مهاجرت به کشور مالزی

ازدواج در مالزی

ازدواج در مالزی یکی از راه های مهاجرت محسوب می گردد. شما می توانید تمامی قوانین اخذ اقامت مالزی از طریق ازدواج در این مقاله مطالعه کنید. در باب این موضوع موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر است تا تمامی اطلاعات و شرایط اخذ اقامت و ویزا در رابطه با ازدواج در مالزی، اخذ اقامت از طریق ازدواج در مالزی، چگونگی اخذ اقامت و تابعیت کشور مالزی را به اطلاع شما عزیزان برساند.

رسوماتی که ممکن است با رسومات مردم ایران متفاوت باشند عبارت اند از:

  • آداب ازدواج
  • آداب برخورد اجتماعی
  • آیین ازدواج
  • نحوه اقدام به ازدواج

گفتنی است که ازدواج در مالزی علی رقم داشتن مزایایی برای اقامت در این کشور می تواند هزینه سنگینی برای متقاضی باشد. چرا که متقاضیان با این اقدام آینده زندگی مشترک خود را درگیر مسائل مهاجرتی می کنند که به نوبه خود هزینه ای سنگین و از زندگی متقاضیان می باشد. اقامت در مالزی می تواند مزیت رفاهی و خدمات اجتماعی مطلوب را عاید متقاضیان نماید. اما همانطور که ذکر شد این اقدام نیازمند گذشت در زندگی مشترک متقاضیان می باشد. به عبارتی می توان گفت که گاها اقدام به اخذ اقامت از طریق ازدواج اقدام به صرفه ای نبوده و باعث شکست متقاضی می شود.

کشور مالزی

مالزی یکی از کشورهای بسیار زیبای جنوب شرقی آسیا است که به انبوه جاذبه ‌های گردشگری، سواحل زیبا و جنگل ‌هایش معروف است که تلفیقی چشمگیر از تأثیر بخشی چین و اروپا را به نمایش عموم گذاشته ‌اند. اگر شما هم به‌ دنبال نقل مکان به خارج از کشور هستید، قطعاً مالزی انتخاب مناسبی برای شماست. نکته جالب ‌توجه در رابطه ‌با مالزی، وجود فرصت‌ های زیاد اقامت قانونی این کشور است. مالزی از این ‌جهت که فرصت ‌های شغلی زیادی دارد و هزینه‌ های زندگی در این کشور پایین است، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

بررسی ازدواج در مالزی

یکی از راه های مهاجرت به کشور مالزی و کسب اجازه اقامت موقت برای متقاضی خارجی، ازدواج با شهروند کشور مالزی است. بر اساس نظام قانونی حاکم بر قوانین ازدواج و احوال شخصی در هر ایالت در کشور مالزی، در اکثر موارد امکان تابعیت بیش از یک کشور برای یک شهروند مالزیایی وجود ندارد، بدین ترتیب متقاضی خارجی که با شهروند مالزیایی ازدواج می کند، پس از گذشت 10 سال از اقامت خود در کشور مالزی و زندگی مشترک با همسر تبعه مالزیایی خود، برای شهروندی کشور مالزی، بایستی شناسنامه ایرانی و ایرانی بودن خود را باطل کرده و اقدامات لازم برای اخذ شهروندی کشور مالزی را داشته باشد.

تولد به مالزی

تابعیت تولد در کشور مالزی بر اساس سیستم خون است. در این روش پدر یا مادر باید تبعه مالزی باشند، بهتر است بدانید در کشور مالزی چیزی به‌ عنوان تابعیت دوگانه وجود ندارد؛ به این معنا که اگر شما تابعیت این کشور را دارید، نمی ‌توانید برای تابعیت کشور دیگر اقدام نمایید. در صورتی‌ که پدر و مادر فرزند دو تبعه مالزی باشند فرزندشان نیز تبعه این کشور خواهد شد.

در صورتی‌ که پدر فرزند مالزیایی باشد اما مادر خارجی باشد و ازدواج در وضعیت رسمی صورت نگرفته باشد فرزند تابعیت این کشور را دریافت نمی ‌کند. فرقی نمی ‌کند در کشور مالزی متولد شده باشد یا خیر. در صورتی ‌که پدر و مادر فرزند بدون تابعیت باشند و فرزند در خاک این کشور متولد شود و تا 18 سالگی در این کشور زندگی کند می ‌تواند تابعیت کشور مالزی را اخذ نماید. افرادی که صاحب فرزند شده ‌اند قطعا شانس بیشتری برای اخذ اقامت این کشور خواهند داشت.

شرایط ازدواج در مالزی

ازدواج در مالزی بسیار آسان است و تنها چند مرحله ضروری وجود دارد که باید از قوانین ازدواج این کشور پیروی کرد. بر اساس قوانین ازدواج و احوال شخصیه در هر ایالت کشور مالزی، امکان داشتن دو تابعیت برای یک فرد تبعه مالزی وجود ندارد، شخص خارجی که با شهروند تبعه مالزی ازدواج می کند، با گذشت 10 سال از اقامت خود در کشور مالزی و زندگی مشترک با همسر خود که متبوع مالزی می باشد، برای شهروندی کشور مالزی، باید شناسنامه ایرانی خود را باطل کرده و موارد مورد نیاز برای دریافت شهروندی کشور مالزی را داشته باشد.

ازدواج در کشور مالزی برای شهروند تبعه مالزی با شخص خارجی به دو صورت امکان پذیر است:

  • ازدواج با شخص خارجی مسلمان
  • ازدواج با شخص خارجی غیر مسلمان

رسوم مراسم عروسی در مالزی

مراسم عروسی در مالزی کمی متفاوت برگزار می شود. ممکن است برای ما کمی عجیب و غریب باشد. مالزی از جمله کشورهای اسلامی است که سنت های دینی و ملی خود را یه خوبی حفظ کرده. در خیلی از مراسم ها و به خصوص عروسی، به عنوان یک کشور مسلمان جهان اجرا می کند. در مراسم عروس و داماد لباس خاصی می پوشند. این لباس ها از پارچه های زینتی و سنتی، زیبا و گران مالزی تهیه شده است. علاوه بر حفظ حجاب اسلامی عروس به او زیبایی و جلوه خاصی می بخشد. درست مانند قدیم که در ایران، عروسی ها از چند روز قبل با گرد آمدن فامیل دور هم شروع می شد.

در مالزی نیز امروزه به همین منوال است و مراسم عروسی بسیار مفصل برگزار می شود. اینکه مراسم عقد مالایی ها معمولا در مسجد انجام می شود و رسم است که با بستن خیابان و زدن چادر در خیابان عروسی را برگزار کنند. غذای عروسی در خانه تهیه می شود و بدانید که لباس عقد، لباس مخصوصی است که عروس و داماد در هنگام عقد باید به تن کنند. لباس عروس که حجاب کامل دارد. لباس داماد نیز باید هم رنگ لباس عروس باشد. داماد خنجری هم به کمر می بندد. همچنین خانواده عروس و داماد نیز با لباس های یک رنگ در عروسی شرکت می کنند.

کارت اقامت مالزی از طریق ازدواج

کارت اقامت مالزی از طریق ازدواج ممکن است برای یک خارجی برای اقامت موقت در مالزی برای مدت حداقل 6 ماه صادر شود. تمدید مدت اقامت بر اساس واجد شرایط بودن و احراز شرایط خاصی قابل ارائه است. شوهران یا زنان خارجی مالزیایی به شرط رعایت تمامی شرایط، می توانند پاس اجتماعی برای یک دوره 5 ساله دریافت کرد. آنها همچنین مجازند در هر شکلی از شغل با حقوق یا در هر شغل یا حرفه ای بدون تبدیل کارت ویزیت اجتماعی به کارت استخدام شرکت کنند.

شرایط و ضوابط مجوز کار برای همسر شهروند مالزیایی:

  • اداره مهاجرت مالزی این حق را برای خود محفوظ می دارد که در صورت نیاز مدارک دیگری را درخواست کند.
  • تمام مدارک اصلی باید برای تأیید همراه باشد و فقط درخواست های کامل پذیرفته می شود.
  • درخواست باید توسط متقاضی در حضور همسر شهروند مالزیایی ارسال شود.
  • متقاضی همسر یا شوهر یک شهروند مالزیایی است که ازدواج او طبق قوانین جاری در مالزی به طور قانونی و به درستی ثبت شده است.
  • متقاضیان واجد شرایط دریافت کارت اقامت مالزی از طریق ازدواج تحت تسهیلات یک زن یا شوهر خارجی به یک شهروند مالزیایی هستند.
  • کار یا تجارت انجام شده یک شغل یا تجارت قانونی مطابق با قوانین و مقررات مربوطه در مالزی است.
  • مجوز انجام این کار یا کسب و کار توسط مدیر کل اداره مهاجرت مالزی یا هر افسر مهاجرتی که مجاز به انجام این ورود است، در کارت اقات مربوطه ثبت یا تأیید می شود.

مهاجرت از طریق ازدواج در مالزی

طبق آنچه گفته شد مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت کامل از تمامی شرایط مهاجرت و اقامت و همچنین هزینه تحصیل و زندگی در مالزی اطلاع دارند و می توانند به بهترین شکل شما را راهنمایی کنند، پس با ما در ارتباط باشید تا هر آنچه را در مورد ازدواج در مالزی نیاز دارید در اختیار شما قرار دهیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، تمامی امور مربوط به سرمایه گذاری در کشور اسپانیا را با بهره مندی از کارشناسان خبره و آگاه، بر عهده می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *