ویزای کاری

کار در بنگلادش

کار در بنگلادش

کار در بنگلادش به دلیل سابقه قابل توجهی که این کشور در رشد و توسعه دارد، سالانه مورد توجه بسیاری از اتباع خارجی از کشورهای مختلف جهان قرار می گیرد. همچنین کار در بنگلادش با اقتصاد در حال رشد سریع که از طریق صادرات پوشاک آماده، وجوه ارسال و شرایط اقتصادی کلان و با ثبات مشهور است. علاوه بر این، اقتصاد بازار بنگلادش با وجود سابقه تحت حکومت نظامی و فقر، به سرعت در حال توسعه است و در میان 11 اقتصاد نوظهور با درآمد متوسط طبقه بندی می شود.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در امر مهاجرت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در این زمینه می باشد. بنگلادش عضو گروهی از کشورهای در حال توسعه است که به نام یازده بعدی نیز شناخته می شود. به طور کلی الجزایر برای افرادی که به دنبال کار در این کشور هستند مزایا بی شماری را ارائه می دهد.

مزایا راه اندازی کسب و کار در بنگلادش

سالانه بیش از صدها سرمایه گذار بین المللی برای راه اندازی کسب و کار در بنگلادش به این کشور مهاجرت می کنند. زیرا راه اندازی کسب و کار در این کشور دارای مزایا بی شماری در حوزه های مختلف می باشد. به طور مثال بازاریاب های پوشاک از سراسر جهان به بنگلادش چشم دوخته اند، تا فعالیت های اقتصادی خود را در این کشور تامین کنند. زیرا این کشور آسیایی از نظر تولیدات نساحی پیشتاز جهان است. یکی از اصلی ترین مزایا راه اندازی کسب و کار در بنگلادش دسترسی آسان به مواد خام در این کشور است. سرمایه گذاران می توانند مواد خام مورد نیاز خود را به راحتی در بنگلادش به دست بیاورند.

در نمودار زیر می توانید روند راه اندازی کسب و کار توسط اتباع خارجی در بنگلادش را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند راه اندازی کسب و کار توسط اتباع خارجی در بنگلادش

 

برای آشنایی بیشتر با دیگر مزایا راه اندازی کسب و کار در بنگلادش به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مزایاتوضیحات
هزینه های پایین نیروی کارهزینه های پایین نیروی کار به بازاریابان اجازه می دهد تا محصولات خود را با قیمت های پایین تری نسبت به رقبای خود بفروشند. کمتر کشوری در جهان وجود دارد که بتواند با هرینه های کم نیروی کار برابری کند.
نیروی کار عظیمبه دلیل اقتصاد ضعیف بنگلادش، افراد بیشتری در این کشور مایل به انجام کارهایی هستند که نیاز به کار سخت دارد. بازاریابان در بنگلادش به دنبال استفاده حداکثری از نیروی کار بنگلادشی هستند.
سیاست های تجاری مطلوبدولت بنگلادش طی سال های اخیر اصلاحات تجاری مطلوب مختلفی را آغاز کرده است، که فعالیت های تدارکات بنگلادش سازمان ها را تقویت می کند.

بررسی نرخ مالیاتی جهت کار در بنگلادش

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال کار در بنگلادش هستند، قبل از ورود به این کشور باید با نرخ مالیانی بنگلادش برای کارمندان به خوبی آشنا شوند. البته لازم به ذکر است که اکثر حقوق مزایا ارائه شده به کارمندان به جز کمک هزینه پزشکی در بنگلادش مشمول مالیات می باشد. اما طب آمار به دست آمده نرخ مالیات اخذ شده از کارمندان در بنگلادش به نسبت اغلب کشورهای آسیایی بسیار مطلوب تر می باشد. به همین جهت افرادی که با هدف کار وارد این کشور می شوند، الجزایر را به عنوان بهشت مالیاتی در قاره آسیا معرفی می کنند.

در جدول زیر می توانید چندین نکته اساسی در مورد مالیات بر مزایا کارکنان در بنگلادش را مشاهده فرمایید:

نکات اساسیتوضیحات
درآمد کارکناندرآمدهای حقوق کارکنان در بنگلادش با سایر مزایا مشمول مالیات طبق قوانین مالیات بر درآمد 1985 این کشور است.
کمک هزینه پزشکیبرای کمک هزینه پزشکی حقوق پایه 130000BDT (تاکا بنگلادش) در سال یا دستمزد پایه، از 10% مالیات در این کشور معاف است.
اضافه کاریاغلب کمک هزینه ها مانند اضافه کاری، پاداش جشنواره و غیره به صورت کامل مشمول مالیات هستند.
مالیات بر درآمد شخصیمالیات بر درآمد شخصی در بنگلادش بین %10 تا %30 است.
کمک هزینه اجاره مسکناگر کمک هزینه اجاره مسکن در بنگلادش، به صورت نقدی دریافت شود و مبلغی که بیش از 50% حقوق پایه یا 27000BDT (تاکا بنگلادش) در ماه باید، بخشی از درآمد مشمول مالیات است.

بررسی نرخ مالیاتی جهت کار در بنگلادش

چالش های اساسی کار در بنگلادش

کار در بنگلادش در کنار مزایا بی شماری که برای اتباع خارجی به همراه دارد، دارای چالش های گوناگونی نیز در زمینه های مختلف می باشد. یکی از اصلی ترین چالش های کار در الجزایر میزان دستمزد در این کشور است، که به نسبت اغلب کشورهای آسیایی بسیار پایین تر است. متوسط حقوق ماهیانه یک کارمند در بنگلادش 14000BDT (تاکا بنگلادش) می باشد.

همچنین زیرساخت ها ناکافی در بنگلادش نیز از دیگر معایب این کشور برای کار می باشد. زیرساخت های بنگلدادش در مقایسه با سایر کشورهای آسیایی بسیار پایین است. در نهایت اینکه، بنگلادش از وابستگی بالا به مواد اولیه وارداتی رنج می برد، در نتیجه هزینه های واردات در این کشور افزایش می یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط کار در بنگلادش به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص شرایط کار در بنگلادش

در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص شرایط تحصیل در بنگلادش پاسخ دهیم. برخی از کلیدی ترین سوالات مطرح شده به شرح زیر می باشند:

  • یک هفته کار معمولی حین کار در بنگلادش چگونه است؟ طبق قانون کار در بنگلادش، یک کارگر بالغ در این کشور نباید بیش از 48 ساعت در هفته کار کند. همچنین اضافه کار در این کشور نباید بیش از 50 ساعت در هفته باشد.
  • آیا برای کار در بنگلادش پرداخت تامین اجتماعی اجباری است؟ خیر، شرکتهای بنگلادش باید 5% از سود خود را به صندوق مشارکت در سود کارگران که مزایا پولی را به کارکنان ارائه می دهند پرداخت کنند.
  • شرایط استخدام جهت کار در بنگلادش چگونه است؟ شرایط استخدام برای کار در بنگلادش به نسب اغلب کشورهای آسیای شرقی ساده تر است و از بوروکراسی های اداری پیچیده در روند درخواست خبری نیست.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *