ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به بنگلادش

اعزام دانشجو به بنگلادش

اعزام دانشجو به بنگلادش به دلیل رشد روز افزون این کشور در حوزه های مختلف آموزشی، آرزوی هر تبعه خارجی برای تحصیل و اعزام دانشجو به بنگلادش می باشد. به خصوص به دلیل مناظر شگفت انگیز و اماکن گسترده برای تحصیل بسیار مورد توجه کشورهای مختلف بین المللی می باشد. این کشور کمتر شناخته شده آسیایی دارای ترکیب جالبی ار فرهنگ، میراث و جاذبه های طبیعی است و با کشورهای هند و برمه مرز مشترک دارد. همچنین محققان طی سالهای اخیر شروع به در نظر گرفتن این کشور به عنوان گزینه مناسب برای تحصیل در خارج از کشور به دلیل مناظر فوق العاده کرده اند.

علاوه بر این، در بنگلادش چیزهای بیشتری برای کاوش به عنوان دانشجوی بین المللی وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اعزام دانشجو به بنگلادش، ما را در این مقاله که با کمک مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید. نکته قابل توجه در خصوص اعزام دانشجو به بنگلادش این است که، این کشور با 3 فرودگاه بین المللی به نام ها شاه جلال، چیتاگونگ و سیلت کشوری آسان برای دسترسی است. علاوه بر این پرواز بین شهرهای بزرگ و جاذبه های محبوب این کشور امکان پذیر است، اما دانشجویان در بنگلادش ترجیح می دهند با اتوبوس و تاکسی سفر کنند. از سوی دیگر اغلب دانشجویان اعزامی در بنگلادش راه های آبی را انتخاب می کنند، نه تنها برای مناظر خیره کننده بلکه به دلیل طیف وسیعی از گزینه های حمل و نقل با قایق که در این کشور وجود دارد.

مزایای اعزام دانشجو به بنگلادش

اعزام دانشجو به بنگلادش برای اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل در این کشور هستند، دارای مزایا بی شماری در حوزه های مختلف می باشد. به طور کلی فرآیند اعزام دانشجو هم در حین درخواست و هم به محض ورود به این کشور دارای مزیت های بسیاری می باشد. یکی از اصلی ترین مزیت های اعزام دانشجو جو فرهنگی بسیار مطلوب این کشور برای مهاجران می باشد.

به طوری که مهربانی مردم بنگلادش و دوستیابی در این کشور اجتناب ناپذیر است و زندگی بسیاری از دانشجویان را تحت تاثیر قرار می دهد. علاوه بر این مردم بنگلادش به شدت به شبکه ها اعتقاد دارند و بنابراین دانشجویان اعزامی خود را در یک محیط به خوبی متصل خواهند دید. به طور کلی تحصیل در بنگلادش چیزهای زیادی به دانشجویان اعزامی ارائه خواهد کرد.

در نمودار زیر می توانید روند اعزام دانشجو به بنگلادش را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اعزام دانشجو به بنگلادش

برای اینکه بیشتر با مزایا اعزام دانشجو آشنا شوید، جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

مزایاتوضیحات
زیرساخت های پیشرفتهطی سالهای اخیر بخش دانشگاه های عالی بنگلادش از سیستم های سنتی به بسیاری از روش های مدرن تبدیل شده است.
آرامشاز آنحایی که بسیاری از مقاصد تحصیلی غربی آرامش ندارند، اتباع کشورهای خارجی به دلیل آرامش وصف ناپذیر بنگلادش این کشور را برای تحصیل پیشنهاد می کنند.
هزینه تحصیلهزینه تحصیل در بنگلادش به نسب اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر است و شهریه دانشگاه های این کشور نیز بسیار پایین تر است.
مدارک تحصیلی معتبرمدارک اعطایی توسط اغلب دانشگاه های بنگلادش به دانشجویان فارغ التحصیل، در بسیاری از کشورهای جهان مورد تایید است.

مزایای اعزام دانشجو به بنگلادش

اعزام دانشجو به بنگلادش با بورسیه تحصیلی

یکی از متداول ترین روش ها جهت اعزام دانشجو به بنگلادش، اخد بورسیه های تحصیلی گوناگون این کشور می باشد. اتباع کشورهای خارجی که قصد تحصیل در بنگلادش را دارند، اما بضاعت مالی کافی برای این امر را ندارند می توانند از انواع مختلف بورسیه های تحصیلی در این کشور استفاده کنند. اغلب بورسیه های تحصیل در بنگلادش توسط دولت و با همکاری دانشگاه های این کشور به دانشجویان بین المللی اعطا می شود.

علاوه بر این اغلب بورسیه های تحصیلی بنگلادش بر اساس شایستگی به دانشجویان اعزامی اعطا می شوند. دانشجویان برای اخذ بورسیه های تحصیلی بنگلادش باید در یک موسسه آموزشی در این کشور پذیرفته شده باشند. در غیر این صورت روند درخواست بورسیه تحصیل بنگلادش برای دانشجویان اعزامی با مشکلات پیچیده ای همراه خواهد بود.

در جدول زیر می توانید انواع مختلف بورسیه تحصیلی جهت اعزام دانشجو به بنگلادش را مشاهده فرمایید:

انواع مختلف بورسیه تحصیلی در بنگلادشتوضیحات
بورسیه شایستگی دانشگاه هنرهای لیبرال بنگلادشاین بورسیه با هدف جذب دانشجویان بسیار توانمند با برتری علمی می باشد و برای تحصیل تمام وقت در هر دوره کارشناسی در دانشگاه است.
بورسیه استعداد های درخشان دانشگاه داکابورسیه استعدادهای درخشان دانشگاه داکا به دانشجویان مقطع کارشناسی اختصاص داده شده است.
بورسیه بین المللی دانشگاه آسیایی برای بانوانهدف اصلی این بورسیه کمک های مالی به دانشجویان متعهد و جوان مستحق است، که قصد دارند یک برنامه مقطع کارشناسی را در دانشگاه آسیایی بانوان دنبال کنند.
بورسیه رسانه های دواتک دانشگاه داکادانشجویان اعزامی می توانند برای مدرک کارشناسی درخواست دهند و برای بورسیه های رسانه جدید دواتک در نظر گرفته شوند.
بورسیه حاجی ابوالحسینموسسه فناوری حاجی ابوالحسین از طریق برنامه بورسیه خود فرصتی برای گسترش حرفه خود در جهت درست ارائه می دهد.

اخذ ویزا جهت اعزام دانشجو به بنگلادش

یکی از اصلی ترین مراحل در روند اعزام دانشجو به بنگلادش، فرآیند اخذ ویزای تحصیلی این کشور جهت تحصیل می باشد. دانشجویان بین المللی به محض اینکه در یک موسسه آموزشی در بنگلادش پذیرفته شدند باید برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند. روند درخواست ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجو بسیار ساده است و از بوروکراسی های اداری پیچیده در این فرآیند خبری نیست.

اتباع کشورهای خارجی که قصد درخواست ویزای تحصیلی بنگلادش را دارند باید از طریق کنسولگری این کشور در محل اقامت خود اقدام نمایند. از الزامات اساسی جهت درخواست ویزای تحصیلی بنگلادش این است که، باید نامه پذیرش دانشگاه مربوطه خود را به کنسولگری این کشور ارائه دهید. همچنین باید مدارک مورد نیاز سفارت بنگلادش را برای اعطای ویزا جمع آوری کرده و ارائه دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اعزام دانشجو به بنگلادش به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

سوالات پرتکرار اعزام دانشجو به بنگلادش

در خصوص اعزام دانشجو به بنگلادش در این بخش به سوالات پرتکرار پاسخ می دهیم:

  • انواع مختلف بورسیه تحصیلی جهت اعزام دانشجو به بنگلادش کدام اند؟ بورسیه شایستگی دانشگاه هنرهای لیبرال بنگلادش، بورسیه استعداد های درخشان دانشگاه داکا، بورسیه بین المللی دانشگاه آسیایی برای بانوان، بورسیه رسانه های دواتک دانشگاه داکا و بورسیه حاجی ابوالحسین
  • شرایط اخذ ویزا جهت اعزام دانشجو به بنگلادش به چه صورت می باشد؟ یکی از اصلی ترین مراحل در روند اعزام دانشجو به بنگلادش، فرآیند اخذ ویزای تحصیلی این کشور جهت تحصیل می باشد. دانشجویان بین المللی به محض اینکه در یک موسسه آموزشی در بنگلادش پذیرفته شدند باید برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند. روند درخواست ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجو به بنگلادش بسیار ساده است و از بوروکراسی های اداری پیچیده در این فرآیند خبری نیست.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *