مهاجرت سرمایه گذاری در سریلانکا

نوآفرینی در سریلانکا

اخذ ویزای نوآفرینی در سریلانکا

نوآفرینی در سریلانکا یکی از قطعات جدید در اقتصاد محسوب می شود. نمایشگاه شیلپاسنا، اولین نمایشگاه از مجموعه نمایشگاه‌ هایی است. این نمایشگاه توسط وزارت علوم و تحقیقات و تحت هدایت Hon برگزار می‌شود. Sujeewa Senasinghe، با هدف پر کردن شکاف بین بخش علم، فناوری و نوآفرینی و عموم مردم، است. امروزه علم، فناوری و نوآفرینی به یک عامل پیشگام در فرآیند توسعه اقتصادی تبدیل شده است. سریلانکا رتبه 88 را در شاخص نوآوری جهانی دارد. برای دستیابی به هدف رسیدن به جایگاه 60 در 4 تا 5 سال آینده، بخش علم، فناوری، تحقیق و نوآوری باید احیا و تشویق شود. در این راستا، ایجاد فرهنگ پژوهشی در داخل کشور از طریق سوق دادن مؤسسات پژوهشی، دانشگاه ها، دانشمندان، فناوری ها و پژوهش ها به سوی یک هدف مشترک مهم است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه نوآفرینی در سریلانکا به سوالات شما پاسخ می دهد.

کووید-19 ثابت کرده است که فناوری و نوآفرینی ‌ها برای مدیریت مؤثر این همه‌گیری ضروری هستند. چندین زمینه نوآفرینی و روش‌ ها، تکنیک ‌ها و تجهیزات فناوری جدیدی را برای مبارزه با ویروس معرفی کرده‌اند. در هر گوشه ای از جهان، مردم در حال بررسی راه های جدیدی برای مبارزه با کووید-19 هستند، به ویژه در تلاش برای تولید دارو، شناسایی واکسن موثر، تلاش برای کاهش اثرات سلامتی با استفاده از دانش سنتی و طب سنتی هستند. صندوق نوآوری UNDP آسیا و اقیانوسیه در اوایل سال 2014 با حمایت UNDP Innovation Facility راه اندازی شد. صندوق با نشان دادن تعهد قوی UNDP به نوآوری، از نمونه سازی رویکردهای جدید برای رسیدگی به چالش های مختلف توسعه در سراسر منطقه حمایت کرده است.

جایگاه نوآفرینی در سریلانکا

این کشور معتقد است که از طریق اتخاذ روش‌های ساده که به زبان سینهالی ارائه می‌شوند، می‌توان به سطح بالاتری از مشارکت جامعه دست یافت. برای دستیابی به این هدف، برنامه شیلپاسنا از برنامه های گام اوداوا و ماهاپولا الگوبرداری شده است که در گذشته مردم را به هم نزدیکتر می کرد. نمایشگاه شیلپاسنا، که موضوع آن “شکوفایی از طریق توانمندسازی” است، از 50 خوشه تشکیل شده است، به عنوان مثال منطقه فناوری، کارآفرینی و نمایشگاه شغلی، نوآوری، اقتصاد آبی-سبز، و سرگرمی آموزشی. خوشه فناوری تحت فناوری Cluster S، دانش T&R تحت 12 موضوع با گنجاندن آموزش STEM منتشر خواهد شد. این خوشه با هدف انتقال آخرین دانش فناوری به دانش‌آموزان، دانشجویان دانشگاه‌ ها و محققان نوظهور و نیز رواج حوزه علم، فناوری و تحقیقات در جامعه است.

در خوشه نوآفرینی بیش از 500 نوآوری از مخترعان داخلی به نمایش گذاشته می شود و برنامه ای برای تجاری سازی آنها نیز اجرا می شود. سرمایه گذاری بر نوآوری ها در پیشرفت کشور به سمت توسعه حیاتی است. با وجود اینکه بسیاری از مخترعان کشور به نوآوری هایی می پردازند، اما این نوآوری ها در جامعه محبوبیت یا شناخت پیدا نمی کنند و فرصت کسب ارزش تجاری برای اختراعات خود را از آنها سلب می کند. سهم بخش خصوصی در فرآیند تجاری سازی حیاتی است. شیلپاسنا فرصتی را برای ایجاد پیوند بین مخترعان و بخش خصوصی با هدف توسعه اقتصادی فراهم می کند.

در لیست زیر شاهد مهم ترین نوآفرینی ها در سال های اخیر در سریلانکا هستید:

  • تصحیح ژنیتک گیاهان
  • نوآفرینی در غذا
  • نوآفرینی در کشاورزی

مزایا نوآفرینی در سریلانکا

نوآفرینی برای کمک به کسانی که علاقه مند به ایستادن روی پای خود هستند طراحی شده است. 1000 بسته فناوری به کسانی که قبلاً در صنایع کوچک و متوسط ​​مشغول به کار هستند و علاقمندان به صنایع جدید معرفی می شود. همچنین دانش و راهنمایی در زمینه تبلیغات تجاری، ارائه خدمات، ثبت کسب و کار و تسهیلات وام نیز در محل ارائه خواهد شد. جوانان همچنین ممکن است تعامل مستقیمی با بخش خصوصی داشته باشند که فرصت های آموزشی را برای آنها تضمین می کند. وزارت علوم، فناوری و تحقیقات از عموم مردم دعوت می کند تا بخشی از این نمایشگاه بزرگ نوآفرینی و آموزشی و تجاری باشند که مخترعان، جامعه تجاری، نوآوری و کارآفرینی خصوصی را گرد هم می آورد تا راه های جدیدی را برای تضمین رشد پایدار باز کنند.

در نمودار زیر شاهد نرخ رشد تجارت و نوآفرینی در سریلانکا می باشید:

نرخ رشد تجارت و نوآفرینی در سریلانکا

مسیر جدید نوآفرینی در سریلانکا

این مسیر در سریلانکا شامل راه ‌های جدیدی برای نگاه کردن به مشکلات توسعه، راه‌ حل ‌های خارج از چرخه ‌های سنتی پروژه، مشارکت با شرکای غیرسنتی، و تعامل فراگیر و مشارکتی با شهروندان است که دسترسی و تأثیر پروژه‌ های ما را افزایش می‌دهد. از طریق یک فرآیند رقابتی، منابع بذر به 16 دفتر کشور اختصاص یافت تا ایده ‌های جدید را در چارچوب اولویت‌ های توسعه ملی آزمایش کنند. سفر نوآوری و جوانان UNDP سریلانکا در سال 2014 با ارائه گزارش ملی توسعه انسانی سریلانکا در مورد جوانان و توسعه و راه اندازی صندوق نوآوری های منطقه ای آسیا و اقیانوسیه آغاز شد. در این بخش اطلاعات مهمی در مورد ابتکارات UNDP سریلانکا در رابطه با جوانان و نوآوری وجود دارد.

در جدول زیر شاهد نرخ نیاز به نوآفرینی و سرمایه گذاری در سریلانکا در زمینه های متفاوت در سریلانکا هستید:

زمینه های نوآفرینینرخ نیاز
آموزش40%
صنایع زیر ساخت50%
فناوری70%

اخذ ویزای نوآفرینی در سریلانکا

اخذ ویزای نوآفرینی در سریلانکا

اگر شما قصد یک سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سریلانکا را دارید یا متخصص واجد شرایط هستید، می توانید همسر، فرزندان تحت تکفل خود و والدین یا والدین همسرتان را بیاورید. یک سرمایه گذار خارجی بالقوه تحت این طرح باید حداقل 250000$ (دلار) آمریکا یا معادل آن را به هر ارز خارجی قابل تبدیل واریز کند و وجوه را به حساب خاصی در هر بانک تجاری مورد تایید بانک مرکزی سریلانکا واریز کند. اگر سرمایه گذار قصد دارد هر پروژه سرمایه گذاری را به طور مشترک با شریک یا شرکای خارجی دیگر آغاز کند، هر یک از این افراد باید حداقل $250000 (دلار) آمریکا یا معادل آن در هر ارز خارجی قابل تبدیل سرمایه گذاری کند. مبلغ اضافی $35000 (دلار) آمریکا باید برای هر وابسته همراه سرمایه گذار واریز شود.

مدارک مستندی برای تأیید حواله های ارسالی به سریلانکا باید ارائه شود. علاوه بر سپرده های اولیه، یک سرمایه گذار باید به طور منظم وجوه کافی را برای نگهداری خود و افراد تحت تکفلش واریز کند. فردی که قصد اقامت در سریلانکا تحت این طرح را دارد، باید به یک حساب بانکی ویژه در سریلانکا برای هزینه های زندگی، حداقل $2000 (دلار) آمریکا در ماه برای خود و $1000 (دلار) آمریکا در ماه واریز کند. وجوهی که توسط هر سرمایه گذار خارجی به سریلانکا واریز می شود باید در یک پروژه تایید شده سرمایه گذاری شود. اگر متقاضی در 2 سال اول اقامت خود در سریلانکا پیشرفت رضایت بخشی در سرمایه گذاری در کشور نداشته باشد، آژانس مجری ممکن است از پرداخت سود بیشتر در مانده اعتبار در حساب ویژه سرمایه گذار خودداری کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت سریلانکا از طریق سرمایه گذاری راهنمای شماست.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در سریلانکا

در قسمت زیر سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در سریلانکا پاسخ داده شده است:

  • شرایط اخذ ویزای نوآفرینی در سریلانکا چیست؟ ثبت شرکت در سریلانکا و کسب مجوزهای تجاری
  • محبوب ترین زمینه های نوآفرینی در سریلانکا کدامند؟ کشاورزی، گردشگری، علوم بهداشتی، فناوری و اطلاعات
  • میزان رشد تجارت و نوآفرینی در سریلانکا چقدر است؟ در سال 2022 میزان رشد تجارت و نوآفرینی در سریلانکا به ترتیب 26% و 10% می باشد.
  • نیاز به نوآفرینی در سریلانکا در کدام بخش هاست؟ نرخ نیاز به نوآفرینی در سریلانکا در بخش فناوری 70%، صنایع زیرساخت 50% و آموزش 40% است
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *