مهاجرت

مهاجرت به بنگلادش

مهاجرت به بنگلادش

مهاجرت به بنگلادش سالانه بیش از 2 میلیون خارجی را تحت تاثیر قرار می دهد، که به دلیل زیرساخت های پیشرفته در این کشور هر ساله رو به افزایش است. در عین حال مهاجرت به بنگلادش یک کشور مقصد برای صدها پناهنده است که تراکم جمعیت این کشور را بیش از پیش افزایش داده است. جمهوری خلق بنگلادش تا سال 1973 به عنوان پاکستان شرقی شناخته می شد، و قلمرو این کشور تقریبا 148000 کیلاومتر مربع را پوشش می دهد که مملو از دشت های سیلابی است.

داکا بنگلادش منطقه ای است که بیشترین تعداد مهاجران را به خود اختصاص داده است که تقریبا 12% از جمعیت این منطقه را تشکیل می دهد. علل اصلی مهاجرت به بتگلادش عمدتا اقتصادی است و به طور فزاینده ای با تغییرات آب و هوایی مرتبط است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در امر مهاجرت، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در این خصوص می باشد.

انواع مختلف ویزا جهت مهاجرت به بنگلادش

یکی از اصلی ترین دلایل مهاجرت به بنگلادش امکان دریافت ویزاهای مختلف برای سفر به این کشور می باشد. علاوه بر این روند درخواست ویزا برای مهاجرت به بنگلادش بر خلاف اغلب کشورهای آسیایی بسیار ساده است. زیرا در روند درخواست ویزای بنگلادش خبری از بوروکراسی های اداری پیچیده نمی باشد. علاوه بر این مدت زمان پردازش ویزای بنگلادش برای مهاجرت به این کشور بسیار کم است و حدود 7 تا 10 روز کاری می باشد.

به طور کلی اتباع خارجی بریا مقاصد مختلف به بنگلادش مهاجرت می کنند. بنابراین انواع مختلفی از ویزاها توسط مقامات دولتی بنگلادش ارائه می شود. برای دریافت ویزای بنگلادش متقاضیان باید به کنسولگری این کشور در کشور محل اقامت خود مراجعه کنند. حین درخهواست ویزا نیز باید مدارکی را برای دریافت ویزای خود به افسر کنسولگری ارائه دهند و در نهایت منتظر دریافت ویزای خود باشند.

برای اینکه با انواع مختلف ویزا جهت مهاجرت آشنا شوید، جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش به آن می پردازیم:

انواع مختلف ویزا بنگلادشتوضیحات
ویزای توریستیبسیاری از گردشگران برای کشف فرهنگ های منحصر به فرد بنگلادش به این کشور مهاجرت می کنند.
ویزای کاراین نوع از ویزا برای افرادی است که با یک شرکت بنگلادشی قرارداد کار دارند.
ویزای دانشجوییدانشجویانی که به دنبال دریافت ویزای دانشجویی هستند، باید مدارک پذیرش در یک موسسه آموزشی در بنگلادش را ارائه دهند.
ویزای تجاریاتباع خارجی می توانند برای کشف فرصت های تجاری یا استفاده از بازار کار بنگلادش از این ویزا استفاده کنند.
ویزای پزشکیویزای پزشکی بنگلادش برای بیمارانی است که به دنبال درمان در موسسات مراقبت های بهداشتی بنگلادش هستند. همچنین قیمت خدمات مراقبت ها بهداشتی در بنگلادش بسیار پایین تر از اروپا و ایالات متحده است.

چالش های اساسی مهاجرت به بنگلادش

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال مهاجرت به بنگلادش هستند، علاوه بر بررسی مزایا مهاجرت به این کشور، باید چالش های مهاجرت به بنگلادش را نیز مورد بررسی قرار دهند. زیرا این کشور در کنار مزایا بی شماری که برای اتباع خارجی به همراه دارد، دارای چالش های محدودی نیز در حوزه های مختلف می باشند. در قدم اول باید به این موضوع دقت کنید که، بدون شک سبک زندگی مردم بنگلادش با مهاجرانی که از کشورهای خارجی آمده اند بسیار متفاوت است. بنابراین اولین چالشی که در خصوص مهاجرت به بنگلادش می توان به آن اشاره کرد، سبک زندگی مردن بنگلادش می باشد.

مهمترین چالش های مهاجرت به بنگلادش، که اغلب مهاجران از آن ها ناراضی هستند، به شرح زیر می باشد:

چالش های اساسیتوضیحات
زیرساخت های ضعیفبنگلادش با توجه به جمعیت زیادی که دارد بودجه کافی برای مدیریت زیرساخت ها، بهبود کیفیت جاده ها و ساخت راه آهن ندارد. زیرساخت های تکنولوزی نیز در این کشور بسیار ضعیف است.
خیابان ها پر سر و صدا و شلوغشهرهای بزرگ بنگلادش از سرو صدا، ترافیک و کثیفی عمومی رنج می برند. یکی از اصلی ترین چالش های مهاجران حین زندگی در این کشور این موضوع می باشد.
میزان دستمزدبا وجود اینکه هزینه زندگی در بنگلادش بسیار پایین است، اما در مقابل نیز میزان دستمزد کارگران در این کشور بسیار پایین است.
سیستم آموزشیسیستم آموزشی در بنگلادش به نسبت اغلب کشورهای اروپایی و آسیایی نا مطلوب می باشد.

چالش های اساسی مهاجرت به بنگلادش

مهاجرت به هند برای کار

طی سال های اخیر به دلیل کمبود نیروی کار مجرب، مهاجرت به بنگلادش مورد توجه بسیاری از مهاجران از کشورهای مختلف جهان قرار گرفته است. تمامی متقاضیانی که قصد مهاجرت به بنگلادش را دارند باید قبل از اعزام به این کشور برای ویزای کاری بنگلادش درخواست دهند. برای درخواست ویزای کاری بنگلادش باید مدرک پذیرش در یک شرکت معتبر در این کشور را به کنسولگری ارائه دهند. روند درخواست مهاجران برای کار در بنگلادش نیز به دلیل کمبود نیروی کاری متخصص بسیار ساده است.

علاوه بر این بهترین مکان برای مهاجران جهت جستجوی کار در بنگلادش روش آنلاین است. زیرا تعداد زیادی پورتال شغلی آنلاین وجود دارد که مشاغل و فرصت های شغلی متعددی را برای مهاجران فهرست می کنند. از سوی دیگر مهاجرانی که قصد کار در بنگلادش را دارند، باید برای مجوز کار این کشور نیز درخواست دهند. نهادهای دولتی مسئول صدور مجوز کار برای بنگلادش هستند.

بررسی سیستم مراقبت های بهداشتی جهت مهاجرت به بنگلادش

یکی از مهم ترین مواردی که اتباع کشورهای خارجی قبل از مهاجرت به بنگلادش باید به خوبی بررسی کنند، وضعیت سیستم مراقبت های بهداشتی در این کشور است. سیستم مراقبت های بهداشتی در بنگلادش عمدتا توسط دولت آن اداره می شوند. به این معنی که ممکن است تفاوت هایی در مقررات سیستم مراقت های بهداشتی در سراسر کشور وجود داشته باشد. علاوه بر این، سیستم مراقبت ها یبهداشتی در بنگلادش به دو بخش عمومی و خصوصی تقسیم می شود.

در حالی که دولت بنگلادش بخش عمومی سیستم مراقبت های بهداشتی را اداره می کند، شرکت های خصوصی این کشور نیز به صورت جداگانه عمل می کنند. البته لازم به ذکر است که کیفیت و تنوع خدمات درمانی در بیمارستان های خصوصی این کشور بسیار بالا است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط مهاجرت به بنگلادش به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

سوالات پرتکرار مهاجرت به بنگلادش

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به بنگلادش به پاسخ سوالات زیر توجه فرمائید:

  • انواع مختلف ویزا جهت مهاجرت به بنگلادش کدام اند؟ ویزای توریستی، ویزای دانشجویی، ویزای کاری، ویزای تجاری و ویزای پزشکی
  • بررسی سیستم مراقبت های بهداشتی جهت مهاجرت به بنگلادش به چه صورت می باشد؟ یکی از مهم ترین مواردی که اتباع کشورهای خارجی قبل از مهاجرت به بنگلادش باید به خوبی بررسی کنند، وضعیت سیستم مراقبت های بهداشتی در این کشور است. سیستم مراقبت های بهداشتی در بنگلادش عمدتا توسط دولت آن اداره می شوند. به این معنی که ممکن است تفاوت هایی در مقررات سیستم مراقت های بهداشتی در سراسر کشور وجود داشته باشد. علاوه بر این، سیستم مراقبت ها یبهداشتی در بنگلادش به دو بخش عمومی و خصوصی تقسیم می شود.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *