مهاجرت تحصیلی مالزی

تحصیل داروسازی در مالزی

تحصیل داروسازی در مالزی

تحصیل داروسازی در مالزی در سال های تحصیلی 2023 و 2024 جزو رشته هایی است که افراد بسیاری اغلب در حوزه آسیا مایل به تحصیل در این رشته هستند. رشته داروسازی جزو رشته های پر درآمد در جهان است. افرادی که از این رشته فارغ التحصیل می شوند امکان تاسیس داروخانه، کار در کارخانه های داروسازی و آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را دارا هستند.

از سویی تحصیل در کشور مالزی به عنوان یکی از امن ترین کشورهای آسیایی مقصد بسیاری از دانشجویان است. تحصیل به زبان انگلیسی از دیگر مزایای تحصیل در این کشور آسیایی ست. هزینه های تحصیل در مالزی به عنوان یک کشور آسیایی از مواردی ست که موجب افزایش طرفداران تحصیل در رشته های پزشکی شده است. در این مقاله تیم ترجمه موسسه سفیران سروش سعادت قصد دارد به بررسی شرایط تحصیل داروسازی در مالزی بپزردازد. در صورت وجود هرگونه ابهام می توانید با مشاوران موسسه سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

شرایط تحصیل داروسازی در مالزی

پایتخت مالزی کوالالامپور است. شهری صنعتی مدرن در شبه جزیره ای در شرق آسیا. مالایی ها انگلیسی را با لهجه مالایی صحبت می کنند. این کشور مردم خونگرم و مهمانپذیری دارد به همین دلیل سالانه تعداد کثیری از گردشگران برای دیدن جاذبه های گردشگری این کشور روانه مناطق استوایی و سواحل زیبای آن می شند. از نمادهای شهر کوآلالامپور می توان به برج های پتروناس اشاره کرد.

مالزی در سال های اخیر کوشیده است نظام تحصیلی خود را با سیستم های بین المللی هماهنگ کند. به همین دلیل بستر مناسب برای ایجاد دانشگاه های پیشرفته و ایجاد شعبی از دانشگاه های برتر دنیا را در اولویت قرار داده است. دانشگاه ناتینگهام و دانشگاه موناش از جمله دانشگاه های معتبری هستند که شعبه ای در مالزی دارند. دانشگاه موناش در برخی از رشته ها رتبه ای در جهان زیر ده دارد. از سوی دیگر خود مالزی نیز مهد دانش و تکنولوژی ست. این کشور در مجاورت سنگاپور قدرت مبدل شدن به قطب فناوری را دارا است.

تحصیل داروسازی دانشگاه های در مالزی

کشور مالزی دارای دانشگاه های بسیاری ست. اغلب این دانشگاه ها از کیفیت آموزشی فوق العاده ای برخوردارند. از مزایای تحصیل در مالزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحصیل و گرفتن ویزا بدون نیاز به مدرک زبان وجود دارد.
  • هزینه زندگی و تحصیل در مالزی نسبت به کشور های اروپایی مناسب تر است.
  • زبان تحصیل در بسیاری از دانشگاه های مالزی انگلیسی است.
  • دانشجویان پس از تحصیل در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت به ایران بازگردند.
  • دانشجویان امکان کار پاره وقت دارند.

مالزی دارای 45 مرکز آموزشی و پژوهشی یا به عبارتی دانشگاه است. آنچه موجب رتبه بندی دانشگاه های مالزی می شود شامل موارد زیر است:

  • دارای مجوز
  • مجوز یا اعتبار توسط سازمان مرتبط با آموزش عالی مالزی
  • ارائه حداقل مدرک کارشناسی 4 ساله (مدرک لیسانس) یا مدرک کارشناسی ارشد (مدرک کارشناسی ارشد یا دکتر
  • ارائه دوره ها عمدتاً در قالب آموزش حضوری و غیر از راه دور سنتی)

دانشگاه های معتبر مالزی شامل موارد زیر می شوند:

  • دانشگاه مالزی
  • دانشگاه کبانگسان
  • دانشگاه علوم مالزی
  • دانشگاه پترا
  • دانشگاه تکنولوِزی مارا
  • دانشگاه تکنولوِزی مالزی
  • دانشگاه اسلامی آنتارابانگسا
  • دانشگاه اتارا مالزی

رشته های علوم پزشکی در مالزی

همان طور که گفته شد مالزی دارای دانشگاه های بسیاری ست. در این میان نام بسیاری از دانشگاه های معتبر مالزی جهت تحصیل در رشته علوم پزشکی به چشم می خورد. رشته های علوم پزشکی از جمله رشته های پر طرفدار در مالزی هستند. این کشور به دلیل داشتن دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت مورد توجه دانشجویان ایرانی ست.

از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دانشگاهشرح
دانشگاه مالایااین دانشگاه در کوالالامپور واقع شده است. دانشگاه مالایا از قدیمی ترین دانشگاه های مالزی ست. در دانشکده پزشکی این دانشگاه می توان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل کرد. دانشکده پزشکی آن در سال 1905 تاسیس شده است.
دانشگاه usmدانشگاه USM یا علوم مالزی نیز از معتبرترین و مدرن ترین دانشگاه های مالزی ست. در رتبه بندی های جهانی جایگاه 165را از آن خود کرده است دانشگاه سینز یا علوم از ابتدا به عنوان دانشگاه پزشکی تاسیس شده است. این دانشگاه دارای 3 دانشکده در شهرهای بزرگ مالزی ست و با دانشگاه‌ های بین ‌المللی معتبر همکاری دارد.
دانشگاه پترادانشگاه پترا یا UPM این دانشگاه در ابتدا با رشته های مربوط به کشاورزی کار خود را در 1971 آغاز کرد. هم اکنون تحصیل در رشته های پزشکی این دانشگاه نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردارند. دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه می توانند از امکانات مطلوب آن استفاده نمایند.

پیش نیازهای تحصیل داروسازی در مالزی

پیش نیازهای تحصیل داروسازی در مالزی

به طور کلی رشته داروسازی را در کشور مالزی در مقاطع مختلفی می توان تحصیل کرد. این رشته هم به صورت کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته هم دوره 5 ساله پیوسته در گرایش های مختلف تدریس می شود. برای تحصیل در رشته داروسازی همچون دیگر رشته های پزشکی مدرکی دال بر توانایی زبان نیاز است. زبان اغلب دانشگاه ها انگلیسی ست. دانشجویان می توانند مدرک آیلتس با نمره 6 ارائه دهند. البته این نمره با توجه به دانشگاه متفاوت است.

به طور کلی برای تحصیل داروسازی در دانشگاه های مالزی به موارد زیر نیاز است :

  • دیپلم 12 ساله معتبر
  • ریز نمرات دروس تخصصی (به ترتیب نمرات اخذ شده در دروس شیمی، زیست و فیزیک از درجه اهمیت بالایی بر خودارند.)
  • قبولی با رتبه خوب در SPM (یا معادل آن) در زبان مالزی یا مالایی
  • اخذ پذیرش در دوره STPM
  • دریافت حداقل گروه 3 در آزمون انگلیسی دانشگاه مالزی (MUET)

هزینه زندگی و تحصیل در مالزی

تحصیل در دانشگاه های مالزی با توجه به شهر حل تحصیل و دانشگاه و رشته متفاوت است به طور کلی رشته های علوم پزشکی از هزینه بیشتری برخوردارند. رشته داروسازی نیز باتوجه به واحد های نیازمند دانشگاه از جمله این رشته ها است. به طور متوسط هزینه تحصیل از 7.000$ الی 15.000$ (دلار) در نوسان است.

هزینه زندگی در مالزی نیز با توجه به سبک زندگی افراد متفاوت است اما شاید بتوان گفت هزینه مسکن در مالزی از ایران تا میزان 43% پایین تر است. از سویی به طور کلی با توجه به نبود گاز در تمام نقاط این کشور، اغلب افراد وعده های غذایی را در بیرون از منزل صرف می کنند به همین دلیل هزینه کمتری برای غذا پرداخت می نمایند. هزینه یک وعد ه غذا در رستوران 10.00RM (رینگت مالزی) ست. هزینه اجاره یک واحد کوچک آپارتمان 1.475.04RM (رینگت مالزی) ست. رینگت به نسبت بقیه ارزهای خارجی ارزانتر است. این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی مهاجرتی سفیران سروش سعادت تدوین شده است. در صورت وجود هرگونه ابهام می توانید با مشاوران موسسه سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *