مهاجرت کاری مالزی

بازار کار مهندسی برق در مالزی

بازار کار مهندسی برق در مالزی

بازار کار مهندسی برق در مالزی این روزها بسیار پر رونق است. کار در کشور مالزی برای خارجیان با دعوتنامه شغلی کارفرما مقدور می باشد. کشور مالزی بستر مناسبی برای کار به ویژه متخصصان در زمینه رشته های مهندسی دارد، اما بهتر است نیروی کار متقاضی قبل از ورود به این کشور، حرفه خود را در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور که با کمبود نیرو مواجه هستند مطابقت دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد ذیل مقاله پیش رو به بررسی بازار کار مهندسی برق ر کشور مالزی بپردازد که مطالعه آن برای علاقه مندان خالی از لطف نمی باشد.

حرفه مهندسان برق در مالزی

مهندسان برق وظیفه پیاده سازی و طراحی اجزای هر دستگاهی را دارند که از برق استفاده می کنند. مهندسان باید روی تولید برق برای دستگاه یا محصول تمرکز کنند. مهندسان برق همچنین بر تحقیق، ایجاد و بهبود محصولات و دستگاه ها تمرکز دارند. به دلیل ماهیت شغل مهندس، آنها اغلب در مالزی به صورت تیمی کار در مالزی مشغول می شوند تا مسائل پیچیده ای را که با آنها سر و کار دارند حل کنند. اغلب اوقات، این تیم ها از مهندسان با تخصص در زمینه های مختلف تشکیل می شوند، بنابراین گروه با تجهیزات بهتر می تواند به یک نیاز الکتریکی در یک محصول برسد. بنابراین مهم است که مهندسان بازیکن تیم باشند.

مهندسان برق باید در ریاضیات و علوم، در حل مسئله، توانایی تفکر خلاق، کار با کامپیوتر و تعامل با یک گروه بزرگ تبحر داشته باشند. مهندس برق شدن برخی از الزامات آموزشی از جمله داشتن حداقل مدرک لیسانس را می طلبد. اکثر مشاغل مهندسی در مالزی کسی را برای این سمت در نظر نمی گیرند مگر این که مدرک تحصیلی داشته باشند و بیشتر شرکت ها به مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در مهندسی برق احتیاج دارند. برخی از شرکت ها ممکن است سالها به تجربه نیز نیاز داشته باشند.

میزان درآمد و بازار کار مهندسی برق در مالزی

رشته های مهندسی یکی از برترین حقوق های پرداخت شده در مالزی (به ازای هر ماه) را دارند که توسط Kelly Services مالزی ذکر شده است. طبق راهنمای حقوق و دستمزد Kelly Services Malaysia، استعدادهای ماهر در مالزی در صنعت مهندسی برق 27% است در صورتی که برای تأمین دستور کار ملی این کشور با درآمد بالا تا سال 2021 به افزایش 45 درصدی مهندسین نیاز دارد.

سطح پرداخت دستمزد برای مهندسان برق در مالزی بستگی به میزان تجربه کاری آن ها در این رشته دارد. به طور کلی می توان گفت میانگین درآمد مهندس برق در مالزی 43.388RM (رینگیت مالزی) است و جزئیات آن به شرح زیر است:

سطح تجربه مهندس برقدرآمد متوسط به RM (رینگیت مالزی)
با سابقه کمتر از 1 سال با در نظر گرفتن پاداش و اضافه کار29.142
با 1 الی 4 سال سابقه38.396
با 5 الی 9 سال سابقه58.146
با تجربه با 10 الی 19 سال سابقه79.781
20 سال به بالا82.500

مقایسه بازار کار مهندسی برق در مالزی و سایر کشورها

جدول زیر نسبت جمعیت مهندسین را به جمعیت مالزی و چندین کشور پیشرفته نشان می دهد:

کشورجمعیتتعداد مهندسین تخمینینسبت مهندس به جمعیت
مالزی25 میلیون80.0001:312
فرانسه60 میلیون800.0001:75
آلمان82 میلیون1.000.0001:82
کانادا30 میلیون250.0001:120
انگلستان60 میلیون425.0001:141

با توجه به جدول بالا برای مالزی مهم است که آموزش مهندسان خود را با سرعت بسیار چشمگیری افزایش دهد تا به یک شاخص قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته دست یابد. مالزی در 5 تا 10 سال آینده با فرض رشد جمعیت 2% در سال به ترتیب به 275.000 تا 300.000 مهندس نیاز خواهد داشت. لذا دولت قصد دارد تعداد دانشجویان مهندسی را برای دانشگاه های دولتی و خصوصی با هدف رشد سالانه %12.2 و 20.8% افزایش دهد.

بازار کار مهندسی برق و سایر رشته ها در مالزی

بازار کار مهندسی برق و سایر رشته ها در مالزی

مهندسی مکانیک به عنوان پر متقاضی ترین رشته مهندسی در مالزی شناخته شده است که در آینده با افزایش پیش بینی شده 24%، از 5 به 10 سال (از تعداد تخمین زده شده مهندسان 58.000 به 72.000) مشاهده می شود. حدود 8% از نیاز رشته های مهندسی برای سایر رشته ها مانند پزشکی، مهندسی کامپیوتر، ابزار دقیق و فناوری، فناوری دریایی، مکاترونیک، مهندسی نرم افزار و مهندسی فرآیند است.

براساس این گزارش، بیشترین تقاضاها به ترتیب برای مهندسان مکانیک، مهندسی برق، عمران، الکترونیک و در نهایت مهندسی شیمیایی است. مشاغل مهندسی مورد تقاضا در مالزی توسعه یافته و توسط فعالیت های کلیدی اقتصادی ملی (NKEA) با NEAC و PEMANDU همکاری خواهد کرد تا فعالیت های اصلی اقتصادی ملی (NKEA) را در زمینه های زیر توسعه دهد:

  • برق و الکترونیک، که در آن تولید، تحقیق و توسعه و همچنین طراحی برای شرکت های مالزیایی باعث ایجاد نوآوری خواهد شد.
  • بخش نفت و گاز با هدایت استعدادهای محلی و شرکت هایی که توانایی رقابت جهانی را دارند به خوبی توسعه یافته است.
  • صنایع و خدمات سبز، تخصص در زمینه تولیدات پیچیده و بخش های انرژی خورشیدی و انرژی جایگزین در کنار افرادی که در تجاری سازی تنوع زیستی طبیعی به محصولات با ارزش بالا مشارکت دارند بسیار مورد توجه خواهد بود.
  • مهندسان برق و الکترونیک هسته اصلی شرکت های مختلف تحت رهبری فناوری در مالزی را تشکیل می دهند.

رونق بخشیدن کار مهندسی برق در مالزی

در گزارشی که در سال 2019 توسط مشاوره بازرگانی IPSOS در مورد مطالعه بخش E&E در زمینه تأمین تقاضا برای استعداد در مالزی انجام شد، مشخص شد که کمبود مهندسین برق و الکترونیک در مالزی وجود دارد. بخش E&E یکی از عوامل مهم در اقتصاد مالزی است، زیرا یکی از 12 منطقه اصلی اقتصادی ملی (NKEA) در برنامه تحول اقتصادی کشور (ETP) است. 1900 شرکت فعال در زمینه E&E فعال هستند که بیش از 350.000 نفر را اشتغال زایی می کنند. این گزارش نشان داد که استعدادهای درخشان فارغ التحصیل برای ورود به سطح صنعت آماده نیستند (فاقد مجموعه مهارت های لازم هستند). بنابراین انتخاب دانشگاهی که بتواند آموزش و آموزش مربوط به صنعت را فراهم کند، ضروری است.

به علاوه، مهندسان برق و الکترونیک که از مهارت های تحلیلی و ارتباطی خوبی برخوردار هستند، برتری آشکاری نسبت به سایرین خواهند داشت. مخابرات وسیله ارتباطی از طریق انتقال سیگنال ها است. در دنیای امروز، اطراف ماست. گزارش IPSOS هشت حوزه اصلی کمبود استعداد را در زمینه E&E و یکی از زمینه های مورد تقاضا برای مهندسان ارتباط از راه دور مشخص کرده است. آنها مسئول تجزیه و تحلیل، طراحی، اجرا، بهینه سازی و افزایش محصولات و شبکه های ارتباط از راه دور بی سیم هستند. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاشند تا علاقه مندان به مهاجرت را برای ورود به برترین کشورها راهنمایی و یاری کنند، لذا متقاضیان می توانند از طریق تماس یا به صورت حضوری از اطلاعات کارشناسان برجسته ما بهره مند گردمد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *