مهاجرت

اقامت در بنگلادش

اقامت در بنگلادش

اخذ اقامت در بنگلادش به دلیل اقتصاد قوی و استاندار متوسط زندگی گزینه ای خوبی برای زندگی در خارج از کشور می باشد. اگر به دنبال مهاجرت به بنگلادش باید اجازه اقامت این کشور را دریافت کنید. اخذ اقامت در بنگلادش می تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین برنامه ریزی برای ورود به این کشور را از قبل شروع کنید. علاوه بر این، انواع مختلفی از مجوز اقامت وجود دارد که هرکدام از آنها شرایط خاص خود را دارند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهارت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط اخذ مجوز اقامت در بنگلادش می باشد. البته لازم به ذکر است که هزینه درخواست مجوز اقامت نیز بریا هر متقاضی حدود 450BDT (تاکا بنگلادش) می باشد. که باید حین درخواست به اداره مهاجرت این کشور پرداخت کنید.

فرآیند درخواست اقامت در بنگلادش

نکته قابل توجه در خصوص اقامت این است که، فرآیند درخواست اقامت در این کشور به نسبت اغلب کشورهای اروپایی و آسیایی ساده تر است. متقاضیان دریافت اقامت می توانند به راحتی مجوز اقامت خود را در این کشور دریافت کنند و به زندگی خود در بنگلادش ادامه دهند. اولین قدم در فرایند درخواست اقامت این است که فرم صحیح را از اداره مهاجرت بنگلادش دریافت کرده و قرار ملاقات خود را تنظیم کنید. سپس باید مطمئن شوید که تمامی مدارک مورد نیاز اداره مهاجرت بنگلادش جمع آوری شده و مرتب است. با فرم تکمیل شده و کلیه مدارک ذکر شده برای قرار ملاقات خود به اداره مهاجرت بنگلادش مراجعه کنید.

علاوه بر این بخش مهمی از فرآیند درخواست در قرار ملاقات این است که، ممکن است در این قرار به طور مختصر از نظر دانش خود در مورد قوانین سیاست و جامعه بنگلادش مورد آزمایش قرار بگیرید. همچنین از زمان مصاحبه به شرطی که مدارک شما کاملا مرتب باشد معمولا حدود 3 تا 4 هفته طول می کشد تا مجوز اقامت شما در بنگلادش پردازش شود. بنابراین به شدت توصیه می شود که برای دریافت مجوز اقامت صبور باشید.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست مجوز اقامت در بنگلادش را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست مجوز اقامت در بنگلادش

انواع مجوز اقامت در بنگلادش بر اساس هدف

مجوز اقامت بر اساس اهداف متقاضیان به دسته های مختلفی تقسیم می شود که در این بخش از مقاله قصد داریم به مهمترین آنها بپردازیم. به طور کلی یکی از اصلی ترین مزیت های اقامت وجود انواع مجوز اقامت در این کشور برای انواع اتباع خارجی می باشد. به دلیل اینکه بنگلادش از گذشته ها به عنوان کشوری تحصیلی شناخته می شود، رایج ترین نوع اقامت در این کشور نیز اقامت دانشجویی می باشد. این نوع اجازه اقامت برای اتباع خارجی است که در یک مدرسه یا دانشگاه در بنگلادش ثبت نام کرده اند. البته برای واجد شرایط بودن جهت اخذ این مجوز، باید مدرکی دال بر ثبت نام دانشگاه و منابع مالی خود در طول اقامت خود در بنگلادش ارائه دهید.

"انواع

برای اینکه بتوانید بیشتر با انواع مجوز اقامت آشنا شوید، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع مجوز اقامتتوضیحات
مجوز جستجوی کار در بنگلادشاگر به دنبال کار در بنگلادش هستید، ممکن است واجد شرایط دریافت مجوز جستجوی کار باشید. این مجوز به شما این امکان را می دهد تا 18 ماه در بنگلادش بمانید تا زمانی که در رشته خود شغلی پیدا کنید.
مجوز اقامت کاری در بنگلادشاین مجوز اقامت برای اتباع خارجی است که پیشنهاد کاری برای کار در بنگلادش دارند.
مجوز اقامت برای الحاق خانوادهاین نوع از مجوز اقامت برای خارجی هایی است که اعضای خانواده آنها در بنگلادش زندگی می کنند. اعضای خانواده باید بتوانند مدارکی دال بر رابطه خود متقاضیا اقامت ارائه دهند.

دلایل اخذ اقامت در بنگلادش

سالانه صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان با اهداف مختلف به دنبال اخذ اقامت هستند. این کشور به دلایل زیرساخت های پیشرفته در حوزه های اقتصاد و آموزش همواره مورد توجه مهاجران قرار گرفته است. یکی از اصلی ترین دلایل اخذ اقامت این است که، مهاجران یم توانند بدون محدودیت در این کشور کار کنند. علاوه بر این برای دارندگان مجوز اقامت هزگونه شغل سودمند در این کشور مجاز است و از نظر زمان و مکان نامحدود است. این امر بدین معنا است که با مجوز اقامت فرد می تواند آزادانه شغل خود را انتخاب کند. علاوه بر این مجوز اقامت بنگلادش به دارندگان این اجازه را می دهد تا آزادانه این کشور سفر کنند.

علاوه بر این دارندگان مجوز اقامت رد بنگلادش حق بیمه تامین اجتماعی و بیمه درمانی دارند. این بدان معنا است که در صورت از دست دادن شغل یا بیکار شدن به مزایای اجتماعی مانند مزایای مراقبت از کودک مزایای بهداشتی و کمک های اجتماعی دسترسی مستقیم دارید. اما از دیگر مزایا اخذ اقامت این است که دانشجویان می توانند برای تحصیل در دانشگاه های بنگلادش درخواست کمک مالی کنند. برای اینکه بیشتر با شرایط اخذ اقامت آشنا شوید، همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند.

سوالات متداول در باب اقامت در بنگلادش

در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از پرتکرار ترین سوالات شما عزیزان در خصوص اقامت پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها عبارت اند از:

  • آیا اخذ اقامت در بنگلادش آسان است؟ اگر تمام معیارهای لازم را داشته باشید، و تمام مدارک مورد نیاز را داشته باشید، و با موفقیت در مصاحبه شرکت کنید، دریافت مجوز اقامت کار بسیار آسانی خواهد بود.
  • مدت اعتبار مجوز اقامت در بنگلادش چقدر است؟ مدت اعتبار مجوز اقامت بسته به اهداف متقاضیان متفاوت است، به عنوان مثال مجوز اقامت دانشجویی بنگلادش 1 ساله است و قابل تمدید می باشد.
  • آیا برای اخذ اقامت در بنگلادش به تمکن مالی نیاز داریم؟ بله تمامی اتباع خارجی که قصد اقامت را دارند باید گواهی مبنی بر تمکن مالی بالا به کنسولگری بنگلادش ارائه دهند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *