مهاجرت کاری سریلانکا

بازار کار مهندسی برق در سریلانکا

بازار کار مهندسی برق در سریلانکا

بازار کار مهندسی برق در سریلانکا با توجه به نیاز صنایع مختلف در این کشور به این صنعت، بسیار مهم است و این بازار نیاز به مهندسین متخصص دارد. لذا با داشتن تخصص و یا تحصیل در این کشور و اخذ مدرک معتبر مهندسی برق می توانید به بازار کار مهندسی برق در سریلانکا ورود کنید. این کشور واقع در جنوب آسیا و جنوب هند کشوری با جمعیت 21 میلیون نفر پس از جنگ داخلی در حال توسعه و رشد صنایع خود است و به دلیل نیروی کار ارزان و هزینه مقرون به صرفه محلی مناسب برای شرکت های خارجی شده است. برای بررسی بیشتر صنعت برق و بازار کار مهندسی برق در سریلانکا همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مطلب را منتشر کرده اند.

درباره بازار کار مهندسی برق در سریلانکا

صنعت برق و الکترونیک در سریلانکا که به گرایشهای جهانی دیجیتالی سازی، اتوماسیون، کوچک سازی و توسعه انرژی سبز پایدار پیوند خورده است، به تدریج در یک زنجیره تأمین ارزش افزوده جهانی محصولات و خدمات قرار دارد. ارائه دهندگان خدمات الكترونیكی و برقی سریلانكا تهیه و تولید محصولات مربوط به موارد زیر را با رعایت مقررات ROHS و WEEE و مطابق با الزامات ILO انجام می دهد:

  • تولید برق و انتقال نیرو
  • صنعت خودرو
  • اتوماسیون صنعتی
  • توسعه دستگاه های الكتریكی
  • تولید اقلام الكتریكی مصرف كننده
  • توسعه ابزارهای زیست پزشکی

علاوه بر این، سریلانکا همچنین یک مرکز برتری در زمینه طراحی و توسعه الکترونیک است و این صنعت به سمت فناوری های نوظهوری مانند اینترنت اشیا، رباتیک، زیست پزشکی، تجزیه و تحلیل و تحقیقات و توسعه پیش رفته است. موفقیت کشور در بخش برق و الکترونیک را می توان تا حد زیادی به دلیل وجود نیروی کار با مدرک تحصیلات عالی در رشته های مهندسی برق و الکترونیک و همچنین جوانان مستعد دانست. صنعت برق و الکترونیک سریلانکا به تدریج وارد زنجیره تأمین ارزش افزوده الکترونیک جهانی می شود و محصولات و خدمات در میان مهمترین رهبران بازار جهانی مورد قبول واقع می شوند.

تاریخچه بازار کار مهندسی برق در سریلانکا

در سال 1980 سریلانکا با سرمایه گذاری ژاپن، سوئد، سوئیس، هند، انگلستان و آلمان برای تولید قطعات در مقیاس گسترده رونق گرفت. این بخش در 45 سال گذشته به عنوان یک صنعت با هدایت صادرات رشد کرده است و 435 میلیون دلار آمریکا به صادرات سریلانکا در سال 2018 کمک کرده است. این صنعت عمدتا برای خودرو، مخابرات، الکترونیک مصرفی، اتوماسیون صنعتی و بسیاری دیگر فراهم می شود. صادرکنندگان سریلانکا در صنایع الکترونیک و برق همه دارای گواهینامه ISO هستند، متعهد به حفاظت از محیط زیست، رعایت مقررات ROHS و WEEE، کار مناسب و مطابق با الزامات ILO هستند.

تولید اشتغال در این صنعت با احتساب محققان و مهندسان طراح تقریبا 30000 نفر است. در حال حاضر، بیش از 70 شرکت در زمینه طراحی و صادرات محصولات الکترونیکی و الکتریکی فعالیت دارند. بنابراین صنعت استقبال گسترده ای پیدا کرده است و به طور فزاینده ای خریداران پیشرفته را از شرکای خدمات تولید الکترونیک جذب می کند.

محصولات عمده صادراتی سریلانکا در بازار کار مهندسی برق در نمودار زیر نمایان است:

بیشترین اقلام صادراتی در صنعت الکترونیک در سریلانکا

صنعت و بازار کار مهندسی برق در سریلانکا

در حال حاضر این کشور به یک مرکز برتر برای طراحی و توسعه الکترونیک و برق تبدیل می شود و صنعت به سمت فناوری های نوظهور مانند موارد زیر حرکت می کند:

  • IoT
  • رباتیک
  • بیو پزشکی
  • تحلیل
  • تحقیقات
  • توسعه

10 مقصد برتر صادراتی این کشور سوئیس، مالدیو، ایالات متحده، انگلستان، هنگ کنگ، ژاپن، چین، بنگلادش، هند و آلمان هستند. نقاط قوت صنعت برق و الكترونیك سریلانكا مانند روابط تجاری با اروپا و نزدیكی به بازارهای پررونق الکترونیکی و خودرویی هند، نیروی انسانی دارای مهارت سطح متوسط ​​و كار هوشمند و قابل آموزش مطابق با الزامات ILO، قانون تجارت انگلیس با زبان انگلیسی به عنوان تجارت زبان و تکنولوژی اروپا و ژاپن با سرمایه گذاری و رعایت تمام استانداردهای بین المللی با تکنولوژی پیشرفته، دسترسی گسترده به مواد معدنی با کیفیت بالا مانند کائولن، فلدسپات، ماسه سیلیس، کوارتز و ایلمنیت، که می تواند به عنوان یک ماده پایه برای الکترونیک استفاده شود انجام می شود. محصولات و صادر کنندگان سریلانکا تحت طرح GSP Plus و چندین توافقنامه دو جانبه و دیگر از جمله توافق نامه تجارت آزاد هند و سریلانکا و توافق نامه تجارت آزاد پاکستان و سریلانکا دسترسی ترجیحی به بازار را دریافت می کنند.

نقش آموزش در بازار کار مهندسی برق در سریلانکا

این رشته در میان دانشجویان در برنامه های تحصیلات کارشناسی تا کارشناسی ارشد محبوب است. چندین دانشگاه در سریلانکا دارای برنامه های رشته های برق، الکترونیک و مهندسی کامپیوتر هستند که تحصیل در سریلانکا را برای دانشجویان داخلی و خارجی فراهم می کند. بسیاری از موسسات دولتی همچنین امکانات آزمایش خانگی، تحقیق و توسعه و همچنین مهارت عیب یابی را با آموزش ارائه می دهند. در دسترس بودن جوانان و افراد متخصص بسیار ماهر در قالب مهندسین طراحی، مهندسان ساخت و مدیران، به این صنعت در حال رشد و مزیت رقابتی کشور که قبلاً تاسیس شده است کمک می کند. همچنین می تواند از نیروی کار با تحصیلات، باسواد و آموزش دیده آسیای جنوبی استفاده کند. بنابراین، سریلانکا امکان توسعه سریع در صنعت الکترونیک جهانی را دارد.

تحصیل مهندسی برق در دانشگاه موراتوا سریلانکا

گروه مهندسی برق دانشگاه موراتوا متخصص در رشته مهندسی برق و انرژی است که طیف گسترده ای از زیر شاخه های مربوط به تولید اقتصادی، پایدار، ایمن و قابل اعتماد، انتقال، توزیع و استفاده از انرژی الکتریکی را پوشش می دهد. همچنین از جمله:

  • اندازه گیری و کنترل های آن
  • عناصر ذاتی برنامه ریزی
  • طراحی، نصب، تعمیر و نگهداری
  • بهره برداری از تجهیزات
  • زیرساخت های الکتریکی
  • سیستم های قدرت

این بخش دارای 8 آزمایشگاه مجهز در زمینه های مهندسی ولتاژ بالا، سیستم های قدرت، ماشین های الکتریکی، الکترونیک قدرت، نصب الکتریکی، اندازه گیری های الکتریکی، شبکه های میکرو، رباتیک و اتوماسیون است. تحصیل مهندسی برق در مقطع کارشناسی در این دانشگاه حدود 4 سال به طول می انجامد و لازمه ورود به بازار کار در سریلانکا می باشد. تحصیلات تکمیلی نیز در این دانشگاه برای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا برای برخی از تخصص ها در دسترس است. زبان تحصیل در این برنامه انگلیسی است و ارائه مدرک زبان آیلتس برای تحصیل الزامی است.

حقوق و بازار کار مهندسی برق در سریلانکا

حقوق و بازار کار مهندسی برق در سریلانکا

صنعت برق و الکترونیک در سریلانکا با ایجاد مقادیر زیادی از فرصت های شغلی، نقش مهمی در چشم انداز جهانی صنعت به عنوان یک صنعت خدمات کلیدی برای سایر بخشهای صنعتی نیز ایفا می کند. صنعت برق و الکترونیک در سریلانکا، در استان غربی متمرکز شده است و آن هم عمدتا در اطراف کلمبو می باشد. در حال حاضر تنها دانشگاه ها، اعم از محلی و وابسته به خارج از کشور، دارای مدرک مهندسی برق و الکترونیک هستند. علاوه بر این، تعداد دیگری از موسسات نیز دوره های گواهینامه و دیپلم را ارائه می دهند.

میزان حقوق متوسط مهندسین برق در سریلانکا در حدود 89700LKR (روپیه سریلانکا) می باشد. این در حالی است که بیشترین میزان حقوق متوسط مهندسین برق در سریلانکا 140000LKR (روپیه سریلانکا) و کم ترین آن 44000LKR (روپیه سریلانکا) می باشد. البته 50% از مهندسین برق در کشور سریلانکا بیش از 91500LKR (روپیه سریلانکا) حقوق دریافت می کنند. روپیه سریلانکا واحد پول ملی این کشور است و هر 1LKR (روپیه) برابر با 0.005$ (دلار آمریکا) می باشد. لازم به ذکر است برای کار در سریلانکا نیاز به دریافت ویزای کاری این کشور خواهید داشت.

درآمد برخی از مشاغل رشته برق در سریلانکا

میزان حقوق مشاغل به دسته اشتغال مانند تصمیم گیری، مدیران، سرپرستان و پست های عملیاتی بستگی دارد. ظرفیت های آموزشی سازمان ها با در نظر گرفتن مدارک اعطای مدرک، موسسات ارائه دهنده دوره های دیپلم و موسسات دوره های فنی به طور جداگانه خلاصه می شود. به طور کلی مشاغل مختلفی در بازار کار مهندسی برق در سریلانکا وجود دارد. در جدول زیر می توانید میزان حقوق این مشاغل را به صورت متوسط مشاهده کنید.

شغلدرآمد متوسط ماهانه (روپیه سریلانکا) LKR
مهندس کنترل80.100
مهندس کنترل نرم افزار74.400
مهندس ابزار دقیق و کنترل77.800
مدیریت مهندسی برق118.000
تکنسین مهندسی الکترومکانیک88.000
اسمبلر تجهیزات الکترومکانیکی43.100
تکنسین آزمایشگاه مهندسی75.100
مهندس برق89.700
اسمبلر ابزار نوری43.100
مهندس رباتیک91.700
مهندس مکانیک و برق90.100

امیدواریم با مطالعه این مقاله به خوبی با بازار کار مهندسی برق در سریلانکا و این صنعت در این کشور آشنا شده باشید. برای کسب اطلاعات لازم درباره مدارک لازم برای ویزای کار در سریلانکا همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را تدارک دیده اند. برای اخذ مشاوره تخصصی می توانید با موسسه در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *