مهاجرت به کشور استونی

بهترین شهرهای استونی

بهترین شهرهای استونی

شناخت بهترین شهرهای استونی به علاقمندان به سفر و مهاجرت به این کشور کمک میکند تا بتوانند از امکانات و جاذبه های این کشور بهره ببرند. کشور استونی جمعیتی حدود 1.3 میلیون نفر دارد که در شهر ها و روستاهای آن زندگی می کنند. پایتخت آن تالین یکی از بهترین شهرهای قرون وسطایی در اروپا است. چشم انداز های این کشور شامل دریاچه ها، رودخانه، سواحل صخره ای و جنگل های قدیمی می شود. استونی کشوری بسیار آرام، امن و با محیطی بسیار تمیز است که طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی بهترین کیفیت هوا را در کل جهان دارد. اگر می خواهید بیشتر در مورد بهترین شهرهای استونی بدانید این مقاله را که توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، دنبال کنید.

معرفی بهترین شهرهای استونی

استونی یکی از شمالی ترین کشورها در دریاچه بالتیک با مساحت 45227 کیلومتر مربع است. آب و هوای آن معتدل است و با وجود نزدیکی به روسیه آب و هوای آن ها چندان شباهتی به یکدیگر ندارد. %68.9 مردم استونی شهر نشین هستند و الباقی در مناطق روستای این کشور سکونت دارند. مردم این کشور بسیار به فرهنگ های قدیمی و سنت های خود پایبند هستد با این حال این کشور در زمینه تکنولوژی یک از پیشرفته ترین کشورها است. کشور استونی، گرچه تا حدودی تحت تأثیر همه همسایگانش است، اما از یک هویت و زبان کاملا منحصر به فرد برخوردار است. و با وجود تهاجم مداوم، از نظر جسمی دست نخورده باقی مانده است. در استونی ساختمان هایی وجود دارد که تقریباً هزار سال قدمت دارند و هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرند.

استونی کشوری فوق العاده زیبا و دارای تاریخی پیچیده است. این کشور در گذشته بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود و مدتی هم تحت سلطه آلمان بود اما پس از جنگ جهانی دوم دوباره به زیر سلطه شوروی درآمد و بعد از فروپاشی شوروی استقلال خود را به دست آورد و اکنون جزو کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. زبان رسمی این کشور استونیایی است. این کشور دارای دریاچه ها و جزایر بسیاری است و بیش از 1500 جزیره کوچک و بزرگ دارد. دو جزیره از بزرگترین جزایر استونی، Saaremaa و Hiiumaa هستند.

در جدول زیر می توانید از جمله بهترین شهرهای استونی را مشاهده کنید:

نام فارسینام استونیایی
تالینTallinn
تارتوTartu
پارنوPärnu
نورواNarva
کورسارKuressaare
پالدیسکیPaldiski
اوتپاOtepää
ویلجاندیViljandi

زندگی در بهترین شهرهای استونی

زندگی در استونی به معنای غرق شدن در سکوت است. استونیایی ها بسیار ساکت هستند استونی ها کاملا تأمل میکنند و وقت خود را صرف پاسخگویی متفکرانه به مسائل می کنند. در استونی تعدادی کلیسا وجود دارد، اما به طور کلی تقریبا هیچ مذهبی در استونی وجود ندارد. استونی ها عمدتاً بت پرست هستند و از نظر تاریخی تا حدودی در برابر مسیحیت مقاومت کرده اند. بزرگترین گروه افرادی که در استونی زندگی می کنند و مذهبی هستند، متعلق به اقلیت قومی روسیه می باشند که ارتدکس روسیه هستند. کیفیت زندگی در استونی بسیار بالا است هزینه زندگی در استونی کم است، اگرچه حقوق آنچنان زیاد نیست.

به طور کلی پایتخت استونی، تالین بهترین مکان برای زندگی در استونی است که آنچه را که از یک شهر انتظار دارید را در خود جای داده است. اگر به جاهای دیگر در استونی بروید و بازدید کنید احتمالا تالین را برای زندگی می پسندید زیرا دارای استاندارد خوبی برای زندگی است. بیشتر مشاغل در این شهر قرار دارد. زندگی در مناطق مختلف تالین مانند دیگر شهر ها متفاوت است و به طور کلی از دیگر شهرهای استونی گران تر است. هزینه زندگی یک فرد در تالین ماهانه بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره 663.12 € (یورو) می باشد. دومین شهر بزرگ استونی تارتو است که فاصله کمی با تالین دارد. تعداد مراکز خرید و رستوران ها در تارتو نسبت به تالین کمتر است و همچنین تعداد مشاغل کمتر است.

در نمودار زیر پرجمعیت ترین شهر های استونی را مشاهده می کنید:

پرجمعیت ترین شهرهای استونی

تالین از بهترین شهرهای استونی

تالین پایتخت استونی در خلیج فنلاند، مرکز اقتصادی، تجاری و فرهنگی قابل توجه این کشور است. تالین با فضای منحصر به فرد قرون وسطایی خود که با روح مدرن ساکنان محلی ترکیب می شود به یکی از پر بازدیدترین شهرهای اروپا تبدیل شد. این شهر یک مرکز صنعتی است و همچنین دارای تاسیسات نظامی و دریایی است. صنایع آن شامل کشتی سازی، فلزکاری، فرآوری مواد غذایی و ماهی و ساخت ماشین آلات و کالاهای مصرفی الکتریکی می شود. گردشگری نیز در اقتصاد تالین مهم است. جمعیت آن حدود 55% استونیایی و حدود 40% روسی و اوکراینی است.

تالین شامل آکادمی علوم استونی، موزه ملی هنر استونی و بسیاری از موسسات آموزشی و فرهنگی استونی است. مساحت زمین تالین 61.5 مایل مربع (159.2 کیلومتر مربع و جمعیت آن حدودا 400.000 نفر است. شهر قدیمی تالین در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. دیوارهای شهر و دروازه ها، خانه های قدیمی، برج ها و همچنین دارای خیابان های شگفت انگیز است.

ویژگی های شهر تالین:

  • پرجمعیت ترین شهر استونی
  • حمل و نقل عمومی برای همه ساکنان تالین رایگان است.
  • شهر قدیمی تالین یک گنجینه دنیای قدیم است.
  • گران ترین شهر استونی
  • تالین میزبان بزرگترین جشنواره فرهنگی استونی است.
  • توریستی ترین شهر استونی
  • دسترسی رایگان به اینترنت در استونی حق اساسی است. بنابراین همه جا در تالین WiFi رایگان وجود دارد.

تارتو از بهترین شهرهای استونی

در جنوب شرقی استونی در حدود 185 کیلومتری تالین، یکی از جالب ترین و پر بازدیدترین مکانهای کشور استونی، شهر تارتو قرار دارد. این دومین شهر بزرگ در استونی است که به دلیل معماری، جو و موقعیت عالی در چشم انداز تپه ها و دریاچه های ملایم برجسته است. تارتو به عنوان قطب فکری و یکی از شهرهای معروف استونی در نظر گرفته می شود. این شهر با دانشگاه تارتو شناخته می شود و از قدیمی ترین شهرهای استونی است. مرکز شهر به طور کلاسیک با ساختمانهای قرن هجدهم طراحی شده است، که بیشتر راهی برای نیازهای نوآورانه است.

محله سوپ عجیب ترین جاذبه این شهر و از جاذبه های گردشگری استونی است. نام خیابان ها به نام مواد سوپ مانند لوبیا نامگذاری شده است! و به عنوان بهترین مکان برای بازدید در استونی تبلیغ می شود. پارک های زیادی در قسمت مرکزی شهر تارتو قرار دارند همچنین کافی شاپ های زیادی در مرکز شهر واقع شده اند. چندین موزه، از جمله موزه ملی استونی، بایگانی تاریخی استونی نیز در این شهر واقع شده است.

تارتو از بهترین شهرهای استونی

شهر پارنو استونی

پارنو یک شهر تفریحی ساحلی است که در قسمت جنوب غربی استونی واقع شده است و یکی از بزرگترین شهرهای استونی است که بر روی رودخانه پارنو قرار دارد. این رودخانه به خلیج ریگا می ریزد. جاذبه اصلی این شهر ساحل پارنو است که با تپه های شگفت انگیز و ماسه های سفید پودری خودنمایی می کند. پارنو همچنین به عنوان پایتخت تابستان مشهور است زیرا بیشتر استونیایی ها تعطیلات تابستانی خود را در این شهر به سر میبرند. این شهر یک استراحتگاه آرام ساحلی است که دارای تعداد زیادی آسایشگاه و آبگرم است. این امکانات باعث جذب انبوهی از مسافران تعطیلات، به ویژه سالمندان فنلاندی می شود که از انواع روش های درمانی در پارنو لذت می برند.

زندگی در شهر نوروا استونی

بر روی رودخانه نوروا، که از شمال شرقی استونی می گذرد و یک مرز طبیعی با روسیه تشکیل می دهد شهر نوروا قرار دارد. نوروا سومین شهر بزرگ کشور استونیا است و با این حال در منطقه ای با بیشترین نرخ بیکاری واقع شده است در این شهر زبان استونیایی را زیاد نمی شنوید، بلکه روسی می شنوید. وقتی پا به کنار رودخانه می گذارید، حتی می توانید روسیه را در آن طرف ببینید. این شهر مانند ترکیبی از فرهنگ ها است و جایی که روسیه با استونی دیدار می کند. پیش از این، نوروا در میان استونیایی ها محبوبیت چندانی نداشت دلیل این واقعیت این است که این مکان به محلی برای زندگی اکثر روسهای استونی تبدیل شده است و شما زبان استونیایی زیادی را در آنجا نمی شنوید.

اما همه اینها زمانی که اولین رئیس جمهور زن استونی چمدان های خود را بست و به نوروا نقل مکان کرد تغییر کرد. آن هم فقط برای اینکه استونی ها و روس ها را به هم نزدیک کنند و آنها را ادغام کنند و این امر باعث شده است که دیگر استونیایی ها زیبایی نوروا را به عنوان بخشی از استونی ببینند. برای آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت به اروپا مانند مهاجرت به هلند و همچنین دیگر سوالات خود در مورد این کشور می توانید از مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *