مهاجرت کاری آمریکا

بازار کار رشته زبان انگلیسی در آمریکا

بازار کار رشته زبان انگلیسی در آمریکا

از همین رو شرایط بازار کار رشته زبان انگلیسی در آمریکا بسیار مناسب می باشد و دبیران انگلیسی از درآمدهای بالایی برخوردار می باشند. هر ساله افراد زیادی با اخذ ویزای کاری آمریکا به این کشور مهاجرت می نمایند. دبیر زبان از جمله مشاغل مورد نیاز در این کشور است. تدریس در مراکز و موسسات آموزشی آمریکا به زبان انگلیسی ارائه داده می شود و می توان گفت فرصت های شغلی زیادی برای دبیران زبان در این کشور وجود دارد. میزان سوابق کاری و مدارک تحصیلی افراد تاثیر زیادی بر میزان حقوق دریافتی افراد دارد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجارب مفیدی که در زمینه های مهاجرتی دارند. متقاضیان و علاقمندان به این موضوع را یاری و راهنمایی می نمایند.

با توجه به شرایط بازار کار رشته زبان انگلیسی در آمریکا متخصصین این حوزه از کشورهای مختلف با دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان در دانشگاه ها، مدارس و دیگر مراکز آموزشی این کشور نسبت به اخذ ویزای کاری اقدام می نمایند. ناگفته نماند برخورداری از مهارت زبان انگلیسی شانس افراد را برای یافتن شغل در دیگر زمینه ها افزایش می دهد. میزان درآمد دبیران زبان انگلیسی در آمریکا از 30000$ (دلار) در سال شروع و تا 63000$ (دلار) در سال نیز می رسد.

شرایط بازار کار رشته زبان انگلیسی در آمریکا

یکی از مشاغل جذاب و برتر در کشور آمریکا تدریس زبان انگلیسی است. دبیران زبان انگلیسی با فرصت های شغلی بسیاری در بازار کار رشته زبان انگلیسی در آمریکا روبرو هستند. بیشترین کمبود نیروی معلم زبان انگلیسی در مدارس بین المللی احساس می شود. دبیران زبان انگلیسی علاوه بر آموزش زبان انگلیسی به دانش­آموزان غیر بومی آمریکا می باید دانش آموزان را با فرهنگ و سنن این کشور نیز آشنا نمایند.

از دیگر وظایف مهم معلمان زبان انگلیسی در آمریکا عبارتند از:

  • آموزش مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی (Speaking ,Listening ,writing و Reading)
  • آموزش چگونگی استفاده از فونتیک ها، تلفظ معنایی، ضرب المثل ها، کتب درسی و آموزش های مولتی مدیا برای تکمیل مهارت های دانش آموزان غیر بومی آمریکایی
  • توسعه برنامه های درسی جهت تناسب با سطح یادگیری دانش آموزان جهت مهارت های تکمیلی خاص

کار دبیران رشته زبان انگلیسی در آمریکا

شغل تدریس زبان انگلیسی برای دبیران به عنوان زبان دوم (ESL) یکی از مشاغل پرمتقاضی است. دبیران خارجی که از دیگر کشورها برای تدریس در موسسات آموزشی به آمریکا مراجعت نموده اند. ابتدا می باید مهارت خود جهت صلاحت انجام کار در این کشور احراز نمایند. از مهمترین شرایط دبیری زبان انگلیسی برخورداری از حداقل تحصیلات آکادمیک (کارشناسی) می باشد. پس از آن دبیران می باید در دوره های آموزش حرفه ای زبان انگلیسی یا ESL شرکت نمایند. گواهی مربوط به این شغل را دریافت نمایند. شرایط کار در این کشور از طریق مطالعه مقاله کار در آمریکا امکان پذیر می باشد.

رشد دانشجویان بین المللی در این کشور در نمودار زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

می توان گفت مدرک ESL در واقع مجوز انجام کار برای تدریس زبان انگلیسی در آمریکا است. بطور کلی دبیرانی که قصد تدریس زبان در آمریکا را دارند می باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

آیتمشرح
مدرک تحصیلیمدرک کارشناسی و بالاتر
رشته تحصیلیزبان شناسی و یا آموزش زبان انگلیسی
مجوز کارمجوز آموزشی ایالت های آمریکا
مهارت های کلیدیمهارت های برقرار ارتباط با دانش آموزان، برخورداری از مهارت های اصلی کامپیوتر در استفاده از نرم افزارهای آموزشی
سطح درآمد دبیران در آمریکا$43878 (دلار)

حقوق دبیران رشته زبان در آمریکا

سوابق کاری دبیران نقش بسزایی در میزان درآمد آنان در کشور آمریکا خواهد داشت. دبیرانی که از دیگر کشورها برای تدریس زبان انگلیسی به آمریکا مهاجرت می نمایند. ملزم به اخذ ویزای کاری آمریکا هستند. این امر تنها با ارائه پیشنهادکاری از سوی کارفرمایان در این کشور تحقق می یابد. متوسط درآمد دبیران در کشور آمریکا 43878$ (دلار) در سال تخمین زده شده است. با توجه به میزان سوابق کار آنها متغیر است.

بطور کلی اکثر دبیران زبان انگلیسی از سطح درآمدی خود در این کشور راضی بنظر می رسند. در جدول زیر میزان حقوق و درآمد دبیران زبان انگلیسی با توجه به میزان سوایق کاری مورد بررسی قرار گرفته است:

سابقه کاریدرآمد به دلار
1 سال$41000
2 تا 4 سال$41000
5 تا 9 سال$42000
10 تا 19$50000
بیش از 20 سال$55000

با توجه به جدول فوق می توان دریافت که میزان حقوق و درآمد دبیران با سابقه بیش از 20 سال بیشتر از میانگین درآمد ملی در کشور آمریکا است. از جمله شهرهای آمریکا که با کمبود دبیر زبان مواجه هستند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

دبیران زبان بیشترین درآمدها دریافت می نمایند عبارتند از:

  • بوستون
  • نیویورک
  • مینی سوتا

بازار کار رشته زبان انگلیسی و تدریس در آمریکا

طبق قوانین مهاجرتی آمریکا اتباع خارجی که قصد انجام کار در این کشور را دارند، تنها با اخذ ویزای کار آمریکا امکان ورود و انجام کار را خواهند داشت. دولت آمریکا ویزاهای متعددی همچون ویزای کار موقتی، ویزای کاری فصلی ویزاهای کار انتقال نیرو را صادر می نماید. اما دبیرانی که قصد تدریس زبان انگلیسی در این کشور را دارند. از این رو می باید از طریق ویزای اسکیل ورکر آمریکا برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند. ویزای اسکیل ورکر یکی از ویزاهای غیرمهاجرتی از نوع H1-B است که متخصصین حوزه های مختلف برای استخدام در پست های تخصصی نسبت به اخذ آن اقدام می نمایند.

بازار کار رشته زبان انگلیسی و تدریس در آمریکا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری آمریکا

افرادی که قصد انجام کار در مشاغل تخصصی را دارند، ملزم به اخذ ویزای H1-B هستند. بدین منظور ارائه مدارک زیر به سفارت این کشور الزامی است:

  • پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار لازم
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کاری آمریکا
  • گواهی سلامت متقاضی
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • مدارک هویتی (شناسنامه و یا کارت ملی)
  • پرداخت هزینه ویزا معادل 750$ (دلار)
  • گواهی وضعیت کاری متقاضی

ناگفته نماند هر ساله دولت آمریکا بیش از 65000 ویزای H1-B برای متقاضیان حوزه های مختلف صادر می نماید. متقاضیان انجام کار در آمریکا می توانند جهت آگاهی از شرایط اخذ اقامت آمریکا با مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و اطلاعات لازم در زمینه چگونگی ارائه درخواست شهروندی آمریکا را کسب نمایند.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *