مهاجرت تحصیلی اسپانیا

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان در سال 2024 در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. این کشور یکی از کشورهای توریستی اروپا می باشد. با توجه به مزایای زندگی و تحصیل در آن افراد زیادی را علاقمند به مهاجرت به این کشور کرده است. شاید برای بسیاری یادگیری زبان اسپانیایی یکی از دغدغه اصلی برای مهاجرت و تحصیل در اسپانیا باشد. دانشگاه های این کشور از نظر کیفیت در جایگاه مناسبی قرار دارند. برخی از آنها نیز مورد تایید وزارت علوم می باشد. تحصیل در این کشور بدون ارائه مدرک زبان یکی از مزایای مهاجرت تحصیلی می باشد. در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در اکثر دانشگاه های اسپانیا تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله، به موضوع تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان پرداخته اند.

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی

شهروندان اسپانیایی برای تحصیل کارشناسی در این کشور بایستی دوران اجباری 6 تا 16 سالگی مدارس در این کشور را گذرانده باشند. همچنین مقطع پیش دانشگاهی که حدود 1 سال است را در کالج طی کرده باشند و با شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه ها، به دانشگاه راه بیابند. افراد خارجی نیز برای ورود به این دانشگاه ها علاوه بر مدرک تحصیلی دیپلم ترجمه شده بایستی در دوره های کالج اسپانیا شرکت کنند و آزمون ورودی دانشگاه های اسپانیا را شرکت کنند. لذا تسلط به زبان اسپانیایی یکی از موارد مهم می باشد چرا که تحصیل کارشناسی در این کشور اغلب به زبان اسپانیایی می باشد و دانشگاه های بسیار کمی در این مقطع به زبان انگلیسی می باشند. در این کشور برای افرادی که مشکل زبان اسپانیایی دارند نیز دوره های زبان اسپانیولی برگزار می گردد. طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال می باشد.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید:


دانشگاه تجارت جهانی (Global Business School) که در شهر بارسلونا قرار دارد یک دانشگاه خصوصی است که تحصیل در مقطع کارشناسی بدون نیاز به مدرک زبان امکان پذیر است. تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی صورت می گیرد. برخی از دوره های موجود در این دانشگاه شامل آمادگی زبان انگلیسی، امور مالی، بازاریابی، مدیریت تجارت و برخی دیگر می باشد. این دانشگاه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد. دانشگاه ماربیا (Marbella University) واقع در مالاگا نیز یکی دیگر از دانشگاه هایی است که در مقطع کارشناسی در رشته های مربوط به گردشگری، روزنامه نگاری، مدیریت تجارت، مهمانداری و دیگر موارد دانشجو می پذیرد. این دانشگاه در جنوب اسپانیا واقع شده است و تنها دانشگاه در جنوب اسپانیاست که به زبان انگلیسی برنامه های خود را ارائه می کند.

تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا بدون مدرک زبان

افرادی که دارای مدرک کارشناسی هستند می توانند برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا بدون مدرک زبان اقدام کنند. خوشبختانه بسیاری از دانشگاه های اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد دوره های خود را به زبان انگلیسی برگزار می کنند و نیازی به مدرک زبان نمی باشد. مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا 1 الی 2 سال می باشد که 2 تا 4 ترم را شامل می شود. حدود 60 تا 120 ECT معادل با واحد را در برمی گیرد. هزینه تحصیل در اسپانیا در این مقطع با توجه به نوع رشته و دانشگاه کمی متفاوت است، که بین 3000€ الی 6000€ (یورو) در سال می باشد. سال تحصیلی در این مقطع سالی 2 ترم می باشد و آغاز ترم از ماه سپتامبر یا اکتبر آغاز می گردد.

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان در مقطع دکتری

تحصیل دکتری در این کشور در سال 2024 نیز بدون مدرک زبان امکان پذیر است. دانشگاه های زیادی در این کشور وجود دارد که در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد دوره های خود را به زبان انگلیسی برگزار می کنند و لذا به مدرک زبان اسپانیایی نیازی نمی باشد. پس از تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در بسیاری از رشته ها می توان بدون آزمون وارد مقطع دکتری در این کشور شد.

تحصیل در دوره دکتری در این کشور 3 سال به طول می انجامد که تا 5 سال با توجه به نظر کمیسیون دانشگاه قابل تمدید است. تحصیل دکتری در این کشور در 2 مرحله صورت می گیرد. مرحله اول کسب 60 اعتبار ECTS است و در مرحله دوم انجام تحقیقات و ارائه پایان نامه یا رساله می باشد. در دوره های دکتری علاوه بر کمیسیون، 2 فرد بر برنامه های دانشجو نظارت دارند که شامل استاد راهنما و یک ناظر که مسئول نظارت بر تعامل فرد با دانشجو می باشد.

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان در مقطع دکتری

تحصیل بدون آیلتس در اسپانیا

از سال 2011، تعداد برنامه های کارشناسی ارشد در سراسر اروپا که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند، 42٪ افزایش یافته است. تعداد زیادی از این برنامه ها در اسپانیا هستند. بنابراین، اگر برای یک برنامه کارشناسی ارشد در اسپانیا درخواست می دهید، الزامات زبان احتمالاً بسته به زبان آموزشی متفاوت خواهد بود چه این برنامه کاملاً به زبان اسپانیایی باشد، چه به زبان اسپانیایی و چه به زبان انگلیسی.

اگرچه تست های مهارت زبان انگلیسی زیادی در بازار وجود دارد، اما تنها تعداد کمی از آن ها به طور گسترده در سراسر جهان پذیرفته شده اند. در اسپانیا، اکثر دانشگاه‌ های برتر از متقاضیان می‌خواهند که مدرکی مبنی بر تسلط حداقل B2 به زبان انگلیسی، طبق چارچوب مرجع مشترک اروپایی (CEFR) شورای اروپا نشان دهند. برای تحصیل بدون آیلتس در اسپانیا می توانید مدارک دیگر زبان را ارائه کنید و یا یکی از موارد زیر را پیش ببرید:

  • در دوره های آموزش زبان شرکت کنید.
  • دوره قبلی را به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشید.

یادگیری زبان اسپانیایی در دانشگاه و مدارس خصوصی  در اسپانیا

تفاوت های اصلی بین دوره های برگزار شده توسط دانشگاه و دوره های ترتیب داده شده توسط یک مدرسه خصوصی در موارد مختلفی وجود دارد. صلاحیت معلمان در مدارس و دانشگاه های خصوصی یکسان است، اما از آنجایی که تعداد دانش آموزان در هر کلاس به طور معمول در یک مدرسه خصوصی بسیار کمتر است، دانش آموزان سریع تر یاد می گیرند و توجه فردی بیشتری را از معلم دریافت می کنند. یک مدرسه خصوصی فعالیت ‌های اوقات فراغت و گردش‌ های بسیار بیشتری را ارائه می ‌دهد، امکانات به طور کلی از استاندارد مدرن ‌تری برخوردار است و مدیریت حرفه ‌ای ‌تر است.

هزینه دوره معمولاً در دانشگاه ها بسیار کمتر است، به خصوص برای دوره های طولانی مدت. زمانی که دوره اسپانیایی خود را تمام کردید همیشه دیپلم دریافت خواهید کرد اما به نظر بسیاری (دانشجویان، والدین و کارفرمایان) یک دوره دانشگاهی و دیپلم اعتبار بیشتری دارد. اگر دوره های زبان را در دانشگاه ها و یا دانشگاهی که خود درآن پذیرش شده اید بگذارنید، ترکیبی عالی از بناهای تاریخی و فضای دانشجویی می‌ توانید صبح ‌ها در دانشگاه اسپانیایی بخوانید، بعدازظهر از سایت ‌ها بازدید کنید و شب ‌ها بیرون بروید و اوقات خوبی را با ‌دانشجویان سپری کنید.

در این بخش شاهد راه هایی هستید که بدون مدرک زبان در اسپانیا تحصیل کنید:

راه های تحصیل بدون مدرک زبان در اسپانیا

تحصیل در رشته های محبوب اسپانیا بدون مدرک زبان

در این کشور رشته های متنوع و بسیاری وجود دارند که بدون مدرک زبان قابل تحصیل می باشند. این رشته ها غالبا در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بدون مدرک زبان قابل تحصیل هستند چرا که به زبان انگلیسی ارائه می شوند و نیاز به زبان اسپانیایی نمی باشد. از جمله این رشته ها که بدون نیاز به مدرک زبان در این کشور قابل تحصیل هستند عبارتند از:

رشتهمقطعشرح
حقوقکارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتریسپری کردن دوره ای به نام سیستم حقوقی اتحادیه اروپا

 

هنر و علوم انسانیکارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتریاز جمله دوره های محبوب در این زمینه می توان به موسیقی، ادبیات، فلسفه و دیگر رشته ها اشاره کرد.
بازاریابی و امور مالیکارشناسی و کارشناسی ارشدمشاغل مختلف از جمله مشاورین بازاریابی، تحلیلگر مالی، مدیر تولید، مدیر تبلیغات و بسیاری از مشاغل دیگر
علومکارشناسی و کارشناسی ارشدمیکروبیولوژی، شیمی، فیزیک، ریاضیات و موارد دیگر
زبان اسپانیاییکارشناسی_
مدیریت مهمانداریکارشناسی و کارشناسی ارشد رشته مدیریت مهمانداری و رشته های مانند هتلداری، رستورانداری

تحصیل در رشته های محبوب اسپانیا بدون مدرک زبان

کلیات تحصیل بدون مدرک زبان در اسپانیا

اسپانیا یکی از شناخته شده ترین کشورهای اتحادیه اروپا است که طیف گسترده ای از محیط های علمی و ملی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. سیستم آموزشی در اسپانیا انواع دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. در حالی که اکثر دوره ها به زبان اسپانیایی تدریس می شوند، تعدادی از دوره ها نیز به زبان انگلیسی تدریس می شوند. برخی از دانشگاه ها نیز به شما امکان تحصیل در اسپانیا را بدون آیلتس برای برنامه های آموزش زبان انگلیسی می دهند. برای تحصیل در اسپانیا بدون آیلتس باید یکی از راه های زیر را انجام دهید. در اینجا تعدادی از محبوب ترین گزینه ها برای ادامه تحصیل در اسپانیا بدون آیلتس آورده شده است.

در سراسر جهان، 450 میلیون نفر وجود دارد که به عنوان زبان مادری خود به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. اگر زبان مادری اسپانیایی یا انگلیسی هستید، می توانید بدون حضور در آیلتس به اسپانیا بروید. اگر اسپانیایی صحبت می کنید، می توانید در آزمون بین المللی DELE شرکت کنید تا در دانشگاه های اسپانیا پذیرش بگیرید . برای مقطع لیسانس به مدرک DELE B2 و برای برنامه کارشناسی ارشد به گواهی DELE C1 نیاز دارید. شما می توانید خود را در یک دوره مقدماتی زبان اسپانیایی ثبت نام کنید تا مهارت خود را به سطح مورد نیاز موسسه ای که می خواهید برای آن درخواست دهید افزایش دهید. دانشگاه نبریجا در اسپانیا یکی از دانشگاه هایی است که چنین دوره های آمادگی را ارائه می دهد. بدون شک این یکی از بهترین راه های تحصیل در اسپانیا بدون آیلتس است.

در نمودار زیر شاهد تحصیل به زبان اسپانیایی و انگلیسی در اسپانیا می باشید:

تحصیل به زبان انگلیسی و اسپانیایی در اسپانیا

ویزای تحصیلی اسپانیا در سال 2024

برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور نیازی به ارائه مدرک زبان نمی باشید. مگر آنکه بخواهید به زبان اسپانیایی تحصیل کنید. به طور کلی برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور نیاز به دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های این کشور می باشید. یکی از ویژگی های مثبت تحصیل در این کشور علاوه عدم نیاز به مدرک زبان، امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزند زیر 18 سال است. البته داشتن تمکن مالی برای رفع هزینه های زندگی برای خود و خانواده خود از موارد مهم می باشد چرا که کار حین تحصیل در ایت کشور به صورت محدود امکان پذیر است.

از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور به صورت زیر است:

  • اصل و کپی مدارک هویتی مانند شناسنامه
  • مدرک تحصیلی ترجمه شده همراه با ریز نمرات
  • اثبات تمکن مالی با ارائه گردش حساب
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه گذرنامه همراه با کپی صفحات
  • ارائه عکس مناسب گذرنامه

با دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا امکان اقامت پس از تحصیل اسپانیا وجود دارد لذا یکی از بهترین راه های مهاجرت به اسپانیا تحصیل در این کشور می باشد البته بررسی هزینه تحصیل در اسپانیا نیز از موارد قابل توجه می باشد. چنانچه قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی را دارید کارشناسان و وکیلان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده مشاوره و همکاری با متقاضیان عزیز در این زمینه می باشند.

پرتکرارترین سوالات تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخ گویی سوالات شما در خصوص تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان می باشیم:

  • آیا امکان تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی می باشد؟ بله، شهروندان اسپانیایی برای تحصیل کارشناسی در این کشور بایستی دوران اجباری 6 تا 16 سالگی مدارس در این کشور را گذرانده باشند. همچنین مقطع پیش دانشگاهی که حدود 1 سال است را در کالج طی کرده باشند و با شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه ها، به دانشگاه راه بیابند.
  • تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان در مقطع دکتری چگونه می باشد؟ پس از اتمام تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در بسیاری از رشته ها می توان بدون آزمون زبان وارد مقطع دکتری در کشور اسپانیا شد.
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

  1. فروزش گفت:

    سلام سپاس از مقاله اتون و مطالب خوبی که در باره تحصیل بدون مدرک زبان ارائه کرده بودید. من دقیقا دنبال رشته های مرتبط با تجارت بودم و چقدر عالی که میشه تو دانشگاه تجارت جهانی بارسلونا این فرصت رو پیدا کرد. برای اخذ پذیرش از این دانشگاه چه شرایطی رو باید داشته باشم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص تحصیل در اسپانیا می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *