مهاجرت تحصیلی انگلستان

تحصیل در دبیرستان های انگلستان

تحصیل در دبیرستان های انگلستان

تحصیل در دبیرستان های انگلستان هدف بسیاری از دانش آموزان و والدینی می باشد که تمابل به پسری کردن تحصیلات عالیه در این کشور دارند. تحصیل در دبیرستان های انگلستان در مدارس متفاوتی می تواند صورت گیرد. بدین منظور برای راهنمایی در زمینه تحصیل در دبیرستان های کشور انگلیس به انواع مدارس بریتانیا اشاره می نماییم. مدارس در بریتانیا به 2 شکل روزانه و شبانه روزی می باشند. بیشتر دانش آموزان بین المللی در مدارس شبانه روزی تحصیل و زندگی می نمایند.

انواع مدارس در بریتانیا برای اعزام و تحصیل در انگلستان عبارتند از:

  • مدارس دولتی (State Schools)
  • مدارس خصوصی (Private Schools)
  • مدارس خانگی (Home Schools)

این مقاله به قلم نویسندگان ماهر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

برترین مدارس شبانه روزی در انگلستان

سیستم آموزشی در انگلستان به 4 بخش اصلی تقسیم می شود که در نمودار زیر آمده است:

سیستم آموزشی در انگلستان

کودکان در بریتانیا باید به طور قانونی در آموزش ابتدایی و متوسطه شرکت کنند که از حدود 5 سالگی تا 16 سالگی دانش آموز ادامه دارد. مدارس شبانه روزی در بریتانیا آموزش گسترده ای را ارائه می دهند که فراتر از کلاس درس است. استقلال، همدلی، احساس اجتماعی و مهارت های اجتماعی تنها برخی از ویژگی هایی است که معلمان و کارکنان به دانش آموزان خود کمک می کنند تا به آن ها دست یابند. با در نظر گرفتن مجموعه ای از مزایایی که مدارس شبانه روزی مستقل در انگلستان به دانش آموزان ارائه می دهند، واضح است که رتبه بندی آن ها صرفا براساس نتایج تحصیلی آن ها تصویر کاملی از جایگاه واقعی هر مدرسه ارائه نمی دهد. با این حال، به دلیل ناملموس بودن مزایایی که تجزیه و تحلیل آماری را غیرممکن می کند. رتبه بندی فقط براساس نتایج آکادمیک منطقی ترین انتخاب است.

لیست 10 مدارس شبانه روزی برتر در این کشور در زیر آمده است:

  • مدرسه ابی ویکومب
  • High Wycombe
  • مدرسه وست مینستر
  • کالج برایتون
  • کالج وینچستر
  • مدرسه Sevenoaks
  • کالج ملکه اتلبورگا
  • مدرسه سنت پل
  • کالج ایتون

تحصیل در دبیرستان های دولتی انگلستان

دانش آموزان در بازه سنی 5 تا 16 سال می توانند، در مدارس دولتی بدون پرداخت وجه و به صورت رایگان تحصیل نمایند. اکثر افراد در این رده سنی در این مدارس تحصیل می نمایند. دولت و یا مراجع آموزشی محلی از این گونه مدارس حمایت و پشتیبانی مالی می نمایند. دانش آموزان سایر کشورها مجوز تحصیل در این نوع مدارس را ندارند. جزء در شرایطی که با خانواده خود که با ویزای تحصیلی در حال تحصیل می باشند در کشور انگلیس اقامت نمایند. جهت اطلاع از شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلستان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور از طریق مراجعه به وبسایت ما خواهد بود.

مدارس خصوصی انگلستان

انگلستان دارای حدود 2600 مدرسه خصوصی می باشد که تقریبا 625000 دانش آموز در آنها تحصیل می نمایند. این تعداد معادل 5.6% دانش آموزان این کشور می باشد. پشتیبانی و حمایت مالی این مدارس عمدتا توسط والدین دانش آموزان و از طریق پرداخت شهریه صورت می گیرد. تعدادی از خانواده ها برای تحصیل فرزندان 4 تا 16 سال خود معلم خصوصی استخدام می نمایند. این کودکان به صورت خصوصی و در خانه آموزش می بینند.

نمودار تعداد دانش آموزان پذیرفته شده در دبیرستان های انگلستان به شرح زیر است:

تعداد دانش آموزان پذیرفته شده در دبیرستان های انگلستان

مراحل تحصیل در دبیرستان های انگلستان بر اساس سن

مراحل تحصیل در دبیرستان های انگلستان بر اساس سن به شرح زیر است:

سال سنشرح
 3 الی 4 سالبیشتر کودکان در این کشور آموزش را از این سن و در کودکستان ها آغاز می نمایند. لزومی برای گذراندن این دوره برای کودکان وجود ندارد.
4 الی 16 سالتحصیل در این بازه سنی برای کلیه افراد در این سنین لازم و اجباری می باشد. کودکان و نوجوانان در این کشور می توانند به صورت تمام وقت و رایگان در مدارس دولتی تحصیل نمایند.
16 سال به بالابعد از گذراندن دوره های اجباری دانش آموزان وارد دوره های آماده سازی یا دوره های تحصیلات عالی می گردند.

مراحل تحصیل در دبیرستان های انگلستان بر اساس سن

مراحل تحصیل بر اساس دوره تحصیلی در انگلستان

مراحل تحصیل در انگلستان در دبیرستان ها، بر اساس دوره تحصیلی به شرح زیر است:

نوع دورهشرح
دوره ابتداییدوره ابتدایی شامل کودکانی می شود که در بازه سنی 4 الی 5 سال تا 11 الی 13 سال قرار دارند.
دوره متوسطه (دبیرستان)دوره متوسطه به دانش آموزان بازه سنی 11 الی 13 سال و تا 16 سال مربوط می باشد.

مدارک و دوره های تحصیلی در انگلستان

در بازه سنی 14 الی 16 سال (دوره تحصیلات متوسطه) دانش آموزان در یکی از دوره های زیر شرکت می نمایند:

  • The General Certificate of Secondary Education) GCSE): این مدرک تحصیلی در دانش آموزان بازه سنی 14 تا 16 سال متداول است، که به آن گواهی عمومی تحصیلات متوسطه نیز می گویند.
  • International Baccalaureate Middle Years Program) IB): ارائه این مدرک در انگلستان مدارس رو به افزایش است. عموم دانش آموزان به قصد آماده سازی برای شرکت در دوره 2 سال IB این مدرک را اخذ می نمایند. عموما این دوره ها را کلاس و آزمون تشکیل می دهند.

دانش آموزان قادر به انتخاب موضوعات این دوره ها می باشند. مثلا در دوره GCSE امکان انتخاب 7 موضوع از 10 تا وجود دارد. ریاضیات، ادبیات و زبان انگلیسی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، فناوری اطلاعات و جغرافی تاریخ از جمله این موضوعات می باشند. 2 مدرک ذکر شده در دانشگاه های انگلستان و دانشگاه های جهانی معتبر و مورد قبول می باشد. این دوره ها با قصد آماده سازی دانش آموزان برای مقاطع تحصیلی بالاتر یا زمینه های کاری برگزار می گردد.

 ویزای گاردین انگلستان

ویزای گاردین انگلستان ویزایی است که به پدر و یا مادر دانش آموز زیر 12 سال که پذیرش یکی از مدارس روزانه انگلیس را اخذ کرده و برای ادامه تحصیل به انگلستان آمده است داده می شود. سن سرپرست باید بالای 21 سال باشد و برای حمایت مالی دانش آموز دارای تمکن مالی باشد.ماهیت این ویزا تقریباً مشابه ویزای ‌توریستی است و مجوز ورود و خروج برای همراهی فرزندان زیر 12 سال برای والدین می باشد. زمانی که فرد به مدرسه شبانه روزی می رود در واقع مدرسه قیم او می شود و در چنین وضعیتی صدور ویزای گاردین برای والدین دیگر نیاز نیست. بهترین زمان برای اخذ این ویزا، پس از گرفتن ویزا تحصیلی دانش آموز است و در خواست هم زمان با دانش آموز توصیه نمی گردد. مدت ویزای گاردین بستگی به طول اقامت دانش آموز دارد و معمولاً 6 تا 12ماهه صادر می شود و مجدد امکان تمدید آن وجود دارد.

هزینه تحصیل و بورسیه تحصیلی در بریتانیا

به طور کلی هزینه مدارس و دبیرستان های انگلستان در صورتی که مدرسه شبانه روزی باشد بین £25000 تا 45000£ (پوند) و شهریه مدارس روزانه در این کشور سالیانه حدودا 15000£(پوند) بدون هزینه محل اقامت می باشد. محل اقامت بسته به شهر و محل اقامت ممکن است روزانه بین 20 تا 80£(پوند) برای دانش آموز هزینه داشته باشد. هزینه ها در کشور انگلستان بالاست ولی در صورتیکه دانش آموز بتواند بورسیه تحصیلی بگیرد تا حدودی هزینه ها قابل کنترل می گردد. شانس گرفتن بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان نسبت به دیگر مقاطع تحصیلی در انگلستان کمتر و رقابت شدید تر است و متقاضیان دریافت این بورسیه ها بایستی در سال اول تحصیل خود نمرات بسیار خوبی کسب نمایند سپس می توانند برای سال دوم تحصیل خود از بورسیه استفاده نمایند. در صورتی که دانشجو شرایط اخذ بورسیه را داشته باشد و با نمرات بالا از دبیرستان فارغ التحصیل شده باشند، می توانند بدون آزمون وارد دانشگاه های این کشور شوند.

بررسی تحصیل در دبیرستان های انگلستان

اگر مایل به تحصیل در دبیرستان های انگلستان هستید باید به موارد زیر توجه نمایید. همان گونه که پیش تر گفته شد در صورت عدم گرفتن اقامت انگلستان نمی توانید در مدارس دولتی تحصیل نمایید. مگر اینکه به واسطه یکی از اعضای خانواده که با اقامت تحصیلی در این کشور است، مقیم این کشور باشید. امکان تحصیل در مدارس خصوصی و مدارس خانگی در این کشور برای دانش آموزان بین المللی وجود دارد. برای تحصیلات عالیه، کشور انگلیس موقعیت مناسبی به لحاظ علمی دارد. برای تحصیل در دبیرستان ها و آماده سازی برای تحصیلات عالیه در این کشور قطعا به اطلاعات بیشتری در مورد مهاجرت به انگلستان نیاز دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید.

سوالات در باب تحصیل در دبیرستان های انگلستان

در این بخش از مقاله در خصوص تحصیل در دبیرستان های انگلستان سوالاتی که از سوی شما پرسیده شده است را پاسخ می دهیم:

  • بهترین مدارس شبانه روزی انگلیس کدام مدارس هستند؟ مدرسه ابی ویکومب- High Wycombe-مدرسه وست مینستر-کالج برایتون-کالج وینچستر-مدرسه Sevenoaks-کالج ملکه اتلبورگا-مدرسه سنت پل-کالج ایتون.
  • هزینه تحصیل در دبیرستان های انگلستان چقدر است؟ به طور کلی هزینه مدارس و دبیرستان های انگلستان در صورتی که مدرسه شبانه روزی باشد بین 25000£ تا 45000£ (پوند) و شهریه مدارس روزانه در این کشور سالیانه حدودا 15000£(پوند) بدون هزینه محل اقامت می باشد. محل اقامت بسته به شهر و محل اقامت ممکن است روزانه بین £20 تا 80£(پوند) برای دانش آموز هزینه داشته باشد.
  • آیا امکان اخذ بورسیه دبیرستان های انگلستان وجود دارد؟ هزینه ها در کشور انگلستان بالاست ولی در صورتیکه دانش آموز بتواند بورسیه تحصیلی بگیرد تا حدودی هزینه ها قابل کنترل می گردد. شانس گرفتن بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان نسبت به دیگر مقاطع تحصیلی در انگلستان کمتر و رقابت شدید تر است و متقاضیان دریافت این بورسیه ها بایستی در سال اول تحصیل خود نمرات بسیار خوبی کسب نمایند سپس می توانند برای سال دوم تحصیل خود از بورسیه استفاده نمایند.
  • آیا امکان تحصیل در دبیرستان های دولتی انگلستان وجود دارد؟ در صورت عدم گرفتن اقامت انگلستان نمی توانید در مدارس دولتی تحصیل نمایید. مگر اینکه به واسطه یکی از اعضای خانواده که با اقامت تحصیلی در این کشور است، مقیم این کشور باشید. امکان تحصیل در مدارس خصوصی و مدارس خانگی در این کشور برای دانش آموزان بین المللی وجود دارد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *