مهاجرت به کشور آمریکا

ارائه درخواست شهروندی آمریکا

ارائه درخواست شهروندی آمریکا

مهاجران بین المللی که از طریق روش های قانونی به کشور آمریکا مهاجرت می نمایند، می باید در نظر داشته باشند که پس از طی مراحل قانونی و تنها با ارائه درخواست شهروندی آمریکا می توانند از حق و حقوق شهروندی، سایر امکانات و زندگی در این کشور برخوردار شوند. با توجه به سطح بالای زندگی، اعتبار دانشگاه ها و نرخ بیکاری بسیار پایین افراد زیادی هر ساله در صدد اخذ ویزاهای مهاجرتی این کشور بوده تا بدین طریق بتوانند به آمریکا مهاجرت کنند. سپس نسبت به ارائه درخواست شهروندی اقدام نمایند. مشاورین و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی متقاضیان عزیز را در این مسیر یاری و رهنمایی خواهند نمود.

پاسپورت این کشور در لیست معتبرترین پاسپورت های جهان قرار دارد. به 2 صورت کتابچه و کارتی صادر می گردد. پاسپورت های کتابچه ای به عنوان مجوزی برای سفرهای بین المللی می باشد. فرد با در دست داشتن این نوع پاسپورت مورد حمایت کنسولگری های این کشور قرار می گیرند. این پاسپورت ها در تمامی مسیرهای هوای، زمین و دریایی معتبر می باشد. اما پاسپورت های کارتی آمریکا برای سفر از طریق مرزهای دریایی کانادا، مکزیک، برمودا و کارائیب مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که به کشور آمریکا مهاجرت می نمایند در قدم نخست برای دریافت پاسپورت می باید با تکمیل فرم شماره 400 نسبت به ارائه درخواست شهروندی اقدامات لازم را انجام دهد. پس از آن ارائه مدارکی همچون پاسپورت معتبری که عکس متقاضی بر روی آن درج گردیده است الزامی است.

بررسی شرایط ارائه درخواست شهروندی آمریکا

متقاضیانی که به دنبال اخذ شهروندی هستند می باید الزامات مربوط به شهروندی را که در کنگره این کشور تعیین گردیده است، برآورده نموده باشند. افراد باید با ارائه مدارک لازم اثبات نمایند که صلاحیت و شایستگی دریافت شهروندی را خواهند داشت. درخواست شهروندی و مهاجرت به این کشور به طرق مختلفی انجام می گیرد. یکی از معروفترین راه های درخواست شهروندی آمریکا از طریق ازدواج با اتباع آمریکایی است. دریافت شهروندی آمریکا از طریق کارمندان ارتش این کشور و شهروندی از طریق والدین از دیگر راه های دریافت تابعیت و شهروندی بشمار می رود.

مدارک لازم جهت ارائه درخواست شهروندی عبارتند از:

  • تکمیل فرم های I-130 و I-485 و ارسال آن ها به اداره مربوطه
  • 2 قطعه عکس
  • ارائه مدارک هویتی متقاضی (شناسنامه و یا کارت ملی)
  • اسکن پاسپورت متقاضی به علاوه یک نسخه کپی از آن
  • تکمیل و ارائه فرم I-94

چگونگی اعطاء شهروندی آمریکا

براساس قوانین مهاجرتی آمریکا اعطاء شهروندی این کشور طبق یک سیستم امتیازدهی انجام می پذیرد. متقاضیانی که نسبت به ارائه درخواست شهروندی اقدام نموده اند، ملزم به کسب امتیاز لازم هستند. پارامترهای کسب امتیاز در این سیستم سن، تحصیلات، پیشنهاد کاری، میزان سرمایه اولیه می باشد.

بدین ترتیب در نمودار زیر میانگین تعداد مهاجرین ابن کشور طی سال های اخیر بیان گردیده است:

میانگین مهاجرت متقاضیان به کشور آمریکا

یکی از ساده ترین راه های درخواست شهروندی آمریکا از طریق بستگان است. در این روش بستگان متقاضی که دارای تابعیت آمریکایی هستند. به عنوان اسپانسر معرفی می گردند. از این طریق متقاضی مورد نظر به راحتی می تواند گرین کارت و یا اقامت آمریکا را اخذ نماید.

امتیاز بندی ارائه درخواست شهروندی آمریکا

یکی از پارامترهای کسب امتیاز سن افراد است که در جدول زیر میزان امتیاز افراد با توجه به رده سنی آنان نشان داده شده است:

رده سنیامتیاز
 18 تا 21 سال6
22 تا 25 سال8
26 تا 30 سال10
31 تا 35 سال8
36 تا 40 سال6
41 تا 45 سال4
46 تا 50 سال2

افرادی که در رده سنی کمتر از 18 سال و یا بیشتر از 50 سال قرار دارند، هیچ امتیازی کسب نخواهند نمود. جدول زیر امتیازبندی بر اساس تحصیلات متقاضیان را نشان داده است:

مدرک تحصیلیامتیاز
مدرک دیپلم و معادل آن1
مدرک کارشناسی اخذ شده از آمریکا6
مدرک کارشناسی اخذ شده از دیگر کشورها5
مدرک کارشناسی ارشد اخذ شده از آمریکا5
مدرک کارشناسی ارشد اخذ شده از دیگر کشورها7
مدرک تخصصی دکتری اخذ شده از آمریکا13
مدرک تخصصی دکتری اخذ شده از دیگر کشورها10

ارائه پیشنهاد کاری از دیگر معیارهای کسب امتیاز ارائه درخواست شهروندی آمریکا بشمار می رود. کسب امتیاز آن به شرح زیر است:

میزان درآمد شغلی افراد براساس میانگین درآمد در آمریکاامتیاز
درآمد معادل با 3 برابر درآمد میانگین13
درآمد معادل با 2 برابر درآمد میانگین8
درآمد معادل با 1.5 برابر درآمد میانگین5

کسب امتیاز از طریق سرمایه اولیه بدین صورت است:

میزان سرمایه اولیهامتیاز
مبلغ 1800000$ (دلار) سرمایه اولیه برای 3 سال فعالیت تجاری12
مبلغ 1350000$ (دلار) سرمایه اولیه برای 3 سال فعالیت تجاری6

امتیاز بندی ارائه درخواست شهروندی آمریکا

چگونگی اخذ پاسپورت آمریکا

افرادی که با ارائه درخواست شهروندی آمریکا قصد اخذ پاسپورت این کشور را دارند، باید ابتدا اقامت دائم را دریافت نمایند. اخذ پاسپورت کشور آمریکا به طرق مختلفی همچون تحصیل، کار، پناهندگی، سرمایه گذاری در آمریکا، تولد و ازدواج امکان پذیر است. متقاضیان برای اخذ پاسپورت آمریکا می باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • متقاضی بیشتر از 18 سال سن داشته باشد.
  • فرد می باید حداقل به مدت 3 ماه در کشور آمریکا و یا در منطقه USCIS زندگی نموده باشد.
  • فرد در مدت زمان 5 سال که گرین کارت را اخذ نموده است می باید حداقل 30 ماه در طول این مدت در آمریکا زندگی نموده باشد.
  • برخورداری از مهارت زبان انگلیسی بطوریکه قادر به خواندن و نوشتن باشد.
  • متقاضی می باید به قانون اساسی این کشور پایبند باشد.

ناگفته نماند افرادی که در رده سنی 50 به بالا هستند. حداقل 15 سال در این کشور به انجام کار پرداخته اند. بدون برخورداری از مهارت زبان انگلیسی امکان دریافت پاسپورت آمریکا را خواهند داشت. این قانون در مورد افرادی که از معلولیت ذهنی و یا جسمی برخوردار هستند نیز با ارائه مدارک پزشکی صادق است. دوستان عزیزی که علاقمند مهاجرت به آمریکا و دیگر کشورها هستند، بهتر از قبل از هر گونه تصمیم گیری از دیگر گزینه های مهاجرتی از طریق کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطلع گردند. این مجموعه با در نظر گرفتن شرایط متقاضیان پیشنهادات ویژه ای را ارائه می نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *