مهاجرت تحصیلی سوئد

تحصیل در دبیرستان های سوئد

تحصیل در دبیرستان های سوئد

سوئد دارای سیستم آموزشی پیشرفته ای است، بطوریکه تحصیل در دبیرستان های سوئد موجب ترغیب دانش آموزان به ایده پردازی در مقاطع مختلف می گردد. از همین رو اختراعات زیادی توسط دانش آموزان در مدارس این کشور به ثبت رسیده است. دانش آموزان از سن 6 سالگی وارد مدارس این کشور شده اند. از این رو به مدت 9 سال به تحصیل اجباری می پردازند. پس از پایان تحصیلات اجباری دانش آموزان می باید برای تحصیل در دبیرستان های سوئد آماده گردند.

دوره متوسطه در دبیرستان های این کشور به مدت 3 سال طول خواهد کشید. تحصیل در این مقطع به صورت اختیاری است. معمولاً دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل و ورود به دانشگاه های این کشور را دارند، به تحصیل در این مقطع می پردازند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه متقاضیان تحصیل در دبیرستان های سوئد را راهنمایی می نمایند.

تحصیل در دبیرستان و مدارس این کشور رایگان است. هزینه مدارس توسط مالیات دهندگان تأمین می گردد. در این کشور مدارس خصوصی نیز فعالیت می نمایند که بودجه این مدارس توسط کمک های محلی و شهرداری این کشور تأمین می گردد. این مدارس به صورت مستقل و توسط انجمن ها موسسات تأمین کننده مالی اداره می گردند. دانش آموزان بین المللی که قصد تحصیل را دارند، در صورتیکه طول دوره تحصیلی آنان بیش از 3 ماه طول بکشد، ملزم به اخذ ویزای تحصیلی هستند.

شرایط تحصیل در دبیرستان های سوئد

همانطور که در مقدمه اشاره شد، تحصیل در دبیرستان های سوئد به مدت 3 سال است. در این مقطع دانش آموزان می باید رشته ای را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند. رشته های مختلفی در دبیرستان ها به دانش آموزان ارائه داده می شود. اما رشته های علوم طبیعی و اجتماعی از محبوب ترین رشته های انتخابی دانش آموزان بشمار می رود.

دسته بندی دبیرستان های این کشور به صورت زیر است:

  • پیش دانشگاهی
  • هنرستان های فنی و حرفه ای

اگر چه هر 2 مراکز دانش آموزان را برای ورود به دانشگاه آماده می نمایند. اما آموزش ها در مراکز پیش دانشگاهی به صورت تخصصی تر ارائه داده می شود. دانش آموزانی که تحصیل در هنرستان های فنی و حرفه ای را انتخاب نموده اند. از این رو ملزم به 15 هفته کار عملی در کارگاه های آموزشی هستند. دانش آموزان در مقطع دبیرستان با توجه به رشته و گرایش خود ملزم به گذراندن واحدهای درسی هستند که به شرح زیر است:

انواع واحدهای درسیتوضیحات
واحد های اصلیدروسی را شامل می شود که دانش آموزان صرف نظر از رشته تحصیلی خود ملزم به گذراندن آنها هستند.
واحد های پایهدروسی را شامل می شود که دانش آموزان با توجه به رشته و گرایش تحصیلی خود می باید آنها را بیاموزند.
واحدهای تخصصیاین دروس مخصوص هر رشته و گرایش تحصیلی دانش آموزان است.
واحدهای اختیاریشامل دروسی است که دانش آموزان با توجه به علاقه خود ملزم به گذراندن آن ها هستند.

اخذ پذیرش تحصیل در دبیرستان های سوئد

دانش آموزان بین المللی که قصد تحصیل در دبیرستان های سوئد را دارند، می باید از مدارس و دبیرستان های این کشور پذیرش تحصیلی اخذ نمایند. کالج های معتبر سوئد شرایط تحصیل دانش آموزان بین المللی در مقطع دبیرستان را فراهم نموده است. معمولاً اکثر دانش آموزان برای اخذ مدرک دیپلم به کالج های این کشور مراجعه می نمایند. زیرا زبان تدریس در مقطع متوسطه در کالج های سوئد به زبان انگلیسی است.

مدارک لازم جهت تحصیل در مقطع دبیرستان در کالج های سوئد عبارتند از:

  • ارائه سوابق تحصیلی متقاضی
  • مدرک زبان انگلیسی
  • تمکن مالی
  • مدارک هویتی دانش آموز

جهت اطلاع از هزینه های مربوط به زندگی در این کشور، نمودار شاخص هزینه زندگی در این کشور را مشاهده فرمائید:

شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف سوئدتحصیل در مدارس و دبیرستان های این کشور برای تمامی دانش آموز به صورت رایگان است. اما دانش آموزان بین المللی برای گذراندن مقطع دبیرستان که کالج های این کشور را انتخاب نموده اند، می باید هزینه ای ر پرداخت نمایند. هزینه تحصیل در کالج های سوئد تقریبا برابر با هزینه تحصیل در کالج کشورهای آمریکا، انگلستان و کانادا می باشد. متوسط این هزینه ها €13000 الی 15000€ (یورو) در سال تخمین زده شده است. جهت تحصیل در این کشور در مقاطع بالاتر مقاله ویزای تحصیلی سوئد را مطالعه بفرمائید.

تحصیل در دانشگاه و دبیرستان های سوئد

دانش آموزانی که تحصیل در دبیرستان های این کشور و مقطع متوسطه را به پایان رسانیده اند، برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و دانشگاه های این کشور می توانند اقدام نمایند. تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور به مدت 4 سال طول خواهد کشید. تدریس در این مقطع به زبان های انگلیسی و سوئدی ارائه می گردد. تحصیل در دانشگاه های این کشور تنها برای دانشجویان محلی سوئد و کشورهای اتحادیه اروپا رایگان است. دانشجویان سایر کشورها ملزم به پرداخت شهریه می باشند. البته از آنجائیکه دانشجویان بین المللی امکان انجام کار ضمن تحصیل در این کشور را دارند، برخی از هزینه های زندگی خود را می توانند براحتی تأمین نمایند.

دانشجویان در مقطع کارشناسی مجاز به 10 ساعت کار در هفته و به ازاء هر ساعت کاری 8€ الی 10€ (یورو) دریافت می نمایند.همچنین هزینه های تحصیل در این مقطع بطور متوسط 10000€ تا 12000€ (یورو) تخمین زده شده است. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا متقاضیان زیادی دارد. تدریس در این مقاطع به زبان انگلیسی ارائه می گردد. مقطع کارشناسی ارشد در سوئد 2 سال است. دانشجویان در این مقطع نیز مجاز به 20 ساعت کار در هفته هستند. تحصیل در مقطع دکترا برای تمامی دانشجویان به صورت رایگان است. اما از پذیرش در این مقطع به صورت محدود و رقابتی می باشد. علاوه براین دانشجویان می باید موقعیت شغلی در این مقطع بیابند تا پذیرش در این مقطع را دریافت نمایند. جهت تحصیل در سایر رشته های این کشور به عنوان مثال مقاله تحصیل داروسازی در سوئد را مطالعه بفرمائید.

تحصیل در دانشگاه و دبیرستان های سوئد

شهریه های دانشگاه های سوئد

همانطور که در بخش قبل اشاره شد، تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این کشور رایگان است. شهریه تحصیلی دانشجویان با توجه به رشته و مقطع تحصیلی آنان متفاوت است. میزان هزینه ها به شرح زیر است:

آیتمهزینه ها به یورو
بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی€100
میانگین شهریه دانشگاه ها€8300 الی 15000€

دانشجویان می باید هزینه زندگی را نیز مدنظر داشته باشند. طبق گزارشات بدست آمده بطور متوسط هزینه زندگی برای دانشجویان 900€ (یورو) در ماه برآورد شده است. از جمله بهترین دانشگاه های این کشور برای ادامه تحصیل عبارتند از:

  • دانشگاه استکهلم
  • دانشگاه گوتنبرگ
  • دانشگاه اومئو
  • دانشگاه لوند

والدین عزیزی که تحصیل در دبیرستان های سوئد را برای فرزندان خود انتخاب نموده اند، جهت کسب اطلاعات بیشتر از چگونگی پذیرش و شرایط تحصیل در سوئد می توانند از مشاوره های مفید کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردند.

1.5/5 - (2 امتیاز)

18 دیدگاه برای “تحصیل در دبیرستان های سوئد

  1. سجاد ابراهیمی گفت:

    سلام من امسال به دوره دوم متوسطه رشته تجربی (کلاس ۱۰) میرم .
    میخواستم بدونم برای تحصیل سوئد باید چه کار هایی رو انجام بدم .
    بعد میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل یا کار پر در آمد در خارج کدام رشته تحصیلی پر درآمد تر است ؟
    ممنون

    1. صادقی گفت:

      سلام سن خوبی برای مهاجرت تحصیلی در خصوص مهاجرت تحصیلی دارید در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

    2. علیرضا گفت:

      سلام وقتتون بخیر من از طریق پدرم که چند سالی هست ساکن سوئد هستن دارم تادوماه اینده مهاجرت میکنم به سوئد الان در پایه دوازدهم رشته ریاضی مشغول تحصیل هستم میخواستم بدونم که اونجا باید دبیرستان رو از اول شروع کنم یا میتونم همون پایه دوازدهم ادامه بدم

      1. صادقی گفت:

        با سلام. در خصوص تحصیل در دبیرستان های سوئد با شماره 02191003232 تماس بگیرید. توصیه می شود که مقاله تحصیل در مدارس ایرانی سوئد را نیز مطالعه کنید.

  2. آرامیس گفت:

    سلام من قراره سال آینده که وارد متوسطه دوم کلاس دهم میشم و برادرم وارد کلاس پنجم قراره به سوئد مهاجرت کنیم من میخواستم بدونم تحصیل ما اونجا به چه شکل؟ با انتخاب رشته همینجا باید برم اونجا دبیرستان یا باید دوباره انتخاب رشته کنم معدل کافی برای انتخاب رشته تجربی تو سوئد چند باید باشه و تحصیل برادرم چی میشه ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما در خصوص تحصیل در کشور سوئد و اگاهی از شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. عین گفت:

    سلام خسته نباشید اگر دیپلم رشته انسانی داشته باشیم میتونیم رشته های تجربی رو در دانشگاه انتخاب کنیم ؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام بله، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  4. احمدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من از طریق پیوند خانوادگی(همسر ساکن سوئد هستند)مهاجرت میکنم سوئد اینجا چند سالی میشه دیپلم تجربی گرفتم میخواستم بدونم شرایط تحصیلم اونجا چطوری خواهد بود؟
    اگه اینجا دوره های دستیار دندونپزشکی با مدرک بین المللی بگذرونیم شرایط چطوری خواهد بود
    ممنونم از پاسخگویی تان

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب. با توجه به اينكه ويزاي شما پيوست خانواده هست از طريق ايشون اقامت ميگيرند با گذروندن دوره هم چون توي خود دانشگاه و كالج هاي سوئد گذروندين نيازي به معادل سازي نداريم

  5. نرگس گفت:

    سلام من پایه هفتم هستم زبان انگلیسی رو تقریبا تسلط دارم معدلم بالا ۱۹ هستش چجوری میتونم در دبیرستان های دهم تا دوازدهم ادامه تحصیل کنم؟
    و هزینه مدارس در اونجا چجوری هستش امکان گرفتن بورسیه تحصیلی وجود داره؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. تحصیل در دبیرستان های این کشور در صورتی که یکی از والدین شما اقامت سوئد را داشته باشد امکان پذیر است. برای این مقاطع باید به کشورهای مثل کانادا و انگلیس که در آنها مدارس بین المللی هستند، اقدام نمایید. برای بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  6. پریناز گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من امسال سال سوم دبیرستانم
    گفتن ک برای ادامه تحصیل دو سال به عقب برگردونده میشم یعنی بازم سال اولو دوباره میخونم
    درسته؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. خیر این موضوع صحت ندارد. بسته به رشته ای که تمایل به تحصیل دارید متغیر است. برای بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

      1. امامی گفت:

        سلام خسته نباشید،من امسال کلاس هفتم هستم و احتمالاً برای کلاس دهم مهاجرت کنم سوئد خواستم ببینم نمرات کارنامه اینجا و معدل هایی که اینجا گرفتم برای اینکا اونجا قبولم کنن تاثیر داره؟
        ممنون میشم جواب بدید

        1. صادقی گفت:

          سلام و عرض ادب. بله در خصوص نوع مرکز آموزشی تاثیر دارد. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  7. Mahdi گفت:

    سلام و خسته نباشید میگم به شما که سایت به این خوبی دارید.
    می خواستم بپرسم چه نوع مدرک انگلیسی لازم داریم برای دبیرستان.

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب تشکر، برای تحصیل در مقطع دبیرستان نیازی به مدرک زبان انگلیسی نیست. برای بررسی شرایط تحصیل در دبیرستان با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *