ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در بنگلادش

تحصیل پزشکی در بنگلادش

تحصیل پزشکی در بنگلادش به دلیل میزان تقاضای بالا پس از فارغ التحصیلی در این کشور، مورد توجه اغلب دانشجویان بین المللی قرار می گیرد. در حین تحصیل پزشکی در بنگلادش مهم است که بدانید فرصت های زیادی برای متقاضیان وجود دارد. از سوی دیگر این مدرک پزشکی در بنگلادش است که دانشجویان را ملزم به تحصیل در این کشور می کند.

علاوه بر این تحصیل پزشکی یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای تحصیل در خارج از کشور می باشد. این کشور همواره به دانشجویان بین المللی امکان دسترسی به امکانات بهداشتی با کیفیت را نیز می دهد، که با هزینه پایین در دسترس دانشجویان قرار می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل پزشکی، ما را در این مقاله که با کمک مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

برترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در بنگلادش

سالانه صدها دانشجوی بین المللی از سراسر جهان، به دلیل دانشگاه های پیشرفته تحصیل پزشکی را برای آینده تحصیلی خود انتخاب می کنند. به طور کلی یکی از اصلی ترین دلایل تحصیل پزشکی وجود دانشگاه های معتبر بین المللی با رتبه بالای جهانی می باشد. اغلب دانشگاه های بنگلادش بر خلاف دانشگاه های معتبر اروپایی از شرایط پذیریش بسیار ساده ای پیروی می کنند و دانشجویان می توانند به راحتی در این دانشگاه ها ثبت نام کنند.

از سوی دیگر مدارکی که در دانشگاه های پزشکی بنگلادش به فراغ التحصیلان اعطا می شود، در اغلب کشورهای جهان پذیرفته شده است. یکی از محبوب ترین دانشگاه های پزشکی در بنگلادش، موسسه آموزشی پزشکی مونو می باشد، این موسسه پزشکی در منطقه مانیکونگ بنگلادش واقع شده است. دانشگاه مونو هر ساله بیش از 50 دانشجوی بین المللی را در رشته های مختلف پزشکی پذیرش می کند.

برای اینکه بیشتر با برترین دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی آشنا شوید، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

برترین دانشگاه هاتوضیحات
کالج پزشکی داکااین موسسه آموزشی یک کالج پزشکی واقع در داکا بنگلادش است که در سال 1987 توسط گروهی از افراد فداکار در این کشور تاسیس شد. این دانشگاه دوره 5 ساله پزشکی به دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در این کشور هستند را ارائه می دهد.
کالچ ملی پزشکی داکادانشگاه ملی پزشکی داکا در سال 1925 به عنوان بخشی از جنبش عدم همکاری شبه قاره هند علیه حکومت استعماری بریتانیا شروع به فعالیت کرد.
دانشگاه پزشکی تایرونسایکی از قدیمی ترین دانشگاه های پزشکی در بنگلادش می باشد که به صورت خصوصی اداره می شود.

در نمودار زیر می توانید میزان شهریه سالانه در برترین دانشگاه های پزشکی در بنگلادش را با یکدیگر مقایسه کنید:

میزان شهریه سالانه در برترین دانشگاه های پزشکی در بنگلادش

شرایط پذیرش برای تحصیل پزشکی در بنگلادش

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل پزشکی در بنگلادش هستند، باید شرایط پذیرش دانشگاه های این کشور را به درستی رعایت کنند. به همین جهت به شدت توصیه می شود که که قبل از دانشجویان اعزام به این کشور، با شرایط پذیرش دانشگاه های الجزایر جهت تحصیل پزشکی آشنا شوند. زیرا در غیر این صورت در روند پذیرش تحصیل پزشکی با مشکلات پیچیده ای مواجه خواهند شد. در قدم اول متقاضیان باید هر دو آزمون یا آزمون های معادل پزشکی را از گروه های دیگر، ترجیحا علوم از هر هیئت آموزش متوسطه بنگلادش را گذرانده باشند.

در جدول زیر می توانید شرایط پذیرش برای تحصیل پزشکی را مشاهده فرمایید:

الزامات پذیرشتوضیحات
شرایط حداقل نمرهمتقاضیان تحصیل پزشکی باید معدا حداقل 2.5 برای آزمون ورودی را داشته باشند.
درخواستداوطلبان ظرف 3 سال پس از قبولی در آزمون به دانشگاه خود درخواست خواهند داد.
معاینه پزشکیمعاینه پزشکی و آمادگی جسمانی قبل از پذیرش در دانشگاه های بنگلادش الزامی می باشد.
شرایط مدنیدانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی در دانشگاه های بنگلادش باید مجرد باشند.
شرایط سنیسن متقاضیان با توجه به اصل شناسنامه باید 17 سال باشد و سوگندنامه ویژه برای گواهی سن پذیرفته نمی شود.
روش پذیرشروش پذیرش توسط مرجع ذیربط طبق برنامه درسی تنظیم و اجرا خواهد شد.
گواهی شخصیتدانشجویان باید یک کپی از اندازه گذرنامه خود به دانشگاه مربوطه ارائه دهند.

شرایط پذیرش برای تحصیل پزشکی در بنگلادش

دلایل تحصیل پزشکی در بنگلادش

تحصیل پزشکی در بنگلادش برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، به دلایل گوناگونی صورت می پذیرد. مهمترین دلایل تحصیل پزشکی عبارت اند از:

دلایل تحصیل پزشکیتوضیحات
امکانات رفاهیامکانات رفاهی ارائه شده توسط دانشگاه های پزشکی در بنگلادش که شامل آزمایشگاه های مدرن می شود، یکی از اصلی ترین دلایل تحصیل پزشکی در این کشور می باشد.
پرداخت شهریهدانشجویان بین المللی می توانند در صورت عدم امکان پرداخت یکجا، شهریه ها را به صورت اقساطی پرداخت کنند.
دانشگاه های معتبربنگلادش دارای دانشگاه های معتبر بین المللی می باشد که محیطی آرام را برای دانشجویان خارجی فراهم می کند.
هزینه زندگیهزینه زندگی در بنگلادش بر خلاف اغلب کشورهای آسیایی بسیار مقرون به صرفه است.
شرایط پذیرششرایط پذیرش پزشکی در اغلب دانشگاه های این کشور به راحتی صورت می گیرد.

اخذ بورسیه دانشجویی برای تحصیل پزشکی در بنگلادش

دولت بنگلادش با همکاری دانشگاه های این کشور، به دانشجویان بین المللی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل پزشکی در این کشور را ندارند، بورسیه های متنوعی را ارائه می دهند. بورسیه های تحصیلی در بنگلادش اغلب بر اساس شایستگی به دانشجویان مستعد از سراسر جهان اعطا می شود. دانشجویان متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی بنگلادش باید قبل از درخواست در یکی از موسسات آموزشی معتبر این کشور پذیرفته شده باشند. از سوی دیگر بدون اخذ ویزای تحصیلی بنگلادش اجازه درخواست بورسیه دانشجویی در این کشور را نخواهید داشت. چنانچه مطالب این مقاله در زمینه تحصیل پزشکی در بنگلادش برای شما عزیزان مثمر ثمر واقع نشده است، می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مطالب مفید این سایت بهره مند شوید.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل پزشکی در بنگلادش

در راستای پاسخ به سوالات پرتکرار شما درباره تحصیل پزشکی در بنگلادش، بخش ذیل به پاسخگویی سوالات شما اختصاص داده شده است:

  • برترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در بنگلادش کدام اند؟ در خصوص بهترین دانشگاه ها می توان به کالج پزشکی داکا، کالچ ملی پزشکی داکا و دانشگاه پزشکی تایرونسا اشاره نمود.
  • مهمترین دلایل تحصیل پزشکی در بنگلادش چه مواردی می باشد؟ از مهمترین دلایل تحصیل پزشکی در بنگلادش می توان امکانات رفاهی، پرداخت شهریه، دانشگاه های معتبر، هزینه زندگی و شرایط پذیرش اشاره نمود.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *