مهاجرت کاری تاجیکستان

بازار کار رشته NET Developer در تاجیکستان

بازار کار رشته NET Developer در تاجیکستان

مهاجرت در جهت پیوستن به بازار کار رشته NET Developer در تاجیکستان اگرچه بهترین گزینه نیست، اما موقعیت های تازه ای است. چراکه دولت تاجیکستان علاقه مندی خود را برای تقویت توسعه اقتصاد دیجیتال و در این زمینه، پیوستن به پروژه دیجیتال CASA تحت حمایت بانک جهانی ابراز کرده است. هدف این پروژه افزایش دسترسی به اینترنت مقرون به صرفه تر، ازدحام سرمایه گذاری خصوصی در بخش ICT و بهبود ظرفیت دولت برای ارائه خدمات عمومی دیجیتال است.

مداخلات مرتبط در سرمایه‌گذاری‌ های زیرساختی مرتبط در آسیای مرکزی و بخش‌هایی از آسیای جنوبی تعبیه شده‌اند، که از طریق آن یک زیرساخت دیجیتال یکپارچه منطقه ‌ای باید توسعه داده شود و از محیطی توانمند حمایت شود. از سوی موقعیت مرکزی تاجیکستان در منطقه – با افغانستان و قرقیزستان مرز مشترک دارد و همین امر منجر به رقابت تاجیکستان در توسعه دیجیتالی شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش در زمینه اخذ پذیرش رشته ها و موقعیت هایی نظیر رشته NET Developer فعال بوده و توان تسهیل شرایط ورود شما به تاجیکستان را دارد.

توسعه و بازار کار رشته NET Developer در تاجیکستان

تاجیکستان با در نظر گرفتن «جهش» به سوی آینده دیجیتال، پتانسیل پاسخگویی به تأثیرات توسعه زیان ‌آور این همه‌گیری را دارد – به عنوان یک عنصر حیاتی از یک بسته سیاست اقتصادی که با آن پایه ‌های یک بهبود پویا، پایدار و فراگیر را تقویت می ‌کند. اینترنت پرسرعت و مطمئن به جلوگیری از وقفه های خدماتی که در غیر این صورت به رفاه، درآمد و از دست دادن شغل کمک می کرد، کمک کرده است. دولت‌ها و کسب‌وکارها در سراسر جهان به ‌طور مجازی مذاکره کرده ‌اند، در حالی که خانواده‌ ها از دسترسی به آموزش آنلاین و خدمات سلامت الکترونیکی بهره‌ مند شده ‌اند. تاجیکستان قبلا مزایای صنعت ICT پیشرفته را دیده است.

تاجیکستان از طریق رویه ‌های شفاف صدور مجوز و هزینه‌ های پایین مجوز، ضعف نسبی اقتصاد خود – نرخ نفوذ پایین – را به توانایی جذب اپراتورهای معتبر بین ‌المللی تبدیل کرد. در اوایل سال 2015، تنظیم کننده مخابرات نرخ رشد درآمد ICT را نزدیک به 15% گزارش کرد. این موضوع بر وضعیت فعلی تأثیر گذاشته است. امروزه، تاجیکستان از دسترسی محدود به خدمات اینترنتی و قیمت بالای آن رنج می برد، به ویژه در مناطق روستایی که بیش از 70% جمعیت در آن زندگی می کنند. در سال 2019، کمتر از یک خانوار از هر 100 خانوار به اینترنت پهن باند دسترسی داشتند و تنها 35% به اینترنت تلفن همراه دسترسی داشتند. اما در سال 2022 نرخ دسترسی به بالای 70% رسیده است.

قوانین مرتبط با رشته NET Developer در تاجیکستان

قوانین مرتبط با رشته NET Developer در تاجیکستان

مفهوم اقتصاد دیجیتال در جمهوری تاجیکستان (در ادامه – مفهوم) بر اساس نامه رئیس جمهور جمهوری تاجیکستان، امامعلی رحمان رهبر ملت “درباره جهت گیری های سیاست داخلی و خارجی” توسعه یافته است. جمهوری تاجیکستان» مورخ 26 دسامبر 2018 و بر اساس قطعنامه شماره 39 جمهوری تاجیکستان 31 ژانویه 2019 «درباره نتایج توسعه اجتماعی و اقتصادی جمهوری تاجیکستان در سال 2018 و وظایف سال 2019». این مفهوم مطابق با مقررات قانون اساسی جمهوری تاجیکستان، قوانین بین المللی حقوقی به رسمیت شناخته شده توسط جمهوری تاجیکستان و سایر قوانین قانونی نظارتی جمهوری تاجیکستان است. این مفهوم مبتنی بر استراتژی ملی توسعه برای جمهوری تاجیکستان برای دوره 2030 است و نمایانگر دیدگاه کلی استفاده از فناوری های دیجیتال مدرن به منظور دستیابی به هدف اصلی توسعه بلندمدت تاجیکستان است.

از نظر قانون جدید، دیجیتالی شدن اقتصاد امکان ایجاد مدل جدیدی از رشد اقتصادی، جذب سرمایه گذاری های بین المللی، ایجاد انگیزه برای تحول موجود و توسعه انواع جدید تولید، تقویت جهت گیری صادرات و در عین حال برآوردن تقاضای داخلی از طریق واردات را فراهم می کند. جایگزینی این مفهوم برای دریافت سود دیجیتال در چنین سوالاتی است که برای توسعه ملی بسیار مهم است. هدف قانون فوق آن است که مفهوم تقویت پایگاه های دیجیتال را به عنوان ایجاد زیرساخت دیجیتال مدرن و تضمین دسترسی پهن باند جهانی، توسعه سیستم های ارتباطی مدرن، تاریخ ایجاد مراکز و بسترهای دیجیتال فراهم می کند.

در شکل زیر به سایر مزایای قانون جدید دیجیتال شدن تاجیکستان می پردازد:

مزایای قانون جدید دیجیتال شدن تاجیکستان

درآمد شاغلان بازار کار توسعه وب در تاجیکستان

فردی که به عنوان برنامه نویس در تاجیکستان کار می کند، معمولا حدود 12000TJS (سامانی) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق برنامه نویس بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از TJS5540  تا TJS19100 (سامانی) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال، متوسط ​​حقوق TJS13000 (سامانی) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان برنامه نویس کار می کنند، کمتر از TJS13000 (سامانی) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 13000TJS (سامانی) درآمد دارند.

سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هر چه سال های تجربه بیشتر باشد، دستمزد شما بیشتر است. یک برنامه نویس با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا TJS6290 (سامانی) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، TJS8400 (سامانی) در ماه کسب کند، که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است.

در نمودار زیر سایر موضوعات مرتبط با حقوق توسعه دهندگان برنامه نویسی در تاجیکستان اشاره شده است:

مرتبط با حقوق توسعه دهندگان برنامه نویسی در تاجیکستانجهت اطلاع از قوانین تاجیکستان و به منظور رفع مشکلات پیش از سفر به این کشور، می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *