ویزای تحصیلی

تحصیل در بنگلادش

تحصیل در بنگلادش

آموزش و تحصیل در بنگلادش الگوی توسعه در میان کشورهای در حال توسعه است. تحصیل در بنگلادش نیز طی سالهای اخیر به دلیل رشد قابل توجه این کشور در حوزه های مختلف آموزشی مورد توجه بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان قرار گرفته است. همچنین بنگلادش بهترین آب و هوای استوایی جهان، با زمستان های معتدل و تابستان های گرمسیری که در فصل موسمی به اوج می رسد را دارا می باشد.

همچنین این کشور، آموزش کل نگر و مبتنی بر نیاز سطح جهانی را برای معارت های دانشجویان به آنها ارائه می دهد. به طور کلی دانشجویانی که به دنبال تحصیل با هزینه پایین در خارج از کشور هستند، تحصیل در بنگلادش بهترین گزینه برای آنها خواهد بود. برای اینکه بیشتر با شرایط مهاجرت به بنگلادش آشنا شوید ما را در این مقاله که با کمک تیم تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

دلایل تحصیل در بنگلادش

اتباع کشورهای خارجی که قصد تحصیل در بنگلاش را دارند، باید قبل از اعزام به این کشور با دلایل اساسی تحصیل در این کشور به خوبی آشنا شوند. زیرا سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان به دلایلی مختلفی آموزش در بنگلادش را برای آینده شغلی و تحصیلی خود انتخاب می کنند. یکی از اصلی ترین دلایل آموزش در بنگلادش وجود دانشگاه های برتر بین المللی در با رتبه بالای جهانی می باشد.

بنگلادش به لطف تعالی آموزشی و پژوهشی شناخته شده خود از این شهرت جهان برخوردار است. علاوه بر دانشگاه های سنتی با رتبه بالای جهانی، هر ساله چندین دانشگاه دیگر بنگلادشی در رتبه بندی جهانی معرفی می شوند. از سوی دیگر برخی از دانشگاه های بنگلادش علاوه بر اینکه جزو بهترین ها هستند، قدیمی ترین دانشگاه های آسیا نیر محسوب می شوند.

برای درک بهتر دلایل اساسی آموزش در بنگلادشچ می توانید به جدولی که در این بخش از مقاله برای شما عزیزان تهیه شده مراجعه فرمایید:

دلایلتوضیحات
هزینه های زندگی مقرون به صرفهبا کمی کنترل مالی هوشمند و تغییرات کوچک در سبک زندگی قدیمی شما، هزینه زندگی برای دانشجویان بین المللی در این کشور بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.
اساتید مجرب بین المللیاغلب دانشگاه های بین المللی در بنگلادش از اساتید بین المللی از کشورهای مختلف اروپایی استفاده می کنند. دانشجویان خارجی کی از اصلی ترین دلایل تحصیل در این کشور را وجود اساتید بین المللی در بنگلادش اعلام کرده اند.
جامعه متنوعامروزه اتباع بنگلادشی با بسیاری از اتباع خارجی که برای کار و تحصیل با خانواده به این کشور آمده اند به صورت هماهنگ زندگی می کنند.
زیرساخت های مدرنسیستم آموزشی در در بنگلادش بر خلاف اغلب کشورهای آسیای مرکزی بسیار پیشرفته است.

در نمودار زیر می توانید روند مهاجرت دانشجویان برای تحصیل در بنگلادش را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند مهاجرت دانشجویان برای تحصیل در بنگلادش

کار حین تحصیل در بنگلادش

یکی دیگر از مزایا تحصیل در بنگلادش، امکان کار حین تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی می باشد. اتباع کشورهای خارجی که قصد دارند حین تحصیل در بنگلادش پس انداز قابل توجهی را نیز برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور داشته باشند، این کشور بهترین گزینه می باشد. علاوه بر این در دسترس بودن مشاغل گسترده خارج از محوطه دانشگاه های بنگلادش اچنیز موضوعی است که همواره مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار می گیرد. اما اغلب دانشجویان بین المللی که به دنبال شغل پاره وقت در این کشور هستند، در محوطه دانشگاه های این کشور مشغول به کار می شوند. به طور کلی هنگامی که در بنگلادش ادامه تحصیل می دهید، ممکن است متوجه شوید که یک شغل پاره وقت می تواند به پرداخت هزینه جهت تامین هزینه های سفر و اوغات فراغت کمک کند.

البته لازم به ذکر است که بدانید، کار حین تحصیل در بنگلادش دارای قوانین گوناگونی می باشد که دانشجویان حین کار در این کشور باید رعایت کنند. تمامی دانشجویانی که به دنبال شغل پاره وقت حین تحصیل خود هستند، می توانند 25 ساعت در هفته در این کشور مشغول به کار شوند. از سوی دیگر شغل دانشجویی آنها در این کشور نباید به روند تحصیلی دانشجویان در این کشور لطمه ای وارد کند، در غیر این صورت اجازه کار در این کشور را نخواهند داشت. نکته قابل توجه در مورد کار حین تحصیل در بنگلادش این است که، اغلب مشاعل دانشجویی در این کشور به راحتی در دسترس هستند. این مشاغل ممکن است حقوق یک شغل تمام وقت را برای دانشجویان بین المللی نداشته باشد، اما حداقل اهرم را به آنها می دهد.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین شغل دانشجویی در بنگلادش را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین شغل دانشجویی در بنگلادش را از دیدگاه دانشجویان بین المللی

شرایط اخذ ویزا برای تحصیل در بنگلادش

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل در بنگلادش هستند، باید برای اخذ ویزای تحصیلی بنگلادش اقدام نمایند. البته متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی بنگلادش باید معیارهای زیر را رعایت فرمایند:

  • متقاضیان باید نامه پذیرش در یک موسسه آموزشی معتبر در بنگلادش را ارائه دهند. تا نشان دهد متقاضی به صورت تمام وقت در یک موسسه آموزشی در بنگلادش پذیرش شده است.
  • اتباع خارجی باید بتوانند شواهدی را مبنی بر وجود بودجه کافب برای حمایت از خود ارائه دهند.
  • ارائه اسنادی دال بر پرداخت کامل هزینه دوره در این کشور
  • علاوه بر این داوطلبان باید اثبات کنند که در پایان دوره تحصیلی خود در بنگلادش به کشور محل اقامت خود باز می گردند.

شرایط اخذ ویزا برای تحصیل در بنگلادش

تحصیل در بنگلادش با بورسیه دانشجویی

یکی از اصلی ترین دلایل دانشجویان برای تحصیل در بنگلادش، ارائه بورسیه های تحصیلی متنوع این کشور برای دانشجویان بین المللی می باشد. اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل در بنگلادش هستند، اما بضاعت مالی کافی برای تحصیل در این کشور را ندارند، می توانند از بورسیه های تحصیلی گوناگون این کشور استفاده کنند.

بورسیه ها و کمک های مالی برای اتباع خارجی که از کشورهای مختلف یه این کشور سفر می کنند به طور یکسان در دسترس است. تمامی بورسی های تحصیلی در بنگلادش توسط دولت و با همکاری دانشگاه های این کشور به دانشجویان مستعد از سراسر جهان اعطا می شود. همچنین اغلب بورسیه های تحصیلی در بنگلادش نیز بر اساس شایستگی به دانشجویان مستعد اعطا می شو. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار تحصیل در بنگلادش

در خصوص تحصیل در بنگلادش در این بخش به سوالات پرنتکرار شما پاسخ داده می شود:

  • دلایل اساسی تحصیل در بنگلادش کدام اند؟ هزینه های زندگی مقرون به صرفه، اساتید مجرب بین المللی، جامعه متنوع و زیرساخت های مدرن
  • تحصیل در بنگلادش با بورسیه دانشجویی به چه صورت می باشد؟ یکی از اصلی ترین دلایل دانشجویان برای تحصیل در بنگلادش، ارائه بورسیه های تحصیلی متنوع این کشور برای دانشجویان بین المللی می باشد. اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل در بنگلادش هستند، اما بضاعت مالی کافی برای تحصیل در این کشور را ندارند، می توانند از بورسیه های تحصیلی گوناگون این کشور استفاده کنند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *