مهاجرت تحصیلی ایتالیا

تحصیل داروسازی در ایتالیا

تحصیل داروسازی در ایتالیا

تحصیل داروسازی در ایتالیا به دلیل هزینه های تحصیلی پایین در قیاس با سایر کشورها و تحصیل به زبان انگلیسی در اروپا مدنظر قرار گرفته است. برای تحصیل داروسازی در ایتالیا مزیت های زیادی وجود دارد که به آن اشاره خواهد شد. در خصوص اطلاع از شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل داروسازی در ایتالیا و سایر رشته های پزشکی کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

مقاله تحصیل داروسازی در ایتالیا شامل پاسخ سوالات زیر می باشد:

  • شرایط تحصیل داروسازی در ایتالیا چه می باشد؟
  • شرایط ثبت نام و ظرفیت پذیرش رشته داروسازی در ایتالیا به چه صورت می باشد؟
  • نحوه اخذ پذیرش تحصیلی در رشته داروسازی در ایتالیا چگونه است؟
  • شرایط آزمون ورودی داروسازی در ایتالیا به چه صورت می باشد؟
  • هزینه تحصیل داروسازی در ایتالیا چقدر می باشد؟

شرایط تحصیل داروسازی در ایتالیا

مدت تحصیل داروسازی در ایتالیا 5 سال می باشد. پس از گذراندن این دوره متقاضی قادر است به عنوان یک داروساز فعالیت نماید. مدرک تحصیل در این دوره با مدرک کارشناسی ارشد این رشته در ایران برابری می نماید. در این دوره سعی می شود متخصصان با دانش تئوری و عملی تربیت شوند. پس از این دوره متخصصان قادر هستند به عنوان داروشناس حرفه ای یا کارشناس محصولات دارویی وارد قسمت صنعتی گردند. ورود به این رشته با آزمون ورودی امکان پذیر می باشد. این آزمون ورودی مشابه آزمون ورودی دوره پزشکی در ایتالیا نبوده و در سایر کشورهای برگزار نمی گردد.

تحصیل داروسازی در ایتالیا دانشجویان را به کسب اطلاعات مفید برای این حرفه آشنا می کند و از سوی دیگر انجام مطالعات دقیق و مرتبط با رشته داروسازی در ایتالیااین امکان را در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد تا با اصول و مبانی این رشته آشنا شوند. برخی از آموزش های لازم در آموزش و تحصیلداروسازی در ایتالیا عبارتند از:

  • انطباق بیمار با دارو درمانی درمان های مزمن
  • بررسی اطلاعات داروهای بیوتکنولوژیک

آزمون داروسازی در ایتالیا

متقاضیانی که تمایل به تحصیل داروسازی در این کشور دارند بایستی بدانند که برای اخذ پذیرش نیاز به قبولی در آزمون ورودی می باشد. این آزمون درشهریور ماه هر سال برگزار می گردد. شرح این آزمون جهت تحصیل در رشته داروسازی در ایتالیا به صورت تستی می باشد که در جدول زیر به بررسی منابع این آزمون و تعداد سوالات می پردازیم:

منابع آزمونتعداد سوالات تستی
ریاضی15
فیزیک15
هوش6
شیمی7
زیست شناسی7

سایر موارد در خصوص آزمون عبارتست از:

  • در این آزمون هر پاسخ درست یک امتیاز دارد. در صورت عدم پاسخگویی و یا پاسخ اشتباه امتیاز 0 برای متقاضی منظور می گردد. به بیان دیگر این آزمون شامل نمره منفی نمی شود.
  • نتایج آزمون این دانشگاه در پایان ماه سپتامبر در سایت این دانشگاه منتشر می گردد.
  • در صورتی که 2 متقاضی به تعداد سوال مشابهی پاسخ صحیح داده یاشند، متقاضی کم سن تر پذیرفته می شود.
  • مدت زمان این آزمون 72 دقیقه می باشد.

در خصوص تحصیل در ایتالیا ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

تحصیل داروسازی در دانشگاه های ایتالیا به زبان انگلیسی

2 تا از دانشگاه هایی که رشته داروسازی را در ایتالیا ارائه می دهند که به شرح زیر می باشند:

  1. دانشگاه تورورگاتا
  2. دانشگاه بولونیا

شایان ذکر است متقاضیانی که تمایل به تحصیل داروسازی در ایتالیا را دارند بایستی به زبان ایتالیایی مسلط باشند که مستلزم سپری کردن دوره های زبان ایتالیایی می باشد. دانشجویان علاقه مند بایستی آزمون Alpha Test را بدهند. در خصوص مهاجرت به ایتالیا ابتدا مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید. همچنین انتخاب رشته جهت تحصیل داروسازی در ایتالیا می توانند دوره هایی را به صورت محدود به زبان انگلیسی انتخاب نمایید. بنابراین قبل از شروع برنامه تحصیلی رشته داروسازی در ایتالیا بایستی دانش اولیه زبان انگلیسی و حتی زبان ایتالیایی خود را به سطح معقولی برسانید.

تحصیل داروسازی در دانشگاه تورورگاتا ایتالیا

‌ظرفیت دانشگاه های ایتالیا برای دوره های مختلف معین و از پیش تعیین شده می باشد. برای مثال: دانشگاه تورورگاتا در رم برای تحصیل داروسازی در ایتالیا ظرفیت 100 نفر را دارا می باشد. این دانشگاه علاوه بر این تعداد ظرفیتی معادل 30 نفر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی در نظر گرفته است. در ضمن وابسته به پروژه مارکوپولو برای دانشجویان چینی 2 نفر ظرفیت در نظر گرفته شده است. دوره های داروسازی از میانه ماه اکتبر (October) آغاز می گردد. دروس این رشته به زبان انگلیسی ارائه می گردد. شایان ذکر است که تحصیل در این دانشگاه در رشته داروسازی نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله اعزام دانشجو به ایتالیا را مطالعه بفرمائید.

تحصیل داروسازی در دانشگاه بولونیا ایتالیا

تحصیل داروسازی در دانشگاه بولونیا ایتالیا

دانسگاه بولونیا 1100 سال قدمت دارد. این رشته در دانشگاه بولونیا به زبان انگلیسی ارائه می شود. درخواست تحصیل در این دانشگاه به دلیل هزینه های مقرون به صرفه زیاد می باشد. این ازدیاد متقاضی باعث می گردد تحصیل داروسازی در ایتالیا به شدت رقابتی باشد. به همین منظور متقاضیان ملزم به شرکت در آزمون ورودی می باشند. در صورت قبولی در این آزمون در یک ددلاین معین باید مدارک به دانشگاه ارائه شوند. پس از حدود یک ماه دوره تحصیلی در این رشته آغاز می گردد. به طور کلی شرایط تحصیل در دیگر رشته ها از جمله تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

در صورتی که در آزمون ورودی قبول نشدید می توانید در دوره پیش دانشگاهی برخی دانشگاه ها ثبت نام نمایید. با نام نویسی در دوره پیش دانشگاهی (Single Course) قادر به تمدید ویزای خود خواهید بود. عموما ویزای اولیه از ماه سپتامبر (September) تا ماه فوریه (February) معتبر می باشند. متقاضیان حتما باید در نظر داشته باشند که مدارک خود را طبق خواسته دانشگاه انتخابی آماده نمایند. اگر در این مورد دقت لازم را ننمایند پس از قبولی در آزمون، هنگام ثبت نام دچار مشکل می گردند. برای آگاهی از مدارک لازم جهت ثبت نام به سایت دانشگاه انتخابی مراجعه نمایید. ظرفیت تحصیل در این دانشگاه 50 نفر می باشد.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه بولونیا ایتالیا عبارتست از:

مدرک زباننمره
آیلتس5.5
تافل (IBT)78

هزینه تحصیل داروسازی در ایتالیا

مخارج تحصیل در کشور ایتالیا نسبتا ارزان و مقرون به صرفه می باشد. همین موضوع توانسته درخواست تحصیل در این کشور در رشته داروسازی و سایر رشته های دیگر با توجه به بورسیه ها دوچندان کند. هزینه تحصیل در این دانشگاه به شرح زیر است:

هزینه تحصیل داروسازی در ایتالیا

حقوق ماهیانه داروسازان در ایتالیا

پس از تحصیل داروسازی در این کشور، خواهید دید که حرفه داروسازی تنها شامل توزیع دارو نیست. شرکت های دارویی مهمی در این کشور در بخش داروسازی فعالیت می کنند که یکی از حیاتی ترین بخش ها در جهان است. علاوه بر این، صنعت داروسازی جایگاه اساسی در فعالیت های تجاری بسیاری از کشورها با این کشور دارد. پس از تحصیل در این کشور با دانش پیشرفته زبان انگلیسی و ایتالیایی شغلی در این صنعت پیدا خواهید کرد، در صورت تمایل می توانید حرفه داروسازی را در اروپا ادامه دهید. به عبارت دیگر، تحصیل داروسازی در این کشور به شما این امکان را می دهد که با درک جهانی وارد داروسازی شوید که در سراسر جهان یک حرفه معتبر محسوب می شود.

در این کشور، معاینه ای توسط دولت این کشور برای افتتاح داروخانه و انجام حرفه داروسازی وجود دارد. محتوای آزمون شامل کار عملی و آزمایشگاهی است و پس از آن یک تست 300 سوالی و یک امتحان شفاهی انجام می شود. به کسانی که در آزمون موفق می شوند مجوز افتتاح داروخانه داده می شود. ضمنا باید در شهری که داروخانه در آن افتتاح می شود، پرونده ثبتی ثبت شود. در این کشور به نسبت جمعیت مجاز است داروخانه باز کند. در خصوص هزینه زندگی در ایتالیا مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

حقوق ماهیانه داروسازان در این کشور در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه داروسازان در ایتالیا

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ایتالیا

یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا در رشته داروسازی این است که این کشور دارای دانشگاه های مورد تایید بسیاری از نظر وزارت بهداشت می باشد که این مسئله دغدغه بازگشت دانشجو به ایران و شروع به کار را پایین می آورد که این دانشگاه ها عبارتند از:

  • دانشگاه میلان
  •  دانشگاه ساپینزا رم
  • دانشگاه پادوآ
  • دانشگاه فلورانس
  • دانشگاه پیزا
  •  دانشگاه ورونا
  • دانشگاه پروجا
  • دانشگاه جنوا
  • دانشگاه سینا
  • دانشگاه برشا
  • دانشگاه فرارا
  • دانشگاه کاتانیا
  • دانشگاه کاتولیک
  • دانشگاه پالرمو
  • دانشگاه اودینه

تحصیل در ایتالیا در دیگر رشته ها از جمله رشته جراحی زنان و زایمان در ایتالیا به طور کامل در مقاله لینک شده بررسی شده است.

ویزای تحصیلی ایتالیا

متقاضیانی که تمایل به اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را دارند بایستی بدانند که باید با توجه به ملیت خود برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایند. دانشجویان اروپایی نیاز به اخذ روادید ندارند، این در حالی است که دانشجویان ایرانی باید برای اخذ ویزای تحصیلی به سفارت و کنسولگری این کشور مراجعه نمایند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور عبارتست از:

  • ارائه پذیرش نهایی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • ارائه گواهی تمکن مالی به میزان 30000€ (یورو)
  • ارائه بیمه نامه مسافرتی شنگن به ارزش 30000€ (یورو)
  • مدرک دیپلم و ریزنمرات
  • مدرک زبان انگلیسی

‌برای متقاضیان تحصیل در کشورهای اروپایی تحصیل داروسازی در این کشور و مهاجرت به ایتالیا فرصت بی نظیری محسوب می شود. مزیت تحصیل داروسازی در این کشور انگلیسی زبان بودن تحصیل، دانشگاه های معتبر، هزینه های اندک تحصیل و سایر می باشد. با توجه مطالب ذکر شده به مزایای تحصیل داروسازی در این کشور پی بردید. می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط تحصیل در کلیه رشته ها و همچنین کار در ایتالیا آگاهی پیدا نمایید. موسسه سفیران سروش سعادت شما را از روند تحصیل در رشته های گوناگون در این کشور آگاه می نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *