مهاجرت تحصیلی اسپانیا

تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی

تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی

تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی بیشتر در مقطع ارشد و دکتری رایج است و تحصیل در کارشناسی اکثرا به زبان اسپانیایی و در محدود رشته ها به زبان انگلیسی می باشد. اگر چه در برخی از دانشگاه های خصوصی در این مقطع نیز تحصیل به زبان انگلیسی امکان پذیر است. افرادی که برای تحصیل در اسپانیا به دلیل عدم تسلط به زبان اسپانیایی دچار مشکل هستند می توانند با جستجوی رشته و دانشگاه در این کشور موفق به تحصیل به زبان انگلیسی شوند. البته برای تحصیل به زبان انگلیسی نیاز به ارائه مدرک زبان خواهید بود.

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی را بررسی کرده اند. اسپانیا دارای دانشگاه ها خوب بین المللی است که برخی از آنها جزء 500 دانشگاه برتر جهان می باشند. استقبال زیاد دانشجویان بین المللی در این کشور موجب شده است بسیاری از دانشگاه های اسپانیا برنامه های خود را به زبان انگلیسی ارائه دهند.

شرایط تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی

افرادی که خواهان تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا هستند در ابتدا بایستی نوع مقطعی که می خواهند در آن تحصیل کنند را مشخص کنند چرا که در مقطع بالاتر از کارشناسی تحصیل به زبان انگلیسی بسیار راحت تر می باشد. به طور کلی برای تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا نیاز به ارائه مدرک زبان ایلتس حداقل 6.5 می باشید. علاوه بر این مدارک مورد نیاز برای هر مقطع که متفاوت است نیاز می باشد. برای مثال در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند ارائه مدرک کارشناسی ترجمه شده می باشید. برای مقطع کارشناسی بایستی در کالج دوره 6 الی 9 ماهه را سپری کنید و در آزمون ورودی شرکت کنید. به طور کلی آشنایی به زبان اسپانیایی در بسیاری از موارد کار را برای شما آسان تر خواهد کرد. البته بایستی توجه کنید که شرایط تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی در همه رشته ها میسر نیست و لذا بایستی از دانشگاه ها کسب اطلاع کنید.

تحصیل پزشکی در اسپانیا به زبان انگلیسی

اکثر دانشجویان بین المللی کشورهایی مانند ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا و کانادا را برای ادامه تحصیلات عالی در نظر می گیرند. با این حال، اسپانیا نیز مکان خود را به مقصد ایده آل در سطح جهان تبدیل کرده است. ادامه تحصیل پزشکی در اسپانیا مسیرهای شغلی مناسبی را برای دانشجویان پزشکی باز می کند. اسپانیا که میزبان بهترین دانشکده های بالینی است که دانش آموزان را با مجموعه مهارت های لازم برای قدم گذاشتن در دنیای عملی آموزش می دهند، هر ساله پذیرای هزاران دانشجو است. این کشور به دلیل سیستم آموزشی منعطف و ساختار یافته خود شناخته شده است که به دانشجویان فرصتی برای انتخاب از بین برنامه های تحصیلی متعدد ارائه می دهد. کسانی که به دنبال قرار گرفتن در معرض جهانی در یکی از بزرگترین و شکوفاترین اقتصادهای مراقبت بهداشتی در جهان هستند، باید اسپانیا را هدف بگیرند.

همچنین برای کسانی است که می خواهند با نرخ های نسبتاً مقرون به صرفه تحصیل کنند. اسپانیا همچنین آموزش های مناسب و مدرک معتبر جهانی را ارائه می دهد که در صورت تمایل به ایجاد یک حرفه جهانی در آینده مفید خواهد بود. پزشکان تمام وقت در بیمارستان های دولتی ممکن است هر ماه تا €4130 (یورو) درآمد داشته باشند. آنها ممکن است تا €4852 (یورو) در ماه بدون احتساب پاداش و سایر کمک هزینه ها، از جمله اضافه کاری، درآمد داشته باشند. پزشکان مشتاق باید برای کار در اسپانیا مجوزهای مناسب را طی کنند. آنها می توانند در سیستم مراقبت های بهداشتی اسپانیا، شامل بیمارستان های دولتی و خصوصی، مراکز تحقیقاتی پزشکی و سایر موسسات، انتظار مشاغل پربار را داشته باشند.

دوره های زبان اسپانیایی در اسپانیا

اسپانیایی دومین زبان رایج در جهان است، به این معنی که یادگیری اسپانیایی در اسپانیا مزایای بی پایانی دارد. حضور در یکی از مدارس زبان در اسپانیا به شما کمک می‌کند تا در این کشور راحت تر کار کنید و به اهداف خود برسید.  اکثر آموزشگاه های زبان در اسپانیا در سه شهر مختلف بارسلونا، مادرید و مالاگا قرار دارند. هر مدرسه زبان در اسپانیا طعم و فرهنگ خاص خود را دارد که آن را کاملاً منحصر به فرد می کند. هزینه دوره های زبان اسپانیای از 150€ (یورو) در هفته شروع می شود.

دوره های زبان انگلیسی در اسپانیا

دانشگاه ها و کالج های مختلفی در اسپانیا وجود دارند که دوره های زبان انگلیسی را آموزش می دهند. این دوره ها از رده سنین نوجوانان تا بزرگسالان را شامل می شوند. با داشتن تسلط اولیه به زبان انگلیسی، شرایط سنی مطلوب و همچنین نداشتن گپ تحصیلی می توانید در دوره های زبان انگلیسی در اسپانیا که هزینه آنها از هفته ای 130€ (یورو) با بالاست ثبت نام کنید. فراموش نکنید شرایط دریافت ویزای اسپانیا را باید داشته باشید تا بتوانید از این طریق به اسپانیا مهاجرت کنید.معمولا سفارت اسپانیا روی این دوره ها سخت گیری زیادی دارد و به هر فردی ویزا ارائه نمی کند.

مزایا و معایب تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا

همانطور که اشاره کردیم برای تحصیل در این کشور بدون ارائه مدرک زبان اسپانیایی، با زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد. یکی از مزیت های خوب تحصیل در این کشور می باشد. همچنین این کشور از نظر آب و هوا و امکانات تفریحی فضای بسیار مناسبی برای زندگی و تحصیل می باشد و علاوه بر تحصیل می توان زندگی بسیار خوبی را در این کشور تجربه کرد اما مسلما تحصیل به زبان انگلیسی علاوه بر مزایا، معایبی نیز به همراه دارد که در جدول زیر این مزایا و معایب ذکر شده اند.

مزایامعایب
تحصیل بدون ارائه مدرک زبان اسپانیاییشهریه بالاتر نسبت به تحصیل به زبان اسپانیایی
زندگی و تحصیل در محیطی عالیعدم دسترسی به همه رشته ها
کیفیت خوب دانشگاه هادانشگاه های بسیار کم در مقطع کارشناسی
امکان انتقال به دیگر کشورهای اروپایی
تنوع بیشتر رشته ها در مقاطع دکتری و ارشد
امکان یادگیری زبان اسپانیایی در طول تحصیل

تحصیل در دانشگاه های اسپانیا به زبان انگلیسی

در این کشور دانشگاه های متعددی وجود دارند که تحصیل به زبان انگلیسی در آن امکان پذیر می باشد. در لیست زیر برخی از این دانشگاه ها نام برده شده اند.

نام دانشگاهتاریخچهمقطع و رشتهشرح
EU Business School of Barcelonaتاسیس در سال 1973کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

مدیریت تجارت، امور مالی و تجاری، مدیریت ورزشی، مدیریت توریسم، ارتباطات و روابط عمومی، کارآفرینی و تجارت بین المللی و همچنین بسیاری دیگر از رشته ها

دارای شعبه در ژنو، مونترو، مونیخ

امکان تحصیل به صورت مجازی

Schiller International University of Madridدانشگاه بین المللی در پایتختکارشناسی ارشد

روابط بین الملل و دیپلماسی، مدیریت بازرگانی و همچنین برنامه MBA

Saint Louis University of Madridتاسیس در سال 1996علوم سیاسی، روابط بین الملل، زبان و ادبیات اسپانیایی، ارتباطات، مدیریت بازرگانی، تجارت بین المللی، انگلیسی و اقتصادتحصیل به زبان انگلیسی و اسپانیایی
ESEI International Business School of Barcelonaتاسیس در سال 1989کارشناسی و کارشناسی ارشد

تجارت و بازرگانی

University of Barcelonaقدیمی ترین دانشگاه اسپانیاکارشناسی و کارشناسی ارشد ودکتریامکان تحصیل به زبان انگلیسی
UNIVERSITAT AUTONOMA DE BARCELONAکارشناسی و کارشناسی ارشد

علوم سیاسی، مدیریت کسب و کار، مهندسی کامپیوتر، نانو و بیوتکنولوژی، توریسم و ادبیات زبان انگلیسی و زبان شناسی

دانشگاه دولتی
Suffolk University of Madridتاسیس در سال 1906تاریخ، هنر، علوم کامپیوتر، انگلیسی، تجارت، ارتباطات، تاریخ، علوم، جامعه شناسی و زبان اسپانیاییدانشگاه حقوق

شعبه در ماساچوست و بوستون

دانشگاه ها و تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی

دانشگاه های انگلیسی زبان اسپانیا

همانطور که اشاره شد دانشگاه های متعددی در این کشور برنامه های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. با توجه به اینکه برخی از این دانشگاه ها خصوصی می باشند شهریه آنها کاملا متفاوت است و برای کس اطلاع از میزان شهریه بایستی به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید. در لیست زیر برخی دیگر از دانشگاه های این کشور که تحصیل به زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد آورده شده است.

  • Arcadia University
  • Menendez Pelayo International University
  • POLYTECHNIC UNIVERSITY OF CATALONIA
  • ABAT OLIBA CEU UNIVERSITY
  • European University of Madrid
  • Málaga Business College
  • C3S Business School of Barcelona
  • ESADE Business School of Barcelona
  • UIBS of Barcelona and Madrid
  • University of Oviedo
  • University of Cadiz

گذراندن دوره های زبان اسپانیایی در اسپانیا

یادگیری یک زبان جدید معمولا همه سرگرم کننده و جشن نیست. تسلط بر گرامر، واژگان و تلفظ لازم برای برقراری ارتباط روان در زبان دوم ممکن است سال ها طول بکشد. با این حال، با گذراندن دوره های زبان اسپانیایی در اسپانیا، دانش آموزان می توانند از طریق سرگرمی و جشن ها یاد بگیرند. در واقع، برنامه ‌های غوطه ‌وری زبان در واقع بهترین راه برای یادگیری اسپانیایی در اسپانیا هستند و به دانش ‌آموزان این امکان را می ‌دهند که اسپانیایی خود را تقریباً در هر بخش از زندگی روزمره تمرین کنند. دوره ‌های اسپانیایی در دانشگاه ‌های دولتی اسپانیا به دلیل کیفیت و قیمت دوره ‌ها و همچنین به دلیل دریافت دیپلم رسمی از دانشگاه ‌های معتبر اسپانیا، در بین دانشجویان 18 تا 30 ساله بسیار محبوب است.

در این بخش شاهد معیارهایی هستید که باید در حین گذراندن دوره های زبان در اسپانیا بررسی کنید:

معیارهای مهم در حین گذراندن دوره های زبان در اسپانیا

شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا در مقاطع مختلف

همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی، شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا نیز بسته به مقطع تحصیلی متقاضیان متفاوت خواهد بود. بنابراین دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا را دارند، باید شرایط پذیرش مقطع تحصیلی مورد نظر خود را به خوبی بررسی کنند. این شرایط به شرح زیر می باشند:

شرایط تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی در مقاطع مختلفتوضیحات
مقطع کارشناسیاز اصلی ترین شرایط پذیرش برای تحصیل در اسپانیا به زبان انگیسی برای دانشجویان کارشناسی، ارائه ریز نمرات دوره دبیرستان متقاضیان می باشد. سایر الزامات به برنامه درسی و محیط آموزشی بستگی دارد.
مقطع کارشناسی ارشدشرایط لازم برای تحصیل به زبان انگلیسی رد اسپانیا برای دانشجویان متقاضثی دوره کارشناسی ارشد، شامل مدرک کارشناسی مربوطه یا معادل آن می باشد. علاوه بر این، بستهد به زبان برنامه، دانشجویان باید نتایج مربوط به مهارت زبان را نیز ارائه دهند.
مقطع دکترابرای تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا، دانشجویان دکترا باید گواهی ها و دیپلم های مربوطه را که در طول تحصیلات قبلی کسب کرده اند را به دانشگاه مورد نظر اراده دهند. که شامل مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد می شود. همچنین الزامات زبانی نیز در این دوره بسیار سختگیرانه خواهد بود.

دوره های محبوب انگلیسی در اسپانیا

دوره های علوم کامپیوتر، علوم و مدیریت داده، فناوری اطلاعات، و تجزیه و تحلیل داده ها از دوره های محبوب انگلیسی در اسپانیاست. این دوره ها همچنین ارجح ترین و سریع ترین در حال رشد هستند. با چنین مدرکی، مطمئناً هر کجا که بروید مورد تقاضا خواهید بود. برای دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا تحصیل در اسپانیا دشوارتر است زیرا می توانند با چندین موقعیت روبرو شوند:

  • آنها باید هزینه های مشابه دانشجویان اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا را بپردازند.
  • ممکن است هزینه هایی را بپردازند که بالاتر اما در محدوده معقول است مثلا €1500 (یورو) بالاتر.
  • در برخی از رشته ها شهریه ای که باید بپردازند دو یا سه برابر بیشتر است.

مراحل تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی

برای تحصیل در دانشگاه های اسپانیا به زبان انگلیسی در ابتدا بایستی مدرک زبان ایلتس را فراهم کنید سپس دیگر مدارک مورد نیاز که شامل مدارک تحصیلی ترجمه شده همراه با ریز نمرات و دیگر موارد خواسته شده توسط دانشگاه ارائه گردد. به طور کلی روند تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی به صورت زیر است:

  • جستجوی برنامه های ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه ها
  • جمع آوری و ارائه مدارک مورد نیاز به دانشگاه
  • اخذ نامه پذیرش از سوی دانشگاه
  • ارائه نامه پذیرش و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی
  • اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت به این کشور
  • ثبت نام در دانشگاه و شروع تحصیل

یکی از مزایای تحصیل در این کشور و اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا امکان استفاده از ویزای همراه که توسط دولت این کشور برقرار شده می باشد. شما می توانید همسر و فرزند زیر 18 سال خود را همراه با خود به این کشور ببرید و مهاجرت خانوادگی داشته باشید. همچنین با یافتن کار در اسپانیا پس از فارغ التحصیلی، اخذ اقامت این کشور امکان پذیر است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه و موارد موفقیت آمیز مهاجرتی برای کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی همواره آماده خدمت رسانی و مشاوره به متقاضیان عزیز می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صورت تلفنی و یا حضوری با موسسه تماس برقرار کنید و با مشاوره وکیلان مجرب ما به بهترین نحو مهاجرت کنید.

سوالات متداول در باب تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی

در ین بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی می باشیم:

  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی وجود دارد؟ بله دانشگاه های لیتوانی دوره های مختلفی را به زبان انگلیسی ارائه می کند که با پذیرش در این دوره ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.
  • چه مدارکی برای تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی نیاز است؟ ارائه یکی از مدارک آیلتس و تافل معمولا برای تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی نیاز است.
  • هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی چقدر است؟ شهریه دانشجویان در لیتوانی 2600€ (یورو) در سال برای تحصیل در مقطع کارشناسی و 8400€ (یورو) در سال برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی

  1. حامد اردستانی گفت:

    ممنون که تو مقدمه ذکر کردید که دوره های به زبان انگلیسی بیشتر واسه ارشد و دکترا ارئه میشه. بابت مزایا و معایبی ام ذکر کردید تشکر واقع بینانه و درست بود به نظرم. و اون بخش جدولی که اسم دانشگاه و رشته بود برای من کاربردی بود و جواب سوالات مهمم رو گرفتم. برای دوره کارشناسی که باید دوره 6 تا 9 ماهه رو بگذرونیم این مدت جز زبان اسپانیایی چه دوره های دیگه ای ارائه میشه؟
    و آزمون ورودی دانشگاه های کشور اسپانیا از همون دوره های قبل از کالجه؟
    و باز سوال دیگه ای که دارم اینه که این دوره تحصیلی فقط واسه دانشجوهای خارجی تو اسپانیا است؟
    سوال دیگه ای هم دارم درباره اخذ پذیرشه. این مرحله رو شما برای دانشجو انجام میدید یا راهنمایی می کنید که خودش این کارو انجام بده. ولی در کل مراحل به نظرم یه کم طولانی میاد.

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما در خصوص مشاوره در خصوص تحصیل در اسپانیا با شماره 02191003232 تماس بگیریدو به لینک مذکور در سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *