مهاجرت کاری سریلانکا

بازار کار رشته NET Developer در سریلانکا

بازار کار رشته NET Developer در سریلانکا

برای درک مسیر پیش روی بازار کار رشته NET Developer در سریلانکا می توان به ساختار فناوری این کشور نگاه کرد که اکنون بیشتر مبتنی بر پلتفرم است. در حالی که داده های بزرگ برای استفاده از ارزش افزوده برجسته و مفید هستند. این چارچوب سیاست می ‌تواند فرصت ‌هایی را برای سریلانکا فراهم کند تا دسترسی به کلان داده‌ها را تسهیل کند و ظرفیت برای داده‌ های بزرگ ایجاد کند. برای اینکه شرکت ها بتوانند از داده های بزرگ استفاده کنند، باید ابزارهای مختلفی را فعال کرد. برای تحقق این مسیر، سریلانکا سیاست هایی را تعیین نموده که شامل سیاست ‌هایی در ایجاد زیرساخت‌ های شبکه، تسریع و ادغام عمیق اینترنت با اقتصاد واقعی و افزایش قابلیت ‌های فناوری اطلاعات در همه جنبه ‌ها هستند.

از سوی دیگر دولت سریلانکا معتقد است که اقتصاد دیجیتال با رشد سریع، نوآوری فعال و تأثیر گسترده مشخص می شود و در حال تبدیل شدن به یک جنبه کلیدی در توسعه ساختار و مکانیسم جدید برای توسعه اقتصادی است. در حال حاضر بیش از 170 کشور دارای استراتژی دیجیتال هستند و اینترنت 5G فقط یک اتصال اینترنتی سریعتر برای گوشی های هوشمند نیست، بلکه پایه و اساس اقتصاد دیجیتال فردا می داند و همه چیز را از بانک ها گرفته تا بیمارستان ها و هواپیمایی کشوری و مدیریت را تامین می کند. علاوه بر مطالب فوق، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی خود را برای ارائه اطلاعات بیشتر از رشته NET Developer در سریلانکا و چگونگی اخذ پذیرش از این کشور در شغل و کار، اعلام می نماید.

چشم انداز رشته NET Developer در سریلانکا

چشم ‌انداز کنونی تحول دیجیتال سریلانکا برای فرصت ‌هایی مناسب است که می ‌تواند یک تحول سیستمی ایجاد کند. برنامه ریزان فناوری سریلانکا تاکید می کنند که این حیاتی است که کشور سریلانکا توجه خود را بر استفاده از قدرت های نوآوری، فناوری های دیجیتال و نبوغ جوانان (جوانان) متمرکز شوند تا مسیری استوار برای دستیابی به اهداف توسعه خود ایجاد کنند. چراکه اقتصاد دیجیتال با تغییر دادن مشاغل، صنایع، مشاغل و سبک زندگی، امکانات و فرصت های جدیدی را به ارمغان خواهد آورد. بر مبنای همین دیدگاه باید گفت که سریلانکا در میانه بهبود اقتصادی خود خوشبین است، با توجه به چشم انداز دیجیتالی، بیش از 60% از جمعیت صاحب تلفن همراه شوند و تعداد قابل توجهی از آنها به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

در این ارتباط، اقتصاد دیجیتال در سریلانکا که 3.47 میلیارد $ (دلار) یا 4.37% تولید ناخالص داخلی تخمین زده می شود، به تدریج در حال ظهور است. قرار است نیروی کار ICT/BPM سریلانکا از 125000 نفر در سال 2018 به 300000 نفر برسد که پس از آن در سال 2024 از صنعت 3 میلیارد دلاری از 1 میلیارد دلار فعلی حمایت می کند. بر طبق این چشم انداز، سریلانکا «ساخت جامعه مبتنی بر فناوری» را یک ابتکار ملی کلیدی در چارچوب سیاست ملی خود  شناسایی کرده است که شامل 10 سیاست کلیدی با هدف دستیابی به نتیجه چهارگانه است.

جذابیت بازار کار رشته NET Developer در سریلانکا

اقتصاد دیجیتال سریلانکا با زیرساخت های دیجیتال کارآمد و نیروی کار ماهر، سرمایه گذاری بیشتری را جذب می کند و روابط تجاری را گسترش می دهد. با توضیح تجربیات اولیه 5G در چندین کشور و موفقیت اقتصاد دیجیتال، مطالعاتی انجام شده است که نشان می دهد افزایش 20% سرمایه گذاری های فناوری اطلاعات و ارتباطات منجر به افزایش 1% در رشد تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد شد. از نظر کارایی سرمایه گذاری، بازگشت سرمایه گذاری های ICT   و صنایع مرتبط 6.7 برابر بیشتر از سرمایه گذاری های غیر ICT است. علاوه بر این، اقتصاد دیجیتال جهانی 2.5 برابر سریعتر از تولید ناخالص داخلی جهانی رشد می کند.

علاوه بر این شرکت های پیشرو در صنایع مختلف سریلانکا، در حال حاضر از فناوری دیجیتال یا ابری برای نوآوری در مدل های تجاری و عملیاتی، بهبود کارایی و تجربه و بهره مندی از سود دیجیتال استفاده می کنند. نکته مهم دیگر این است که اهداف سند بلندمدت توسعه سریلانکا بر 4 شعار استوار است که عبارتند از شهروندی، خانواده ای راضی، جامعه منظم و عادلانه و ملتی مرفه. تحقق این شعارها بر عهده آژانس فناوری اطلاعات و ارتباطات سریلانکا و مؤسسه عالی فناوری اطلاعات و ارتباطات دولت، است.

دامنه ICTA بر 3 رکن متکی است:

  • دولت دیجیتال
  • اقتصاد دیجیتال
  • جامعه دیجیتال

جذابیت بازار کار رشته NET Developer در سریلانکا

اکوسیستم بازار کار رشته NET Developer در سریلانکا

برنامه توسعه صنعت IDP و ICTA نقش اصلی خود را به عنوان یک کاتالیزور تغییر در تضمین آمادگی آینده اکوسیستم فناوری سریلانکا دارد. این برنامه با آینده نگری عمل کرده و پروژه هایی را در سریلانکا طراحی کرده است تا اکوسیستم فناوری را با روندهای جهانی هماهنگ کند. اهداف کلی بهبود رقابت پذیری در صنعت IT-BPM در عین ایجاد مشاغل مرتبط با IT-BPM در همه بخش ها است.

هدف IDP بهبود رشد صادرات از طریق نوآوری و کارآفرینی، بهبود عرضه متخصصان ماهر برای برآورده کردن رشد رو به رشد بازار IT-BPM، ایجاد یک اکوسیستم راه اندازی قوی در سریلانکا و ایجاد آگاهی و موقعیت یابی بخش IT/BPM سریلانکا در سطح جهانی است. اکوسیستم استارت آپی این کشور همچنین قصد دارد تا پایان سال 2024 به 3 میلیارد دلار درآمد ارزی سالانه از طریق بخش خدمات دانش و بخش الکترونیک برسد. همچنین تا پایان سال 2024، قرار است که 1000 استارت آپ فعال در زمینه فناوری و 700 شرکت فناوری IT + BPM + Electrical & Electronics تا پایان سال 2024 فعال شوند.

درآمد شاغلان بازار کار توسعه دهنده وب در سریلانکا

فردی که در حوزه برنامه نویسی در سریلانکا کار می کند، معمولاً حدود 82300LKR (روپیه سریلانکا) در ماه درآمد دارد و دستمزدها از LKR66800 تا LKR114000 (روپیه سریلانکا) (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق واقعی بالاتر است) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و دستمزدها بین مشاغل مختلف توسعه دهندگان و برنامه نویسان به شدت متفاوت است. با این حال، متوسط ​​حقوق ماهیانه LKR88900 (روپیه سریلانکا) است، به این معنی که نیمی از افرادی که در Developers و Programmers کار می کنند کمتر از LKR88900 (روپیه سریلانکا) درآمد دارند.

همچنین 75% از افرادی که به عنوان برنامه نویس مشغول به کار در سریلانکا کمتر از LKR109000 (روپیه سریلانکا) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 109000LKR(روپیه سریلانکا) درآمد دارند سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هر چه سال های تجربه بیشتر باشد دستمزد بالاتر می رود.

در جدول زیر به تغییرات حقوقی در سریلانکا برای برنامه نویسان اشاره شده است:

ردیفتوضیحات مرتبط با حقوق
1کارمندان با 2 تا 5 سال تجربه، 32% افزایش حقوق دارند.
2افراد حرفه ای دارای بیش از 5 سال تجربه، 36% افزایش حقوق دارند.
3با 10 سال تجربه کاری، 21% افزایش حقوق و با بالای 15 سال تجربه 14% افزایش حقوق اتفاق می افتد.

اگر دغدغه ای پیرامون نوآوری در سریلانکا دارید که موضوعی مرتبط با حوزه شتاب دهنده و برنامه نویسی است، می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *