مهاجرت تحصیلی استونی

تحصیل داروسازی در استونی

تحصیل داروسازی در استونی

تحصیل رشته های گروه پزشکی در اروپا هر روز در حال افزایش است و برخی در مورد شرایط تحصیل داروسازی در استونی در حال تحقیقات هستند. این کشور به جهت اینکه در اتحادیه اروپا واقع شده است از سیستم آموزشی فرآیند بولونیا تبعیت می نماید. این یعنی مدارک دانشگاه های این کشور در اتحادیه اروپا شناخته می شود. برای تحصیل رشته های گروه پزشکی در این کشور باید دید شرایط پذیرش دانشجوی خارجی به چه صورت است؟ در ادامه این نوشتار با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآورنده این مقاله همراه باشید.

  • آیا می توان داروسازی را در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل نمود؟
  • شرایط ورود به دانشگاه های بین المللی استونی به چه صورت است؟
  • هزینه تحصیل داروسازی در کشور استونی برای دانشجویان خارجی به چه صورت است؟

برای اینکه بتوان در اروپا در رشته داروسازی کشوری را انتخاب نمود باید دید که دانشجو چه معیارهایی برای تحصیل دارد. در اروپا کشورهای زیادی هستند که امکان تحصیل در دانشگاه های ملی آنها نیز برای دانشجویان ایرانی وجود دارد. برخی از این دانشگاه ها شرایط پذیرش آسان تری دارند، برخی مدرک زبان نیاز دارند و برخی تحصیل به زبان انگلیسی ارائه می دهند و برخی هم از جهت هزینه مقرون به صرفه تر هستند.

تحصیل در استونی

برای تحصیل در رشته داروسازی عموما سیستم آموزشی در اروپا مشابه هم است. اکثر کشورهای اروپایی برنامه تحصیل داروسازی را در یک دره ارشد مستقیم 5 ساله ارائه می نمایند. دانشجویانی که علاقه به تحصیل در دکترا را دارند نیز می توانند با ارائه یک پروپوزال برای این برنامه اقدام نمایند. عموما تحصیل در این رشته در اکثر کشورهای اروپایی بر اساس یک رقابت و آزمون ورودی ممکن است. البته در برخی دانشگاه ها نیز شرایط ورود به این رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو نیز انجام می شود. دانشجویان بین ال مللی عموما به دنبال دانشگاه هایی هستند که برنامه تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می نمایند. حال این سوال پیش می آید که آیا می توان برای تحصیل داروسازی در استونی بدین صورت اقدام کرد؟

مزایا تحصیل داروسازی در استونی

در اکثر کشورهای اروپایی برنامه تحصیل داروسازی در دانشگاه ها ارائه می گردد. اما این کشور هیچ دانشگاهی را برای تحصیل در رشته داروسازی دارا نیست. البته برنامه آموزش دکترا در این کشور به صورت الکترونیکی در دانشگاه تارتو ارائه می شود. این دانشگاه نیز در رشته پزشکی هر سال حدود 20 صندلی را برای دانشجویان خارجی کنار گذاشته است. البته شرایط ورود به این دانشگاه با توجه به هزینه ها و مدارک مورد نیاز آن چنان برای یک دانشجوی خارجی آسان نیست. چرا که میزان هزینه تحصیل پزشکی در این کشور به زبان انگلیسی سالیانه حدود 12000€ (یورو) می باشد.

در اصل ساختار برنامه تحصیل پزشکی در این کشور بدین صورت است:

  • زبان تحصیل انگلیسی با ارائه مدرک آیلتس یا تافل
  • پرداخت شهریه برای هر ترم 6000€ (یورو) تقریبا
  • مدت زمان 6 سال تحصیل
  • تعداد 360 واحد درسی
  • مطالعه تمام وقت
  • یادگیری زبان استونیایی برای کار با بیمار در دوره کلینیکال

دانشجویان در آخر پس از اتمام این برنامه مدرک MD یا همان ارشد پزشکی را که معادل با همان دکترای پزشکی عمومی در ایران می باشد را دریافت می نمایند. در ادامه شرایط برنامه تحصیل دکترای داروسازی الکترونیکی در دانشگاه تارتو را بررسی می نمائیم.

مزایا تحصیل داروسازی در استونی

مقاطع داروسازی در استونی

همانطور که گفته شد دوره تحصیل داروسازی در مقطع ارشد مستقیم در این کشور ارائه نمی شود و تنها یک دوره آموزش الکترونیکی داروسازی بالینی با هدف کمک به داروسازان برای کسب و نشان دادن صلاحیت های داروسازی بالینی، از طریق یک برنامه دقیق مطالعه که دانش و مهارت لازم را برای دانشجویان فراهم می کند در دانشگاه تارتو برگزار می شود و ماهیتی این چنینی دارد:

  • شواهد موجود را در عمل بازبینی و تلفیق می کنید.
  • به طور موثر در یک محیط بالینی چند رشته ای کار می کنید.
  • در شرایط بالینی تصمیم می گیرید.
  • ارتباط با بیمارانی که شرایط پزشکی طولانی مدت مشترک دارند.
  • تحقیقات بالینی و مبتنی بر عمل را انجام می دهید.

برنامه آموزش الکترونیکی داروسازی بالینی یک برنامه 40 هفته ای آنلاین است که به منظور ایجاد فرصتی برای پیشرفت حرفه ای به داروسازانی که در داروخانه های بیمارستان یا جامعه کار می کنند طراحی شده است. این برنامه به ویژه برای داروسازانی که مایل به بهبود داروسازی بالینی و مهارت مشاوره بیمار هستند مفید است. انعطاف پذیری برنامه و تمرکز عمده بر آموزش الکترونیکی، این برنامه را به ویژه برای افرادی که کار می کنند چه در خارج از تارتو باشد و چه در کشور دیگری مناسب می کند.

تحصیل داروسازی در اروپا

همانطور که متوجه شدید کشور این کشور انتخاب مناسبی برای تحصیل داروسازی در اروپا نیست. این کشور بیشتر در زمینه تکنولوژی و مخصوصا رشته های گروه مهندسی و آی تی شاخص و معروف است. برای تحصیل داروسازی نیز گزینه های جایگزینی نیز معرفی شد. البته دانشجویان می توانند پس از تحصیل در سایر کشورهای اروپایی برای کار به عنوان داروساز به این کشور مهاجرت نمایند.

داروسازی در ایتالیا

عموما دانشحویان ایرانی در این سال ها کشورهای شاخصی را برای تحصیل داروسازی انتخاب می نمایند. کشورهایی که شرایط تحصیل در این رشته را به زبان انگلیسی فراهم می نمایند که هزینه های مقرون به صرفه تری نسبت به کشورهای انگلیسی زبان دارند بیشتر مورد هدف است که کشور مجارستان یکی از بهترین ها است. همچنین یکی از بهترین گزینه ها که هزینه های بسیار پایینی برای تحصیل داروسازی در اروپا دارا است را ایتالیا معرفی کرد. این کشور حتی شرایط تحصیل رایگان را برای دانشجویان ایرانی با ارائه بورس معروف خود فراهم نموده است.

این کشور در حال حاضر 2 دانشگاه بسیار شاخص در دنیا را دارد که مورد هدف اکثر دانشجویان ایرانی است. برای آگاهی از شرایط پذیرش در رشته داروسازی در ایتالیا می توانید در همین وبسایت به مقاله تحصیل داروسازی در ایتالیا مراجعه نمائید. معمولا دانشجویانی که در اروپا تحصیل می نمایند می توانند به راحتی مدرک خود را در سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیز ارزیابی کنند. برای انتخاب بهتر کشور هدف خود با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *