نفر است البته با توافق هیئت امنای مدرسه به 26 نفر می تواند برسد. تحصیل در مدارس استونی به دو زبان استونیایی و روسی ارائه می شود.

تحصیل در مقاطع مختلف استونی در دانشگاه ها

دانشگاه های استونی هر ساله پذیرای دانشجویان بین المللی بیشتری از سراسر جهان هستند. برنامه های مدرک انگلیسی معتبر و دوره های کوتاه تر شناخته شده بین المللی توسط دانشگاه هایی ارائه می شود که با امضای توافق نامه بین المللی موسسات آموزش عالی استونی بر روی استانداردهای عالی علمی و خدمات پشتیبانی توافق کرده اند. پذیرش در برنامه های تحصیلی معمولا توسط موسسه آموزش عالی انجام می شود. ارزیابی مدارک آموزش عالی خارجی که به آموزش عالی دسترسی دارند توسط مرکز اطلاعات ملی علمی استونی (ENIC /NARIC) انجام می شود. متقاضیان همچنین باید مهارت خود را در زبان انگلیسی ثابت کنند. شرط مدرکTOEFL ، IELTS یا برخی دیگر از آزمونهای مهارت انگلیسی بین المللی مورد قبول است. داوطلبان باید مستقیما به موسسه آموزش عالی مراجعه كنند تا اطلاعات دقیق تری درباره پذیرش و فرصت های بورسیه دریافت كنند.

از سال تحصیل 2013 تحصیلات عالی در استونی برای افرادی که به طور تمام وقت و به زبان استونی تحصیل می کنند رایگان است. سیستم جدید حمایت از دانشجویان مبتنی بر نیاز نیز معرفی شد. طی چند سال تحصیلی گذشته، میزان پذیرش در برنامه های تحصیلی آموزش عالی، در درجه اول در سطح اول آموزش عالی کاهش یافته است.

در نمودار زیر می توانید مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاهی در استونی را مشاهده کنید:

زمان تحصیل در استونی در مقاطع مختلف

مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در استونی

همانند تحصیل در لهستان برنامه های کارشناسی برنامه های آموزش عالی دوره اول در استونی است. هدف از تحصیلات لیسانس تعمیق دانش عمومی آموزشی، کسب دانش و مهارت های اساسی این رشته و همچنین دانش، مهارت ها و نگرش های مورد نیاز برای اشتغال، کار مستقل و تحصیلات کارشناسی ارشد است. مدت زمان اسمی برنامه ها به طور کلی 3 سال است (180 اعتبار ECTS) به عنوان استثنا، ممکن است برخی از برنامه ها حداکثر 4 سال (240 اعتبار ECTS) باشد. صلاحیت اعطا شده پس از اتمام برنامه مدرک لیسانس است و صلاحیت دسترسی به برنامه های کارشناسی ارشد را فراهم می کند.

برنامه های کارشناسی ارشد برنامه های آموزش عالی دوره دوم هستند. مدت زمان اسمی برنامه ها 1 تا 2 سال (60-120 اعتبار ECTS) است. صلاحیت اعطاء شده پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد، مدرک فوق لیسانس است و صلاحیت دسترسی به برنامه های دکترا را فراهم می کند.

کارشناسی ارشد پیوسته و دکترا در استونی

برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته در استونی شامل مطالعات اساسی و تخصصی است. چنین برنامه های چرخه طولانی در زمینه های پزشکی، دامپزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، معماری، مهندسی عمران و تدریس در دبستان ارائه می شود. مدت زمان اسمی برنامه ها در پزشکی و دامپزشکی 6 سال است (360 اعتبار ECTS). مدت زمان اسمی سایر برنامه ها 5 سال است (300 اعتبار ECTS). فارغ التحصیلان مدرکی را دریافت می کنند که گواهی تکمیل برنامه تحصیلات یکپارچه است. به فارغ التحصیلان برنامه آموزش معلمان داروسازی، معماری، مهندسی عمران و دبستان، درجه ای از (مدرک کارشناسی ارشد) اعطا می شود.

برنامه های دکترا چرخه سوم آموزش عالی است که هدف آن کسب دانش و مهارت های لازم برای تحقیقات مستقل، توسعه یا کار خلاق حرفه ای است. شرایط دسترسی برای تحصیلات دکترا مدرک فوق لیسانس (فوق لیسانس) یا مدارک مربوطه است. مدت زمان اسمی برنامه 3 تا 4 سال است. صلاحیت اعطاء شده پس از اتمام تحصیلات دکترا، دکتر (درجه دکترا) است که مدرک تحقیقاتی است که پس از اتمام و دفاع عمومی یک پایان نامه بر اساس تحقیقات علمی مستقل یا کارهای خلاقانه به دست می آید. برای بررسی هزینه تحصیل و زندگی در استونی به سایر مقالات ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *